Informatia Bucureştiului, octombrie 1971 (Anul 19, nr. 5629-5654)

1971-10-14 / nr. 5640

In contextul unor evenimente sportive majore (relansarea tricolorilor în cursa pentru calificarea în turneul final al campionatului european, debutul favorabil al echipelor noastre de club în cele trei competiţii continentale şi, mai ales, tentativa temerară a lui Nastase şi Ţiriac de a muta domiciliul Saladeret pe pămîntul Europei), confruntarea fotbalistică de la Copenhaga s-a insinuat destul de anonim. Fapt este că n-am prea avut timp să ne gîndim la o eventuală surpriză neplăcută, într-un moment cînd pe firmamentul soccerului românesc străluceau nişte rezultate vesele : scorul confortabil de la Helsinki, eliminarea unor formaţii de elită precum Spartak Imava şi A.C. Napoli etc. Acum,acel 1—2 administrat de danezi mi se pare bizar şi — aş spune — prevestitor de rele, nu pentru că ar pune sub semnul întrebării participarea noastră la Olimpiada de la München, cii mai ales în perspectiva imediată a meciurilor internaţionale ce urmează să le disputăm nu chiar această toamnă. O să trezesc, probabil, nedumeriri, dacă voi afirma că duşul rece de duminică e binevenit. Nu e pentru prima oară cînd fotbaliştii noştri se mobilizează, după evoluţii mediocre, sau, dimpotrivă, cad într-un dulce şi prelung extaz, în urma artor succese merituoase. Exemple concrete ne furnizează jocul extraordinar al dinamoviştilor la Trnava, dar şi înfrângerea Rapidului de către băcăuani, la numai trei zile după ce întregul Grant fredonase ieri. Ce înseamnă 1-2? cu arhivederci Napoli. Așa stînd lucrurile, mă întreb dacă nu cumva 1—2 de la Copenhaga vine să reașeze cu picioarele pe pămînt o echipă care, luind în deșert zicala „balonul e rotund“, a schimbat. In numai 11 minute, nimbul victoriei cu spectrul infrîngerii. Ar fi, desigur, nedrept să judecăm eşecul „olimpicilor” numai sub acest aspect, mai mult sau mai puţin psihologic. Inşi amintesc, de pildă, că scorul reconfortant de la Helsinki a fost pus pe seama a trei factori esenţiali şi anume : a) schimbarea concepţiei (defensive) de joc a tricolorilor; b) lipsa de entuziasm a spectatorilor finlandezi; c) comportarea mediocră a gazdelor într-un meci care, din punctul lor de vedere, nu avea nici o miză. Fără a săruta, deci, mingea de pe stadionul olimpic din Helsinki, am considerat că, în împrejurările favorabile enunțate mai sus, reprezentativa'' noastră a făcut o partidă bună, repunîndu-şi, cu şanse serioase, candidatura la şefia grupei. Avea oare rost s-o fi făcut pe scepticii — fie şl In mod pedagogic, ca să citez scuza străvezie a unui autor — şi să ne presărăm comentariile cu glume nesărate, sau — mă rog — dietetice într-un moment cînd lucrurile tindeau să capete o faţă plăcută ? La Copenhaga, situaţia a fost — cum era şi de aşteptat — alta. În tribunele stadionului „Idraels Parken“ au luat loc nu 2000 de spectatori blazaţi, ci 50 000 de suporteri înfocaţi, iar pe gazon elevii lui Ruddy Strittich — nici mai buni, nici mai răi decît finlandezii — şi-au apărat cu ardoare şansa, pentru că, indiferent de palmares, aveau şi ei o şansă, amănunt, care a ocupat, se pare, antrenorilor noştri. In mod cu totul Ciudat, am trimis în patria lui Hamlet o echipă cu ariergarda spartă şi cu alţi 7—8 jucători făcinaţi de tensiunea nervoasă a unor săptămîni fotbalistice superîncurcate. Practic, la Copenhaga nu a jucat nici prima reprezentativă, nici formaţia olimpică maturizată în partidele cu Albania, iar Valentin Stănescu a fost pus în situaţia de a conduce un team hibrid, ai cărui jucători ascultau ce sparte managerul improvizat şi făceau ce învăţaseră de la... Angelo Niculescu. De unde se vede că prea multe moaşe nu sunt bune nici în fotbal. Dar dincolo de rezultatul în Sine, acest 1—2 de la Copenhaga mă face să repet ceea ce am mai spus şi cu alt prilej : munca de perspectivă în fotbalul nostru, pe care s-a bătut atîta monedă, este sistematic abandonată de dragul unor rezultate imediate, care rezultate sunt şi ele contradictorii tocmai pentru că nu ştim sau nu vrem să înţelegem că, la ora actuală, avem prea multe talente ca să încapă într-o singură echipă. întrebarea e cine nu ştie sau cine nu vrea să înţeleagă