Informatia Bucureştiului, septembrie 1970 (Anul 18, nr. 5294-5319)

1970-09-16 / nr. 5307

In „Cupa F. R. Baschet" Echipa României a debutat r • I * f w w I nesatisfacator Noua garnitură a echipei naţionale masculine de baschet a României a debutat nesatisfăcător aseară în sala Floreasca în faţa selecţionatei Budapestei (care în fapt se confundă cu reprezentativa Ungariei). Tinerii noştri jucători pregătiţi de antrenorul emerit Al. Popescu n-au reuşit pe parcursul celor 40 de minute de joc să confirme speranţele care se pun in prezent în el Baschetbaliştii români au demonstratcă numeroasele jocuri disputate la Torino unde au evoluat tot sub aşteptări) n-au contribuit cu nimic la ridicarea valorii lor. Cu câţiva jucători care au avut doar unele sclipiri de-a lungul Întregii partide, ca Tarău, Popa, Plrşu, Georgescu şi Chivulescu, este extrem de dificil să obţii Victoria împotriva unei formaţii experimentate, în componenţa căreia figurau nu mai puţin de 7 baschetbalişti din „naţionala“ maghiară ,(Barna, Geller, Hegedűs, Gyufasics, Hody şi Bánhegyi), care a ocupat locul VIII la ultimele campionate europene de la Napoli. Partida a fost in general echilibrată, dar in majoritatea timpului de joc cu un plus de superioritate de partea selecţionatei Budapestei. Echipa României a avut un reviriment tardiv în finalul întilnirii cînd in ultimele zece secunde Georgescu a ratat egalarea dintr-o poziţie ideală de a înscrie. Rezultatul de 69—67 (34—31) în favoarea baschetbaliştilor maghiari consfinţeşte situaţia reală de pe teren. Au condus satisfăcător arbitrii C. Negulescu şi J. Jarzsebinski (Polonia). In deschiderea acestei partide, formaţia Varşoviei (alcătuită pe scheletul echipei Legia care cuprinde în rîndurile ei internaţionalii Trams, Dobzowski şi Olejniczak) a dispus clar de selecţionata Cubei cu scorul de 93—76 (49—38). V. Aihurescu Astă-seară in sala Floreasca au loc începind cu orele8 partidele : Cuba —Budapesta şi România--Varşovia.  Luptă sub panoul selecţionatei Budapestei Voleibaliştii brazilieni au sosit in Capitală Echipa masculină de volei a Braziliei a sosit aseară in Capitală venind din Polonia unde a susţinut o serie de jocuri amicale. Voleibaliştii brazilieni sunt undrum spre Sofia unde vor participa la campionatul mondial. Ei vor întîlni mime, de la ora 20, în sala JFloreasca, echipa noastră care își va încheia cu acest joc pregătirile înaintea plecării în capitala Bulgariei fixată pentru 18 septembrie N. Nicolae porneşte din nou la drum... După ce anul trecut a efectuat un tur al ţării, fostul atlet NICOLAE D. NICOLAE a plecat azi dimineaţă, intr-o nouă cursă, pe jos, de data aceasta pe traseul Bucureşti—Piteşti—Craiova— Petroşeni—Arad—Timişoara şi retur, cursă care măsoară 1 285 km. El este însoţit de un alt temerar „alergător de cursă lungă", Napoleon Dragnea, cu care va parcurge, zilnic, între 25 şi 60 km. După cum ne-a declarat ieri, cînd ne-a vizitat la redacţie, Nicolae D. Nicolae consideră ruta Bucureşti — Timişoara şi retur un util antrenament In vederea marii curse pe care Intenționează săo facă în 1972. Veşti din fotbal • ASTAZI, cu începere de la ora 16 pe stadionul Dinamo, va avea loc prima manşă a confruntării dintre Dinamo Bucureşti şi P.A.O.R. Salonic din cadrul turului I al „Cupei europene a tîrgurilor“. Meciul va fi televizat în direct. • JUCĂTORUL CODNEA (fost la Universitatea Cluj) a fost legitimat azi dimineaţă pentru clubul RapidDe menţionat că ex-studentul clujean este singurul jucător de divizie A transferat de către feroviari în ultimii doi ani. • AZI DIMINEAŢA Rapid a susţinut un meci de verificare în compania Automaticii pentru... partida cu Steaua (şi ieri după-amiază, în afara antrenamentului obişnuit, nouă rapidisti au efectuat un antrenament suplimentar), va apăra duminică Răducanu sail Rămureanu ? Partida de la Ploieşti îi recomandă, iar titularizarea lui ar putea constitui un car pentru portarul nr. 1 al ţării, care mîine — la Consiliul popular al sectorului 7 — susţine un dificil examen din faţa ofiţerului stării civile... • JUCĂTORUL Dumitru Nicolae a primit dezlegare de la