Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-14 / nr. 6694

Pentru prima dată în 20 de ani la Primăria Miercurea Ciuc: Cheltuielile cu investiţiile le-au depăşit pe cele curente, diferenţa fiind de 5,5 milioane de lei Primarul în funcţie al municipiului Miercurea Ciuc, Ráduly Róbert Kálmán, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că, în primele 9 luni ale acestui an, instituţia pe care o conduce a cheltuit pentru investiţii 52,3 milioane de lei, cu 5,5 milioane de lei mai mult decât pentru cheltuieli curente, care au fost în valoare de 46,5 milioane de lei. „O chestiune cu care eu mă mândresc. După 20 de ani, este primul an în care, la nouă luni, până pe 30 septembrie, cheltuielile noastre de investiţii sunt mai mari decât cheltuielile noastre curente. Acest lucru nu s-a întâmplat niciodată. continuare în pag. a 4-a Coronavirus Harghita 94 de cazuri noi de luni până marţi La nivelul judeţului Harghita, de la începutul pandemiei şi până ieri la ora prânzului, s-au confirmat 1.478 de cazuri de persoane infectate cu virusul SARS-COV-2, din care 94 în ultimele 24 de ore ale raportării. Din totalul persoanelor confirmate cu noul coronavirus, 950 s-au vindecat şi 58 au decedat. 232 de persoane sunt internate în Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc, în Spitalul suport COVID-19 din Odorheiu Secuiesc şi în Spitalul Gheorgheni, iar 238 sunt izolate la domiciliu. De asemenea, 751 persoane se află în carantină la domiciliu. Harghita a atins pragul de 1,5 la sută după criteriul coeficientului infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori. Prefectura Harghita reaminteşte cetăţenilor „că este în vigoare Hotărârea nr. 16/07.08.2020 a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Harghita, prin care se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie pentru toate persoanele prezente în pieţele agroalimentare, permanente sau temporare, închise sau deschise, precum şi în spaţiile de tipul târgurilor de animale sau de produse tradiţionale, bâlciuri etc. de pe teritoriul judeţului Harghita, continuare în pag. a 5-a Noi cazuri de infectare cu coronavirus în zece unităţi şcolare din judeţ Noi cazuri de infectare cu noul coronavirus au fost înregistrate, în ultimele zile, în 10 unităţi şcolare din judeţ, unde fie s-au suspendat cursurile în clasele unde elevi sau profesori au fost confirmaţi pozitiv, fie întreaga activitate a instituţiei de învăţământ a fost mutată în mediul online. Purtătorul de cuvânt al Instituţiei Prefectului, Adrian Pănescu, a precizat că la Liceul de Artă „Nagy István” şi la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea Ciuc cursurile se desfăşoară online, timp de două săptămâni, în urma înregistrării unor cazuri de infectare cu noul coronavirus, continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6694 • MIERCURI, 14 OCTOMBRIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Universitatea de la Izvoru Mureşului Proiecte şi demersuri pentru menţinerea şi afirmarea identităţii UMM naţionale a românilor din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş A doua zi a Universităţii de la Izvoru Mureşului a fost dedicată, în prima parte, prezentării proiectelor şi demersurilor pentru menţinerea şi afirmarea identităţii naţionale a românilor din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, dar şi iniţiativelor guvernamentale pentru dezvoltarea comunitară din această zonă, în contextul actual al pandemiei provocate de COVID-19, dezbaterile ediţiei a XVIII-a a Universităţii de la Izvoru Mureşului, care au început luni, se desfăşoară în condiţii atipice, în format online. Moderatorul discuţiilor de ieri, prof. dr. Costel-Cristian Lazăr, directorul Centrului Cultural Topliţa, a precizat faptul că tot din cauza problemelor cauzate de criza sanitară, de care trebuie să se ocupe, nici prefecţii din Harghita, Covasna şi Mureş nu au putut participa la conferinţă, deşi se aflau în program, continuare în pag. a 3-a Dr. Nicolae Brînzea Dr. Ioan Lăcătuşu: „Vrem să trăim în condiţii foarte bune , cu concetăţenii maghiari, care sunt oameni admirabili" (...) dar „dorim drepturi şi libertăţi egale cu concetăţenii noştri" Prima zi a celei de-a XVIII-a ediţii a Universităţii de la Izvoru Mureşului, ţinută în acest an în mediul online, a propus două prezentări, una susţinută de dr. Ioan Lăcătuşu, director ştiinţific al Centrului European de Studii Covasna-Harghita, o alta a lui Nicolae Brînzea, coordonatorul Serviciului Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului, continuare în pag. a 2-a