Informatia Bucureştiului, aprilie 1974 (Anul 21, nr. 6399-6424)

1974-04-19 / nr. 6415

_ SĂPTĂMÎNA ACEASTA a «•oua incă o satisfacţie handbalului nostru. Ne referim, desigur, la cîştigarea de către echipa noastră masculină de tineret a „Cupei ţărilor latine“ desfăşurată la Teramo. Sa notăm faptul că este a patra oară consecutiv (după turneele disputate in Portugalia, Maroc şi- anul trecut în ţara noastră) cînd acest trofeu ne revine, şi să consemnăm şi declaraţia făcută la întoarcere de antrenorul-prim al echipei noastre. Eugen Trofin : „Drăgăniţă, golgoterul turneului, m-a convins acum că poate deveni un al doilea Birtalan. Şi cred că iubitorii handbalului din țara noastră vor mai avea ocazia să audă deseori şi numele portarului Vasilache“. ,,FESTIVALUL HANDBALULUI" — o inedită acţiune programată în cadrul „Serilor Serilcii tineretului“. O intîlnire a tricolorilor handbalului, cu spectatorii bucureşteni, intîlnire in care campionii mondiali vor răspunde la 10 Întrebări puse din sală, se va desfăşura un concurs-blitz pe tema : „Vă pricepeţi la handbal ?“ (un joc — un trofeu preţios — o minge cu autografele campionilor lumii), cronicarii de sport se vor angaja intr-un meci... verbal (cum altfel ?...) cu maeştrii semicercului, un show muzical-artistic cu următorul „7“ de bază : Horia Moculescu, Mihai Constantinescu, Olimpia Panchi, Aurelian Andreescu, Gioni Dimitriu, Horia Şerbănescu, Radu Zaharescu, şi un joc intre diferite generaţii de Handbalul campioni mondiali. In care se va vedea că Gruia n-a abandonat încă handbalul. Deci, astăzi, de la ora 17, în sala Floreasca I... CINE GĂSEȘTE IN MAGAZINE o minge de handbal este rugat să ne comunice și nouă. Pe de altă parte, un antrenor cunoscut ne povestea că zilele trecute in magaziile I.D.M S. rezervate cluburilor şi asociaţiilor sportive, se găseau in total 15 mingi... Şi nu ne îndoim că cei ce răspund de aprovizionarea cu mingi s-au numărat printre cei ce şi-au rupt palmele aplaudind băieţii care la Berlin cucereau titlul mondial... CUM STĂM CU CUNOAŞTEREA REGULAMENTULUI ? Duminică, meciul masculin de categorie „Promoţie“ dintre Dîmboviţa şi fulgerul a fost întrerupt în minutul 38. Motivul — brigada de arbitri a decis ca, rămasă in 4 jucători, — aşa cum s-au petrecut in teren lucrurile — echipa Fulgerul nu mai poate continua partida. Or, regulamentul nu susţine aşa ceva... ÎNTRERUPT datorită participării echipei noastre de tineret la „Cupa ţărilor latine", campionatul masculin al primei divizii a continuat ieri cu desfăşurarea următoarelor jocuri : Universitatea Bucureşti — Politehnica Timişoara 12— 13 ; la Cluj, Universitatea Cluj — Dinamo Bucureşti 10—11 ; la Sibiu, Independenţa — Steaua 39—24 ; C.S.U. — Dinamo Braşov 13— 12 ; A.S.A. — Ştiinţa Bacău 14— 16. INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI 5000 de concurenţi In sectorul 8. 2500 In sectorul 2 11 Un „start" excelent al sezonului marilor crosuri ! Entuziasmul tineresc a ignorat ieri la amiază temperatura nu tocmai prietenoasă. Mii şi mii de tineri (5009 în sectorul 8. 2500 în sectorul 2) s-au aliniat la Startul primelor crosuri de amploare organizate în cadrul marelui „Cros al Tineretului“. Este vorba de faza pe sectoare a acestei competiţii, care, aflată abia la a doua ediţie, a dovedit că şi-a cucerit deja o mare popularitate. Un punct ciştigat pentru ideea de sport in sine... Pe traseele devenite clasice de acum — Gara de Nord — Parcul Copilului pentru sectorul 8, respectiv aleile Circului de stat in sectorul 2 — am asistat la îndîrjite dispute, în care aspectul de masă al acestei populare întreceri a împrumutat uneori valenţe ale performanţei. Am văzut alergînd în fruntea plutoanelor, iar în final ciştigînd