Informatia Bucureştiului, mai 1963 (Anul 10, nr. 3029-3054)

1963-05-14 / nr. 3039

hotare SCRISOAREA F.D.I.F. CĂTRE ORGANIZAŢIILE NAŢIONALE DE FEMEI DIN DIFERITE ŢĂRI BERLIN 14 (Agerpres). — In legătură cu Ziua internaţională a copilului, care are loc la 1 Iunie, Federaţia Democrată Internaţională a Femeilor a adresat o scrisoare organizaţiilor naţionale de femei din diferite tari. In scrisoare se subliniază că anul acesta Ziua internatională a copilului capătă o mare însemnătate deoarece este o etapă importantă în pregătirile pentru cel de al V-lea Congres mondial al femeilor, a cărui temă principală este: Lupta femeilor pentru sănătatea, educarea şi învăţământul copiilor şi tineretului în întreaga lume. Oameni la volan — SG 962, beton la Magistrala Nord-Sud ! ss 817, pietriş, şoseaua Giurgiului ! — Atenţiune 56 610 ! Plecarea ! Intre orele 6 şi 6,50, în cincizeci de minute, peste 200 de maşini părăsesc autobaza, spre marile şantiere ale oraşului. Acolo unde este nevoie de beton şi nisip, de ciment sau pietriş. In cincizeci de minuute, autobaza „Gherase“ a întreprinderii de utuilaj transport din D.G.C.M., rămine pustie. Azi, spre diversele fronturi de lucru, şoferii acestei autobaze au de transportat 1100 de vagoane de diferite materiale de construcţie. Vasăzîcă, 200 de trenuri ! .. .Cite drumuri a făcut astăzi basculanta 56 930 7 Plină vîrf cu beton. Şi, ca de obicei, la volan : Ion Anghel. Astăzi, la ora 6, el a pornit cu această maşină in a zecea mie cursă, străbătând 112 000 km fără reparaţii capitale, socotind kilometrul unu în luna martie 1981, cînd a preluat basculanta. Răstimp în care a transportat 4 000 de vagoane de diferite materiale de construcţii. Au pornit, în obişnuitele curse de dimineaţă, şi Grigore Marin, şi Nicolae Bătuţă. Aseară, plecarea lor părea incertă. Basculantele aveau nevoie de anumite reparaţii care necesitau, teoretic, un timp mai îndelungat. Practic, insă, şefii de brigadă de la întreţinere, Gheorghe Stan şi Victor Drăgan, au fost de altă părere : „Plecaţi liniştiţi acasă. Mîine dimineaţă, maşinile voastre vor fi bune de drum“. Azi la ora şase, în lunga coloană de autovehicule, se aflau şi cele două basculante. Dar unde este basculanta 54 349 ? De mult şi-au luat locul în cabine şoferii Ştefan Florian, Petre Călinoiu, Mărin Craiu, Tudor Barbu şi atîţia alţii. De mult, treptattreptat, maşinile au pornit în drumeţia lor cotidiană. Numai şoferul basculantei 54 349, Mihai Şerban, a întirziat şi azi. Ca de obicei. De ce rămine mereu în „pană“ de punctualitate tovarăşul Şerban ? .. .La ora şapte, tovarăşul Valeriu Pietreanu, şeful autobazei întocmeşte primul bilanţ al zilei, atîtea maşini în cursă, atîtea drumuri de acoperit, atîtea mașini de pregătit pentru mîine. SORIN HOLBAN Cuvintarea lui Palmiro Togliatti la mitingul din Palermo KOMA 14 (Agerpres). — în cadrul campaniei electorale în vederea alegerilor pentru Adunarea regională din Sicilia la Palermo a avut loc un miting la care au participat 60 000 de persoane. Luînd cuvîntul Palmiro Togliatti, secretar general a. P.C.I., a cerut din nou cu hotărâre guvernului italian să renunţe la orice program de înarmare atomică a ţării. „Este necesară o nouă linie politică a ţării“ , a declarat el referindu-se la victoria strălucită repurtată de comuniştii italieni în alegerile parlamentare din 28 aprilie. El a subliniat necesitatea realizării unui program de înnoire a vieţii economice şi politice a ţării, în interesul maselor