Informatia Bucureştiului, octombrie 1965 (Anul 13, nr. 3778-3803)

1965-10-14 / nr. 3789

o Calitatea produselor — problemă mereu actuală de Utilaje şi metode noi I de succes I La sfirşitul lunii februarie din acest, an, plenara comitetului de partid al Combinatului de cauciuc Jilava a dezbătut pe larg problema calităţii produselor. In cadrul plenarei s-a subliniat că „este necesar să se găsească şi să fie aplicate cele mai eficiente măsuri, care să ducă la înlăturarea neajunsurilor existente încă, în ceea ce priveşte caliatea"» De atunci au trebuit multe luni. Rezultatele înscrise în acest interval de timp reflectă cu prisosinţă eforturile colectivului, unirea tuturor forţelor pentru îmbunătăţirea calităţii produselor. Acum colectivul Combinatului de cauciuc Jilava se află în plin proces de îndeplinire a sarcinilor de producţie pe ultimul trimestru. Activitatea politică desfăşurată de organizaţiile de partid, din toate sectoarele, a influenţat hotărîtor rezultatele obţinute. Ca urmare a sarcinilor reieşite din dezbaterile plenarei comitetului de partid, conducerea combinatului a acordat o atenţie deosebită întocmim planului de măsuri tehnico-organizatorice şi a urmărit au operativitate aplicarea lor în procesul de producţie. Căutări încununate Din cele 39 de măsuri, privind îmbunătăţirea calităţii produselor, cuprinse în planul tehnico-organizatoric, 34 au fost deja aplicate. Au fost terminate lucrările la linia automatizată de dozat şi prelucrat semci-traibridatie de cauciuc, în trimestrul trei, această nouă linie a intrat complet în funcţiune, făcîndu-se un pas hotărîtor spre îmbunătăţirea calităţii produselor. Noua instalaţie este deosebit de complexă. Cu ajutorul ei se pot verifica şi doza reţetele de fabricaţie pentru obţinerea unei materii semi-fabricate superioare, necesară întregii producţii. Pe linia modernizării procesului de producţie se înscrie şi noua linie de fabricaţie a bacurilor de ebonită pentru o gamă largă de acumulatori, linie ce se află în probe tehnologice, întregul proces de fabricaţie este automatizat şi urmărit printr-un sistem de televiziune industrială. De asemenea, prin adoptarea unei noi tehnologii, la fabricarea cizmelor de protecţie din cauciuc, calitatea produsului s-a îmbunătăţit cu 30 la sută. Neajunsurile care au existat la producerea curelelor trapezoidale au fost şi ele înlăturate prin înlocuirea procedeului manual de fabricaţie cu un sistem mecanizat. La 30 la sută din producţia curelelor s-au introdus, ca element de rezistenţă, fibrele sintetice, îmbunătăţirilor aduse procesului de fabricaţie prin folosirea fondurilor de investiţii li se adaugă munca creatoare a inovatorilor, deosebit de rodnică în acest an. De asemenea, trecerea la tăbăcirea la cald a întregii producţii de piele a făcut să se obţină o ritmicitate constantă a producţiei, s-a scurtat ciclul de fabricaţie şi a crescut randamentul utilajelor cu 30 la sută. Bilanţul celor trei trimestre de activitate conturează cu certitudine îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producţie pe ultimul an al şesei nailului. I. Cherecheş monitor Se urmăreşte cu atenţie calitatea vulcanizării benzilor de SURPRIZE PE CALEA UNDELOR Anul şcolar a început. In noile, spaţioasele săli de clasă, sute de mii de elevi de pe cuprinsul ţării au început deja să parcurgă primele pagini ale noilor manuale. Iată, însă, că pentru tineretul şcolar se pregătesc în aceste zile o serie de surprize. Ele vor veni pe calea undelor radiofonice. „INTÎMPLARILE NEOBISNUITE ALE LUI GRUIA GROZOVANU" Incepind din 17 octombrie, emisiunea cu acest titlu va fi difuzată în fiecare duminică. Scriitorul Dumitru Ahnas, autorul scenariului radiofonic, va mijloci astfel, deplasarea ascultătorilor în epoca de eroism şi bărbăţie a lui Mihai Viteazul. Eroul, interpretat de Florin Piersic, e un fel de Robin