Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-11-26 / nr. 6860

_____MMI BIBLIOTECA JUDEJEANA 1,4 milioane de euro din partea UE pentru sportul din Miercurea Ciuc Reprezentanţa Comisiei Europene în România a precizat, în această săptămână, că a fost aprobată o schemă în valoare de 1,4 milioane de euro (6,9 milioane de lei) pentru sprijinirea cluburilor sportive din Miercurea Ciuc, în contextul pandemiei de COVID-19, în cadrul schemei aprobată de Comisia Europeană, ajutoarele vor lua forma unor granturi directe până la o valoare maximă de 700.000 euro (3,46 milioane lei) per beneficiar, continuare în pag. a 8-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6860 • VINERI, 26 NOIEMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Populaţia judeţului a scăzut cu peste 850 de persoane în prima jumătate a anului Populaţia judeţului Harghita s-a diminuat cu 856 de locuitori în primul semestru al acestui an, potrivit unor date provizorii prezentate de Direcţia Judeţeană de Statistică (DJS). Datele au fost făcute publice pe site-ul Instituţiei Prefectului, în contextul şedinţei de astăzi a Colegiului Prefectural, iar conform acestora populaţia „după domiciliu” a judeţului Harghita era la începutul anului de 328.733 de persoane, fiind înregistrată o scădere la 327.877 de persoane în data de 1 iulie, peste 50 la sută dintre acestea fiind femei. continuare în pag. a 3-a Caz de pestă porcină africană la Misentea Specialiştii Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Harghita au luat măsuri după ce virusul pestei porcine africane a fost depistat într-o gospodărie din localitatea Misentea. Directorul executiv al DSVSA Harghita, Ladó Zsolt-Dénes, a declarat publicaţiei noastre că prezenţa virusului pestei porcine africane a fost confirmată, în urma analizelor efectuate la laboratorul de specialitate din Braşov, în cazul unui porc care murise într-o gospodărie din localitatea amintită. Acesta a precizat că în prezent în exploataţia respectivă nu mai sunt alţi porci şi sunt luate toate măsurile necesare în astfel de situaţii, incluzând stabilirea unor zone de protecţie şi de supraveghere în care mişcarea animalelor este restricţionată şi efectuarea de controale, continuare în pag. a 3-a Interesul faţă de vaccinarea împotriva COVID-19, în scădere în Harghita Interesul faţă de vaccinarea împotriva COVID-19 scade treptat în Harghita, conform ultimelor date făcute publice de Instituţia Prefectului, începând de vinerea trecută şi până ieri, au fost vaccinate cu prima doză 1.670 de persoane, numărul acestora fiind mai mic decât în perioada 11-18 noiembrie, când au decis să înceapă imunizarea 2.297 de harghiteni. în săptămâna anterioară, prima doză de vaccin fusese administrată în cazul a 3.438 de persoane. în perioada 19-25 noiembrie au fost administrate 2.831 de doze de rapel, numărul celor care au primit primele două vaccinuri, de la începutul anului, ridicându-se la 78.990, continuare în pag. a 5-a După o criză politică de aproximativ două luni de zile, România are de ieri Guvern cu puteri depline □ Membrii Executivului PNL-PSDUDMR au depus jurământul Guvernul PNL-PSD-UDMR, susţinut de Grupul minorităţilor naţionale, a fost învestit, ieri, de Parlamentul României cu 318 voturi pentru și 126 împotrivă. Ulterior, președintele României, Klaus Iohannis, a semnat decretul pentru numirea Guvernului, iar membrii Executivului au depus jurământul de învestitură la Palatul Cotroceni, continuare în pag. a 5-a 745125 351988 Manifestări dedicate Zilei Naţionale a României a □ în Miercurea Ciuc, Ceremonial Militar de Comemorare a Eroilor Neamului Românesc Cu prilejul sărbătoririi Zilei Naţionale a României în data de 1 Decembrie 2021, începând cu ora 12:00, în municipiul Miercurea Ciuc va avea loc Ceremonialul Militar de Comemorare a Eroilor Neamului Românesc, cu ocazia sărbătoririi Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918. Programul ceremonialului consacrat acestei sărbători, care se va desfăşura la Monumentul Ostaşului Necunoscut din municipiul Miercurea Ciuc, va avea următorul desfăşurător: ora 11:45- întâlnirea oficialităţilor administraţiei publice locale, comenzii garnizoanei, veteranilor de război, cadrelor militare în rezervă şi în retragere, reprezentanţilor altor ministere, departamente şi instituţii ale statului, la sediul Instituţiei Prefectului - Judeţul Harghita; ora 12:00 - întâmpinarea persoanelor oficiale; continuare în pag. a 4-a