Informatia Bucureştiului, aprilie 1974 (Anul 21, nr. 6399-6424)

1974-04-30 / nr. 6424

Bătălia de pe puntea suspinelor Risipiţi care încotro, vreme de trei săptămîni, băieţii gazonului s-au adunat din nou sub faldurile pestriţe ale campionatului, unde plutonul se agită în 16, lăsîndu-i pe olteni să sprinteze, singuri, în frunte, iar pe ieşeni să gîfîie, in coadă, cu raniţa ciuruită. Sincer să fiu, după turneul sud-american al tricolorilor, bîntuit de atîtea comentarii iritate şi iritante, etapa de simbătă-duminică, previzibilă, calmă, ca un concert de muzică preclasică, mi s-a părut nefirească, tocmai prin lipsa ei de surprize. Sigur, au fost şi meciuri îndîrjite — la Petroşeni, la Piteşti, la Timişoara — dar pînă la urmă toate s-au încheiat cu rezultate scontate. Punctul cîştigat de Steagul roşu în Ghencea nu iese nici el din albia etapei, dacă ne gîndim că steliştii, încă nedeprinşi să poarte bicornul lui Teaşcă, au mai plecat şi altă dată de pe cîmpul de luptă cu trofee înjumătăţite. Cit priveşte Bătrîna carapace, ea a venit pe Someş cu intenţii mai puţin agresive, dar s-a trezit în faţa unei echipe care, timorată de răul ce o aşteaptă, a uitat de şansa ce i-ar putea suride. De altfel, bătălia grea, aspră şi fără menajamente, aici, pe puntea suspinelor, se profilează. Şase echipe stau sub sabia lui Damocles, fiecare legată, deocamdată, de catargul propriei speranţe, dar cu privirile aţintite spre insula numită Divizia B, de unde, cum bine se ştie, drumul întoarcerii e plin de hîrtoape şi de mărăcini. Dincolo, sub fotoliul craiovenilor, lupta pentru locurile 2—3 pare la fel de aprigă, asistăm chiar şi la focuri de artificii, cum i-am văzut duminică pe dinamovişti, dar — intre noi fie vorba — nu se compară nici pe departe cu ceea ce se întîmplă jos. Fiindcă una e să duelezi la aer curat, protejîndu-te cu mască de sîrmă, şi alta e să mărşăluieşti în subsolul clasamentului, cu masca de gaze. Numai la mijloc nimeni nu vrea să mişte în front. Aici, unde nu e nici cald, nici frig, se umblă la mica ciupeală, fiecare adună cu grijă punctele de acasă, nu din orgoliu sau din disperare, ci aşa, ca să schimbe mere cu pere. Motiv pentru care nu m-aş mira ca cine a cîştigat duminică să piardă joi şi invers. Manole Auneanu P. S. Simbătă seara am văzut, prin intermediul micului ecran, jumătate din meciul Argentina — România. O dispută amicală între două echipe aflate în schimbare de voce, supravegheate de un arbitru mai mult decît amabil. In ce ne privește . Oricum, altceva decît la Paris. Totuși, parcă altceva decît ni s-a povestit.. . Baza sportivă a Filaturii de lină pieptănată După cum ne relatează corespondentul nostru Gheorghe Popescu, lăcătuș la Filatura de lină pieptănată, tinerii din această întreprindere au amenajat, prin muncă patriotică, o frumoasă bază sportivă. Inaugurată zilele trecute, baza cuprinde un teren de handbal, unul de volei-baschet şi trei de tenis, oferind condiţii bune de antrenament şi de desfăşurare a competiţiilor pentru membrii asociaţiei sportive „Firul", de curînd înfiinţată in cadrul întreprinderii şî, în general, îmbogăţind zestrea de amenajări sportive a sectorului 3. 1» In clasamentul returului diviziei A «le fotbal conduce în continuare Dinamo — neînvinsă — cu 11 p (golaveraj 13—3). „Lanterna roşie" este deţinută de Politehnica Iaşi cu 3 p. # 9 In disputa golgeterilor s-a petrecut o rocadă . Bălan l-a întrecut pe Adam, avînd acum 17 goluri faţă de cele 18 ale clujeanului. Mai candidează pentru titlu Mureşan (A.S.A.) cu 15 goluri şi Dudu Georgescu cu 14 goluri. Interesant de menţionat că din acest cvartet numai liderul nu a beneficiat de nici un penalti transformat . • Debutantul Radu s-a încadrat destul de bine In atacul echipei Steaua, promiţind să devină o extremă stînga... titulară. O altă promisiune — din partea lui Tătaru, care a intrat în locul lui Iordanescu după pauză. Acesta