clubul Steaua pentru Progresul Bucureşti. Pe cind îl vom revedea în campionat, încercîjid să asalteze poate chiar şi loturile reprezentative ? • TITUS OZON a fost „uns“ de către Biroul federal ca antrenor secund al naţionalei, răminînd totuşi şi la conducerea tehnică a echipei F.C. Argeş. *La patinoarul „23 August“ au început lucrările de remediere La cîteva zile după ce primagheaţă a sezonului fusese aşternută pe planşeul patinoarului, acoperit „23 August“ penunţînd Începereaantrenamentelor hocheiştilor şi patinatorilor , au apărut şi trimişii I.C.M. 2, abordînd lucrările de remediere necesitate de starea acestei baze sportive construite iarna trecută. S-a reparat fisura constatată Intr-unui din pereţii sălii, tencuiala va fi recondiţionată pe alocuri, se va asigura stabilitatea geamurilor, se consolidează fundaţia „tiraniilor“ prin aducerea unei cantităţi însemnate de pămînt etc. 1otoauza, administraţia razei ne-a incunoştinţat că el s-a angajat un tehnician ai electronist cara a trecut la piepistarea defecţiunilor ,ce di făceau inutilizabilă cositoritoarea tabelă de cromac netra) şi marca electrică. ^ Rămlne de rezolvat şi ir problema deosebit de lm- ‰?m portantă a hidroizolaţiei “ acoperişului sălii, lucrare _ care va fi executată, sub (d mtrepriza I.C.M. 2, de o ntreprindere specializată. cg După cum s-a constatat, ar n starea sa actuală, aco- P£ rerișul este perfect permeabil la apă, care, atunci cînd plouă, se scurge din .* ibundenţă in sală şi pe z. Lista de gheaţă. Deocamiatâ, ciţiva lucrători se ocupă de desfacerea de pericoperiş a izolaţiei provin crii de polietilenă, ur- . nînd ca ulterior să se treacă la o soluţie defini- tivă, care să corespundă cerințelor. Este cazul să se urgenteze această lucrare — care după aprecierile de obicei optimiste !) de constructorilor ar dura 4 săptămâni — pentru că (fără să fim pesimiști !) motimpul ploilor nu e departe ! — d.— Campionatul categoriei „Onoare“ Etapa a IV-a a campionatului categoriei „Onoare“ la fotbal a fost favorabilă... vizitatoarelor. Intr-adevăr, cinci din cele opt meciuri programate au revenit oaspeţilor. Intrucît printre învingătoare s-au numărat și primele clasate, clasamentul — ne referim la partea lui superioară — nu a suferit modificări. Lidera, Dinamo Obor, a repurtat a patra victorie consecutivă. De data aceasta, elevii lui Gică Teodorescu au surclasat cu 4—1 pe Bere Rahova. Da remarcat că Dinamo Obor este singura formație care n-a pierdut pînă acum nici un punct. I.O.R. şi TAROM, de asemenea neînvinse pină acum, au repurtat în aceastâ etapă succese categorice în faţa gazdelor. Opticienii s-au impus cu 4—2 în fața Acumulatorului, iar aviatorii • Dinamo Obor ocupă în continuare primul loc • Constructorul a... spart gheaţa • C.I.L., cu nici un punct (!) a preluat „lanterna roşie" (acomodaţi mai repede decit era de aşteptat cu dificultăţile unei categorii superioare, el fiind nou promovaţi) cu 5—1 în dauna Avintului 9, Mai. Demenţionat că este pentrua doua oară cînd Avîntul 9 Mai pierde cu acest scor. După cum se vede, această formaţie a devenit o umbră a echipei care cu două sezoane in urmă a încheiat turul pe primul Joc, neînvinsă ! Victorii, în calitate de oaspete, au mai înregistrat Granitul şi UREMOAS. Prima a dispus cu 100 de Triumf (regretabil că aceasta din urmă a căutat ,să suplinească carenţele tehnice cu ult joc obstrucţionist), iar cea de a doua a întrecut cu 2—1 pe C.I.L., singura formaţie care pînă acum nu a, obţinut nici un punct ! Campioana ediţiei precedente, Constructorul, a reuşit să... spargă gheaţa. O dată cu cele două puncte cucerite (2—1 cu Automatica), constructorul a scăpat şi la obsesia „lanternei roşii", care a intrat in posesia echipei CJ.L. Cu scorul de 2—1 au mai învins Gloria pe Viscoza şi I.C.S.I.M. pe Agronomia. în meciul restanţă de săptămîna trecută dintre Agronomia şi Triumf, prima a obţinutvictoria cu 1—0. CLASAMENT O. P. . Cu prilejul cuplajului interbucureştean de duminică, A.S. Loto-Pronosport oferă o serie de premii — surpriză pentru spectatori, care vor fi trase la sorţi (atenţie spectatori : nu aruncaţi