Hood românesc şi ...radiofonic, ale cărui isprăvi de vitejie sugerează avintul luptei împotriva asupririi şi cotropitorilor din acea epocă. Ţesătura dramatică a întîmplărilor e susţinută de prezenţa, fireşte în jurul microfonului, a unor îndrăgiţi actori, ca Ştefan Ciubotăraşu, Magda Popovici, Octavian Cotescu, Ion Marinescu şi alţii. „MINUNILE LUMII AU FOST NUMAI ŞAPTE ?" Este o întrebare extrem de firească, avînd în vedere imensa bogăţie mare(Continuare în pag. a 3-a) I. Butnaru Conferinţa naţională de obstetrică şi ginecologie Azi dimineaţă, în sala mică a Palatului Republicii Socialiste România au început lucrările celei de a II-a Conferinţe naţionale de obstetrică şi ginecologie. Participă academicieni, profesori universitari, cadre medicale de specialitate din întreaga ţară, precum şi numeroşi oaspeţi de peste hotare. După cuvîntul de deschidere, rostit de prof. dr. N. Coja, preşedintele Societăţii de obstetrică şi ginecologie, conferinţa a fost salutată de conf. dr. Ion Moraru, secretar general în Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale, de acad. Ştefan Milcu, preşedintele Uniunii societăţilor de ştiinţe medicale, precum şi de invitaţi de peste hotare. Lucrările conferinţei continuă. PICUTAM DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ ! INFORMAȚIA ZIAR AL COMITETELUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SfATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIII —Nr. 3789 4 PAGINI - 25 BANI Joi 14 octombrie 1965 SE APROPIE ANOTIMPUL FRIGUROS Ce măsuri aţi luat pe şantiere ?___ O problemă de actualitate pe şantierele de construcţii : pregătirile pentru asigurarea condiţiilor normale de lucru în perioada de iarnă. Ce măsuri au fost luate şi în ce stadiu de realizare se găsesc ? La aceste întrebări ne răspund : ing. V. FÂŞIE — şeful şantierului din complexul industrial Militari, F. TSAQUIRIS — ing. şef la întreprinderea de construcţii-montaj nr. 3 şi I. RADULESCU — ing. şef la întreprinderea de prefabricate şi agregate pentru construcţii. 6000 mp de geamuri in curs de montaj „în iarna aceasta — arăta ing. V. Fîşie — colectivul şantierului nostru îşi va desfăşura activitatea, in principal, la Fabrica de elemente prefabricate din beton pentru Construcţii. Stadiul actual de realizare a noii unităţi industriale este destul de avansat, a fost ridicată structura de rezistenţă şi a fost terminat acoperişul. Aşadar, in lunile friguroase vom pune accentul pe execuţia lucrărilor din interior: turnări de betoane la fundaţiile utilajelor, zidării, finisaje, montaje etc. Conform graficului stabilit, pînă la 15 noiembrie trebuie să avem închise toate spaţiile pe unde ar putea pătrunde frigul. Ca urmare, încă din vară, am trecut la montajul tîmplăriei metalice, lucrare care pînă în prezent a fost executată în proporţie de 80 la sută. închiderea propriu-zisă o realizăm cu geamuri termoabsorbante totalizînd o suprafaţă de circa 6 000 mp. Pînă în prezent, Fabrica de sticle apartamente in execuţie „în întreprinderea noastră — ne spunea ing. F. Tsaquiris — lucrările pregătitoare pentru anotimpul frigit(Continuare în pag. a IlI-a) M. Brătescu clădin Scăieni ne-a livrat numai 3 000 mp de geamuri, restul cantităţii urmind să sosească la şantier pe parcurs, în eventualitatea că fabrica ne va face greutăţi, am luat măsuri ca în locul geamurilor să punem panouri din p.f.l. De asemenea, în interiorul halei de fabricaţie instalăm o staţie de betoane evitînd astfel neajunsurile ce s-ar putea ivi la turnarea fundaţiilor pentru utilaje. Protejarea staţiei exterioare ar fi cu mult mai costisitoare decit soluţia pe care ne-am propus-o. în ce priveşte realizarea instalaţiilor de încălzire, sarcina revine Trustului de instalaţii nr. 21. Datoria acestei unităţi (subantrepriza noastră) este ca pînă la 15 noiembrie să asigure căldură în soluţie provizorie