acest adevăr clar ca lumina zilei 7 Manole Auneanu stsr INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI „Dinamoviada“ de baschet Novak a învins echipa lui... Novac Simpla comparare a cărţilor de vizită ale echipelor participante la această ediţie a „Dinamoviadei“, recomandă ca favorite formaţiile sovietică şi poloneză, iar ca primă outsideră, pe Dinamo Bucureşti. Avantajul terenului propriu, forma bună a jucătorilor prezenţi la recentul campionat european de la Essen, şi, mai ales, restabilirea deplină a lui Novac, constituiau trei „atu-uri“ pe care contau reprezentanţii noştri in lupta pentru ocuparea unui loc fruntaş. Din păcate în întîlnirea de debut — cu Gwardia — baschetbaliştii bucureşteni nu au ,,etalat” decît unul , Novac, care şi-a făcut o excelentă reintrare, recuperând baloane preţioase sub panouri şi punctînd eficace. Aportul său, concretizat şi în cele 16 puncte înscrise, nu a fost însă suficient pentru a aduce şi victoria, deoarece evoluţiile celorlalţi componenţi ai echipei s-au situat mult sub nivelul obişnuit. Albu şi-a demonstrat precizia in aruncările de la semidistanţă doar in finalul primei reprize. Diaconescu a fost mai lipsit de incisivitate şi mai individualist ca în alte dăţi, iar Dragoffiirescu şi Cernea au înscris împreună doar 10 puncte, mult prea puţin pentru jucători care acţionează sub coş. în aceste condiţii formaţia poloneză, beneficiară a excepţionalei dispoziţii de joc a lui Novak (autor a 31 de puncte), acontrolat partida de la un cap la altul, tinicul moment în care am crezut într-o victorie a reprezentanţilor noştri a fost finalul primei reprize, cînd diferenţa fusese redusă la un punct, dar la reluare adversarii noştri s-au distanţat din nou, terminînd învingători la o diferenţă netă : 89—75 (43— 42). Dinamo Moscova a trecut fără dificultăţi de Ruda Hvezda Pardubice (95—75), la capătul unui joc in care au impresionat în mod deosebit evoluţiile lui Zastuhov, Blik şi Sologub, de la învingători, respectiv Brabanec. Selecţionata Spartak-Levski Sofia a dispus comod de Amrokcan Phenian, (101—70), echipă formată din jucători buni mînuitori ai balonului, dar handicapată de lipsa de talie. Remarcaţi : Dimov şi Doicinov, respectiv Kim-Mu Mengl şi O-Dong Ziu. Astăzi, cu începere de la ora 16.30, se dispută partidele: Gwardia — Amrokcan, Dinamo Bucureşti — Ruda Hvezda, Dinamo Moscova — Spartak — Levski, Sorin Satmari Ieri dimineaţă, autocamionul Bucegi nr. 21-B-9600, condus de Florea Macrea (de la I.U.T. Bujoreni) circula pe şoseaua Măgurele. La un moment dat, s-a angajat în depăşirea unei căruţe şi — trecînd pe sensul opus — s-a tamponat cu motocicleta 47-B-7257, condusă de Dan Poroineanu. Au decedat atît motociclistul cît şi Gherghina Anghel, din comuna Măgurele, care se afla pe şaua din spate a motocicletei. ■ Este cercetat, la sectorul 7 miliţie, Grigorel Creţu (str. Ştirbei Vodă nr. 134), despre care s-a dovedit că în toamna anului trecut a spart mai multe autoturisme, furînd îndeosebi aparate de radio. Păgubaşii, care încă nu au putut fi identificaţi, se pot adresa la telefon 311512. ■ Va fi trimis în judecată, conform prevederilor Decretului 153, Dumitru Melciu (str. Ispravnicului nr. 29), care a provocat scandal, ieri noapte, pe str. Obedeanu. ■ A fost înaintat procuraturii, urmînd a fi definitivate cercetările, dosarul lui Marin Marinescu (str. Mihai Eminescu nr. 176), care a fost găsit conducînd un autoturism, fără a poseda permis. ■ A fost prins, la scurt timp după ce furase 700 de lei din buzunarul unui cetățean, Gheorghe Motoi (comuna Clejani — Ilfov). ■ 130 de persoane care călătoreau fără bilet pe traseele Videle, Tîrgovişte şi Olteniţa au fost sancţionate contravenţional. ■ Gestionînd standul de cărţi de la fabrica „Pionierul“, Arpad Eder (str. Olteni nr. 12) a delapidat 12 000 de lei. Va fi trimis in judecată. ■ A fost găsit, avariat şi cu defecţiuni, autoturismul Skoda 1000 MB nr. 5-B-3656, despre al cărui furt relatam ieri. Se fac cercetări pentru descoperirea infractorilor. Aflam de la Ziu rectoratul Miliţiei Capitalei INFORMATIA FOTBAL CAMPIONATUL CATEGORIEI „ONOARE“ • Recorduri de goluri şi de jocuri egale • Aceeaşi diferenţă, de un gol, între Abatorul