biletele de intrare !). Printre premii se află : 1 aparat de radio, un ceas de mină, 5 aparate foto, 5 mingi de fotbal şi altele. • La Sofia, în preliminariile campionatului mondial feminin de volei, echipa României a susţinut primul meci, dispunind cu S—0 (4, 13, 9) de formaţia Cubei. • Al doilea titlu din actuala ediţie a "mondialelor" de scrimă a fost cîştigat de sabieul maghiar Tibor Pesza. Dintre sportivii noştri cel mai bine s-a comportat trimicitic calificat pînă în semifinale. Campionatele mondiale de haltere de la Columbus (S.U.A.) au continuat cu întrecerile la categoria pană. Medalia de aur a fost cucerită de polonezul M. Novak. • Lotul naţional de rugbi care se pregăteşte pentru un turneu in Franţa a susţinut un joc de verificare în compania formaţiei Steaua. Selecţionaţii au cîştigat cu scorul de 46—3 (31—0). • Echipa de tenis Dinamo Bucureşti a fost Învinsă, in campionatul naţional, cu 13—11, de C.S.U. Construcţii. • La Congresul Federaţiei Internaţionale de handbal de la Madrid, ţara noastră este reprezentată de I. Kunst-Ghermănescu, secretar al C.N.E.F.S. şi L. Grigorescu, secretar general al F.R.H. (■ UA PORŢILE ORAŞULUI ((Urmare din pag. I) Certitudinea de 1/1 depozit a fost anulată Insă de „surpriza" de la barieră. Fiindcă — nepregătit să dea faţă in faţă cu noi — Constantin Marinescu sare din maşină, făcindu-se nevăzut. Motivele pentru care „pasărea zbura din colivie" le aflam la depozitul Gostat Colentina, unde procedam la recîntărire : 820 kg de legume în plus scoase fără acte (adică, furate) de la I.A.S. Prundu ! O altă maşină pe care „Cîntarul" nostru a preluat-o de la bariera Giurgiu. Insoţind-o spre acelaşi loc de destinaţie — depozitul Gostat Colentina — ne dezvăluia, la rîndu-i, însemnate plusuri ilicite : 88 de kg de castraveţi, 77 kg de vinete, 26 kg de ardei graşi. Şi, ne-am Întrebat, fireşte : cine de aici primeşte plusurile ? Cine le tăinuieşte, cine, apoi, înlesneşte „fructificarea" lor ? Aflînd că omul de la cîntar — Anghel Radu — are două condamnări penale la cite trei ani) pentru delapidări comise in dauna Gristat, (dar primit, de fiecare dată înapoi, cu braţele deschise) nedumeririle apăreau, intrucîtva, lămurite. Dar omul de la cîntar — cel care primeşte marfa adusă de la I.A.S.-uri şi cel care o distribuie apoi magazinelor — mai era, pe deasupra, şi frate cu Radu Constantin responsabilul depozitului. Iată pe miinile cui a lăsat conducerea Gostat punctul cel mai nevralgic al activităţii întreprinderii , am conchis, spontan — văzînd în plus, ce harababură se cultivă, conştient, inscripte şi înmodul de depozitare a mărfurilor (în afara lui Anghel Radu, nimeni nu poate şti dacă o marfă care pleacă spre magazine cu certificat de calitatea I), a intrat în depozit la calitatea I sau la calitatea a II-a I). Şi, bineînţeles, nu întimplător marea majoritate a maşinilor trec — obligatoriu — prin vama acestui depozit. In loc s-o pornească direct spre magazine ! Nu întimplător unii responsabili şi vînzâtori Îşi părăsesc locurile de muncă, venind, personal, să ridice mărfurile de alei ! Suntem in situaţia de a lega faptele grave, consemnate, recent, de „Cîntarul" nostru In sectorul Gostat al pieţei Vitan, cu flagrantele dezvăluiri făcute, ieri, la depozitul Colentina. Şi, n-avem pretenţia că am epuizat „subiectul“... Sîntem în situaţia de a adresa o întrebare directă conducerii întreprinderii Gostat : cum se face că infractorii au Împins (au putut împinge !) cutezanţa pînă la asemenea acte ? ! Avind în vedere multiplele consecinţe materiale ale perpetuării unei astfel de stări de lucruri, considerăm că faptele — care constituie obiectul întrebării de mai sus — se cer analizate şi îndreptate de forul superior — Departamentul I.A.S. din cadrul Ministerului Agriculturii şi Silviculturii. N. B. Date fiind multiplele implicaţii şi ramificaţii ale aspectelor înregistrate ieri de „Cîntarul“ nostru, ancheta continuă. Aşteptăm concluziile organelor de cercetare penală dar — mai ales — concluziile şi măsurile ferme ale celor ce poartă răspunderea apărării avutului obştesc şi intereselor consumatorilor, în speţă , Departamentul I.A.S. şi Centrala de valorificare a legumelor şi fructelor din Ministerul Agriculturii şi Silviculturii. 