de oameni ai muncii. WASHINGTON: Tratative americano—vest - germane in probleme politice si militare WASHINGTON 14 (Agerpres). La Washington au început luni tratative americano-vest-germane in probleme politice şi militare. Din partea R F.G. participă,. Huinstch Krone, ministru fără portofoliu în guvernul federal. Krone a avut întrevederi cu secretarul de stat Rusk şi cu personalităţi de la Departamentul de stat şi urmează să fie primit de ministrul de război al S.U.A., McNamara, iar miercuri, la Încheierea tratativelor de către preşedintele Kennedy. O nouă înfrîngere a trupelor diemiste SAIGON 14 (Agerpres). — Potrivit declaraţiei unui purtător de cuvint al guvernului diemist, trupele guvernamentale sprijinite de consilieri americani, au suferit o nouă înfrîngere în cursul ciocnirii care a avut loc în apropierea localităţii Tam Ky, situată în nordul capitalei sud-vietnameze. In aceeaşi declaraţie, purtătorul de cuvint amintit a recunoscut că trupele diemiste au suferit pierderi în arme, muniţii şi oameni. Mai bine de 25 de soldaţi diamişti au fost ucişi şi răniţi. Un alt purtător de cuvint, al forţelor armate americane din Vietnamul de sud, a anunţat la 13 mai că lupte serioase între forţele patriotice şi forţele guvernamentale au avut loc şi în provincia Kien Hoa, situată la sud de Saigon. Cea de a Vlll-a sesiune a Sfatului Popular al Capitalei Sâmbătă 18 mai, orele 8, va avea loc în aula Facultăţii de ştiinţe juridice din bulevardul 6 Martie nr. 64 cea de a VIII-a sesiune a Sfatului Popular al Capitalei. La ordinea de zi a sesiunii : 1. Rapoartele comisiilor permanente de deputaţi pentru gospodăria comunală şi învățămînt cu privire la activitatea desfășurată în perioada martie 1961—martie 1963 . VERNISAJE Mîine la ora 12, in sala de expoziţii a Bibliotecii Academiei R.P.R. din calea Victoriei nr. 125, va avea loc vernisajul expoziţiei „Acuarele româneşti din secolele XIX—XX“ organizată de cabinetul de stampe al Bibliotecii Academiei R.P.R. Expoziţia cuprinde o selecţie de circa o sută de acuarele alese din achiziţiile ultimilor zece ani, incepind cu opere semnate de Carol Pop de Szathmary şi Anton Chladek şi mergînd pînă la Petraşcu, Iser şi Tonitza. La Galeriile fondului plastic din strada Kirov nr. 1 are loc astăzi după-amiază la ora 18 vernisajul unei expoziţii de artă aplicată. Artiştii plastici Zoe Băicoianu, Dan Parocescu şi Rodica Popescu expun peste 100 de sculpturi în sticlă, panouri şi piese de mobilier în sticlă (lămpi, aplice, servicii de masă etc.). LA FABRICA „STĂRUINŢA" ZILNIC 9 TONE DE CAIETE Caiete de toate mărimile, de toate modelele: cusute, spiralizate, broşate, lăcuite etc. Deci.. un decor de hirtie. In mare măsură, creşterea producţiei de caiete este legată şi de creşterea numărului de maşini de cusut. Iată de ce, o parte din maşinile de cusut carton, existente in fabrică, au fost adaptate pentru cusutul caietelor. Un alt fapt care merită să fie consemnat : executarea — tot în fabrică — a unui mare număr de capete de cusut universale, care asigură o mai bună ritmicitate la operaţiile de cusut. Asemenea măsuri au permis depăşirea planului lunar de producţie in medie cu 8 la sută. Aceasta înseamnă circa 150 000 caiete (echivalente de 48 de file) in plus în fiecare lună. In prezent, întreaga secţie produce zilnic, in medie, 9 tone de caiete. FILMELE LUII VIITOARE In luna iunie, spectatorii noștri vor putea viziona ecranizarea realizată de cineastul sovietic Aleksei Saharov după