din urmă suferă da o afecţiune (ce urmează să fie tratată) care nu-i permite să joace timp de 90 de minute. • Arbitrul întilnirii Steaua — Steagul roşu, brăileanul X. Lecca a sancţionat cu promptitudine — cartonaş galben —, intrările periculoase ale lui Şerbănoiu. Dar s-a sfiit să facă acelaşi lucru când a fost vorba de Dumitru... • Felicitări antrenorului echipei de juniori „de perspectivă“ (care a înmănuncheat jucători ce mai au dreptul să participe şi la viitorul turneu U.E.F.A., din 1975) prof. Constantin Ardeleanu ! Victoria obţinută cu 1-0 asupra primei reprezentative de juniori a R.D.G. atestă Încă o dată seriozitatea acestui antrenor şi speranţele noastre intr-un rezervor de cadre talentate. • Duminică s-a înapoiat în Capitală reprezentativa feminină de volei (tineret) a ţării noastre, care a susţinut două meciuri amicale, la Alger, cu naţionala de senioare a Algeriei. Ambele intîlniri s-au soldat cu victorii ale reprezentantelor noastre, obţinute la sco■ rul de 3—0. « Intre multiple preocupări, sportul nu este totuşi uitat... Ieri, conducerea Institutului politehnic Bucureşti s-a intilnit cu componentele echipei feminine de baschet, care au cucerit un nou titlu de campioane naţionale. La capătul unui an de efort, antrenorul Grigore Costescu, şi elevele sale, au primit, pe merit, felicitările rectorului Radu Voinea • Doi dintre cei mai simpatici spectatori ai derbiului de handbal Steaua — Dinamo, disputat duminică , Laurenţiu şi Mihai Orban, gemenii cunoscutului portar al Stelei. • Nicolae Voican, un tinăr Ciclist, nu lipsit de valoare (selecţionat, de altfel, în lotul de speranţe olimpice), este, din păcate, certat cu „fair-play“-ul. Anul trecut, după ce cîştigase etapa de la Suceava a „Turului României", a fost prins. Pe parcursul etapei de a doua zi, agăţat de o maşină , sîmbătă, după ce se clasase în ajun pe primul loc în etapa „Cupei Olimpia", a fost din nou reperat de arbitri în „plasa" unei auto-furgonete. In ambele cazuri au urmat descalificarea şi eliminarea lui din cursele respective. Să sperăm că după două sancţiuni, N. Voican se va dezbăra de acest nărav. „ Cu prilejul reuniunii finale a campionatului naţional de box rezervat juniorilor (etapa pe Capitală), organizatorii — comisia municipală de specialitate — au atribuit o serie de premii suplimentare pentru boxerii evidenţiaţi, antrenorii cu cele mai bune rezultate etc. Idee bună şi salutară. Nu am înţeles, însă, după ce criteriu i s-a acordat lui D. Burdihoi (Constructorul) premiul pentru cel mai eficace pugilist — Cînd acesta a avut numai două victorii înainte de limită — şi nu lui M. Cehan (Steaua), cu asemenea succese ! După un 5—2, s-ar părea că antrenorul dinamoviştilor, D. Nicolae-Ncuşor, are motive de satisfacţie. Dar exigenţa şi obiectivitatea sa II Îndeamnă să recunoască : „Am primit prea uşor golurile. Din păcate, comportarea echipei este umbrită de clteva neglijenţe In apărare. Va trebui să le eliminăm dacă dorim să ne menţinem in lupta pentru cununa de campioni". „ Mulţi spectatori s-au întrebat de ce arbitrii meciului de handbal Steaua — Dinamo au reţinut carnetul dinamovistului Cirlan. I Intrebindu-1 pe arbitrul Iamandi, acesta ne-a dat următorul răspuns : „Pentru Insulte la adresa noastră". Zile ale producţiei record (Urmare din pag. 1) lcr au fost asigurate stocuri tampon de materii prime şi materiale. ...Ne apropiem de presele de extruziune. La cea de 2 000 tone forţă schimbăm citeva cuvinte cu comunistul Cristian Musceleanu. „Nu s-a oprit nici un singur minut. Vrem să menţinem, în continuare ritmul de lucru imprimat in aceste zile“. Tot aici îl întîlnim pe ing. Cristea Trifu, directorul întreprinderii. — Vedeţi — ne spune — toate aceste utilaje lucrează la temperaturi înalte şi impun o exploatare, o întreţinere specială. Avem maşini ale căror durate de funcţionare au depăşit cu mult pe cele înscrise în proiect. De