49 LA EFECTUAREA acestei anchete au participat reprezentanţi ai Inspectoratului comercial de stat al municipiului şi ai echipelor de control obştesc de pe lingă Consiliul local al sindicatelor — Bucureşti. SI • A dispărut de la domiciliu minorul Nicolae-Cornel Dumitescu, domiciliat în str. Bistra nr. 6 blocul C 5 din fotografie. Persoanele care pot da relaţii, sînt rugate să se adreseze sectorului 7 miliţie. • Căzînd din remorca unui tramvai de pe linia 24, a cărei uşă o ţinea deschisă forţat, un cetăţean în vîrsta de 32 de ani, Ion Budăilău, a fost rănit grav, azi noapte. La ora 0,10, şi internat la Spitalul de urgenţă. • Autori necunoscuţi au furat autoturismul Fiat 1100 nr. T. 05-002, ce se afla parcat, în faţa imobilului din str. Ştefan Furtună nr. 97. Persoanele care pot da relaţii sunt rugate să telefoneze la 22 22 22. în staţia de tramvai Grozăveşti a fost găsit un ceas de mînâ. Păgubaşul se poate adresa sectorului 7 miliţie. • Pentru că a adresat cuvinejignitoare unei taxatoare de tramvai, Dumitru Istrate (str. Filiaş nr. 20) este în curs de cercetare.n perioada iunieseptembrie a. c. la IIPROCHIM au dispărut din birouri mai multe aparate de radio cu tranzistori, stilouri, pixuri şi altele. Organizindu-se supravegherea, ieri a fost prins infractorul, Nicolae feraru (calea Griviţei nr. 212) care, fiind paznic în schimbul doi, forţa încuietorile şi lua tot ce i cădea la mina. Se cercetează în stare ce reţinere Aglaia Batariga, fără ocupaţie, in vîrsta de 40 ani, domiciliata în bd. Magheru nr. 29, care, în ultimul an, a înşelat mai multe persoane cu diferite sume de bani. Eventualele victime, necunoscute încă, ale escroacei, se pot adresa circumscripţiei 2 miliţie. „ Ieri dimineaţă, în locuinţa sa din şos. Bucureşti-Tîrgovişte nr. 29, a fost găsită decedată Tatiana Cofaru, în vîrsta de 45 ani. Cercetările sunt continuate de procuratura sectorului 8. „Afumaţii" de pe şoseaua Afumaţi (Urmare din pag. I) cînd să-i tempereze. Cei cinci şi-au abandonat victima, năpustindu-se asupra şoferului şi maltratîndu-l... Au atacat apoi pe şoferul altui autovehicul staţionat, spărgînd şi parbrizul maşinii... Nici intervenţia a numeroşi cetăţeni aflaţi în preajmă, care le-au cerut să înceteze actele de vandalism, nu i-a temperat, huliganii proferînd injurii şi ameninţîhd pe oricr ce le apărea în cale. Fapta lor de o periculozitate socială deosebită este sancţionabilă cu pînă l5 ani închisoare... în sala de judecată numeroși martori vin să completeze rechizitoriul, contjurînd „portretele“ infractorilor. Nicolae Muse : — întreg cartierul îi cunoaște de scandalagii... Valeriu Gherbezeanu : — încă ,de cînd au intrat în bufet, am observat ,c.d .erau sub influenta alcoolului (de ce ospătarii i-au servit mai departe ? — n.n.), căutau scandalul cu luminarea, acostau pe trecători, proferau expresii triviale... Constantin Păun : — Dumitru Dobre a aruncat cu pahare după ospătari. De teamă, ceilalţi consumatori au părăsit grădina... Constantin Huzum, şoferul autoturismului „Volga“. *— N-am putut suporta purtarea bestială a celor cinci huligani, care loveau un om căzut la pămînt, și am încercat să intervin ...Și-au revărsat furia asupra mea, silindu-mă să mă refugiez într-o curte. Evdochia Anghel . — Cînd C. Huzum și-a căutat scăpare în curtea mea, huliganii au început să arunce cu bolovani, pentru a-i obliga să iasă iarăşi în stradă... Gheorghe Ciubotari : — Şi eu le-am atras atenţia să înceteze, cu acelaşi „rezultat“, ca şi Iluzuiri : m-au lovit şi pe mine, mi-au spart parbrizul de la maşină... Nu are rost să insistăm asupra tuturor amănuntelor. Să vedem ce declară şi autorii acestei scene stupefiante Nu înainte însă de a precisa că Dobre nu are nici o ocupaţie, fiind întreţinut de părinţi, că l)u»nb.ni Dotuse — un scandalagiu notoriu — ■» cunoscut la serviciu (I.L.F. Ilfov) ca un recalcitrant Incorigibil, că Aurel Niculescu, datorită actelor dervPscrivfine şi impulsivităţii, a fost mutat mereu dintr-o unitate