şi I.C.S.I.M. S TAROM şi Gloria, singurele învingătoare • Automatica, la un pas de... victorie In etapa a Vil-a a campionatului categoriei „Onoare“ de fotbal au fost înregistrate două recorduri , de jocuri egale (6) și de goluri înscrise (28). Primele trei clasate au avut misiuni destul de dificile. Pe de o parte, pentru că întîlrteau garnituri puternice, iar pe de altă parte, pentru că toate jucau în deplasare. Abatorul (care de trei etape trăieşte serioase emoţii în ceea ce priveşte menţinerea poziţiei de lideră), a întîlnit Pe Bere Rahova. Berarii au făcut un bun joc în ansamblu (creindu-şi şi mai multe situaţii favorabile), conducînd cu 1—0 şi 2—1, însă, in final, Abatorul a reuşit să obţină mult dorita egalitate . 2—2. I.C.S.I.M. și-a atins, de asemenea, obiectivul propus (draw-ul, 0—0) în confruntarea cu UREMOAS, de obicei foarte incisivă pe teren propriu (este a doua echipă ca număr de goluri înscrise) In acest fel, I.C.S.I.M. continuă să deţină locul secund în clasament din cauza unui gol mai puţin înscris faţă de fruntaşă. Automatica a scăpat printre degete steagul de fruntaşă în disputa cu Vîscoza. După ce a condus succesiv cu 1—0 şi 2—1, ea s-a văzut egalată cu citeva clipe înainte de sfîrşitul meciului ! Ordinea in clasament — Abatorul, I.C.Sl I.M.. Automatica a rămas, în aceste condiţii, aceeaşi. Şi-au mai împărţit punctele : Triumf cu Acumulatorul (2—2), C.I.L. Pipera cu I.O.R. (0—0) şi Granitul cu Prefabricate (1—1), meci în care jucătorul Venea (Granitul) a ratat — la 1—1 — o lovitură de la 11 m. Este primul drag al deţinătoarei „lanternei roşii“ după trei eşecuri consecutive. Gloria a învins — pe teren propriu — cu 4—3 pe Chimistul după o partidă echilibrată şi o interesantă răsturnare de scor. Chimistul a condus cu 2—0 (fiind foarte aproape de a majora scorul), ca apoi Gloria să egaleze şi să preia conducerea cu 3—2. După ce Chimistul a egalat la rîndul ei, Gloria reuşeşte să înscrie — în mirt. 85 — golul victoriei. Tot cu 4—3 a cîştigat şi TAROM Intilnirea cu Agronomia, numai că aviatorii s-au aflat in avantaj in permanenţă, conducînd cu 1—0, 2—1 şi 4—2. Cu această preţioasă victorie — dobîndită pe terenul adversarei — TAROM s-a apropiat la numai două puncte de prima clasată. D. Porumbacu RAPID - LEGIA VARŞOVIA, Meciul Rapid — Legia Varşovia din cadrul , Cupei U.E.F.A. la fotbal (turul II) se va disputa marţi, 19 octombrie, pe stadionul 23 August, cu începere de la ora 15.15. In deschi dE STADIONUL „23 AUGUST“ de ce va avea loc intîlnirea Rapid tineret — Electronica. Biletele pentru acest cuplaj se vor pune în vînzare la casele obișnuite incepînd de duminică, 17 octombrie. Viitoarea etapa din „CUPA ROMÂNIEI“, la 20 octombrie apă României“ la fotbal (ultima din aceasta toamnă) se va disputa la 27 octombrie. Tragerea la sorţi a Intîlnirilor va fi efectuată miercuri 20 octombrie, la sediul Federaţiei române de fotbal. Printre Cele 32 de formaţii rămase în cursă se numără şi patru „bucureştene“ — Sportul studenţesc şi Metalul — din divizia B , Electronica — din divizia C şi Vulcan — din campionatul categoriei „Promoţie“. In prima etapă din primăvară vor fi incluse în întrecere — alături de cele 16 echipe ce se vor califica la 27 octombrie — și formațiile divizionare. Simbătă seara in sala Floreasca 0 ATRACTIVĂ REUNIUNE PUGILISTICA O veste bună pentru amatorii de box din Capitală: sîmbătă seara, de la ora 19, în sala Floreasca se va disputa o interesantă şi atractivă reuniune cu participarea a numeroşi boxeri fruntaşi. Printre cei care vor trece corzile ringului menţionăm pe Aurel Dumitrescu, care s-a restabilit complet şi va debuta în limitele categoriei pană: Niculae Gîju, Gheorghe Puşcaş, Cornel Hoduţ, Dumitru Mihalcea, Gheorghe Chivăr, Mişu Banu şi Sandu Tîrilă. CLASAMENTUL 6. Viseoza 7 3 2 2 10— 8 8 7. I.O.R. 7 3 2 2 0—8 7 8. Granitul 7 2 3 2 10—10 7 9. Bere Rahova 7 2 2 8 9—10 0 10. Gloria 7 2 2 3 9-15 6 11. C.I.L. Pipera 7 1 3 3 10—12 5 12. Agronomia 7 2 1 4 9—13 5 13. Acumulatorul 7 1 3 3 8—12 5 14. Triumf 7 1 3 3 5—10 5 15. Chimistul 7 1 2 4 8—13 4 16. Prefabricate 7 0 3 4 9—14 3 1. ABATORUL 7 4 3 0 12— 5 11 2. I.C.S.I.M. 7 4 3 0 11— 5 11 3. Automatica 7 3 4 0 14— 5 10 4. UREMOAS 7 3 3 