Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2019 (Anul 31, nr. 6440-6473)

2019-01-22 / nr. 6447

INVITAŢIE Cu ocazia sărbătoririi a 160 de ani de la Unirea Principatelor Române de la 24 ianuarie 1859, Instituţia Prefectului - judeţul Harghita invită cetăţenii să participe la manifestările care vor avea loc în municipiul Miercurea Ciuc în cinstea acestei pagini de istorie a României şi care se vor desfăşura după următorul program: Miercuri, 23 ianuarie 2019, ora 12:00, Colegiul Naţional „Octavian Goga”, vernisajul expoziţiei „Străbunii mei - Rădăcini”, deschiderea Muzeului şcolii; Joi, 24 ianuarie 2019, ora 11:00, Palatul administrativ, Sala Amfiteatru, expozeuri: prefectul judeţului Harghita, Jean-Adrian Andrei, evocarea evenimentului „Mica Unire de la 24 ianuarie 1859”; PS Andrei, episcop al Covasnei şi Harghitei: „Unirea principatelor şi Biserica Ortodoxă Română”, program artistic susţinut de elevii Şcolii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” şi ai Colegiului Naţional „Octavian Goga”; Ora 13:00, Platoul din faţa Palatului administrativ: Hora Unirii, muzica militară a Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu”. 160 de ani de la Unirea Principatelor Române Azi, la Muzeul Oltului şi Mureşului Superior din Miercurea Ciuc au loc următoarele acţiuni dedicate împlinirii a 160 de ani de la Unirea Principatelor Române: Ora 13:00: lecţie deschisă cu tema Contextul geopolitic şi voinţa românilor în înfăptuirea Micii Uniri, act istoric ce stă la baza constituirii statului naţional român modern - participă elevi de clasa a Xll-a de la Colegiul Naţional „Octavian Goga”; Ora 14:15: lecţie deschisă cu tema Mica Unire, pas major spre desăvârşirea unităţii naţionale - participă elevi de clasa a VIII-a de la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu”. Proiecţia filmului documentar Marile Bătălii ale Primului Război Mondial -Tabla Buţii 1916, după o poveste adevărată din tranşeele Primului Război Mondial - realizat de MNCR în cadrul Proiectului „Marile bătălii ale Primului Război Mondial din trecătorile Carpaţilor de Curbură - Teledetecţie şi arheologie aeriană” - proiect finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale — Departamentul de Identitate Naţională, România Centenară. BlbLiUlfcGtt JUUCJcniMn Z Ckájgnijános Anul trecut, pe suprafeţele adminstrate de Direcţia Silvică Harghita Numărul infracţiunilor şi al contravenţiilor a fost în scădere a □ Volumul materialului lemnos tăiat ilegal a rămas aproape la fel ca în 2017 în anul 2018 au fost constatate un număr de 18 infracţiuni săvârşite pe suprafeţele forestiere administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita, în scădere faţă de 2017, când s-au înregistrat 23 de astfel de fapte. Totodată, şi numărul contravenţiilor a scăzut anultrecut, de la 50 de amenzi aplicate în 2017 la 39 în 2018. Valoarea totală a amenzilor a fost anul trecut de 80.500 lei, continuare în pag. a 2-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6447 • MARŢI, 22 IANUARIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Adunarea Eparhială a Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei PS Andrei: „Satul românesc traversează o criză gravă, fiind răstignit între nostalgie şi nepăsare" „Satul românesc este păstrătorul tradiţiei bisericeşti şi culturii naţionale unde s-au desăvârşit valorile spirituale, culturale şi morale ale neamului românesc. Preoţi cu crucea-n frunte au vegheat ca neamul să nu piară, mai ales în Ardealul nostru străbun, când mulţi lupi vor să ne dezbine. Dezbinarea este o boală care nu lasă să izbândească fapte mari”, a rostit Preasfinţia Sa Andrei Moldovan, ierarhul Episcopiei Covasnei şi Harghitei, în debutul Adunării Eparhiale ce a avut loc sâmbătă, la Miercurea Ciuc, ca ison al Anului omagial al satului românesc, al preoţilor, învăţătorilor şi primarilor gospodari, proclamat astfel de către Biserica Ortodoxă Română în 2019, continuare în pag. a 5-a întâlnire cu Eminescu la Şcoala Gimnazială „Petőfi Sándor" □ Aproximativ 70 de elevi de la şcolile cu predare în limba maghiară din Miercurea Ciuc şi, în premieră, de la o şcoală din Ciceu au participat, vinerea trecută, la tradiţionalul Concurs de recitare din lirica eminesciană, ajuns la a XIV-a ediţie, organizat şi găzduit de Şcoala Gimnazială „Petőfi Sándor” din municipiul reşedinţă al judeţului Harghita Elevii au început să se pregătească în urmă cu două luni, şi-au ales singuri poeziile, altele decât cele studiate la şcoală, le-au tradus în limba maghiară, pentru a le pătrunde pe deplin înţelesul, şi apoi le-au memorat. Vineri, sala de sport a Şcolii Gimnaziale „Petőfi Sándor”, devenită neîncăpătoare, fremăta înaintea debutului Concursului de recitări „Mihai Eminescu”. Isteţi şi frumoşi, participanţii - elevi ai ciclului gimnazial de la şcolile cu predare în limba maghiară făceau o ultimă repetiţie, continuare în pag. a 4-a