Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-07-10 / nr. 6515

• Pagina a 2-a • 10 iulie 2019 • Programul zilelor de miercuri şi joi ale Festivalului de Muzică Veche de la Miercurea Ciuc Miercuri, 10 iulie Ora 16:30 - GÁBOR KOVÁCS (Ungaria), prelegere: „Curcubeu deasupra Europei - Despre legăturile europene ale manuscrisului Codex Caioni” - la Colegiul Naţional „ Márton Aron ”, Sala festivă (str. Márton Aron, nr. 80) Ora 21:00 — ALTA BELLEZZA (Elveţia): „Triste plaisir” - la Cinematograful Miercurea Ciuc (Piaţa Majláth Gusztáv Károly, nr. 2) Joi, 11 iulie4. ora 16:00 - Concertul de închidere a CURSULUI DE ORGA - la Biserica Mileniară (str. Kossuth Lajos, nr. 38) Ora 19:30 şi 21:30 - ZSOMBOR TÓTH-VAJNA (Ungaria): „Cartea cu notaţii muzicale a tânărului Bach’* - la Biserică-Milenială, Sala de repetiţie (str. Kossuth Lajos, nr. 38) Aproape 10 mc de material lemnos, confiscat în urma unei percheziţii O cantitate de aproape 10 mc material lemnos a fost confiscată, luni, de poliţişti de la un tânăr de 25 de ani din comuna Căpâlniţa, în urma unei percheziţii domiciliare. Potrivit Compartimentului de presă din cadrul IPJ Harghita, percheziţia domiciliară a fost dispusă de Judecătoria Odorheiu Secuiesc într-o cauză penală aflată în lucru, privind posibile activităţi ilicite în domeniu desfăşurate de tânărul de 25 de ani. „Astfel s-a dispus ridicarea în vederea confiscării a unui volum de peste 9 mc material lemnos (cherestea, lemn rotund şi lemn de foc), în valoare totală de aproape 4.000 de lei, deţinut fără documente de provenienţă de către cel în cauză, care a fost sancţionat contravenţional, conform Legii nr. 171/2010, cu amendă de 3.000 de lei”, potrivit sursei citate. Tot luni, dar pe raza comunei Joseni, un localnic de 51 de ani a fost identificat în timp ce transporta cu un tractor, pe raza localităţii sale de domiciliu, 4,08 mc lemn de lucru, de esenţă răşinoase, specia molid, fără a deţine aviz de însoţire. Lemnul a fost ridicat în vederea confiscării, iar bărbatul a fost amendat cu 5.000 de lei. (Șt.P.) întreruperi de curent electric Filiala de distribuţie a energiei electrice aduce la cunoştinţa consumatorilor de energie faptul că azi, 10 iulie 2019, între orele 09:00 şi 17:00, se va întrerupe furnizarea energiei electrice pe durata executării unor reparaţii tehnice la instalaţiile electrice în localitatea BĂILE TUŞNAI); strada Vártető, nr. 1-31; strada Sf. Ana, nr. 23-35; strada Kovács Miklós, nr. 35-37; strada Tiszas, nr. 26-49; strada Oltului, nr. 6-36, 87+122- 124; strada Apor Péter, nr. 6-18; strada Şoimilor, nr. 1-13. De asemenea, joi, 11 iulie 2019, între orele 09:00 şi 17:00, în localitatea BĂILE TUŞNAD; strada Jókai Mór, nr. 7-29, bloc 33; strada Carpaţi, nr. 1-13, 15-37; strada Brazilor, nr. 2-10, 1-42, 22-44, bloc 20; strada Komlos, nr. 3-16; strada Speranţa, nr. 1-10; strada Cerbului, nr. 1-5; strada Sf. Ana, nr. 20-28, 51; strada Oltului, nr. 89-115, 126-148. Informația Investiţii REGIO de aproximativ două milioane de euro pentru Ambulatoriul Spitalului Municipal Gheorgheni urmare din pag. 1 Operaţional Regional 2014-2020 pentru dezvoltarea infrastructurii de sănătate, prin modernizarea ambulatoriilor, pentru creşterea accesibilităţii serviciilor de sănătate, comunitare şi a celor de nivel secundar. ,JProiectul nostru de reabilitare şi modernizare a ambulatoriului cuprinde două componente majore, respectiv mansardarea corpurilor G şi H în vederea relocării Laboratorului în acest spaţiu nou. Pe de altă parte, spaţiul care este în prezent ocupat de Laborator va fi utilizat pentru relocarea Secţiei de Boli Cronice Ditrău. In urma lucrărilor de modernizare vom asigura şi dotarea ambulatoriului cu echipamente noi şi performante”, a declarat domnul primar Nagy Zoltán. Proiectul prevede realizarea lucrărilor de