1 13— 8 9 5. TAROM 7 4 12 11— 8 9 ACTUALITATEA FOTBALISTICĂ IERI, în cadrul grupei I a preliminariilor C.E. de fotbal, echipa Ţării Galilor a întrecut cu 3—6 (1—0) formaţia Finlandei, înaintea ultimelor meciuri (Cehoslovacia — Ţara Galilor, la 27 octombrie; România — Cehoslovacia, 14 noiembrie şi România — Ţara Galilor, la 24 noiembrie) clasamentul arată astfel : Alte rezultate din grupele preliminare: — în derbiul grupei a IlI-a, Elveţia — Anglia 2—3 (2—2), învingătorii de ieri conducînd în clasament cu 8 p din tot atîtea posibile (golaveraj 12—2) urmaţi de Elveţia cu 8 p (11—4), Grecia 3 p (3—6) şi Malta 1 p (2—16). — în grupa a IV-a, de nord — U.R.S.S. sament • 1. U.R.S.S. 2. Irlanda 3. Spania 4. Cipru la Belfast, Irlanda 1—1 (1—1). Cla-5 4 1 0 13— 4 9 5 2 1 2 9— 5 5 3 2 0 1 6— 2 4 5 0 0 5 2—19 0 — în grupa a V-a, Scoţia a întrecut Portugalia cu 2—1 (1—0), deschizând drumul către „sferturi“ echipei Belgiei, care conduce cu 8 p (10—1), urmată de Portugalia cu 6 p (9—5), de Scoţia cu 4 p (3—7) şi Danemarca 2 p (2—11). MIME, pe stadionul Dinamo, cu Începere de la ora 15.30, derbiul etapei a vII-a a diviziei naţionale A : Dinamo — „U” Cluj. In deschidere, meciul echipelor de tineret-rezerve. • Ieri, în sala Floreasca, în meci amical de handbal, echipa Steaua a învins cu 21—19 (13—10) formaţia Ţ.S.K.A. Moscova. Principalul realizator al întîlnirii : Gruia cu 6 goluri înscrise. Vineri, sîmbătă şi duminică, pe poligonul Tunari, se va desfăşura tradiţionalul concurs vinătoresc individual de tir la talere, faza de ţară. Participanţii, vînători din municipiul Bucureşti şi din toate judeţele ţării, vor concura la talere aruncate din turn şi talere aruncate din şanţ. Concursul este dotat cu însemnate premii în arme şi echipament de vinătoare. Accesul publicului spectator în tribunele poligonului este liber. 1. Cehoslovacia 2. România 3. Țara Galilor 4. Finlanda 4 3 1 0 9— 2 7 4 2 117—15 4 2 115—35 0 0 15 1—16 1 Reclamaţiile scad (în scripte), neajunsurile se menţin (în realitate) (Urmare din pag. I) Cazuri de a executa anumite prestaţii ş.a. cum se întîmplă la cooperativele „Constructorul“ (preşedinte M. Trandafir), „Radioprogres” (preşedinte ing. Cornel Neaţu), „Artă şi precizie 1 (preşedinte P. Niculescu). Mai mult, taaimeroase unităţi sunt tolerate cunoscutele tare din sfera veniturilor ilicite, bacşişul — ş.a.m.d. Duminică, de pildă, la frizeria din complexul ..Orizont’! — Drumul Taberei, am asistat la o scenă caracteristică. Un băieţel, elev de şcoală, după ce a fost tuns, s-a înălţat cît era de mititel în virful picioarelor să ajungă la buzunarul lucrătorului (foarte rău că părinţii îl obişnuiesc de mic cu astfel de deprinderi). Am urmărit şi pe cooperator; în loc să-l refuze, a pipăit discret darul din buzunarul halatului şi l-a strecurat apoi un alt buzunar... Dar, n-au trecut nici două minute şi băiatul s-a reîntors, însoţit de părintele său: „Bine, tovarăşe, tu vedeţi că mi-aţi ciuntit copilul ? Iată ce sinoleuri i-aţi lăsat”. Şeful de unitate, care nu „observase” nimic atunci cînd a fost vorba de încasarea bacşişului, a sărit de astă-dată ca ars, în apărarea... subalternului ! Ne-am oprit mai mult asupra acestui exemplu, aparent mărunt, tocmai pentru că el ilustrează o anumită coincepţie care mai dăinuie în cadrul cooperativelor— în cazul de faţă,Igiena’.’ (preşedinte C. Săndulescu). Şi anume că solicitantul se află la dispoziţia cooperativei, că bacşişul, în acest context, este o „obligaţie“, în pofida dispoziţiunilor formale ale conducerii cooperativei. Dar, în acelaşi timp, cetăţeanul nu are nici măcar „dreptul“ de a reclama o nemulţumire, într-un fel sau altul, pînă şi banala condică de reclamaţii a încetat, practic, să mai facă parte din inventarulunor unităţila centrul de comandă din Piaţa Kogălniceanu nr. 5 al cooperativei „Tehnica încălţămintei” — preşedinte ing. Gh. Dăbuleanu — clienţii cer degeaba condica, pentru că ea nu a figurat niciodată in zestrea unităţii; pe bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 77, la o unitate a aceleiaşi cooperative, la insistenţele noastre, condica este scoasă cu fereală dintr-un sertar pe motivul foarte serios că nu există un cui pentru a fi expusă la