pildă, instalaţia pentru turnarea alamei funcţionează continuu de trei ani. Dacă am aduna minutele economisite prin evitarea opririlor, producţia rezultată ar însuma milioane de lei. — Vreţi să ne spuneţi citeva cuvinte despre obiectivul major al acestei întreceri ? — Dorim să ne prezentăm la bilanţul pe patru luni cu rezultate deosebite. Astfel, angajamentul asumat in cinstea zilei de 1 Mai va fi depăşit substanţial, realizîndu-se suplimentar o producţie în valoare de 1,2 milioane lei, concretizată, în principal, în laminate, produse extrudate de cupru şi aliaje de cupru deosebit de necesare economiei naţionale. Am crezut întîi că greşisem întreprinderea. In locul unde ştiam că, de ani de zile, este cabinetul directorului, pereţii dispăruseră, iar în hala mare, mașinile Kett țăcăneau grăbite... Adevărat, cu cîtva timp în urmă, tovarășul Andrei Popescu, directorul întreprinderii „Apollo“ îmi vorbise cu mult entuziasm de dezvoltările în perspectivă, dar nu credeam că atit de repede vor începe să se și materializeze. — Această primă nouă capacitate o vom include în circuitul productiv în iunie, cu două luni înainte de termen — ne spune tovarăşul director. Devansarea va echivala cu 200.000 perechi ciorapi peste plan. Dar încă din martie am „atacat“ şi cealaltă investiţie, cu o capacitate de 4,5 milioane perechi de ciorapi anual, care urmează să se termine în decembrie 1975 (așa prevede planul, noi însă vom încerca şi aici o devansare). Modernizarea dotării în (Continuare în pag. a lit-a) şi producţiei de artă populară şi meşteşuguri artistice a cărui activitate se şi resimte, in sens pozitiv , o comisie artistică formată din specialişti asigură, la toate nivelele, selecţionarea sub aspect artistic (autentic şi comercial) a produselor cooperaţiei meşteşugăreşti , expoziţia permanentă a UCECOM de la Pavilionul T constituie o imagine concludentă a ceea ce se produce . „Romard- Zana", magazinul etalon, pune la dispoziţia cumpărătorilor o mare parte dintre exponate. Aria largă a creaţiei populare şi artizanale a permis antrenarea, în acest sector, a numeroşi producători din cadrul UCECOM, CENTHOCOOP, industrie locală etc. De altfel, la contractările din octombrie 1973, efectuate pentru 1974, s-a remarcat nivelul general Simţitor îmbunătăţit al produselor oferite de cooperaţia meşteşugărească dar şi persistenţa — pe alocuri — a pseudoartei populare şi de artizanat. Acesta a şi fost motivul pentru care în cadrul lucrărilor de contractări s-a sublinut necesitatea folosirii unor criterii corespunzătoare (unitare) de Îndrumare a tuturor producătorilor şi de selecţionare a întregii producţii de artă populară şi artizanat. Totuşi, în unele unităţi de desfacere se mai strecoară (la „Hermes", de exemplu, şi chiar în unităţile de vînzare ori vitrinele din marile hoteluri, la bazarele Centrocoop-uluî, în special pe litoral) piese asa-zis populare, total lipsite de valoare artistica, de specific local și bun gust, ceea ce înseamnă, în fapt, un deserviciu adus tradiției vaio- A apărut revista „Magazin istoric" nr. 5 — 1974 INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI ASISTENTA MEDICALA DE URGENTA IN ZILELE DE 4 -15 MAI • Program permanent (ziua şi noaptea) : serviciile de gardă ale spitalelor pentru adulţi şi copii ; serviciile de asistenţă la domiciliu pentru copii, de la nivelul sectoarelor, şi pentru adulţi (sectoarele 3, 4 şi 7); principalele policlinici teritoriale de sector (adulţi şi copii) , serviciile de gardă unice pe municipiu (oftalmologie şi stomatologie) — la nivelul policlinicii „Colţea“. „ Urgenţele stomatologice apărute în aceste zile vor fi asigurate (între orele 8—20) şi prin gardă suplimentară la policlinica spitalului clinic „Dr. Ion Cantacuzino“ (șos. Colentina nr. 58), Centrul stomatologic „Avrig“ (str. Avrig nr. 9—19), Centrul stomatologic „Baba Novac“ (str. Baba Novac nr. 2), ambulatoriul