creştere a rezistenţei clădirii, precum şi lucrări de intervenţie aferente investiţiei de bază. Se va elimina actualul acoperiş al clădirii situate pe Bulevardul Lacu Roşu, nr. 16 şi va fi complet modificat stratul termoizolant de la"planşeul de peste etajul 1. Se vor reface traseele edilitare existente (conducte de aerisire, ventilaţie) şi se vor realiza cele noi (scurgeri, canalizări) în stratul din BCA. După construcţia mansardei, noua învelitoare va fi termoizolată cu vată minerală, se vor prevedea ferestre de mansardă în spaţiile amenajate pentru laborator şi se vor realiza două balcoane tehnice cu acces din interior. Noile echipamente achiziţionate pentru îmbunătăţirea capacităţii de diagnosticare şi tratament a pacienţilor în Ambulatoriul Spitalului Municipal Gheorgheni constă în câte trei sisteme radiologice şi electrocardiografe, precum şi câte un ecograf pentru examinări cardiologice, pentru examinări urologice, pentru examinări chirurgie, pentru examinări obstetrică/ginecologie, pentru examinări endocrinologie şi pentru examinări de medicină internă. Vor mai fi achiziţionate un electroencefalograf cu 64 canale, un mamograf, un osteodensitometru şi un Tomograf Computerizat - CT, dar şi o linie de video-endoscopie digestivă intervenţională de înaltă definiţie. practic, vom coordona în regiune investiţii de peste 300 milioane de euro pentru creşterea confortului termic şi a gradului de curăţenie în unităţile medicale, precum şi pentru modernizări şi dotări cu echipamente moderne, destinate îmbunătăţirii calităţii actului medical. In municipiul Gheorgheni susţinem investiţiile publice cu mai mult de 11 milioane de euro din fonduri europene, iar prin semnarea acestui proiect avem ca obiectiv, pe termen scurt şi mediu, diversificarea gamei de servicii medicale cu sprijinul fondurilor publice europene prin Programul REGIO, iar pe termen lung ne aşteptăm la scăderea incidenţei bolilor în rândul populaţiei”, a declarat domnul Simion Creţu, director general al ADR Centru. Bugetul acestui proiect prevede o sumă totală de 9.335.467,75 lei, pentru realizarea tuturor lucrărilor, până în data de 30 aprilie 2021. Din această sumă, o parte sunt cheltuieli eligibile, respectiv care pot fi decontate din resurse publice şi o altă parte sunt cheltuieli neeligibile, pentru activităţi conexe şi diferite avize. Din suma totală a cheltuielilor eligibile, 98% sunt sume nerambursabile alocate de către Autoritatea de Management a POR din fonduri europene, prin Programul REGIO 2014-2020,respectiv 9.148.758,39 lei (circa 1,96 milioafe de euro), restul reprezentând contribuţia municipalităţii. GRECO îşi exprimă regretul pentru lipsa de progrese din România în privinţa măsurilor de combatere a corupţiei urmate din pag. 1 în privinţa parlamentarilor, GRECO evidenţiază că autorităţile române nu au revizuit încă, aşa cum a fost cerut, regulile şi practicile procesului legislativ, în ciuda apelului GRECO de a limita folosirea procedurilor de urgenţă la circumstanţe excepţionale, autorităţile au continuat să le folosească pentru a adopta amendamente juridice importante. Organismul anticorupţie al Consiliului Europei evidenţiază, de asemenea, printre neajunsuri, lipsa unui mecanism eficient de aplicare a codului de conduită pentru parlamentari şi sfera limitată a incriminării conflictelor de interese. GRECO îşi exprimă de asemenea regretul că încă nu a fost introdus un set solid de restricţii în privinţa cadourilor pentru parlamentari şi că aplicarea sancţiunilor pentru parlamentarii care au fost găsiţi incompatibili sau în conflict de interese in urma unei decizii finale a instanţei rămâne ineficientă în practică. Nu au fost înregistrate progrese nici în privinţa implementării regulilor pentru reglementarea activităţii de lobby, se mai menţionează în