atleţi şi atlete care nu peste multă vreme pot deveni chiar sportivi de frunte ai ţării. De altfel, discutind cu unii antrenori de atletism pe care i-aiui întîlnit în preajma liniilor de sosire (o notă bună pentru ei) am aflat că numele primilor clasaţi se află înscrise pe agenda specialiştilor, încă un punct cîştigat, am spune, de data aceasta pentru atletismul nostru. Am mai remarca şi buna operativitate asigurată desfăşurării concursurilor, înregistrarea cursivă a sosirilor, arbitrajele la nivelul unei asemenea competiţii, in fine, am sublinia şi nivelul tehnic superior crosurilor desfăşurate anul trecut în această perioadă. Competitorii ne-au părut a fi mai bine pregătiţi , semn că întrecerile de ieri au fost precedate de unele crosuri de selecţie la nivelul întreprinderilor, instituţiilor şi şcolilor. Intr-un cuvint, experienţa acumulată anul trecut pare a fi folositoare anul acesta. Ieri, arbitrii au consemnat următoarea ordine la sosiri : sectorul 2 , băieţi : 1. Mircea Drăguţ (Stela) ; 2. Ion Patru (I.P.R.S. Băneasa) ; 3. Laurenţiu Sonea (Electronica) ; fete — 1. Clemence Călin (Electronica) ; 2. Rodica Becleanu (F.E.A.) ; 3. Elena Anichitei (F.E.A.). Sectorul 8 : băieţi — 1. Ştefan Siraş (Regionala C.F.R.) ; 2. Eugen Kolban (Regionala C.F.R.) ; 3. Nicolae Borea (Regionala C.F.R.) ; fete — 1. Gherghina lordache (Montaj C.F.R.) ; 2. Mariana Preda (Centrala C.F.R.); 3. Ioana Stroe (Dacia). Ii vom revedea (alături de următorii 7 clasaţi în clasamentele de ieri), la 28 aprilie, cind se va disputa finala pe municipiul Bucureşti a „Croiului tineretului". Sorin Soimari Startul a fost dat în crosul sectorului 8. Peste citeva clipe concurenţii vor străbate calea Griviţei. Zonele verzi (Urmare din pag. I) jarea spaţiilor verzi din jurul imobilului in care locuieşte — şi-a manifestat indignarea faţă de gesturile reprobabile, necivice ale unora care deteriorează spaţiile verzi, rup flotile fii crengile copacilor din parcuri, de pe peluze, din cvartalele de blocuri. Concret, tov. M. Paşa ne-a sesizat, printre altele, că in faţa Grădinii botanice o parte a peluzei a fost distrusă de unele autocamioane care au trecut peste trandafiri. In cartierul Drumul Taberei s-au format numeroase poteci, deoarece unii cetăţeni, vrind să scurteze drumul cu cîţiva metri, părăsesc aleile asfaltate trecind prin iarbă. Pornind de la aceste opinii convingătoare şi perfect argumentate, am căutat să trecem dincolo de cele vitora exemple spre a cunoaşte dimensiunile exacte ale unor asemenea acte necetăţeneşti. în acest scop, împreună cu ing. Maria Georgescu de la Secţia gospodărire, întreţinere drumuri şi spaţii verzi a Consiliului popular al sectorului 1 am analizat situaţia din sector care, după cunm se ştie, are densitatea cea mai mare de zonă verde. Aşa cum ne spunea interlocutoarea, plantarea unui puiet de arbore costă 15 lei ; o floare costă 62 de bani (500 000 de fire de flori din producţia proprie a sectorului şi 15 milioane din răsadniţe de cartier au fost sădite numai anul acesta). Pentru un metru pătrat de gazon se cheltuiesc 10 lei. Desigur, cel care trece direct peste iarbă, cel care rupe doar o floare nu-şi dă seama cit valorează aceste fapte necugetate in totalitatea lor. Dar, înainte de a le însuma la nivelul sectorului 1, să dăm prilejul cititorilor să mediteze nu atit asupra valorii ca stare a vegetaţiei distruse, cît asupra a ceea ce reprezintă ea în echilibrul biologic. Pentru că spaţiile verzi, plantele in general, nu reprezintă numai o componentă a esteticii urbane, ci sunt aliatul nostru cel mai bun în lupta împotriva poluării. Numai un hectar de zonă verde filtrează într-un an 50 — 70 tone de praf din aer. Vara, pe soare, un hectar de