povestirea „Colegii“ de Vasili Aksenov, apărută și in traducere rominească In cîteva numere ale revistei „Secolul XX“. Actorii V. Livanov, V. Lanovon, O. Anufriev, T. Semina îi vor însufleţi pe Zelenin, Daşa, Egorov, Maximov, eroii povestirii. Partitura muzicală a filmului aparţine cunoscutului compozitor sovietic, L Levitin. Un alt film, „Niciodată“, realizat pe platourile studioului din Odesa de tinerii regizori Diacenko şi Todorovski îi are ca interpreţi principali pe E. Estigneev şi Ninel Mîşkova. Filmul reprezintă portretul unui personaj deosebit de interesant, care munceşte conştiincios în profesia sa, dareste totuşi un singuratic. Cineaştii bulgari ne vor prezenta o puternică dramă intitulată „Milă regească“ al cărei realizator este S. Sevceadjew. în iunie vor rula și două filme poloneze. Wojciech Has istorisește în „Dragoste neîmplinită“ (titlul original: „Arta de a fi iubit") o poveste de dragoste retrăită de eroina filmului în timpul zborului Varşovia—Paris. Interpreţii principali ai filmului sunt B. Krafftowna şi Zygmund Cybulsky. Cea de a doua creaţie a cineaştilor polonezi este ecranizarea unei povestiri în care e vorba de doi copii ce şi-au pus în gund, nici mai mult, nici mai puţin, decit să fure luna. Autorul acestei ecranizări este Jan Batory. Cit despre producţia studiourilor DEFA-Berlin „Descoperirea lui Julian Böll“, ea porneşte de la dispariţia misterioasă a unei hîrtii de 100 de mărci. Pină ce va fi găsită, bancnota va avea calităţi remarcabile în revelarea unor caractere umane. Filmul maghiar „Pină mîine" ne va transporta într-o gospodărie colectivă in care soseşte noul agronom, o fată frumoasă. Tinara va cîştiga cu greu Încrederea celor din jur, dar va învinge pină la sfîrşit prejudecăţile sătenilor, dovedindu-şi capacitatea de muncă şi priceperea. Realizatorul acestui film este un nume binecunoscut în cinematografia R.P. Ungare, regizorul Marton Keleti iar protagonista sa este actriţa Eva Ruttkai. Pentru iunie Înregistrăm două comedii: „Noua prietenă a tatei“, o producţie a cineaştilor din R.D.G. satirizează tentativa de evadare conjugală a unui inginer de virată respectabilă ai cărui copii îi pun beţe în roate. „Noua prietenă a tatei“ este frumoasa actriţă Angelica Domrose pe care spectatorii noştri au văzut-o nu de mult in filmul lui Kurt Maetzig „Dosarul furat“. O distribuţie sărbătorească aduce comedia franco-italiană „Dracul şi cele zece porunci“, un film de Julien Duvivier. Alături de Charles Aznavour, apar Michel Simon, Micheline Presle, Fernandel, Alain Delon, Danielle Darrieux, Mel Ferrer etc. Vom avea prilejul curind să mai vizionăm o realizare a studiourilor suedeze : „O perlă de mamă" de Anderberg. Tot în iunie va mai rula şi filmul cineastului italian Lattuada: „Plaja", o ascuţită satiră la adresa făţărniciei moralei burgheze. Printre interpreţi: Martine Carol, Raf Vallone şi Marie Carotennio. Cadru din filmul „Noua prietenia tatei". Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICĂ: Azi, la ora 8, în București, temperatura aerului a fost de 15 grade. Timpul probabil de mîine. Vreme în general călduroasă cu cer temporar noros favorabil averselor trecătoare de ploaie. Vint slab cu intensificări de scurtă durată din sectorul estic. Temperatura staţionară, minimele vor fi cuprinse între 9 şi 11 grade, iar maximele între 24 şi 26 grade. Pentru 16, 17, 18 mai. Vreme schimbătoare cu cerul noros mai ales după-amiaza când vor cădea ploi sub formă de averse. Utat potrivit. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ! INFORMAŢIA Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P. M. R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Marţi 14 mai 1963 Anul XI Nr. 3039 4 PAGINI 20 BANI Industria inului şi cînepii este în permanentă dezvoltare în ţara noastră. In acest an de pildă, fabricile de in şi cînepă produc cu peste 1 200 000 m mai multe ţesături decit în 1962. Concomitent se lărgeşte şi gama sortimentelor acestor ţesături apreciate pentru rezistenţa şi coloritul lor atrăgător. In primele 4 luni din acest an, a început producţia unor ţesături subţiri pentru bluze, sacouri, a unor feţe de masă „jaguard“, a etaminelor pentru lucru de mină etc. O mare parte din noile ţesături au şi fost livrate magazinelor. Ciclu de şcolarizare auto - moto Zilele acestea, la Şcoala auto-moto „Motorul“ au început înscrieri pentru un nou ciclu de şcolarizare a conducătorilor de autovehicule. înscrierile se fac la sediul şcolii din strada Bătiştei nr. 6 8. Atragerea maselor de cetăţeni la acţiunile sfaturilor populare Convorbire cu tov. C. DAVID, preşedintele comitetului executiv al Sfatului popular al raionului 16 Februarie In întrecerea patriotică desfăşurată anul trecut între sfaturile populare ale raioanelor Capitalei, Sfatul popular al raionului 16 Februarie s-a clasat pe primul loc. Intr-o recentă şedinţă a comitetului executiv al Sfatului Popular al Capitalei, Sfatul popular al raionului 16 Februarie a prezentat un raport în legătură cu atragerea maselor de cetăţeni în acţiunile obşteşti. Pe această temă am avut o convorbire cu tov. C. David preşedintele comitetului executiv al Sfatului popular al raionului 16 Februarie. „ Experienţa anilor trecuţi a dovedit că realizarea obiectivelor prevăzute în plan depinde în mare măsură de atragerea maselor de cetăţeni în jurul acţiunilor întreprinse de comitetul executiv, de antrenarea lor la activitatea obştească. In acest scop , sub îndrumarea comitetului raional de partid, noi am folosit şi folosim diferite metode care s-au dovedit foarte eficace. De pildă, la sesiunile statului, sunt invitaţi să participe, în raport cu problemele discutate, un număr însemnat de activişti obşteşti, membri ai comitetelor de stradă şi ai comitetelor de clădire, membri ai echipelor de control obştesc şi ai comitetelor de sprijin de pe lingă spitale şi şcoli, reprezentante ale comisiilor de femei etc. Luînd cunoştinţă de problemele discutate, ei îşi organizează munca pe baza obiectivelor din planul de muncă al comitetului executiv şi a hotărîrilor adoptate în sesiune. Un mijloc important de legătură cu masele îl constituie activitatea comisiilor permanente de deputaţi pe care comitetul executiv le consultă cu regularitate şi le recomandă teme pentru studiu. Ca urmare a studiilor şi controalelor făcute în anul 1962, comisiile permanente au înaintat comitetului executiv un număr de 164 propuneri din care 97 au fost aplicate. Discutarea cu cetăţenii a planului de lucrări gospodăreşti şi de acţiunii social-culturale,după ce ele au fost aprobate, este iarăşi unadin metodele care a dat cele mai bune rezultate. Cunoscînd planul de lucrări, cetăţenii ştiu ce au de făcut şi îşi iau angajamente concrete în sensul susţinerii lucrărilor, fiind interesaţi în efectuarea lor cit mai repede. Bunăoară, cetăţenii din circumscripţia raională nr. 101 (deputat Tudor I. Antonie), cunoscînd faptul că pe strada Planetei se vor efectua lucrări de pavaj