spitalului clinic „Dr. Gh. Marinescu“ (șos. Berlini nr. 10—12),Centrul stomatologic „Victoria** (calea Victoriei nr. 1—3), Centrul stomatologic — policlinica „Pajura" (str. Pajura nr. 13). Programul spitalelor, policlinicilor, dispensarelor şi punctelor sanitare ce deservesc întreprinderi, şantiere şi transporturi — conform programului unităţilor respective. In perioada 3 mai (ora 13,30) — 6 mai (ora 8), se asigură servicii de permanenţă la nivelul staţiei de Salvare a municipiului (telefoane 12.32.44 şi 12.52.45) şi al Direcţiei sanitare (asistenţă la domiciliu) — în vederea coordonării întregii activităţi medicale in zilele amintite. Programul unităţilor va fi afişat, pentru informarea publicului, la loc vizibil, indicîndu-se, totodată, adresa la numărul de telefon la care se pot adresa solicitanţii. 3-5 mai // rr Cursa munţilor la a 15-a ediţie Tradiţionala competiţie ciclistă internaţională "CURSA MUNŢILOR", organizată de clubul Dinamo Bucureşti, in colaborare cu A.S. Loto-Pronosport, se va desfăşura anul acesta într-a 13-a ediţie. întrecerea va constitui un ultim test de verificare a posibilităţilor celor 6 alergători ce ne vor reprezenta, cu începere de la 8 mai, în „Cursa Păcii“ : Teodor Vasile, V. Selejan, N. Gavrilă, N. David, I. Cernea şi N. Andronache. In „Cursa munţilor“, care începe vineri, la Sinaia, ei vor avea de înfruntat concurenţa unor rutieri valoroşi din cluburile Dinamo U.R.S.S., Dynamo Berlin şi Ruda Hvezda Plsen, ca şi fireasca ambiţie de a se afirma „ a tinerilor ciclişti din cluburile noastre. Traseul celor 3 etape ale „Cursei munţilor“ : vineri 3 mai, Sinaia —■ Braşov— Chichiş şi retur, cu sosirea pe Furnica (125 km) ; sâmbătă 4 mai, Sinaia — Bănești — Sinaia, cu sosirea pe „Furnica“ (80 km) ; duminică 5 mai, Sinaia — București, cu sosirea pe stadionul 23 August (125 km). • Azi după-amiază, de la ora 16,30 pe stadionul Politehnica un meci international de fotbal : se intîlnesc selecţionatele de juniori ale României şi R.D. Germane, ambele calificate în turneul final UEFA • Azi, pe terenul complexului universitar Tei — şi Ia rugbi, — un joc International: Sportul studenţesc — Gasparello Mabili Casale (Italia) • Rezultatele concursului Pronosport de duminică 28 aprilie : 2,05 variante cu 13 rezultate, 53,85 cu 12 rezultate şi 650,30 cu 11 rezultate. ca ficam de ucis • Plimbare cu „ghinion“. Sîmbătă noaptea, Vasile Ene (str. Unităţii nr. 99) s-a urcat la volanul Fiatului 850 nr. 3-B-7077 şi a pornit la plimbare. Străzile liniştite, circulaţie redusă, vreme tocmai bună pentru o... promenadă auto. A avut o singură întîlnire, dar şi aceea cu... ghinion , l-a oprit o patrulă a circumscripţiei , care l-a condus de urgenţă la arest . V. E. furase autoturismul. • Scadenţă. In faţa unei numeroase asistenţe, alcătuită in majoritate din locatari din str. Antiaeriană nr. T13, a avut loc procesul lui Constantin Niculescu, fostul împuternicit al asociaţiei de locatari, şi al lui Petre Petre, fostul preşedinte al comitetului asociaţiei, acuzaţi de delapidarea unei sume de 98 000 lei din fondurile locatarilor. „Scadenţa" a însemnat pentru C. N. o condamnare la 12 ani închisoare iar pentru P. P. — doi ani închisoare. • Paznici în... derivă. Cînd a primit vizita organelor de control, Uxandru Ciocoiu, paznic la „Policolor", le-a întîmpinat avînd privirea — ca şi vocea — binişor voalate de influenţa alcoolului. Alţi colegi de-ai săi Gheorghe Tudo (ICSIM), Oprea Dinu („Granitul"), Marin Popa („Dîmboviţa") — au fost găsiţi „visînd frumos". Pe toţi însă i-au „trezit" prin procesele verbale încheiate. • Consfătuire pe teme de circulaţie, ieri, peste 250 de şefi de garaje şi autobaze, precum şi alţi factori de răspundere din domeniul transporturilor rutiere au participat la o consfătuire organizată de serviciul circulaţie cu prilejul căreia s-au dezbătut măsurile ce trebuie aplicate spre a întări disciplina pe