în alta a cooperativei „sporul“ etc. Mihai Dobre : — Noi, vinovaţi ? — Şoferul de pe „Volgă* ne-a lovit... Dumitru Dobre : — Nu ştiu nimic... Aurel Niculescu : — N-am lovit pe nimeni şi nici n-am proferat cuvinte lipsite de respect... Nicolae Cucu : — Nu prea ştiu bine ce s-a petrecut (?!). Dar n-am înjurat pe nimeni. Constantin Niculescu ? — N-am participat la nei o bătaie... Inocenţa întruchipată ! Dacă n-ar fi mărturiile a numeroşi Trecători care au asistat la scandalul provocat de cei cinci, ai crede că aceştia sînt cei mai liniştiţi oameni de pe pămînt ! Nici vorbă să fi molestat cîţiva cetăţeni, nici vorbă să fi Lovit în dreapta şi în stînga cu pari şi bolovani... De la sine înţeles, justiţia va cîntâri cu precizie faptele celor cinci, stabilind pedepsele ce li cuvin, deoarece actele de huliganist, la care s-au dedat se cer tratate cu toată severitatea legilor ce apără liniştea şi ordinea publică. După cum am aflat azi dimineaţă, sentinţa va fi pronunţată săptămîna viitoare, într-o şedinţă publică ce va avea loc în sala căminului cultural din comuna Voluntari. O vom aduce la cunoştinţa cititorilor. ♦ 4 ♦♦♦♦♦♦♦♦♦ 4- ♦ ♦♦♦♦♦♦♦♦ Casa de cultură a sectorului X din Bucureşti, str. Slătineanu 16 + Tel. 11.98 68 . Anunţă că se primesc înscrieri X la următoarele cursuri T Acordeon T Chitară X Cosmitică T Croitorie X Depanare — radio Curs rapid de limba engleză — T adulţi X Limba franceză copii şi adulţi j Limba germană copii şi adulţi ţ Limba engleză copii şi adulţi | Limba italiană adulţi. ♦ Informaţii şi Înscrieri la casa de cultură a sectorului 1 zilnic , orele 9—19. ) URGENTE DE TOAMNĂ CU... FISURI ........_ Asociaţiei (Urmaredin pag. I) inundaţiile periodice cese produc la d . *. subsolul blocului Z 23 din Drumul 1 iertaţi s.â se ia taegrarea Taberei, după o serie de răspunsuri invoi.itorii imobilului în care locuiţi, vă contradictorii date Asociaţiei de Locafacem cunoscut că ceiarul nr. 13 I-A-T va executa in cursul trimestrului II a.c. reparaţii la înviditdare precumşi tencuirea coşului de fum“- înaintându-ne în copie adresă î.A.L.-iului respectiv cetăţeanul face însă o precizare: „lucrarea nu s-a efectuat pina în prezent“. Sistemul acesta al abordării unor termene care în final nu sîuntonorate scoate în evidenţă format'-.sm.Ul nu ,care unele unităţi înţeleg să pez plve ,cererile cetăţenilor, în spatele unor „greutăţi obiective“ în cazul de faţă a lipsei tinichigiilor, I.A.L., „Cotroceni“ a produs nenumărate încurcături locatarului R. Gh. care și-a pierdutcojit cediul de odihnă așteptînd să i se repare acoperișul. Oare, cînd a trimis locatarului, asigurările scrise, conducerea I.L. nu cunoștea penuria de cadre calificate In meseria respectivă ? Tot I.A.L. „Cotroceni“ sesizată prin intermediul ziarului despre igrasia şi taria blocului, ne informează că „problema este cunoscută şi a format obiectul a numeroase intervenţii făcute la D.G.G.L., I.P.B., D.G.C.M.“. Toate aceste intervenţii s-au dovedit insă a fi doar verigile unui lanț birocratic deoarece pînă în prezent lucrarea de remediere nu a fost efectuată. In schimb sunt create premisele pentru ca în scurt thigP blocul Z 28 să drying ,,un caz“ cu un dosar respectabil de intervenţii... pe hîrtie. Ne oprim aici cu relatarea exemplelor deşi lista imobilelor prezentată tov. ing. şef C. Popescu — în care I.A.L.-urile sunt în culpă — a fost mult mai mare. Socotim că aspectele ridicate departe de a-și putea găsi o justificare vor fi analizate cu toată răspunderea de către conducerile D.G.G.L. și I.A.L.