şi de amenajare a unui spaţiu verde, s-au angajat să execute în întregime lucrările ce nu cereau muncă calificată. Angajamentul s-a soldat cu economii în valoare de 90.000 lei. Locuitorii de pe străzile Săbăreni, Frînghiei, Valea Albă, Eftimie Croitorii, Lujerului şi altele au lucrat şi ei, tot pe bază de angajament, la săpatul şi astupatul şanţurilor în care au fost introduse conductele de apă şi canal. Cetăţenii raionului 16 Februarie au prestat în anul 1962 un număr de 1 600 000 ore muncă patriotică, contribuind astfel la realizarea unor însemnate economii.. Numai în sectorul spaţii verzi am obţinut economii în valoare de peste 1 000 000 lei. Un sprijin deosebit în antrenarea maselor de cetăţeni la acţiunile de interes obştesc îl primim din partea comitetelor de stradă. De aceea, noi acordăm o mare atenţie îndrumării activităţii acestor comitete. Trimestrial organizăm pe cartiere consfătuiri şi şedinţe de instructaj în care membrii comitetelor sunt puşi la curent cu acţiunile întreprinse, cu hotărîrile adoptate de sesiuni şi cu deciziile elaborate de comitetul executiv. Preocuparea comitetelor de stradă pentru înfrumuseţarea cartierelor s-a manifestat şi prin luarea spre îngrijire, în colaborare cu comisiile de femei, a unui număr de 355 străzi. O parte din comitete s-au remarcat şi printr-o serie de iniţiative valoroase. De pildă, comitetele din circumscripţiile 170, 189, 195 şi altele au înfiinţat, cu sprijinul cetăţenilor, sere proprii pentru producerea de flori. Această iniţiativă a fost popularizată şi extinsă şi în alte circumscripţii. Faptul că deputaţii pot veni în orice zi la conducerea sfatului popular raional cu problemele ridicate de cetăţeni în circumscripţii şi că primesc răspuns la problemele ridicate, contribuie, de asemenea, la întărirea legăturilor cu masele, la atragerea lor în jurul acţiunilor întreprinse de sfatul popular. De un real folos în munca noastră, în cunoaşterea problemelor circumscripţiilor, sunt propunerile făcute de alegători în adunările de dări de seamă ale deputaţilor. In adunările ce au avut loc în toamna trecută s-au făcut 514 propuneri din care au fost rezolvate 430.’ O contribuţie însemnată în mobilizarea maselor de cetăţeni în jurul acţiunilor întreprinse de comitetul executiv a adus-o şi munca culturaleducativă desfăşurată în raion. Itt programele de activitate ale unităţi(Continuare , pag. a 111-a) Telefoane publice în parcuri, ştranduri şi păduri Direcţia P.T.T.R. a Capitalei şi regiunii Bucureşti a luat măsuri pentru instalarea unor noi posturi telefonice şi a început reinstalarea unor telefoane publice, în locurile de agrement ale oraşului. Au fost instalate pînă acum posturi telefonice publice la restaurantele „Pădurea Băneasa“, „Bordei“, „Pescăruş“, „Parcul Herăstrău“ (pe şoseaua Nordului), „8 Mai“, „Lido"-strand, „Parcul Dorobanţi“. De asemenea, a mai fost instalat un post telefonic public în Parcul Herăstrău la debarcaderul central. Sunt în curs de instalare telefoane publice la ştrandurile Băneasa-5, Libertăţii, Izvor, Tei şi cite încă un post,la ştrandurile Floreasca-1 şi 2. Vor mai fi instalate două posturi telefonice publice în Parcul Libertăţii — unul la arene, iar al doilea la braserie, în Parcul Herăstrău la restaurantul „Mioriţa“ etc. Pentru a asigura o bună funcţionare a telefoanelor publice pe tot timpul sezonului au fost luate măsuri ca echipe de mecanici să le controleze de cîteva ori pe zi şi să remedieze operativ defecţiunile semnalate