căile publice. Iar motive pentru convocarea unei astfel de consfătuiri pare-se că au fost destule, dacă ne gîndim bunăoară că, în zilele de 27-28, agenţii de circulaţie au depistat şi sancţionat aproape 500 de abateri de la regulile de circulaţie săvîrşite de şoferi. II Petre Petre, toţi însă i-au „trezit de şoferi. ^ 1| Campionatul categoriei „Onoare“ la fotbal 9 Automatica îşi măreşte avansul stopate pe... propriile terenuri 17 din cele 18 participante la campionatul categoriei „Onoare“ la fotbal trăiesc, cu fiecare etapă, emoţii intense. O singură formaţie este liniştită — Automatica, care şi-a consolidat poziţia de lideră, avînd şase puncte avans faţă de a doua clasată. Ceea ce ne face să credem — deşi mai sunt de disputat 11 etape — că nu va mai putea fi „prinsă“. Ultima „victimă“ a Automaticii : Acumulatorul, învinsă — pe propriul teren — cu 1—0, scor stabilit de Gherase. Pe poziţia a doua a trecut I.C.S.I.M., care a obţinut o victorie facilă, cu 3—1, în faţa formaţiei IREMOAS, una din puţinele echipe care nu a încercat — în acest retur — bucuria victoriei (nici nu e de mirare, dacă antrenorii acestei formaţii sunt mereu schimbaţi). Alte rezultate : • C.P.L. Pipera, oaspete, al Viscozei, a „scos“ cu dificultate un draw, 2—2 (după ce a fost condusă cu 2—0). • Revelaţiile de pină acum ale returului, Petrolul şi Prefabricate (fiecare cu 9 p în 5 jocuri) au capotat (şi încă la propriile terenuri !) la acelaşi scor : 1—0, prima — învinsă de Abatorul, iar cea de a doua de către Electromagnetica. • Chimistul şi Vulcan sunt alte două victorioase în deplasare. Chimistul a dispus cu 3—2 de Agronomia, după o palpitantă evoluţie a scorului, iar Vulcan (la a treia victorie consecutivă) a întrecut cu 1—0 pe Maşini unelte, care culesese două victorii la rind ca oaspete. • C.P.B., deosebit de „bătăioasă" de astă-dată, a întrerupt seria egalităților (cinci consecutive) ale echipei Bere Rahova, invingînd-o cu 3—1. • C.P.B. nu a scot CLASAMENTUL obsesia... „lanternei roşii“ intrucit şi Electra a înregistrat o preţioasă victorie : 1-0 cu Granitul. De notat că atît C.P.R. cit şi Electra se afla la primele lor succese din retur. C. P.  Petrolul şi Prefabricate 33-12 36 33-15 30 36-24 30 33-13 29 17- 10 29 30-17 28 33-25 26 18- 18 23 22- 13 22 29-28 22 27-36 21 29-36 19 17- 25 19 23- 35 19 18- 36 19 18-26 17 13-36 12 20-41 11 Pseudoartizanatul in derivă roase,, imanii» recunoscute, a folclorului românesc. Ce au comun cu arta populară şi artizanatul acele obiecte supraîncărcate cu pirogravură sau cu reproduceri după Grigorescu, aplice pictate, farfurii cu ţărăncuţe, ii din nailon cu paiete, «buzdugane“, linguri traforate şi afumate, ori alte asemenea „creaţii“ care numai artă autentică nu sunt? Datorită acestei „invazii“, produsele de artă autentică, prezente în expoziţiile din cadrul contractărilor, şi unanim apreciate, se regăsesc cu greu in magazine. Ne gîndim la obiecte de podoabă din ceramică, brelocuri cu caracter turistic, reproduceri după piese muzeistice autentice din lemn natur (căuce, linguri şi diverse cioplituri în lemn). Foarte reuşite obiecte inspirate din arta antică sau medievală de Pe teritoriul ţării noastre, au creat artizanii din Cluj, Arad, Braşov. Dar... Dacă ne preocupă — şi e normal sa fie aşa — forma fierului de călcat, ori culorile utilajelor şi automobilelor, cu atît mai mult nu trebuie să neglijăm obiectul care ne intră în locuinţă sau merge peste hotare achiziţionat de turişti. „Amintirile" se rezumă la acele surogate de pe tarabe, lucrate din ceramică, ipsos pictat, icoane pe sticlă lucrate de diletanţi, lemn lăcuit, care se vina cu acte in regulă emise după criterii. .. cel puţin fanteziste. Suntem in pragul sezonului turistic. Al 12-lea ceas, cum s-ar spune, pentru a se bara canalele de strecurare a producţiei de pseudoartizanat în circuitul comercial pe întreaga reţea, de la marile magazine