şi parţial în soluţie definitivă. Lucrările sunt în curs de execuţie". La 1400 iarna, Fabrica de elemente prefabricate din beton Militari. Se montează geamurile la faţada principală Noutăţi de la întreprinderea de tricotaje „Tinara gardă“ In primele nouă luni ale anului muncitorii, inginerii şi tehnicienii de la „Tînăra gardă" au reuşit să obţină, în întrecerea socialistă, importante succese. Azi vă prezentăm citeva din acestea. . CREATORII DE FRUMOS... LA ÎNĂLŢIME în întrecerea socialistă cu celelalte ateliere, colectivul de creaţie de la întreprinderea „Tinara gardă" a obţinut, anul acesta, o serie de succese, care-l situează la... înălţime. In primele nouă luni ale anului, creatorii de frumos au conceput şi introdus în fabricaţie un număr de 225 de modele noi de tricotaje. Este vorba de scampolouri, jachete, rochii, veste bărbăteşti etc. In general se poate spune că toate modelele au o linie modernă, atît în privinţa contexturilor, cît şi din punct de vedere al croielii. S-au realizat, de pildă, tricotaje cu o mai mare stabilitate dimensională, cu gust şi fantezie. In următoarele luni, creatorii de frumos de la întreprinderea de tricotaje „Tinara gardă" au în vedere realizarea unor noi modele de produse tricotate care vor îmbogăţi şi mai mult colecţia actuală de modele. CE SPUN CIFRELE? ţărilor, în cifre, obţinute de muncitorii, inginerii şi tehnicienii întreprinderii în perioada celor nouă luni care au trecut de la începutul anului. Ce spun aceste cifre ? In primul rînd, ele oglindesc faptul că planul producţiei globale şi marfă a fost îndeplinit în proporţie de 100,2 şi, respectiv, 100,5 la sută, că productivitatea muncii a crescut cu cîteva procente peste sarcina planificată şi că datorită bunei organizări a muncii şi a folosirii cu pricepere a unor procedee tehnologice moderne, calitatea tricotajelor s-a îmbunătăţit considerabil. Bilanţul mai cuprinde şi ■i altă cifră care merită subliniată , de la începutul anului şi pînă acum colectivul întreprinderii „Tînăra gardă“ A REALIZAT, PESTE PLAN, UN NUMĂR DE 20 000 DE BUCĂŢI DE TRICOTAJE IN DIFERITE MODELE. Iată şi o altă noutate. De curînd, a intrat în producţie o serie de articole tricotate pentru femei şi bărbaţi, confecţionate dintr-un fir sintetic denumit relontex. Acest fir sintetic, fabricat la Săvineşti, va fi folosit, pentru început, la executarea unor pulovere pentru femei, jachete şi cămăşi pentru bărbaţi. Specialiştii apreciază că tricotajele confecţionate din fire de relontex sunt foarte rezistente, elegante, comode şi uşor de întreţinut. Conducerea întreprinderii ne-a informat că în următoarele săptămîni cumpărătorii vor găsi în magazinele de specialitate de De pe acum, anotimpul produse executate din refriguros se face simţit. De contex. PENTRU SEZONUL RECE de tricotaje „Tînăra gardă“, care a realizat 6 noi modele de tricotaje din lină pură şi din fire sintetice specifice sezonului rece. Amintim, printre altele, de jachete şi scampolouri din fire sintetice pentru femei, jachete închise pe gît, cu guler sau revere. O parte din aceste noi produse, care se află în fabricaţia de serie, au şi apărut în magazine iar altele vor fi livrate în cursul acestei luni. RELONTEX La serviciul producţie acest fapt a ţinut seama . T ^ s-a întocmit bilanţul reali şi colectivul întreprinderii r. IOCICCI Operaţia de asamblare a noilor produse cere multă dexteritate şi atenţie. Muncitoarea Maria Marinoiu se numără printre evidenţiatele secţiei confecţii a unităţii nr. 1 a întreprinderii „Tinara gardă“ care execută în bune condiţiuni această operaţie. La ancheta noastră cu titlul de mai sus am primit în continuare răspunsuri de la instituţiile şi întreprinderile vizate. Direcţia comercială a Sfatului Popular al oraşului Bucureşti ne răspunde, de pildă, că pe linia asigurării liniştei locatarilor din blocurile de