zonă verde degajă pe zi 200 kg de oxigen şi absoarbe 250 kg bioxid de carbon. Iată de ce eforturile municipalităţii noastre se îndreaptă permanent spre extinderea şi întreţinerea zonelor verzi, iar cetăţenii se alătură tuturor măsurilor întreprinse. Din păcate, se cheltuieşte mult şi pentru a repara stricăciunile provocate de unele elemente certate cu disciplina urbană. Astfel, pentru refacerea numai a ceea ce s-a deteriorat se cheltuiesc in această primăvară, în sctorul 1, circa 2 milioane lei. Bineînţeles, asemenea fapte nu sunt trecute cu vederea, fiind sancţionate potrivit Hotăririi nr. 10/1971 a C.P.M.B. De efectele aplicării normelor legale şi-au dat seama şi Petre Petrescu din strada Ziduri nr. 3, care a distrus cu maşina un pom de pe strada Kalinin şi a plătit, pe loc, suma de 200 de lei. Pentru un pom tăiat fără aprobare, Radu Săvulescu din strada Polonă nr. 12 a fost obligat să planteze 4 puieţi şi să plătească suma de 400 de lei. Cu aceeaşi fermitate se intervine în toate cazurile, în acelaşi timp, este îmbucurător că din ce în ce mai mulţi cetăţeni iau pe loc, atitudine, împotriva celor ce nu respectă podoabele horticole ale oraşului, acest bun obştesc, cu importanţa sa în viaţa oraşului, a fiecăruia din locuitorii săi. I I s I is 1 • FarsS ! La circumscripţia 16, s-a prezentat, în toiul nopţii, plin de noroi pe Ivanie, Petre Zamfir (din Gimbaşani — Ialomiţa, şofer la IUT Dristor) : „Am fost atacat de doi indivizi care m-au bătut, mi-au luat actele (inclusiv permisul de conducere) şi banii". Imediat, o echipă operativă s-a deplasat sa cerceteze locul faptei. Aici însă nu era nici urmă de noroi, aleea fiind bine spălată de ploaie. De unde, atunci, noroiul de pe hainele lui P. Z. ? Pînă la urmă, s-a dovedit că acesta înscenase „tilhăria", sperind ca astfel să-și dobîndească mai repede actele și banii (pe care le pierduse la un chef) şi să nu plătească taxele respective. „Farsa" l-a costat Insă o substanţială „taxă“ contravenţională pentru Inducerea In eroare a organelor de ordine, • „Cinste de doi bani“.„ Silviu Spiroiu (inspector principal la serviciul personal IMGB) este cercetat deoarece a primit mită de la un angajat spre a-i urgentă aprobările necesare stabilirii in Capitală. • Aţi intilnit maşina ! A dispărut de la locul de parcare din str. Barajul Uzului nr. 4, bloc V, autoturismul Fiat 124, de culoare verde, nr. 8-B- 2234. Cetăţenii care pot da relaţii «Int rugaţi sâ telefoneze la 22 22 22. • Trei luni de ist chibzuinţă. Ieri noapte, Anton Zaharia (str. Oteteleşanu nr. 6, Măgurele) a venit acasă In stare de ebrietate, a făcut scandal şi şi-a alungat, în ploaie, soţia şi copiii. Ieri, el a şi fost trimis în faţa instanţei, care l-a condamnat la trei luni închisoare contravenţională. • Este căutat un copil. A dispărut de acasă (calea Ferentari nr. 72), în urmă cu două săptămini, minorul Aurelian Nicolae (în fotografie). Are obiceiul să circule cu trenul. Este drebrocat în uniformă şcolară, palton gri Indils, căciuliţă din lînă supra şa bleu şi are ap servietă cu cărţi. Cei care pot ajuta la gâsirea lui sunt rugaţi să telefoneze la 22 22 22. AFLAM DE LA LumiaCapitalei ( un chef) şi să nu plă- 2234. Cetăţenii care pot Are obicei Din toate sporturile • Cupa României, un foto pe municipiu, la oină Mâine (de la ora 15,pe teren Universitatea Tei) și duminică (de la ora 9, pe teren Gloria) vor avea loc meciurile din cadrul fazei finale pe municipiu a „Cupei României“ la oină. S-au calificat pentru aceste întreceri : C.P.B. (multiplă campioană naţională), Dinamo, Universitatea şi Gloria. • Pe meridiane europene Eddy Merckx a confirmat că nu va lua startul în Turul Italiei, rezer- vindu-şi ca obiectiv principal al sezonului