unităţii, au luat cuvîntul compozitorul Alfred Mendelsohn, secretar al Uniunii compozitorilor și Dragomir Moisin, membru al biroului executiv al Reamenajări la spitalul Brîncovenesc Recent, la dispoziţia spitalului clinic Brîncovenesc a fost pusă încă o clădire. Prin preluarea noului local, capacitatea de spitalizare a spitalului va creşte cu încă 70 de paturi. In prezent se execută lucrări de amenajare a clădirii respective. Conducerea spitalului a luat şi unele măsuri organizatorice pentru buna funcţionare a serviciului de primire şi ieşire a bolnavilor, precum şi pentru aplicarea integrală a măsurilor igienico-sanitare privind profilaxia infecţiilor intraspitaliceşti. Astfel, la secţia obstetrică, circuitul bolnavelor la internare este complet izolat de restul spitalului, la fel şi la serviciul de ginecologie. La serviciul de nou născuţi au fost realizate de asemenea unele îmbunătăţiri. Aici, a fost amenajată şi o cameră de reanimare pentru nou născuţi. 0 Meciul de fotbal restanţă a categoriei A, Farul—Steagul roşu Braşov, se va disputa la Constanţa, LA 23 MAI. 0 A fost alcătuită echipa de box a R.P. Române în vederea campionatelor europene de la Moscova. Ea cuprinde pe următorii pugiliști, in ordinea categoriilor : C. Ciucă, N. Puiu, A. Olteanu, FI. Pătraşcu, I. Mihalik, V. Mirza, V. Badea, I. Monea, Şt. Cojan şi V. Mariuţan. Echipa de baschet Ştiinţa Cluj in turneu prin R.D. Germană a jucat la Halle cu formaţia locală Chemie, pe care a învins-o cu 78-70 (41-36). Rezultate din campionatul mondial de baschet masculin, înregistrate ieri: U.R.S.S.—Franța 70—51 ; Uruguay—Canada 66—56 ; Iugoslavia—Japonia 95—63. ÎNCHEIEREA cursurilor la universitatea MUNCITOREASCĂ DE CULTURĂ MUZICALĂ Ieri, a avut loc la Ateneul R.P.R., festivitatea de încheiere a anului şcolar 1962—1963, a Universităţii muncitoreşti de cultură muzicală. După darea de seamă prezentată de muzicologul Viorel Cosma, directorul Univer-Consiliului local al sindicatelor din oraşul Bucureşti. A urmat împărţirea premiilor. In încheierea festivităţii, soliştii şi corul Universităţii muncitoreşti de cultură muzicală, dirijat de I. Vanica, Florin Georgescu şi Zaharia Popescu au prezentat un concert. Programul a cuprins și lucrări executate de orchestra simfonică a Școlii medii de muzică nr. 2. AZI, IN LIBRĂRII Hortensia Papadat-Bengescu: „Concert din muzică de Bach“, Editura pentru literatură, 13 lei. Silvian Iosifescu : „Momentul Caragiale“, Editura pentru literatură, 4,75 lei. A. S. Puşkin : „Povestea pescarului şi a peştişorului“, Editura tineretului, 2,50 lei. Un dispozitiv de cintărire gravimetrică a cimentului La staţia centralizată de preparat betoane din Floreasca, aparţinind I.P.A.C., s-a introdus de cîteva zile un dozator care permite cîntărirea gravimetrică a cimentului. Dozatorul este construit pe principiul balanţei. El este prevăzut cu două dispozitive de fixare, unul pentru punerea vagonetului de transport pe cîntar, altul de fixare a cîntarului în vederea scoaterii vagonetului. Utilizarea dozatorului aduce avantaje considerabile. El permite cîntărirea cimentului cu toleranțe de 100—300 gr. la 100 de kg. ciment, față de 3 kg. cit prevăd normativele. Sub tipar: Breviarul statistic al R.P.R.