vedere. în schimb, în filele condicii găseşti semnăturile unor dispeceri de la centrală, care atestă că activitatea în cadrul centrului se desfăşoară cum nu se poate clai bite. ~st Sunt oare atit de mulţumiţi cetăţenii de serviciile oferite ? Zăbovind mai mult prin centrele de comandă ale cooperativelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte, de pildă, asişti frecvent la dialoguri care frizează lipsa de răspundere ; unii dintre clienţi sunt sfătuiţi să-şi încerce norocul în altă parte, dacă doresc, de pildă, anume modele de pantofi sau sunt pur şi simplu expediaţi, dacă pretind confecţionarea unui palton în termene rezonabile. Nici îndeplinirea comenzilor nu se respectă (de regulă, aşa se întîmplă în majoritatea centrelor) ; cetăţenii vin degeaba la probe, pînă îşi pierd răbdarea. Omul, aşadar, rămîne cu nemulţumirea. Cui să i se adreseze ? Pînă mai acum cîtva timp, în sutele de unităţi ale cooperaţiei meşteşugăreşti se aflau, afişate la vedere, cartonaşe în care era specificat că pentru orice nemulţumire sau sesizare, „onor clientela“ este rugată să se adreseze Centrului de informare UCMR. Dar aceste cartonaşe — ciudat — au dispărut. De ce ? De altfel, la respectivul centru de informare, exista bunul obicei ca reclamaţiile să fie înscrise într-un registru, de către dispecerii centrului, pînă la rezolvarea lor (în rezolvare se cuprindea, bineînţeles, şi sancţiunea celui vinovat de proastă servire). Dar lucrurile s-au „simplificat“ şi aici. Practic, sesizările clienţilor nu ajung pînă la conducerile de cooperative. Bunăoară, sosesc cu duiumul reclamaţii privind lipsa unor unităţi în care să se facă reparaţii la cărucioare pentru copii, să se repare covoare, perii, jucării mecanice şi electrice etc. Dar cine le ia în seamă ? Metodele „infailibile” în rezolvarea sesizărilor şi reclamaţiilor au, din păcate, cîmp variat de acţiune. Dacă un cetăţean ţine morţiş să ajungă cu reclamaţia sau cu sugestia pînă la preşedintele cooperativei, nu are cum să facă acest lucru. Chiar ajungînd la cabinetul preşedintelui, are grijă secretara să te informeze că d-sa nu poate primi pe nimeni. Am colindat, in postura unor cetăţeni, cabinetele diferitelor conduceri de cooperative. N-am putut pătrunde la ..Arta populară” (preşedinte Al. Scriban), la „îmbrăcămintea” (preşedinte Popa D. ş.a.m.d. Restrîngînd, voit sau nu, posibilitatea cetăţenilor de a-şi spune părerea, unele eep&regi de cooperative se lipsesc de un ajutor concret în activitatea lor. Mai la urma urmei, cine poate controla mai bine activitatea unităţilor, dacă nu înşişi cetăţenii, beneficiari ai prestaţiilor? Sunt mii de ochi care ar putea urmări calitatea serviciilor. Dar, în dorinţa de a raporta formal scăderea reclamaţiilor, conducerile cooperativelor eludează acest ajutor. Iată, aşadar, că ceea ce se raportează scriptic cu prilejul diferitelor analize nu are acoperire faptică. Considerăm acest „meşteşug” al scăderii reclamaţiilor ca o fugă de răspundere, căreia trebuie să i se pună capăt cu toată intransigenţa. Rebuturi administrative (Urmare din pag. 1) căreia, drept consecinţă, i-a fost imputat în întregime prejudiciul unităţii. Decizie clară şi categorică dar... contestată de funcţionară- A urmat, desigur, procesul a cărui soluţie am relatat-o deja. Evident, cazul ridică cel puţin o întrebare. O Întrebare ce se referă la temeinicia soluţiei la care s-a oprit întreprinderea, aceea de a imputa unui salariat o culpă imaginară. Mobilul actului administrativ este destul de limpede : „cineva“ trebuia să răspundă, trebuia găsită neapărat o acoperire. S-a „cercetat” şi s-a „găsit“. Explicaţiile şi nuanţările pe care ni le-a furnizat şeful oficiului juridic nu au fost de natură să ne convingă decît poate de necesitatea intăririi disciplinei şi controlului asupra operaţiilor de înregistrare efectuate în întreprindere, Necum că o daună poate fi reparată prin găsirea abuzivă a unui „ţap ispăşitor“. Ce determină în fond un litigiu ? Desigur, o încălcare a legii, materializată într-un prejudiciu. Dar atunci cînd este vorba de un fenomen creat artificial, generat de superficialitate şi neglijenţă, fără o culpă reală ca în cazul de mai sus ? Evident, se ajunge la