locuinţe amplasate în apropierea unităţilor comerciale a luat o serie de măsuri pentru eliminarea în bună parte a zgomotului. Printre acestea se înscriu : construirea unor spaţii comerciale în clădiri independente, izolate de blocurile destinate locuinţelor ; desfăşurarea unor activiități care creează aglomerări mai mari şi implicit şi zgomot numai în cadrul unor pieţe ; dotarea unităţilor cu o serie de utilaje care să diminueze zgomotul etc. în afara acestor măsuri practice s-a pus un accent deosebit şi pe educarea lucrătorilor din comerţ în spiritul unei atitudini atente şi de înţelegere pentru respectarea liniştei cetăţenilor care locuiesc în apropierea unităţilor comerciale. Răspunsul se încheie astfel : Pe linia reducerii la maximum a zgomotului întîmpinăm însă unele greutăţi din partea personalului care aparţine unor furnizori ai reţelei comerciale. Astfel, unii distribuitori de mărfuri nu respectă regulile de manipulare atentă a produselor, provocînd zgomote care, la ore tîrzii din noapte, deranjează pe locatarii din blocurile din apropiere. în această situaţie considerăm ca în viitor să se facă apel şi la întreprinderile furnizoare ale comerţului, astfel ca acestea să ia măsuri corespunzătoare, în ceea ce ne priveşte, ne luăm obligaţia ca în cadrul legăturilor permanente pe care le avem cu întreprinderile furnizoare să solicităm acest sprijin. Totodată vom intensifica controlul în reţea în vederea respectării regulilor de practicare a activităţii comerciale în care se includ şi cele care se referă la asigurarea liniştei locatorilor. Sîntem de acord cu remarca făcută şi cu angajamentul luat de Direcţia comerciala şi solicităm celor care pe timpul nopţii asigură aprovizionarea oraşului, să lucreze în aşa fel încît locatarii să nu fie deranjaţi. • Cooperativa Tehnometalica din str. Vînători nr. 4, a indicat unităţii din str. Sf. Apostoli nr. 36 să ia toate măsurile pentru eliminarea surselor de zgomot care deranjează pe locatarii din împrejurimi. Bunăoară, s-a indicat ca materia primă care intră în lucru în schimburile 2 și 3, să fie pregătită numai în schimbul I ; transportul produselor finite să se facă numai între orele 7 și 15 ; transportul materialelor de la magazie la unitate să se facă pe cit posibil în primele ore ale dimineţii; manipularea materialelor în schimburile 2 şi 3 să se facă cu multă grijă pentru a înlătura zgomotul ; în schimbul 3 să nu se mai folosească maşinile care produc zgomot prea mare etc. • întreprinderea de salubritate Bucureşti ne răspunde că problema eliminării zgomotului produs de utilajele şi muncitorii care asigură curăţenia oraşului a fost şi este în atenţia întreprinderii. în acest scop s-au înlocuit roţile pe şină de la tomberoane cu genţi de cauciuc, au fost izolate cu cauciuc gurile de încărcare a maşinii unde se ia contact cu cutia de gunoi în momentul descărcării acesteia în special la autogunoierele care lucrează în schimbul III. S-a prelucrat cu toţi salariaţii importanţa reducerii zgomotului, atît cel provocat prin manevrarea sculelor cu care se lucrează, cit şi al convorbirilor în echipă cu voce tare. Desigur că nu am reuşit sută la sută să imprimăm acest fel de conduită la toţi salariaţii — se spune în continuare în răspuns. Totuşi munca de educare pentru reducerea zgomotului provocat de echipele de noapte este în centrul atenţiei întreprinderii. (Continuare în pag. a 3-a) RĂSPUNSURI LA ANCHETELE ZIARULUI rrBumestem despre sursele de zgomot rr TELEGRAMELE EXTERNE ANUNŢA : principiu să acorde independenţa protectoratului Bechuanaland pînă la 30 septembrie 1966, s-a anunţat din surse oficiale londoneze. Acest teritoriu se găseşte în sudul Africii şi se învecinează pe cea mai mare parte a frontierei sale cu Republica Sud-Africană, precum şi cu Rhodesia de sud şi Zambia. Populaţia acestui teritoriu este de aproximativ 