şi hoteluri pînă la bazarurile din localităţi balneare, hale ori bîlciuri. In acelaşi timp, însă, creaţia autentică se cere în continuare stimulată. Pentru diversificarea acestui gen de produse UCECOM a iniţiat un concurs ce se află în desfăşurare. Mai sunt insă şi alte reţele de producători. Am dori să găsim mai multe suvenire reprezentative, cu specific local, create cu bun gust şi autenticitate. Motive de inspiraţie sunt, practic, nelimitate. Amintim doar monumentele, piesele muzeistice, măştile populare, inscripţionările decorative... Sporește zestrea sportului de masă HIPISM Gavrilă Solcan din nou in „culpă‘ Nu o dată ne-ara exprimat dezacordul faţă de maniera curioasă — ca să nu-i spunem decit aşa — în care evoluează unii cai din formaţia antrenorului Gavrilă Solcan. Aparent lipsiţi de formă — reuniuni la rînd, el făcind doar Simplă figuraţie — aceştia reuşesc in mod cu totul neaşteptat să înregistreze valori ce ie permit să cîştige probe in care — judecind prin prisma evoluţiilor anterioare — nu se prezentau cu prima şansă. O asemenea „performanţă" a realizat-o Danciu în urmă cu trei săptămlni fiind imitat, duminică, de Garofiţa, ciştigătoarea primei probe clasice a anului, premiul Centrului republican de creşterea şi calificarea cailor de rasă. Dacă ţinem seama că aceasta din urmă figurase mai mult decît modest în ultimele ei alergări (1'29'16, 1’29”4) recordul realizat — 1’25”8 — apare pur şi simplu uluitor. Dar cum Gavrilă Solcan nu se află la prima „ispravă" de acest gen (Indulgenţa cu care a fost tratat pînă in prezent l-a Încurajat în acţiunile sale) de ce ne-am mai mira ? In rest, alergări disputate, sosiri spectaculoase, numeroase ameliorări de record. A. Branovschi ne-a încintat din nou prin felul elegant în care a condus-o pe Domniţa, ciştigătoarea premiului Buftea, Gh. Ciobanu a realizat cea de a doua victorie a sa cu Nuvela, iar Rigo şi Robson au reuşit să treacă din nou primit linia sosirii in interval de numai şapte zile. Gh. Alexandrescu • La Chişinău, cu prilejul unui concurs de atletism, Erica Teodorescu a obţinut la săritura în înălţime performanţa de 1.83 m. • Cea de a 6-a etapă a turului ciclist al Spaniei (Cordoba-Ciudad Real 211 km) a fost cîştigată de belgianul Eddy Peelam în 6 : 30, 15. Lider al clasamentului este spaniolul Domingo Perurena. „Apollo“ se destăinuie... treprinderii noastre va avea drept urmare îmbunătăţirea şi îmbogăţirea gamei de produse. Astfel, noile utilaje permit realizarea unui număr, practic nelimitat, de modele şi articole, maşinile putîndu-se adapta la orice dimensiune de produs, permiţînd, totodată, tricotarea cu oricare dintre firele textile existente. De menţionat este şi faptul că prin noile dotări se va realiza un finisaj superior, ceea ce înseamnă atît o mai mare rezistenţă chimică a coloranţilor, a firului cit şi un aspect comercial mai atractiv. — Cum se materializează, în întreprinderea dv., preocuparea pentru diversificare ? — In principal, prin activitatea atelierului de creaţie-cercetare — ne răspunde tovarăşa Victoria Diaconu, şefa serviciului. Aici se urmăreşte realizarea unor fire noi din fibre de natură diferită şi comportarea produselor respective (fire p.n.a. tip bumbac în amestec cu celo, p.n.a. cu lină, p.n.a. cu lină ,şi cu poliester, poliester cu bumbac, poliester cu celo, p.n.a. cu in, in cu poliester). In acest sens s-au făcut şi comenzile la filaturi. Şi în ce priveşte vopsitul avem noutăţi încercăm acum înlocuirea acestei operaţii ce se executa în fir, cu vopsitul în bucată. Sunt de învins numeroase dificultăţi, pentru că firele avind naturi deosebite — p.n.a, supraelastic, poliester etc. — reacţionează în mod diferit. Dar avantajele merită efortul, deoarece se înlătură operaţia de bobinare şi cea de alcătuire a scuturilor , apoi tricotarea firului crud are un randament mai mare, iar vopsitul în bucată conferă produsului o anumită