comisia de judecată, la tribunal. Intervin martorii, experţii. Şi, în final, soluţia care confirmă nevinovăţia celui in cauză. Nu negăm că într-o împrejurare sau alta, complexitatea unor situaţii să presupună intervenţia instanţei. Este, de asemenea, în întregime firesc faptul că unităţile socialiste sunt obligate să recupereze fără excepţie, integral, pagubele suferite din vina unui salariat. Dar, nu se poate admite nici tracasarea unor oameni, purtarea lor prin sălile tribunalelor, blocarea unui buget de timp necesar justiţiei pentru soluţionarea unor cauze într-adevăr reale. Cazul la care ne-am referit nu este singular. Cu aceeaşi uşurinţă s-a procedat şi la întreprinderea de construcţii montaj Bucureşti, unde s-a imputat unui salariat o pagubă de 150 000 Iei, decizie care, atacată în instanţă, şi-a dovedit netemeinicia. întreprinderea de construcţii şi reparaţii Bucureşti — ca să apelăm laalt exemplu — este şi ea autoarea unor tăsuri asemănătoare. Cazurile relatate, in pofida protagoniştilor diferiţi, au totuşi o notă comună. Aceea că dovezile ce au condus instanţele la aceste soluţii se aflau şi la indepina numitelor întreprinderi. Şi totuşi, ignorindu-le, s-a decis altfel. Fiindcă o dată găsit „vinovatul“, paguba pare aparent acoperită, chiar dacă ulterior instanţele vor infirma punctul de vedere al unităţii. Aşadar, de ce la judecătorie? De ce locul unei analize temeinice, responsabile a unor măsuri strict legale, este uzurpat uneori de dispoziţii cu atribute vădit contrare? Doar pentru a căpăta acoperirea cu acte a unor daune ? Sau , aşa cum remarca şi preşedintele Judecătoriei sectorului 4, tovarăşul Iulius Ticlete — este vorba şi de comoditatea (şi nu numai atît) a conducerii unor unităţi, a unor jurisconsulţi care, fără a efectua o cercetare de fond, obiectivă, capabilă să stabilească fără greş vinovăţia ori — dimpotrivă — lipsa de culpă a salariatului aflat în litigiu cu întreprinderea respectivă, avizează acte administrative ce nu ţin seama de situaţia reală. Cît a costă“ un proces nefondat, un dosar „fals“, de pe masa judecătoriei ? Este o întrebare care ar tre-,. bui să ghideze, printre altele, activitatea nu doar a oficiilor juridice dar şi a conducerilor întreprinderilor. Pentru că important nu este numai ca unui salariat să-i fie restituită dreptatea în sala justiţiei, ci ca el s-o găsească, de la bun început, în actul administrativ emis de unitatea unde este angajat, ATENEUL TINERETULUI aleea Alexandru nr. 38, sectorul 1, tel. 33.33.72, anunţă DESCHIDEREA URMĂTOARELOR CERCURI CU PLATA Incepind cu data de 15.10.1971 : — Cosmetică — Culturism — Limba engleză (începători) — Balet copii. Se mai pot face înscrieri la cercurile şi formaţiile fără plată filioteneului tineretului . — Dans scenic modern. — Cor şi orchestră (muzică uşoară). — Teatru. — Cerc de desen, pictură şi istoria artei. — Cerc de artă decorativă. — Cerc de sculptură. — Cerc de pregătirea soliştilor pentru «Steaua fără nume" şi „Floarea din grădină“. Relaţii şi prezentarea solicitanţilor, zilnic intre orele 1 şi 17* CONSILIUL POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI DIRECŢIA GENERALĂ DE INDUSTRIE LOCALĂ GRUPUL NR. 2 şoseaua Chitilei nr. 128, sectorul 8, primește înscrieri pentru examenul de admitere ce va avea loc In perioada 20—30 oct. 1971 la următoarele meserii : • UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA — Sudori — Lăcătuşi mecanici I.C.M. — Timplari mobilă şi articole tehnice. — Turnători — Forjori — Zidari construcţii — Tinichigii construcţii • ŞCOALA PROFESIONALĂ — CURS SERAL , — Timplari universali — Lăcătuşi mecanici I.C.M. — Structuri de construcţii • — Finisori construcţii • ŞCOALA TEHNICĂ DE MAIŞTRI Se primesc candidaţi din toată ţara, absolvenţi a 8 clase şcoală generală. Examenul constă din probe scrise şi orale la matematică, fizică pentru şcoala profesională şi matematică, tehnologie şi desen pentru şcoala tehnica de maiştri. Înscrierile se fac pînă la data de 20 oct. 1971 Inclusiv. Informaţii suplimentare la tel. 18.30.05. De asemenea angajează ELECTRICIAN întreţinere lumină şi forţă, INSTALATOR instalaţii sanitare, TIMPLAR. INSTITUŢIE centrala — Pia- UZINA „Metalica*, Bucureşti, la