Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-09 / nr. 6692

................... Peste 400 de angajaţi ai unei societăţi comerciale din Odorhei vor fi disponibilizaţi săptămâna viitoare Un agent economic din Odorheiu Secuiesc, care activează în domeniul industriei uşoare, urmează să disponibilizeze, în această lună, un număr de 450 de angajaţi, notificarea fiind transmisă Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Harghita, titrează Agerpres. Potrivit directorului executiv al AJOFM Harghita, Tiberiu Pănescu, decizia a fost luată din cauză că societatea se confruntă cu lipsa comenzilor şi, în ciuda analizelor efectuate, nu poate să folosească nici măsura „kurzarbeit’, de reducere a timpului de lucru. „în cursul lunii octombrie urmează ca o unitate economică de pe raza Odorheiului Secuiesc să procedeze la o concediere colectivă de aproximativ 450 de persoane. Bineînţeles, noi vom depune toate eforturile ca persoanele să fie luate în evidenţă până la sfârşitul lunii, ca să beneficieze de toate drepturile care li se cuvin. continuare în pag. a 3-a O hotărâre definitivă a instanţei în privinţa apartenenţei Cimitirului Internaţional al Eroilor de la Valea Uzului Curtea de Apel Târgu Mureş a menţinut, recent, sentinţa Tribunalului Harghita prin care respingea acţiunea intentată de oraşul Dărmăneşti în vederea anulării hotărârii Consiliului Local Sânmartin prin care cimitirul din Valea Uzului a fost trecut în proprietatea publică a comunei harghitene. Hotărârea Curţii de Apel Târgu Mureş este definitivă. La începutul lunii august 2019, oraşul Dărmăneşti a acţionat în justiţie comuna Sânmartin cu scopul de a anula parţial hotărârea din 2007 a consiliului local al localităţii harghitene. Prin hotărârea respectivă, Cimitirul Internaţional al Eroilor din Valea Uzului şi clădirile dezafectate ale fostei cazărmi din apropierea cimitirului erau trecute în proprietatea publică a comunei Sânmartin, continuare în pag. a 5-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KĂJONIJÁNOS Giusto Te bucuri de fructei _______ www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6692 • VINERI, 9 OCTOMBRIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă PSD şi PNL şi-au stabilit consilierii judeţeni harghiteni După alegerile locale care au avut loc la sfârşitul lunii septembrie, două partide româneşti au reuşit să trimită 5 consilieri în cadrul Consiliului Judeţean Harghita. Este vorba de PSD şi PNL, care şi-au păstrat, astfel, numărul de consilieri: 3, respectiv 2. Intre timp, cele două formaţiuni politice şi-au stabilit şi consilierii care vor face parte din forul judeţean. continuare în pag. a 3-a 745125 351988 Primarii din Tulgheş, Sărmaş şi Ditrău solicită Senatului includerea comunelor în legea care reduce vârsta de pensionare pentru locuitorii din zonele afectate de poluare □ Cele trei comune sunt în raza obiectivelor miniere Jolotca şi Tulgheş-Grinţieş Primarii comunelor Sărmaş, Tulgheş şi Ditrău - Valentin Mîndru, Marcel Vancu şi Puskás Elemér - au transmis, săptămâna aceasta, o adresă către Comisia economică a Senatului României prin care solicită „includerea localităţilor aferente obiectivelor miniere Jolotca şi Tulgheş (obiective cu impact radioactiv asupra mediului, cu condiţii de muncă grupa I condiţii speciale şi spor de radioactivitate) în Anexa nr. 4 la Legea nr. 263/12 decembrie 2010, actualizată, conform art. 65, alin. (5)”, continuare în pag. a 3-a "■UST De astăzi, timp de 2 săptămâni, în Miercurea Ciuc şi alte 12 localităţi, barurile, discotecile, cluburile şi jocurile de noroc se închid □ De asemenea, pe o rază de 50 de metri în jurul unităţilor de învăţământ, masca devine obligatorie în cele 13 localităţi din judeţ în care se vor închide barurile (inclusiv terasele acestora), discotecile şi cluburile, incidenţa cazurilor de infectare cu SARSCoV-2 este, în ultimele 14 zile, mai mare de 1,5/1.000 de locuitori, continuare în pag. a 4-a