moliciune deosebit de plăcută. — Dar creaţie înseamnă şi modele, contexturi, sortimente... De la începutul anului au luat drumul producţiei de serie 30 de asemenea noutăţi, ceea ce reprezintă — în patru luni — cifra prevăzută pentru întreg anul 1974. în nomenclator au intrat — deocamdată în stadiul de laborator — citeva articole destinate sportului şi terapiei medicale. Este vorba de şosete, ciorapi trei sferturi din ţesătură fraté, din bumbac, p.n.a., lină pură (cu modele şi contexturi diverse, în dungi ori uni) pentru vînătoare, pescuit şi tenis ; manşete-manşon pentru încheietura miinii ori suport elastic pentru genunchi ; se urmăreşte îmbunătăţirea tehnologiei de realizare a ciorapilor medicinali, atît ca materie primă (imbrăcarea pe loc a firului de cauciuc) cit şi a metodei şi sistemului de lucru. ...Ciorapi, şosete, căciuliţe, fulare, tălpici, botoşei, dresuri, costumaşe etc... Zeci de mii de bucăţi ies zilnic pe poarta întreprinderii „Apollo“, luind drumul magazinelor. Gabriela Bucur „Chemarea (Urmare din pag. 1) Intrăm pe „aleea castanilor" și ajungem la terenurile de sport (toate, aproape gata) : unul de fotbal (a şi înverzit gazonul), 3 de tenis, acoperite cu bitum, cite unul de volei, handbal şi baschet, o platformă cu şase mese de tenis (din beton), un teren de joacă, dotat cu aparatura necesară, o pistă de atletism, o minitribună şi se intenţionează realizarea unei piste de karting. O plajă cu nisip şi iarbă, tur bazin (delimitat pentru copii şi adulţi). De jur împrejur, alţi arbori inâlţindu-şi in soare corolele gingaşe ale florilor. Sunt zeci de pomi fructiferi, de-abia de un an plantaţi. In partea centrală (venind dinspre şosea), o fintină arteziană ne va delecta cu şoapta faldurilor de ape în timp ce pe ring tinerii vor dansa, în ritmul orchestrelor ce vor concerta pe estrada special amenajată. Amatorii de şah vor avea la dispoziţie umbrare cu măsuţe de beton, desenate cu „cîmpul" pătratelor albe şi negre. O pe primăverii“ picărie — aflată, deocamdată, in proiect — va completa, armonios, întregul complex sportiv şi de agrement. Luîndu-ne rămas bun, însoţitorul meu a ţinut să mai adauge ceva : „Este îmbucurător modul în care organizaţiile U.T.C., toţi tinerii din sector au răspuns la apelul nostru, ei fiind, realmente, realizatorii şi beneficiarii viitoarei baze sportive şi de agrement Pantelimoni. Iată, de exemplu, pe cei de la ISPH, ce au asigurat toată documentaţia tehnică necesară construirii bazei sau organizaţiile U.T.C. de la „23 August“ (întreprinderea şi grupul şcolar), de la „Republica“, ,,Electroaparataj“, I.M.U.A.R., IXCERG, Liceul metalurgie sau nr. 29. Toţi, deopotrivă, merită a fi evidenţiaţi...“ Tinerii îşi vor îndeplini angajamentul. La 15 mai — părăsind uneltele — tot ei vor fi cei care îşi vor lua in primire terenurile de sport, plaja, aleile de verdeaţă. In salba de lacuri şi lumini a Pantelimonului se va adăuga, astfel, o nouă carată, a cărei strălucire, o dată in plus, i-o conferă munca și sufletul pus in realizarea ei. întreprinderea industrială de stat „FRIGOCOM" str. Bujoreni nr. 36, sectorul 7, Drumul Taberei, angajează muncitori necalificaţi avînd virsta între 16—16 ani. PENTRU CALIFICARE prin cursuri de scurtă durată, cu participare în producţie, in meserii« de: TÎMPLARI ŞI STRUNGARI Durata şcolarizării este de 8 luni. Se primesc candidaţi cu domiciliul stabil In Bucureşti sau in alte localităţi pînă la 60 km distanţă, pentru a putea face zilnic naveta. Pe timpul şcolarizării, cursanţii vor primi sala punzător categoriei 1 b necalificaţi. Cursurile vor incepe la 15 zile . I.I.S. FRIGOROM MAI ANGAJEAZ — TURNĂTORI categoria 2—5 — STRUNGARI categoria 3—5 — FREZORI categoria 3—5 — TRATAMENTIST categoria 4—6 — RABOTOR categoria 3—5 — RECTIFICATOR categoria 3—5 — DEBITATORI categoria 1—8 de 1 040 lei lunar, salariu coresla apariţia anunţului. — LĂCĂTUŞI frigoteh categ. 