Romană, angajează cunos- str. înclinată 129, tel. 23.73.80, aucători ai limbilor germană, gajează SUDORI electrici, STRUN maghiară şi ECONOMIŞTI cu inGĂRI In fier, FOCHIŞTI, ELEC-deplinirea condiţiilor de studii şi TRICIENI, FREZORI, TINICHIGII-stagiu. Cei interesaţi se pot adresa formatori-TURNATORI şi ZIDARI la tel. 12.67.24. şamotori. OFICIUL de turism» al municipiului București angajează ECONOMIST principal contabil, TEHNOLOG principal pentru aumentaţie publică, FOCHIŞTI, TELEFONISTE, INSTALATOR tehnic sanitar, TIMPLARI manual, LĂCĂTUŞI mecanici, CAMERISTE PORTAR uşier (bărbat), MUNCITOARE necalificate, LIFTI (bărbaţi). Informaţii supliment! la tel. 13.73.40, int. 906.___________ ÎNTREPRINDEREA „Nufărul“, cu sediul In Bucureşti, bd. Păcii nr. 187, sectorul 7, tramvaie 13. 25, autobuzul 74, staţia Băi şi Radiatoare (UREMOAS), tel. 31.30... interior * — serv. personal, angajează CONSILIER Juridic, ŞEF serviciu mecanic şef, TEHNICIAN pr. — organizarea producţiei, REVIZOR contabil pr., PRIMITORI- distribuitori de materiale — cu gestiune, MUNCITORI necalificaţi (bărbaţi). Angajarea se face cu îndeplinirea condiţiilor de audit şi stagiu. TRUSTUL de montaj utilaj chimic Bucureşti, caută, pentru „Baza de producţie secundar Industrială", din Bucureşti, ECONOMIŞTI cu studii superioare, pentru posturile de contabil şef şi şef serviciu contabilitate. Solicitanţii se vor adresa la sediul trustului din bd. Magheru nr. 27, etajul II, sectorul 1, tel. 15.20.12. SPITALUL de copii „Cotroceni“, splaiul Independenţei nr. 200, angajează ŞEF sector economic gospodărire, cu respectarea condiţiilor legale de studii şi stagiu. Solicitanţii se vor adresa la Direcţia sanitară a municipiului Bucureşti, tel. 14.30.54. CENTRUL de informare Şi documentare hidrotehnică din splaiul Independenţei nr. 294, Bucureşti, angajează ingineri hidrotehnicieni, instalatori, sau constructori, cunoscători ai unei limbi străine, licenţiaţi in limba germană, sau engleză, licenţiaţi în limba română sau in ziaristică, traducători din limbile engleză, germană şi rusă, dactilografă (eventual poliglotă), fotoreporter, fotograf. Relaţii la tel. 17.01.89. GRUPUL Industrial de lacuri şi vopsele Bucureşti, bd. Ion Şulea nr. 309, sectorul 4, tramvaie 19, 27, autobuzul 65, angajează INGINERI chimişti, ECONOMIŞTI, TEHNICIENI aprovizionare materii prime, şi materiale, ŞEF formaţie P.C.I., ZIDARI, TINICHIGII, OPERATORI chimişti. MUNCITORI necalificaţi (bărbaţi). Solicitanţii, trebuie să îndeplinească condiţiile legale de studii şi stagiu, să aibă domiciliul stabil in Bucureşti, sau la comunele din judeţul Ilfov. O.C.L. Almentara 2, str. I. L. Caragiale nr. 1 A, etajul 4, angajează ŞEFI magazine produse alimentare, VINZATORI. AJUTORI vinzători. TIMPLARI, VINZATORI măcelari. Relaţii suplimentare la biroul personal, tel. 12.28.05. ÎNTREPRINDEREA „Borand Icui“ — Bucureşti, şos. Vitan ttr. 238, sectorul 4, angajează MAGAZINER principal. Informaţii suplimentare la tel. 22.26.50. CREŞA.Drumul taberei“, angajează MAGAZINER principal. Doritorii se vor adresa In aleea Compozitorilor nr. 18, sectorul 7, tel. 45.10.11. UZINA de motoare și compresoare „Timpuri noi“, spl. Unirii 165, sectorul 4, organizează un CONCURS pentru ocuparea unui post de maistru specialitatea „prelucrări prin așchiere“, care va avea loc In ziua de 20 octombrie 1971. I.I.S. Electroaparata] , bd. Marelui Stadion nr. 3, sectorul 3, angajează SPECIALIŞTI in tratamente termice S.D.V. Informaţii zilnic Intre orele 1 şi 15 la telef. 35.51.11. OFICIUL de proiectări pentru construcţii In agricultură al Judeţului Ilfov, cu sediul in Bucureşti, sectorul 4, bd. Hristo Botev nr. 1, etajul VlI, angajează INGINER proiectant Instalaţii electrice şi DACTILOGRAFA temporar pentru lucrări devize (poate fi şi pensionară). INSTITUŢIE centrală, Piaţă Romană, angajează DACTILOGRAFE. Informaţii la tel. 12.67.24. BAZA de vinuri Gostat, str. Iacob Felix nr. 53, sectorul 8, angajează şef birou financiar, cu Îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. . Pentru a cunoaşte principalele evenimente economice interne şi internaţionale şi evoluţia ştiinţei şi tehnicilor economice. Pentru a dispune de bibliografia indicată la formele