-uri pentru ca prin măsuri eficiente să se asigure rezolvarea operativă a urgenţelor de sezon la locuinţe, acţiune pe care ne propunem de altfel, să o urmărim în continuare. Debutul noului an de invăţămînt universitar (Urmare din pag. 1) de îmbogăţire a conţinutului şi formelor de organizare ale studiului, pentru a pregăti — prin discipline şi domenii noi specialiştii pe care îi reclamă vremea noastră. Tocmai această sincronizare cu actualitatea a stat la baza dezbaterilor din cadrul colectivelor de catedră, pe tema accentuării şi realizării perfecţionării şi modernizării conţinutului procesului de învăţămint. — In ce mod această idee, a perfecţionării şi modernizării, şi-a găsit o reflectare in programele, in planurile, în activitatea din învăţămintul universitar . . Se ştie că, in cei doi ani care s-au scurs de la aplicarea Legii invâţămintului, s-au depus eforturi importante de către cadrele didactice, catedre, consilii profesorale şi senat pentru a îmbunătăţi programele şi a elabora altele pentru disciplinele nou Introduse. In acest sens, mai ales în anul trecut, s-a operat o nouă repartizare pe semestre a diferitelor capitole de curs, ţinîndu-se cont de schimbările survenite in structura disciplinelor. — Existenţa şi ponderea mai mare sau mai mică a unei discipline in planul de învăţămint este determinată de însemnătatea care ii revine disciplinei respective în ştiinţa contemporană. A pregăti, deci, specialişti cu profil larg înseamnă să deschizi programa promovind, ceea ce e nou in ştiinţă. Ce loc s-a dat acestuia ? — Ponderea in programă a unei discipline 1-0 dau, desigur, utilitatea ştiinţifică şi practică. Astfel, au fost elaborate pentru întiia oară anul trecut (iar anul acesta, studenţii vor beneficia de această măsură) unele programe după care s-au predat citeva discipline. Problema perfecţionării programelor însă nu e o preocupare pasageră, temporară, nu e o măsură provizorie, de campanie, ci un proces permanent, care trebuie să ţină cont de dezvoltarea învăţâmintului în raport cu mersul societăţii. E nevoie ca zi de zi să ţii pasul cu noutăţile survenite, bizuindu-te pe experienţa acumulată şi pe perspectiva oferită. Sigur, in elaborarea programelor, lucrul cel mai important e realizarea lor , adică însuşi procesul de predare pe baza acestora. Anul ce se va deschide in curînd se va caracteriza şi prin optica nouă prin care e privit caracterul cursurilor în etapa actuală. Şi anume i se va da extindere şi se va pune accent mai mare pe metodologia ştiinţei, deci pe creşterea....valorii....-procedeelor şi metodelor de?.. -abordarea-; conţinutului ştiinţei, a legilor şi cuceririlor ei. Apoi , ca să enumăr în continuare , prezentarea problematică a acestui conţinut se va face în ideea de a oferi studenţilor imaginea reală a complexelor şi, uneori, dificilelor probleme ale domeniului în cauză. In sfirşit, optăm foarte hotărît pentru o prezentare vie a acestui conţinut, in sensul modernizării metodelor de predare. La toate acestea se adaugă un ansamblu de probleme de ordin didactic, extrem de subtile, dar statornice in preocupările noastre : asigurarea Informării ştiinţifice, multilaterale, corespunzătoare dezvoltării disciplinelor şi o selecţie activă a materialului Informativ. De asemenea, un accent deosebit se va pune pe legarea şcolii şi mai mult de viaţă, de activitatea productivă. — Ce probleme apar aici ? — Sunt chestiuni de ordin metodic: evitarea repetării, a paralelismelor, a suprapunerilor, precum şi a reducerii elementelor descriptive şi istoriciste, a acordării unui rol deosebit practicii in laboratoare şi a celei propriu-zise. Tindem spre studierea specificităţii de abordare a problemelor, eventual a acelor concepte care sunt baza cu care operezi in alte discipline. O altă problemă : corelarea în cadrul aceleiaşi facultăţi a disciplinelor ce se predau. Toate aceste acţiuni le întreprindem in ideea scopului fundamental al învăţâmîntului, care e de ordin formativ, avînd in vedere pregătirea multilaterală a viitorului specialist cu o gîndire fermă, vie, ştiinţifică. Anul ce vine va aduce şi un plus de posibilitateîn a realiza eficient planurile şi programele in funcţiune. Încă din al doilea semestru al anului trecut s-a început analiza cursurilor ce se tipăresc, iar lista acestora a destul de mare. După cum, noul an va reglementa şi studiul limbilor străine pentru anii I, II, iar toţi studenţii vor avea obligaţia să studieze, la alegere, o limbă străină. De asemenea, s-a iniţiat o acţiune, prin care urmărim să dezvoltăm cursurile facultative, promovind astfel Interesul studenţilor pentru problemele noi, de perspectivă şi cu caracter interdisciplinar al ştiinţelor. Am