Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2021 (Anul 33, nr. 6763-6796)

2021-05-05 / nr. 6774

Mai mult de jumătate din cabinetele de medicină de familie din judeţ au încheiat contracte pentru vaccinarea împotriva coronavirusului Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita precizează, în cadrul unui comunicat de presă, că din totalul de 134 de cabinete de medicină de familie din judeţ, 83 au încheiat contracte pentru desfăşurarea activităţii de vaccinare împotriva coronavirusului. Dintre acestea, 46 se află în mediul urban, iar 37 în cel rural. Totuşi, acest număr se poate modifica în perioada următoare, deoarece medicii de familie încă mai pot încheia contracte în acest sens. continuare în pag. a 3-a Un om de afaceri trimis în judecată în dosarul achiziţiilor frauduloase de la spitalele COVID din Braşov şi Odorheiu Secuiesc s-a sinucis Este vorba despre omul de afaceri braşovean Doru Bertea, care a fost găsit de către soţia sa spânzurat. El se afla în arest la domiciliu, la locuinţa sa din Braşov, scrie HotNews, continuare în pag. a 3-a Cursurile încep astăzi cu peste 130 de unităţi de învăţământ din judeţ în scenariul 2 Un număr de 133 de unităţi de învăţământ dintre cele 423 din judeţul Harghita vor funcţiona în această săptămână cu aplicarea scenariului 2 stabilit de autorităţi în contextul pandemiei de coronavirus, conform unei hotărâri adoptate ieri de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU), continuare în pag. a 2-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ IM&I. p. t. . KĂJONIJÁNOS. A Staţia de epurare a comunei Gălăuţaş, proiect recent finalizat în ultimele zile din luna aprilie a fost finalizat proiectul „Modernizarea staţiei de epurare a localităţii Gălăuţaş”, un proiect important şi necesar pentru comunitate. Primele acţiuni în cadrul acestui proiect aveau loc în 2017, când Primăria Gălăuţaş realiza studiul de fezabilitate şi obţinea certificatul de urbanism necesar începerii lucrărilor. Apoi în 2019 s-a întocmit proiectul tehnic şi s-a obţinut autorizaţia de construire. Perioada prevăzută pentru desfăşurarea amplelor lucrări a fost iunie 2019 - iulie 2021, iar la finalul lunii aprilie a.c., Radu Ţăran, primarul comunei, anunţa public finalizarea lucrărilor de la staţia de epurare a apei reziduale, realizate în cadrul Programului naţional de dezvoltare locală prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Valoarea finală a acestor lucrări, alocată din bugetul de stat şi local, a fost de peste 604.650 lei, continuare în pag. a 4-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6774 • MIERCURI, 5 MAI 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 0745125 351988 . Centrul municipiului Miercurea Ciuc ar putea deveni cel mai atractiv downtown din Transilvania □ Primăria Miercurea Ciuc şi Consiliul Judeţean Harghita lansează un proiect comun de reorganizare şi utilizare a zonei centrale a oraşului, unde vor fi concentrate activităţi culturale, sportive şi de agrement destinate locuitorilor zonei şi vizitatorilor Autorităţile doresc să dea o nouă utilizare zonei nefolosite din centrul municipiului reşedinţă al judeţului Harghita. Este vorba, între altele, despre zona din spatele Cetăţii Mikó, despre vechea zonă a şanţurilor cetăţii, o parte a pădurii mici de pe lângă pista de patinaj-viteză, fostul ştrand din vecinătatea patinoarului, dar şi de clădiri care servesc în prezent ca instituţii medicale, continuare în pag. a 5-a Noi reguli privind îngrijirea pacienţilor COVID-19 la Spitalul Judeţean de Urgenţă □ Terminologia de spital suport COVID nu va mai exista. Majoritatea pacienţilor testaţi pozitiv cu SARS-CoV-2 vor fi trataţi în continuare pe secţiile dedicate îngrijirii lor, iar cei cu comorbidităţi asociate, care necesită tratament special, vor fi trataţi şi în alte zone ale spitalului judeţean, desemnate în acest scop sau în alte spitale Ordinul nr. 434 din 26.03.2021 al Ministerului Sănătăţii a adus reguli noi privind îngrijirea pacienţilor COVID-19 confirmaţi, continuare în pag. a 3-a