Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-10-26 / nr. 6846

Peste 420 de pacienţi cu COVID-19 în spitalele harghitene în spitalele din Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Topliţa şi Gheorgheni se aflau, ieri, 424 de pacienţi cu COVID-19, cu 17 mai mulţi decât în ziua anterioară. Pe parcursul a 24 de ore au fost testate pozitiv 62 de persoane şi au fost înregistrate, din păcate, 5 decese asociate infecţiei cu SARSCoV-2, numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa în judeţ, de la începutul pandemiei, ridicându-se la 624. O veste bună este că, de duminica trecută şi până luni, au fost declaraţi vindecaţi 116 pacienţi, continuare în pag. a 2-a Puţine firme şi PFA intrate în insolvenţă, în Harghita, în primele 9 luni ale anului în judeţul Harghita au intrat în insolvenţă, în primele nouă luni ale acestui an, doar 15 firme şi persoane fizice autorizate (PFA), conform datelor publicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Judeţul Harghita se află astfel pe ultimul loc la nivel naţional în ceea ce priveşte numărul insolvenţelor. Foarte aproape se situează judeţele Covasna şi Tulcea, unde au fost înregistrate în perioada amintită 17, respectiv 18 insolvenţe, continuare în pag. a 3-a „Bandit" în Munţii Făgăraşului, erou al rezistenţei anticomuniste (1) Motto: „Vin dintr-o lesendő. Noi am crezut în ea. Deodată, devin adevăr. Acum, ei se confruntă cu propria legendă” (Al. Cistelecan) Li se spunea bandiţi şi se acreditase ideea că chiar sunt. Hăituiţi prin munţi de către flăcăi „cu ochi albaştri”, în uniforme albastre ale trupelor de securitate, recrutaţi cei mai mulţi din scursura oraşelor şi a satelor, în zorii libertăţii aduse României gemânde sub şenilele tancurilor sovietice de prieteni aliaţi cu apucături preistorice, relicve ale Neanderthal-ilor. Faptul că România a fost abandonată în sfera de influenţă sovietică la Conferinţa de la Yalta din februarie 1945 punea capăt speranţei de libertate pentru omul cât de cât lucid, prefigurând un viitor sumbru, incert. României i se conferea un statut de ţară ocupată, de colonie, supusă planului diabolic de „stalinizare”. 0 MAI BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ OS Părinţii şi şcoala- parteneri în folosul elevilor □ Zestrea Liceului Teoretic „Sfântu Nicolae” Gheorgheni s-a „îmbogăţit” recent, graţie unui proiect derulat de Asociaţia Părinţilor elevilor şcolii, finanţat de Consiliul Judeţean Harghita, care a vizat dotarea laboratoarelor de ştiinţe Asociaţia Părinţilor elevilor care studiază la Liceul Teoretic „Sfântu Nicolae” (LTSN) din Gheorgheni a fost înfiinţată anul trecut, la iniţiativa membrilor săi fondatori: Cristinel Huşanu (preşedinte), Tünde Criţ şi Claudia Elena Marc. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6846 • MARȚI, 26 OCTOMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 . Acordul de colaborare între Consiliul Judeţean Harghita şi Raionul Străşeni - Republica Moldova a fost semnat D Pavel Tamaciu, preşedintele Raionului Străşeni: „Este un eveniment de o însemnătate deosebită pentru Raionul Străşeni şi un pas important în activitatea administraţiei publice ale ambelor comunităţi” Luni, 25 octombrie, în Sala Festivă a Consiliului Raional Străşeni din municipiul cu acelaşi nume, preşedintele Pavel Tomacic, gazda evenimentului şi preşedintele Borboly Csaba au semnat Acordul de cooperare între Consiliul Raional Străşeni din Republica Moldova şi Consiliul Judeţean Harghita din România. Evenimentul a avut loc în prezenţa delegaţiilor oficiale ale celor două unităţi administrative, vicepreşedinţilor Raionului, secretarului Consiliului raional şi a şefilor subdiviziunilor Consiliului raional. Din delegaţia judeţului Harghita care l-a însoţit în Republica Moldova pe preşedintele Borboly Csaba au făcut parte consilierii judeţeni delegaţi Teodor Dobrean, Costin Hîrlav, Lucian Conţiu şi Alexandru Vaidoş, consilierul pe Relaţii Externe al CJ Harghita, Ion Proca, şi primarii comunelor Voşlăbeni - Mihail-Dumitru Ţinea, Tulgheş - Marcel Vancu, şi Bilbor - Ilie Daniel Hangan. Ziua Armatei României, marcată în cadru restrâns şi în Miercurea Ciuc Urmare a evoluţiei pandemiei COVID-19, marcarea zilei de 25 octombrie, Ziua Armatei României, s-a făcut într-un cadru foarte restrâns. Doar câteva persoane au participat, ieri, la Monumentul Ostaşului Necunoscut din Miercurea Ciuc, acolo unde s-a desfăşurat ceremonia militară şi religioasă de comemorare a luptei şi jertfei armatei şi a poporului român pentru libertate şi independenţă, pentru unitate şi integritate naţională. Fără gardă de onoare, fără defilare şi fără discursuri, ceremonia, la care au fost prezenţi reprezentanţi ai instituţiilor militare şi demilitarizate şi a unor instituţii publice din judeţ, s-a rezumat la intonarea imnului de stat al României, la ceremonialul religios, oficiat de preoţi militari, şi la depunerea de coroane de flori.