dat spre consultare, tuturor facultăţilor, o problematică privind modalităţile de organizare a sistemului de cursuri cu caracter facultativ din toate ştiinţele reprezentate în Universitate. Cursurile vor purta denumirea „Studia Universitatis" sau „Studium generale" şi vor fi ţinute de cadre didactice de prestigiu. Sperăm să dăm studentului încă o posibilitate de a se pregăti multilateral, fiind liber să audieze ceea ce 11 Interesează din orice domeniu. De altfel, toate aceste măsuri se înscriu In acţiunea de actualizare şi modernizare continuă a Invăţămîntului nostru care trebuie să reflecte In orice moment progresele realizate de ştiinţă precum şi cerinţele puse de societate. T.A.P.L. Bucureşti primeşte tineri absolvenţi de liceu cu sau fără diploma de bacalaureat în vederea şcolarizării lor pentru următoarele funcţii : Şcoala postliceală — TJ3HNQJLOGI (conducători de unităţi alimentaţie publică) —* MERCEOLOGI (alimentaţie publică) — CONTABILI Pentru Informații suplimentare floritorii se vor adresa la T.A.P.L. Str. Gabriel Perior, 8 sectorul 1, biroul personal, tel. 14.57.84. gljttltttJNMItlIlttlHlHItttJjtlNIlllttljItifjIttlUHUjp,^ Întreprinderea 1 „NUFĂRUL“ § 2 angajează prin ± CONCURS - MAISTRU întreținere cu în* £ n deplinirea condiîiilor de ,stu- i s dii și stagiu, CENTRASE de S 1 la virsta de 21 ani cu 2 ani 5 § vechime în munci administra- § 5 tive, MUNCITORI vopsitori 1 2 textile. g H Informații suplimentare la 1 2 tei- 31.36.68 interior serv. per fg g sonal bd. Păci) nr. 187 tramvaie g 5 13—25 autobuz 74 stația Băi și H 3 radiatoare. 3.dltMil)IlMHillttJllllltIIM.i)JHItl!)JI)J|llHttl|j))|)Jtji| Casa de ajutor reciproc a pensionarilor sectorul. 4, din cal. Dudeşti nr. 175 Aduce la cunoştinţa membrilor săi că pe data de 15 septembrie 1970 a deschis un atelier de croitorie in str. Locot. Aurel Boţea nr. 27, care va fi condus de maistrul Petcu Nicolae. Totodată anunţă că angajează croitori pensionari, fără afectarea pensiei. BAZA de desfacere a M.I.C.M, splaiul Independenței nr. 323, sectorul 7, angajează pentru noua Bază de desfacere a M.I.C.M. din str. Cătănoaia nr. 33, sectorul 3 (zona industrială 23 August), următoarele categorii de muncitori: MECANICI auto, ELECTRICIENI auto, MANEVRANȚI vagoane, ACARI — cantonieri, MECANICI lieselişti — manevră internă, STRUNGARI, ŞEFI de depozite, PRIMITORI — distribuitori, MUNCITORI necalificaţi, TEHNICIAN principal — temporar (pensionar). Pentru toate categoriile de lucrători se asigură cazarea. Orice relaţii sau depuneri de cereri se pot face la sedţiul bazei M.I.C.M. din splaiul Independenţei nr. 323, tel. 14.13.35 int. 95. O.C.L. „Mobila“, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 8, angajează CONDUCĂTORI auto (să aibă toate gradele), MAGAZINER, primitor distribuitor şi MUNCITORI necalificaţi. COOPERATIVA „Blânarilor“, str. Sf. Apostoli nr. 34, sectorul 6, angajează MAGAZINER principal cu studii şi stagiu corespunzător. Relaţii suplimentare la tel. 31.29 03. COMBINATUL Fondului Plastic, str. Nuferilor nr. 2, sectorul 7, angajează LĂCĂTUŞ confecţii metalice categ. 3-6. Se angajează și pensionari pentru limită de vîrstă, pe o perioadă de 4 luni. COMITETUL pentru cultură și artă al municipulii București, str. Visarion nr. 6,, sectorul 1, tel. 16. 37.27, angajează ECONOMIST principal pentru buget contabilitate. OFERTE DE SERVICIU ÎNTREPRINDEREA de salubritate Bucureşti angajează muncitori necalificaţi (bărbaţi şi femei) pentru curăţirea căilor publice, încărcători , descărcători şi deservire generală, şoferi de toate categoriile, tractorişti rutieri, pentru tractoare cu remorci basculante (regim de 10 ore), lăcătuşi construclii metalice, lăcătuşi montatori agregate, strungari, lăcătuş mecanic întreţ, utilaje, tinichigii ca rosteri, vopsitori duco, sudori, electricieni auto, toţi cu cat, tîmplar la întreţinere, cizmar talparor, perieri, administrator la dormitorul comun al muncitorilor, manipulanţi materiale şi primitori distribuitori, magazineri principîîli, şef serviciu aproviz. dep^-'ite, şef jsjiJL la gospod. salubrităţii- şef tură garaj, desenator tehnic