Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-10-27 / nr. 6847

/.(? I' \\Sb ^ BIBLIOTECA JUDEŢEANĂI KAJONTIZVS Giusti Te bucuri de fructei Aproape 200 de cazuri noi în 24 de ore. A fost atins un nou record nedorit în ceea ce priveşte numărul infectărilor cu coronavirus în Harghita Autorităţile au anunţat, ieri, 193 de cazuri noi de infectare cu coronavirus, ceea ce reprezintă un nou record nedorit în ceea ce priveşte numărul îmbolnăvirilor înregistrate în Harghita pe parcursul a 24 de ore. continuare în pag. a 3-a La nivelul judeţului există un singur furnizor care oferă servicii de transport neasistat şi care a se află în relaţie a contractuală cu CAS □ Informaţii generale despre transportul sanitar neasistat Continuăm seria de materiale informative, realizate împreună cu sprijinul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita, despre serviciile de care beneficiază persoanele asigurate în domeniul public de asigurări de sănătate, cu transportul sanitar neasistat, continuare în pag. a 5-a Dan Dungaciu: De ce lasă Bruxelles-ul liber spaţiul valorilor tradiţionale pentru Vladimir Putin? (1) A făcut oarecare vâlvă intervenţia preşedintelui Vladimir Putin la ultima reuniune a Clubului Vardai din staţiunea Sochi. Mai exact, o parte a acesteia, respectiv fragmentul referitor la „cancer culture”, „progresism” şi LGDP. The Washington Post a publicat un material dedicat (strict) acestor chestiuni. în general, presa occidentală s-a focalizat aproape complet doar pe acest episod, deşi prezentarea preşedintelui rus a fost mult mai amplă. Ar fi meritat, poate, cel puţin o discuţie referitoare la prezenţa la Sochi a proaspătului laureat al Premiului Nobel pentru Pace, Dmitri Muratov, fondatorul şi fostul redactor şef al Novaia Gazeta. Gheorgheniul are un centru sportiv în care se poate forma elita boxului din zonă □ Investiţia a beneficiat de un sprijin financiar de peste 1 milion de euro din partea statului ungar La sfârşitul săptămânii trecute, la Gheorgheni a fost inaugurat Centrul Sportiv de Box Godako din Transilvania, la eveniment fiind prezent și Eduard Novák, ministrul interimar al Tineretului și Sportului, continuare în pag. a 8-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6847 • MIERCURI, 27 OCTOMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988. Medicii Spitalului Topliţa fac apel la vaccinare şi la respectarea măsurilor pentru reducerea transmiterii COVID-19 □ Dr. Alexandra Dorina Ioniţă, manager interimar al Spitalului Municipal Topliţa: „Riscul este ca sistemul medical să se blocheze şi să nu mai aibă putinţa să-i ajute pe pacienţii infectaţi” Deşi nu este o unitate medicală mare, având doar 163 de paturi, din care 133 contractate, spitalul asigură asistenţa medicală pentru o populaţie de aproximativ 40.000 de locuitori din zona de nord a judeţului Harghita, deservind atât zona urbană Topliţa şi Borsec, cât şi pe cea rurală din comunele Bilbor, Corbu, Gălăuţaş, Sărmaş, Subcetate, dar şi din Răstoliţa, Stânceni şi Lunca Bradului (judeţul Mureş). In prezent, peste 30% din capacitatea de îngrijire a spitalului este ocupată de bolnavii COVID-19, continuare în pag. a 3-a Noi detalii privind accesul în Primăria Miercurea Ciuc în contextul restricţiilor impuse la nivel naţional Reprezentanţii Primăriei Miercurea Ciuc au oferit noi detalii legate de accesul locuitorilor municipiului reşedinţă de judeţ la serviciile administraţiei publice locale, având în vedere restricţiile impuse la nivel naţional în contextul pandemiei de coronavirus. Primarul Korodi Attila a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă că se încearcă, după apariţia a două reglementări în ultimele zile, ca sistemul administrării relaţiilor cu publicul să fie cât mai accesibil şi, luându-se în considerare experienţele pozitive din anul trecut, vor fi menţinute atât procedurile privind utilizarea platformelor online, cât şi cele referitoare la prezenţa fizică în instituţie. Acesta a precizat că procedurile privind prezenţa fizică vor fi valabile, în general, în cazul celor care au certificatul verde, adică fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete, prezintă rezultatul negativ al unui test PCR pentru infecţia cu coronavirus, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid, nu mai vechi de 48 de ore ori se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării, dar documentele pot fi depuse şi online, fiind facilitat accesul la serviciile fiecărei direcții în parte.