540 000 locuitori, dintre care 3 000 europeni. LONDRA. Guvernul britanic a hotărît în campanii mondiale pentru lichidarea analfabetismului. Apelul a fost adoptat luna trecută de Congresul mondial pentru lichidarea analfabetismului de la Teheran. TANANARIVE. La 15 ianuarie 1966 se va deschide la Tananarive (Republica Malgaşă) a treia conferinţă a Organizaţiei Comune AfriPARIS. Directorul general al U.N.E.S.C.O., Rene Maheu, a anunţat că va pleca la Newneze au căzut de acord să celebreze în comun York pentru a prezenta personal Adunării de prima aniversare a revoluţiei care a dus la cerare a O.N.U. apelul privitor la lansarea unei răsturnare a regimului militarist al generalului Abboud. La 21 octombrie pe străzile principalelor oraşe sudaneze vor avea loc manifestaţii, de la care însă vor lipsi liderii separatişti ai organizaţiei Frontul sudului, SANTIAGO DE CHILE. Potrivit agenţiei Prensa Latina, noile măsuri represive îndreptate împotriva ziariştilor din venezuela aucane şi Malgase (O.C.A.M.) a anunţat ne cauzat vii proteste în opinia publică latinecretariatul general al organizaţiei, KHARTUM. Toate partidele politice sudoamericană. Mai mult de 80 de ziarişti chilieni au înmînat ambasadorului Venezuelei la Santiago de Chile o notă de protest in care cer eliberarea colegilor lor venezueleni, arestaţi în timpul ultimelor manifestaţii populare din Caracas. I NII O SECUNDĂ DE NEATENŢIE... Bate un lac în luna octombrie, cind mercurul din termometre a scăzut cu mult sub 10 grade ? Poate vreun sportiv năstruşnic !... Altfel nu se poate ! Şi totuşi, o leliţă de şapte-opt anişori, a făcut-o şi pe asta. E drept, fără voie. S-a aplecat să prindă o scoică, mare, neagră care plutea pe apă, a alunecat şi... Clipa de neatenţie (şi nechibzuită) a fetiţei, a mamei care tocmai atunci şi tocmai acolo şi-a găsit să clevetească despre mărunte treburi cotidiene cu o vecină, s-a soldat cu un neplăcut contact, cu apa rece şi cu fireasca alarmă. Şi asta poate fi socotit Încă un noroc. Pentru că se putea Intlmpla şi altfel... Am Întrebat-o pe fetiţă, altă dată : — Ei, acum ştii ce deosebire este Intre atenţie şi neatenţie ? — Ştiu, a răspuns ea roşind. Şi apoi a continuat glumind, ca să pareze dojana: le deosebeşte o singură silabă : NE. O silabă care preţuieşte uneori chiar şi cu o viaţă de om. Mai ales intr-un oraş mare, cum e Bucureştiul, cu o viaţă clocotitoare, cu o circulaţie trepidantă care îţi pretinde un riguros respect faţă de anumite norme elementare cind te afli in postură de pieton sau călător. Nu o dată am asistat la situaţii care te fac să te treacă fiori de gheaţă, să rămli de-a dreptul Înmărmurit. Intr-una din zile, un şofer al I.T.B. —Marin Tănasescu— a oprit Vehiculul pe care 11 conducea şi a deschis uşa din stingă (dinspre partea carosabilă), fără să se uite In urmă. Tocmai atunci trecea pe acolo un motociclist care, In plin mers, s-a lovit de uşa buclucaşă, accidenttndu-se grav. Pe an şantier din Balta Albă, un gură-cască aflat la nu ştia care etaj al unei clădiri In construcţie a făcut să se prăvălească două cărămizi. Noroc că ele au aterizat la câiva centimetri de propriul său părinte. Altă secundă de neatenţie care ar fi putut fi fatală. In seara unei zile din septembrie, manipulantul Constantin Florea, de pe linia de tramvai nr. 2, a circulat pe traseu, din neatenţie, cu uşile deschise, ceea ce este nepermis. Din acest motiv călătorul P. Ivanovici s-a trezit proiectat, la un viraj, in plină stradă, de unde a trebuit să-l ridice Salvarea. (Continuare în pag. a 3-a) P. Irimescu i LA • Construcţii pentru studenţi încă de la începutul anului de învăţămînt universitar, studenţii bucureşteni au primit un nou complex de locuit: grupul social Regii II, în cele trei cămine cu 1 188 de locuri ale grupului social, sunt găzduiţi studenţii Institutului politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ Pe lingă acest complex studenţesc la Institutul agronomic „N. Bălcescu“ continuă lucrările pentru construirea unei cantine cu o capacitate de 3 000 de locuri, iar pentru Universitate se construieşte o seră didactică, care va fi gata pînă la sfîrşitul acestui an. De asemenea, la Conservatorul „Ciprian Porumbescu“ se lucrează la construirea a încă patru etaje noi, cu o suprafaţă de 4 125 mp.  