comunicatul de presă. GRECO recunoaşte ca un pas pozitiv revizuirea sistemului de imunităţi de către Camera Deputaţilor şi introducerea de criterii şi de fundamente pentru ridicarea imunităţii parlamentare, dar face apel la autorităţi să adopte prevederi similare şi pentru Senat şi să asigure implementarea lor eficientă. în privinţa reformelor din sistemul de justiţie, GRECO atrage atenţia că majoritatea încercărilor recente ale autorităţilor române de a reduce statutul limitărilor pentru anumite fapte de corupţie, dacă vor fi trecute într-o lege, ar submina grav lupta împotriva corupţiei. Adoptarea de către Consiliul Suprem al Magistraturii (CSM) a Planului de Integritate pentru sistemul judiciar introduce câteva măsuri de conştientizare privind prevenirea şi combaterea corupţiei, dar există nevoia de a întări rolul şi eficienţa managerilor din cadrul instanţelor şi parchetelor. GRECO critică în special lipsa de acţiune pentru rezolvarea nevoii unor criterii obiective de selecţie în numirea şi demiterea procurorilor şi pentru întărirea rolului CSM în acest proces. Organismul anticorupţie al Consiliului Europei îşi exprimă de asemenea regretul că amendamente legislative recente şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale au sporit rolul Executivului în numirea procurorilor de rang înalt. De fapt, consecinţele amendamentelor legislative cu privire la funcţiile de procuror de rang înalt din România constituie o chestiune extrem de îngrijorătoare pentru GRECO. Atacurile neîntrerupte ale actorilor politici asupra procurorilor de rang înalt, demiterea şefei Direcţiei Naţionale Anticorupţie (Laura Codruţa Kövesi - n.r.) şi încercarea de a-l demite pe procurorul general (Augustin Lazăr - n.r.) întăresc suspiciunile în privinţa obiectivelor reale ale acestor amendamente, adoptate prin proceduri de urgenţă şi prin nerespectarea standardelor statului de drept, se mai precizează în comunicat, în continuarea sa la raportul de evaluare adhoc din 2018, GRECO recunoaşte unele progrese obţinute prin eliminarea incompatibilităţilor pentru judecători şi procurori şi salută unele măsuri iniţiale în privinţa pensionării anticipate a procurorilor şi judecătorilor. Totuşi, instituţia îşi exprimă regretul că nu au fost obţinute încă rezultate tangibile pentru a rezolva majoritatea lipsurilor existente. GRECO îşi exprimă îngrijorarea profundă în legătură cu faptul că autorităţile au ignorat complet recomandarea de a se renunţa la crearea secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie. Raportul atrage atenţia că noua legislaţie include mai multe amendamente privind numirile şi demiterile procurorilor de rang înalt, independenţa funcţională a procurorilor, responsabilitatea personală a judecătorilor şi procurorilor, care, luate împreună, reprezintă ameninţări serioase la independenţa sistemului judiciar. Pentru că problemele menţionate în raportul adhoc sunt extrem de relevante pentru a patra rundă de evaluare a măsurilor anticorupţie în privinţa parlamentarilor, judecătorilor şi procurorilor, GRECO a decis să continue să evalueze respectarea de către România a recomandărilor incluse în cele două rapoarte. Având în vedere faptul că aspectele vizate de raportul ad-hoc sunt în mod special relevante pentru temele examinate în cadrul celei de-a patra runde de evaluare a măsurilor anticorupţie în privinţa parlamentarilor, judecătorilor şi procurorilor, GRECO decide să continue să evalueze conformitatea României cu recomandările în curs de implementare cuprinse în cele două rapoarte în cadrul procedurii de conformitate în curs de desfășurare aferente rundei a patra de evaluare. Luând în considerare faptul că nivelul respectării recomandărilor rămâne „global nesatisfacător”, România va rămâne supusă procedurii de monitorizare a GRECO. Agerpres