-1963 In curind, se va afla in librării Breviarul statistic al R.P.R. —1963, lucrare editată de Direcţia centrală de statistică. In volum sunt cuprinse cifre şi date semnificative cu privire la realizările cele mai noi dobindite de oamenii muncii din ţara noastră. Pe lingă ediţia In limba română, Breviarul statistic al R.P.R. — 1963 va mai apărea şi tn limbile: rusă, franceză, engleză şi spaniolă. îiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! Dimensiuni Foto : N. DUMITRESCU Aînsemnări din ÎNCĂLŢĂMINTEA DE VARĂ In vitrinele unităţilor comerciale, articolele pentru vară şi-au făcut de mult apariţia. La raioanele de specialitate ale magazinelor de confecţii, galanterie, încălţăminte, cumpărătorii fac cunoştinţă cu multe noutăţi, realizate pentru actualul sezon de întreprinderile producătoare. Faţă de anii precedenţi organizaţiile comerciale au contractat cantităţi sporite de mărfuri, care conduc spre concluzia că in general cererile cumpărătorilor vor fi satisfăcute in condiţii bune. Aprecierea corespunde desigur situaţiei în ansamblu. Şi aceasta deoarece in anumite sectoare comerciale, acum în primele zile mai călduroase, cind afluenţa cumpărătorilor este mai mare, lucrurile nu stau aşa cum ar fi trebuit. Să ne oprim la încălţămintea pentru vară, articol deosebit de căutat. La magazinul I.C.S. Victoria, sortimentul de mărimi şi culori la unele modele de sandale pentru femei, era, simbătă, descompletat. Lipseau in special numerele 36 şi 37, şi unele culori deschise. Pe strada Lipscani, la magazinele de încălţăminte pentru femei şi bărbaţi, constatăm oarecum asemănătoare. Omisiunile la care ne-am referit, acum, la inceput de sezon, apar cu atit mai de neînţeles, cu cit in perioada 15 mai — 15 iunie, unităţile de specialitate vor organiza „Luna desfacerii încălţămintei de vară“. Organizaţiile comerciale împreună cu întreprinderile producătoare au datoria să-şi unească eforturile, în vederea asigurării reţelei de desfacere cu toată gama de mărimi, culori şi modele, ştiindu-se că cererile vor fi in continuare la lei de nan. APELE MINERALE „Slnt o consumatoare obişnuită a apelor minerale — ne scrie o cititoare a ziarului nostru, tov. O. T. N-aş putea spune că de cind urmez cura medicală la domiciliu am fost nemulţumită de ceva. La magazinele Alimentari am păşit în permanenţă sortimentele căutate. lată insă că de la un timp, atit eu cit şi alţi consumatori îmtimpinăm unele greutăţi in aprovizionarea cu ape minerale. Motivul ? Lipsa lor din magazine. Pe strada 11 Iunie 51, pildă, funcţionează un magazin „Alimentara“ care dispune de un raion pentru desfacerea apelor minerale. Cele două sortimente solicitate in mod curent — Buziaş şi Borsec — lipsesc. Situaţia se referă şi la alte unităţi. în acelaşi timp însă, ape minerale de Borsec şi Buziaş se găsesc din abundenţă la unităţile de alimentaţie publică — bufete, restaurante, centre de răcoritoare etc. De aici concluzia că nu se face o repartizare raţională d intre unităţi, a cantităţilor existente“. N. R. Ne-am interesat de cele semnalate la conducerea C. C.L. ,,Alimentara“ din raionul N. Bâlcescu. Ni s-a răspuns că intr-adevăr nu întotdeauna furnizorii, I. C.R.A. Bucureşti, satisfac in sortiment şi cantitate comenzile întocmite de responsabilii unităţilor. RĂSPUNS LA O PROPUNERE „Direcţia noastră ne face cunoscut Direcţia alimentaţiei publice din Ministerul Comerţului Interior, ca urmare a publicării la această rubrică a unei note în legătură cu noul reţetar general de preparate culinare — are in preocupările sale şi elaborarea unor reţetare pe diferite profiluri şi specifice. Este în curs de tipărire un nou reţetar pentru preparate de cofetărie (Continuare in pag. a Hl-a) B. GROAPĂ