panemal, vulcanizatori toţi cat. 4. Menţionăm că angajăm muncitori calificaţi si necalificaţi şi din provincie, întreprinderea asigurind cazarea la dormitor comun. Informații suplimentare se pot lua la serv. personal din cal. Plevnei nr. 10, sect. 7, telefon 15.Cfi.fb), interior 98. ÎNTREPRINDEREA aprovizionare construcții D.G.C.M. — C.P.M.B., str. Pictor Nicolae Tonitza, nr. 13, sectorul 4, angajează MERCEOLOGI. Informaţii suplimentare, zilnic între orele 13 şi 16 In afară de sâmbătă, la biroul personal, tel. 15.27.48. COMBINATUL de bumbac nr. 2, şos. Cojentina 88, angajează GESTIONĂRI la materie primă bumbac pur şi materiale generale, cu îndeplinirea condiţiilor în vigoare. Informaţii la tel. 33.42.15. GRUPUL şcolar P.U.R. angajează ADMINISTRATOR, ŞOFER, FOCHIST, cu îndeplinirea condiţiilor legale de studiu şi stagiu, avind domiciliu în Bucureşti, tel. 19.66.*]. GRUPUL şcolar 23 August, bd. Muncii nr. 47, tel. 43.20.ro. angajea.ft BUCĂTARI SI MUNCITORI Recalificaţi (bărbaţi) cantină. FABRICA „Tricotajul roşu“, str. 13 Septembrie nr. 82—84, angajează FQCIJIST autorizat cazane, medie, presiune. Informaţii la sediul In*treprinderi sau la tel: 31.49.30. TIRGUL Internațional București, angajează pe perioada septembrie —octombrie a.c. muncitori necalificați, LIFTIERI, CONDUCTORI electrocar, TAPITERI, TÂMPLAR. Relații la tel: 18.42.31. *9111818118HI8IBIIIBBIIIIII161!Ilf£ s Magazinul „ROMARTA“ · EXPOZITIA CU VINZARE 5 STOFE DIN LINA PURA 5 m 9 — (Tweed — Homespan)* •» Contexturi moderne pentru S DEMIURI — SACOURI — S g TAIOARE § s r 5 calea Victoriei nr. “ invită să vizitaţi 60, vă " S TS IMINISTERUL ÎNVÂŢĂMINTULUIMINISTERUL COMERŢULUI EXTERIOR anunţă organizarea CONCURSULUI DE ADMITERE la Şcoala de specializare postliceală de stenodactilografie şi secretariat pentru secţia de comerţ exterior cu o durată de 2 ani, care pregăteşte cadre de specialitate pentru comerţul exterior. Se primesc absolvenţi ai liceelor teoretice sau de specialitate cu examenul de bacalaureat, de preferinţă din municipiul Bucureşti, în vîrstă de 18—25 ani. Concursul va avea loc în perioada 25—30 septembrie a.c. şi va consta din probe scrise şi orale la geografie economică şi o limbă străină de circulaţie internaţională (rusă engleză, franceză, germană, spaniolă). Cererile de înscriere, însoţite de diploma de bacalaureat, certificatul de naştere in original şi un certificat de sănătate se depun la secretariatul Şcolii de stenodactilografie din sU Sfinţii Voievozi nr. 52—54 Bucureşti, pînă la 22 septembrie Informaţii suplimentare se pot obţine zilnic la telefon 14 00 92. MINISTERUL ÎNVĂȚĂMÎNTULUI UNIVERSITATEA DIN BUCUREȘTI anunța scoaterea la CONCURS a următoarelor posturi didactice: FACULTATEA DE FIZICA Conferenţiar la catedra de Termodinamică, poziţia 3 FACULTATEA DE CINIVHE Profesor , catedra de Fizică generală, poziţia 1 FACULTATEA DE FILOSOFIE 2 posturi de conferenţiar la catedra de Materialism dialectic şi istoric, poziţiile 5 şi 8. Conferenţiar la catedra de Logică, poziţia 4. Conferenţiar la catedra de Pedagogie, poziţia 5. FACULTATEA DE DREPT Conferenţiar la catedra de civil, poziţia 20. INSTITUTUL CENTRAL DE PERFECŢIONARE A PERSONALULUI DIDACTIC Conferenţiar la catedra de Metodica biologiei, geografiei şi agriculturii, poziţia 1. Conferenţiar la catedra de Metodica predării limbilor moderne şi clasice, poziţia L Conferenţiar la laboratorul de analiza procesului de învăţămint, poziţia „ Candidaţii la concurs vor depune la secretariatul Universităţii din Bucureşti, bd. Gheorghe Gheorghiu- Dej 64. In termen de 30 de zile de la data publicării acestui anunţ în Buletinul Oficial partea a III-a, cererea de inscriere la care vor anexa actele şi lucrările prevăzute de Legea nr. 6 privind Statutul personalului didactic din Republica Socialistă România, publicată în Buletinul Oficiu, partea I, nr. 33 din 15 martie 1969 și de Instrucțiunile Ministerului învățământului nr. 84.539/1969. Informații suplimentare se pot obţine de la secretariatul Universităţii zilnic intre orele 12 şi 11 sau la fel 13.62.59. Drept . ** *** *** *** +**0000000 04 * 0 5 * 1* * *