Astăzi pe scena concursului Astăzi la ora 16:30, incepe prima fază a Întrecerii artistice pe tema „Slavă partidului“ în raionul 16 Februarie. Vor fi prezente formaţiile de la întreprinderea poligrafică ,,Luceafărul“, I.C.A.R., întreprinderea Prestări servicii manuale şi Casa raională de cultură. Spectacolele au loc la Clubul I.S.B. • NOI TIPURI DE MOBILĂ Printre noile tipuri de mobilă produse la cooperativa „Mobilă şi tapiţerie*’ se numără mai multe sorturi de canapele-pat cu funcţionare rabatabilă. Gabaritul redus pe care îl au in timpul inciderii, dă posibilitatea folosirii lor şi in locul canapelelor de hol. Noile tipuri de mobilă sunt confecţionate în şase variante, din diferite esenţe de furnir. De asemenea, tehnicienii cooperativei au creat o bibliotecă cu funcţionare axială, care, în ciuda spatului foarte mic pe care îl ocupă, are o capacitate de etalare a peste 300 de volume. Un ax central face ca, printr-o manevră simpla şi uşoară, să apară volumele, unul cite unul, în cele patru laturi ale bibliotecii, puţind fi aleasă cartea dorită. • EXPOZIŢIA MIHAI RUSU Affine, 15 octombrie, se va desschide, în sala Galeriilor de artă din, bd. Magheru nr. 20, Expoziţia de pictură Mihai Rusu. Vernisajul va avea loc la ora 18. 9 Unităţi modernizate la „Avîntul îmbrăcămintei“ Printre alte unităţi ale cooperativei „Avîntul îmbrăcămintei“ care sunt dotate cu mobilier nou, se află şi unitatea nr. 5 din str. Ştirbei Vodă 92, recent amenajată. Pînă la 1 noiembrie a. c c, vor fi modernizate unităţile din str. Alecu Constantinescu 7 şi Spiru Haret 1.  CICLU DE COMUNICĂRI DESPRE VASILE ALECSANDRI Filiala Bucureşti a Societăţii de ştiinţe istorice şi filologice din Republica Socialistă România organizează un ciclu de opt comunicări comemorative despre viaţa şi opera poetului Vasile Alecsandri. Prima comunicare are loc mîine, la ora 18, în sala Muzeului de istorie a oraşului Bucureşti din bd. 1848 nr. 2. Ea este intitulată „Poezia lui Vasile Alecsandri“ şi va fi prezentată de prof. I. Dumitrescu. • Tineri interpreţi de muzică uşoară prezenţi la magazinul „Muzica“ Sâmbătă la ora 18:30, la magazinul „Muzica" are loc prezentarea unor noi discuri, cu ocazia căreia se vor intilni cu publicul şi tinerii interpreţi ale căror discuri se lansează. Este vorba de Pompilia Stoian şi de formaţia „Entuziaştii" cu solistul lor Radu Tănase. Soliştii vor acorda autografe pe disc. 9 ULTIMELE ŞTIRI SPORTIVE • După disputarea a patru runde, pe primul loc în turneul internaţional de şah de la Subotiţa, se află reprezentantul nostru I. Szabó cu 31 p. Al doilea clasat, iugoslavul Kozomare are 3 p. • In sferturile de finală ale „Cupei Rappan” la fotbal, Norkoping (Suedia) a terminat la egalitate, 1o 1 cu Motor Jena (R.D. Germană). • In campionatul unional de hochei pe gheată s-a Înregistrat o surpriză : campioana, T.S.K.A. Moscova a fost învinsă de Torpedo Gorki cu 4—2. • BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA ! Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 2 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 14 grade, iar minima din cursul nopţii de 1 grad. Timpul probabil de mîine . Vremea se menţine frumoasă, dar rece noaptea. Cerul va fi mai mult senin. Temperatura în creştere uşoară, minima va fi cuprinsă între 2 şi 4 stade, iar maxima între 18 şi 20 de arade. Pentru 16, 17 şi 18 octombrie: Vreme In general frumoasă, temperitura in creştere uşoară.