3—6 — PRESATORI categoria 2—4 — TÎMPLARI MAŞINI categ. 2-5 — TÎMPLARI carosieri categ. 3—5 — TINICHIGII ABRANT cat. 4—5 — LĂCĂTUŞ ÎNTREŢINERE REPARAŢII UTILAJE categ 4—6 — MUNCITORI NECALIFICAŢI PENTRU TRANSPORTURI TN SECŢIE Relaţii suplimentare la telefon 46.40.20 sau 46.49.20. la biroul personal Mijloace de transport: troleibuze 90, 84, 93 (la capăt), autobuze 37, 108, tramvaie 13, 25 (prin Militari) DEPOUL C.F. R. BUCUREŞTI-TRIAJ str. Parimei nr. 1, sectorul 8, angajează absolvenţi ai şcolilor profesionale cu specialitate metal, şi minimum 2 ani în producţie în specialitatea respectivă, absolvenţi ai şcolilor medii de cultură generală cu sau fără stagiu în producţie, cu sau fără stagiul militar satisfăcut, pentru şcoala de mecanici ajutori locomotivă electrică. Dosarele se întocmesc la Depoul CFR Bucureşti-Triaj, la adresa menţionată mai sus. Se mai angajează în cadrul depoului şoferi pentru camioane şi I.M.S. cu program de 8 ore şi tură 12/24. Pentru ocuparea acestor posturi, cei interesați se vor prezentacu actele în original, de studii, act de naştere, examen medical şi certificat cazier judiciar. • Cei interesaţi se pot adresa la Depoul CFR Bucureşti-Triaj sau la telefon 17.20.60, interior 31. 78, biroul personal. Mijloace de transport tramvaie 10, 3, autobuze 112 şi 64 pină la staţia Manuscrisului. Se pot angaja şi din afara oraşului, pînă la o distanţă de maximum 60 km. de la locul de muncă. ’ TRUSTUL DE MONTAJ UTILAJ CHIMIC BUCUREŞTI bd. Magheru nr. 27, sectorul 1, angajează prin transfer sau CONCURS — Şef birou financiar — pentru centrala trustului din Bucureşti, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea 12/1971 ; — contabil şef — pentru Secţia de producţie secundarindustrială din București — Popești * Leordeni, conform prevederilor Legii 12/1971. INFORMAŢII LA TELEFON 16. 25. 78. ÎNTREPRINDEREA SPIRT OROJDIE „BUCUREŞTI" comuna Bragadiru, sectorul 6, angajează prin CONCURS sau prin transfer MECANICI de locomotivă, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzutele Legea nr. 12/1971. Informaţii suplimentare la tel. R0.43.40. întreprinderea produse lemn mobilă str. Rocilor, nr. 12—16, sectorul 7, anunţă scoaterea la CONCURS a următoarelor posturi vacante: — şef birou desfacere — şef secţie In specialitatea industrializarea lemnului — merceolog principal. — contabil principal. — economist-contabiliate. De asemenea, angajează — tîmplari manuali şi mecanici — lăcătuşi; — muncitori necalificaţi In vederea calificării in meseriile de timplari şi lăcătuşi. Informaţii la bir. pers. inv. salarizare, tel. 18.22.09. Pag. a 3-a I. C.E. FOREXIM Calea Victoriei III, tel. 56.48.28 angajează prin examen sau CONCURS Ingineri specialitatea celulozăhlrdle, Industria lemnului, mecanică şi materiale construcţii, economişti şi cadre cu studii medii economice, Condiţii de studii şi vechime conform Legii 12/1971 şi cunoașterea limbii germane. SUT ENERGOUTILAJ str. Acţiunii nr. 22, sectorul 5, angajează prin CONCURS — economist pentru Bucureşti (compartiment financiar-contabil) — contabil pentru balastiera Ciumeşti (Argeş) — inspector principal personal, învăţămînt pentru Bucureşti — maistru pentru punct de lucru Oradea — şef birou producţie prestaţii pentru Bucureşti Concursul va avea loc in ziua de 14 mai 1974, ora 8, la sediul întreprinderii din str. Acţiunii nr. 22, sectorul 5. Condiţiile de studii şi stagiu pentru participarea la concurs sunt cel© prevăzute de Legea nr. 12/1971. Relaţii se pot cere la telefon 85.20.40. INSTITUTUL .„Dr. I. Cantacuzino“, splaiul Independenței 103, sectorul 6, angajează ELECTRICIAN auto. ȘOFERI categ. B. C. Informații la serv. pers., telefon 37.16.98.99. INSTITUTUL PENTRU CREAŢIE ŞTIINŢIFICĂ ŞI TEHNICA Calea Victoriei nr. 114, sectorul 1, angajează şef depozit prin CONCURS sau prin transfer, cu domiciliu stabil In Bucureşti. Relaţii la tel. 14.03.09 II I I I I III