de învăţămînt politic şi la cursurile şi programele de reciclare profesională Citiţi cu regularitate revista „PROBLEME ECONOMICE“ — rubrica Economie mondială — rubrica Conjunctură şi prospectivă economică. Dumneavoastră, care zi de zi vă străduiţi să contribuiţi la modernizarea conducerii economiei naţionale, puteţi găsi un — rubrica Dezbateri ştiinţifice, contribuţii la elucidarea unora dintre cele mai importante şi actuale probleme economice teoretice, precum şi analize asupra modului de desfăşurare a unor acţiuni întreprinse în vederea îmbunătăţirii mecanismului întregii vieţi economice . Anchetele economice iniţiate de revistă vă informează in legătură cu opiniile specialiştilor şi vă dau prilejul să vă expuneţi propria opinie asupra celor mai eficiente căi de rezolvare a problemelor actuale ale practicii economice. Dumneavoastră tuturora, revista.Probleme Economice vă oferă bogate informaţii asupra vieţii ştiinţifice şi asupra literaturii de specialitate din ţară şi de peste hotare. «hla cu regularitate a publicaţiei vă este asigurată numai He Spa," Este !" „Interesul dumneavoastră să vă abonaţi neintîrziat la revista „Probleme economice . Costul unui abonament anual este de 120 lei. Abo".“Teprinder? PnmeSC 18 f8Ct°rÍÍ P°?‘ali *' la difuzor» voluntari din institut» şi Dumneavoastră, care participaţi la înfăptuirea programu'111 , perfecţionare a conducerii, organizării şi planificării economiei naţionale iniţiat de Partidul Comunist Român, găsiţi în rubrica Creştere şi eficienţă economică studii despre principalele aspecte ale dezvoltării şi modernizării economiei naţionale — rubrica Instrumentar modern de conducere şi planificare economică, atît informaţii despre cele mai noi tehnici şi metode moderne, cât şi relatări despre experienţa introducerii lor în activitatea economică din Întreprinderi, centrale şi ministere. Dumneavoastră, cadre de conducere, economişti şi ingineri din întreprinderi, centrale şi ministere, cercetători şi cadre didactice, doctoranzi şi studenţi, puteţi cunoaşte elementele noi şi de perspectivă ale evoluţiei şi tendinţelor din viaţa economică internaţională, precum şi previziuni asupra pieţei mondiale a principalelor pro ". ASOCIAŢIA AVICOLA" convoacă, la 15 octombrie 1971 la ora 18, adunarea generală a membrilor crescători de albine, în strada Banu Mărăcine nr. 31, sectorul 5. In conformitate cu dispoziţiile statutare, sunt convocaţi toţi membrii asociaţiei, cu cotizaţia achitată la zi. In cazul In care nu se va Întruni numărul statutar de membri, adunarea generală se va amina la data de 22 octombrie 1971, ora 18, în acelaşi loc. Vă puteţi petrece timpul liber în mod plăcut la “ STAŢIUNEA BUŞTENI care oferă cazare confortabilă şi la preţuri accesibile tuturor categoriilor de salariaţi. Masa se asigură prin pensiunile staţiunii sau la restaurantul Caraiman care oferă meniuri variate din care nu lipsesc renumitele mincăruri româneşti. Orchestra restaurantului şi a casei de cultură oferă seri de dans. Pentru instituţiile care doresc să organizeze cursuri de pregătire, se asigură cazare, masă şi săli de cursuri. Puteţi efectua comenzile dv. prin filialele şi agenţiile O.N.T. sau direct la biroul de cazare al staţiunii, telefon 117 sau 120, Buşteni. TEATRUL NAŢIONAL „I.L. CARAGIALE“ . SALA STUDIO — PREMIERA PRIMA ZI DE LIBERTATE de Leon Kruczkowski traducere de Vasile Theodorescu şi Dan Telemac în distribuţie: Silvia Popovici, Florin Piersic, Mihai Fotino, Ovidiu Iuliu Moldovan, Al. Demetriad, C. Diplan, Igor Bardu, Emil Liptac, C. Dinulescu, Alexandru Hasnas, Mihaela Buta. Regia : Dan Nasta, artist emerit Decoruri: Mihai Tofan Costume: Gabriela Nazarie ›£› ›£α €› €› ›£› ›£› ›£› €› €› €› ›£ο ÎNTREPRINDEREA poligrafica »TIPARUL" str. F-ca de chibrituri nr. 1—11, sectorul 5, scoate la CONCURS In ziua de l1 octombrie a.c., un post de maistru culegere mecanică. Candidaţii vor anexa la cerere următoarele acte : — certificat de naştere, In copie J — diploma de absolvire a şcolii de maiştri In specialitatea respectivă, in copie ; — autobiografia ; — certificat medical ; — aprecierea scrisă asupra activităţii ca maistru a candidatului, dată de directorul Întreprinderii şi de inginerul şef.