participarea la Turul Franţei. Penuria de combustibil a făcut, ca in ţările occidentale să sporească spectaculos folosirea bicicletei ca mijloc de transport. In Elveţia, de pildă, in ultimele două luni ale anului trecut au fost vindute 70 000 de biciclete. Clubul de fotbal Olymopique Marseille a dat în judecată pe fostul său preşedinte, Marcel Ledere, acuzat că ar fi delapidat sume importante din fondurile acestei organizaţii. Cîţiva dintre fotbalişti apar ca martori ai acuzării:CAMPIONATUL MUNICIPAL DE FOTBAL AMINAT. Deoarece terenurile sunt impracticabile (din cauza ploilor din ultimele zile), etapele de MtINE şi DUMINICA ale campionatelor municipale de fotbal (categoriile „Onoare“ şi ,,Promoţii.“, precum şi campionatele de juniori şi copii) se amînâ pentru o datăcare va fi stabilită ulterior. • TURUL CICLIST AL ROMÂNIEI. După cum am mai anunţat, între 10 şi 23 iunie se va desfăşura ediţia jubiliară, a Î6-a, a TURULUI CICLIST AL ROMANŢEI. Organizatorii — ziarul „Sportul“, Federaţia română de ciclism şi A.S. Loto — Pronosport — ne-au făcut cunoscut ieri că întrecerea va cuprinde 14 etape, cu un total de 1919 km. Plecind din Bucureşti, traseul va avea drept capete de etapă oraşele Buzău, Bacău, Iaşi, Suceava, Bistriţa, Baia Mare, Cluj, Oradea, Timişoara, Drobeta Tr. Severin, Craiova, piteşti şi se va încheia pe stadionul 23 August din Bucureşti. Se contează pe un număr de Circa 80 de concurenţi din 9 tarî. • Dinamo, Sportul studenţesc şi Rapid au susţinut miercuri meciuri amicale • Mîine, pe „Dinamo" : Dinamo — Rapid • Duminică, pe stadionul Steaua : Steaua — Lotul de tineret. Miercuri, trei din cele patru echipe bucureştene au susţinut„.sierturi amic.a)«,.. . ha . PSD a jucat cu Electronica şi a învins-o cu 5—1, golurile fiind marcate de Bartales (2), Manea, Marin Florin şi Isop . DINAMO (după acel 2—2 cu Slavia Praga) şi-a încheiat turneul din Cehoslovacia, evoluind la Budejovice în compania echipei locale (scor: 3—1, pentru bucureşteni, prin golurile marcate de Gojgaru, de două ori, şi Sătmăreanu iii şi revenind ieri la amiază în Capitală. SPORTUL STUDENŢESC a întrecut, la Galaţi, cu 3-2 pe T.C. Galaţi. Despre acest ultim meci, antrenorul studenţilor, prof. Angelo Mentesiul, ne-a declarat : „Echipa a jucat mai bine decit sâptămâna trecută (n.n. 1—2 cuC.S.M. Suceava, la Suceava), acţionind lejer, aşa cum trebuie sa facă la un meci amical. ieşind din rigiditateaconfruntărilor de campionat. De aceea, au şi fost realizate combinaţii frumoase, tehnicitatea fiind pe primul plan. Pentru maturitatea dovedită de toţi jucătorii, o notă bună şi... propria mea satisfacţie. Golurile noastre le-au marcat Sandu Mircea, de două ori, şi Chihaia. Mai menţionăm că din echipa standard a alb-negrilor au lipsit Suciu, O. Ionescu, Tassal, Lucaci — toţi avir,ci examene, în schimb, a reapărut docirian, care — după aprecierile antrenorilor săi — a marcat un progres evident (deși, este drept, cămi tardiv). De la studenți, s-a accidentat Tolea, care, se pare, va fi indisponibil până după 28 aprilie (data ruuării campionatului), propo de accidentări... O serie de jucători, din cauza unor indisponibilități mai vechi sau Întinderi musculare contractate recent, nu sunt apți de joc. Pr-intr© ci — în afara lui Țolea — Aelenel, Tantea, numbcilu IV și, probabil, Năstase. După cum vedem, majoritatea fac parte din echipa Steaua. „Faptul acesta, ne-a spus antrenorul C. Taaşcă, adăugat convocării la diverse loturi reprezentative a altor jucători, ma puţin imposibilitatea efectuării unui program de pregătire complex, care să vizeze omogenitatea şi perspectiva. De altfel, duminică dimtineaţa, cind vei juca eu selecţionata de tineret (sub 23 de ani), pe stadionul Steaua (n.n. de la ora 11) nici nu ştiu bine ce „U“ să aliniez. Posibil să utilizez pe lordache (Coman) — Sătmăreanu, smarandache, Ciugarin, N. Ionescu — Dumitru, Iovanescu, Ion Ion — Râdueanu, Stoica. Tataru“. Deci, lordache şi Dumitru sunt restabiliţi. O veste bună pe care o completăm cu cea a reluării antrenamentelor şi de către dinamovistul Deieanu. De altfel, este aproape cert că Deieanu va juca anime, ln formaţia sa in cadrul meciului amical Dinamo — Rapid (stadion Dinamo, ora 16.30). Şi, pentru că a venit vorba de jocuri de verificare, şi cea de-a patra „bucureşteana“ — Sportul studenţesc — va juca, la Cimpina, cu Politehnica Iaşi. d. p. Tur de orizont in taberele celor patru „bucureştene“ (Urmare din pag. 1) deşeuri textile), păpuşile de la „Arâdeanca“ şi multe altele. Deşi gama ,a crescut simţitor, uneori, atunci când copilul doreşte ceva anume, părinţii se văd obligaţi să le ofere... cu totul altceva. De ce ? La magazinul de articole pentru copii din str. Academiei nr. 2, vânzătoarea Mariana Iordan ne mărturisea cu regret că ţi-a primit de la revelion unele jocuri de construcţii, iar pentru băieţi, în afară de două tipuri de maşinuţe, practic nu are ce oferi. Asemănător stau lucrurile la „Cireşarul“, la librăria „C. Coşbuc“, magazinul „Ţăndărică“, în complexul „Hanul cu Tei“. Au mai apărut, nu de mult, o serie de jucării foarte agreate : „tribal“ (pentru baloane de săpun), garnitură de bucătărie din deşeuri de placaj, mini-trusa de dulgher etc. — dar pecare nu le poţi găsi decit rareori, după un întreg maraton de „prospectare“ prin magazine. Explicaţia acestei stări de lucruri am găsit-o în depozitele ICRM, unde respectivele sortimente şi altele asemănătoare lipsesc. Conducerea ICRM ne-a demonstrat cu cifre, că o serie de întreprinderi nu au contractat cantităţile necesare. Astfel, Metaloglobus n-a acceptat contractarea pe acest an a nici unei bucăţi din jucăriile „Poşta cosmică“ şi „Avionul sport“, iar I.I.S. Viitorul Oradea nu onorează nici jumătate din necesarul cantităţii solicitate pentru jocuri „Micul arhitect“. Dincolo de acest aspect trebuie să notăm şi faptul că o serie de întreprinderi nu-şi onorează contractele încheiate. (Printre restanţieri se numără cooperativă „Tehnometalica“ din Ploieşti, I.I.L. Craiova şi Caromet-Rupea). De asemenea, se mai întimpla ca unele jucării să nu corespundă din punct de vedere calitativ. Elena Corneanu din str. Maşina de Pline nr. 69, pe care am întîlnit-o la librăria „Liviu Rebreanu“ îşi exprima regretul că jocul de construcţii cumpărat cu o zi înainte e practic nefolosibil datorită lipsei unor piese strict necesare. Ion Dumitrescu, lăcătuş la cooperativa „Tehnometalica“, deşi dorea cu insistenţă să cumpere o tricicletă de 345 lei, nu a putut alege nici una din cele oferite de magazinul „Scufiţa roşie“, toate prezentînd diferite defecte, îndeosebi la ţeava ghidonului. Am întilnit şi păpuşi cu ochi defecţi sau cu sprincene inegale oferite spre vinzare în rafturile unor magazine. O „Carmen“ saşie ne „îmbia“ la librăria „G. Coşbuc“ (şefa raionului Constanţa Boiangiu ne spunea că din 12 păpuşi primite doar două au întrunit condiţiile ne calitate) . „Florida“ şi „Adenita“, cu un machiaj inegal, ne priveau triste ,la „Ţăndărică“... De altfel, controlul, tehnic de calitate a demonstrat și în alte cazuri hiatusuri inadmisibile. Ne referim la „Pagodă“, Jucărie pentru nounâscuți și Autosalvare care au margini tăioase, prezentând un permanent pericol pentru cei mici. La magazinul Î.Romarta copiilor“, unitate foarte apreciată, unde raionul de jucării a fost amenajat pe principiul autoservirii, fapt ce permite un contact direct al cumpărătorilor cu marfă expusă, am întîlnit o surprinzătoare „iniţiativă“ — menţinerea în vînzare a unei jucării stricate (mult căutaţii roboţei se găsesc aici fără antene, cu mecanismul defect, un binoclu fără lentile, motocicletă cu o singură roată, o maşinuţa, cu caroseria ruptă, stropitori cu toarta desprinsă etc.) Chiar dacă preţul acestora este redus, nici Un copil nu se va bucura la primirea unui asemenea „cadou“, ceea ce şi explică, de altfel, nevandabilitatea respectivelor „jucării“. Deşi îmbunătăţirile faţă de anii anteriori sunt evidente, „petele“ care se mai menţin, în unele cazuri, se cer radiate. De altfel, factorii de specialitate din Ministerul Industriei Uşoare ne-au asigurat, că se continuă eforturile pentru înlăturarea deficienţelor de acest gen.Notăm, printre altele, că în a doua jumătate a acestui an vom găsi Srt magazine alte 16 modele de păpuşi, 11 noi sortimente de figurine din plastic cu muzicuţă, încă trei tipuri de autoturisme etc.). Pe Ungă Înlăturarea neajunsurilor amintite se impune din partea controlului tehnic de calitate din întreprinderi şi respectiv recepţionerilor din comerţ, o exigenţă sporită pentru ca in magaziile să pătrundă numai jucării care să corespundă dorinţelor fireşti ale celor mici „lumea“ furnizorilor de jucării... Perspective ale mişcării automobilistice Interlocutor , ing. VASILE IORDĂCHESCU, prim-vicepreşedinte al Automobil Clubului Român — Automobilismul românesc a consemnat de curibd un eveniment de seamă in existenţa sa : Conferinţa pe ţară * A.C.R. care ,a coincis cu împlinirea a 70 de ani de la crearea primei asociaţii automobilistice din România. V-am ruga, în lumina dezbaterilor şi măsurilor adoptate ele conferinţă, să prezentaţi problemele prioritare înscrise pe agenda Automobil Clubului Român. — la primul rînd ,aş dori să relev sentimentele de bucurie, de profundă emoţie cu care delegaţii la conferinţă au primit Mesajul adresat detovarăşul Nicolae Ceauşescu. Înaltul spirit de răspundere cu care s-au angajat să traducă in viaţă preţioasele indicaţii ale secretarului general al partidului, preşedintelui Republicii. Avântul pe care l-a cunoscut întreaga economie — dezvoltarea industriei nationale de autoturisme, in special, — creşterea continuă a nivelului de trai a! poporului, sprijinul permanent acordat de către partid si de stat au creat cadrul necesar pentru ca mişcarea automobilistică din ţara noastră să capete un tot mai accentuat caracter de masă în acest context, asociaţia noastră, care nu mai departe decit in urmă cu 7 ani număra 2 000 de membri, iar astăzi cuprinde 100 000 de membri, este chemată să situeze, în continuare, pe prim plan desfăşurarea unei largi activităţi educative în rîndul automobiliştilor, atragerea a noi membri. La conferinţă s-au menţionat şi cifre, în acest sens. De pildă, sa crească numărul membrilor A.C.R. la 120 900 in 1975, înlesnirile anunţate ieri in presă, aprobarea de către guvern a vânzării cu plata in rate a autoturismelor Dacia 1300 tuturor salariaţilor, membrilor cooperatori, pensionarilor şi altor persoane fizice vor permite, cred, modificarea cifrelor propuse... — Fără îndoială că vom proceda cu bucurie la retuşul necesar al cifrelor initiale. Măsurile luate creează condiţii ca un număr tot mai mare de cetăţeni să-şi poată procura autoturisme proprietate personală. Revenind la acţiunile cu caracter educativ, ţin să precizez că vom continua, într-o stiinsă conlucrare cu organele de stat, cu alte organizaţii obşteşti, să desfăşurăm o intensă activitate de pregătire tehnică a automobiliştilor — prin filialele şi cercurile auto (1 000 la număr în prezent) — de cunoaştere profundă şi respectare strictă a regulilor de circulaţie, de comportare atentă şi civilizată faţă de alţi automobilişti şi nu mai puţin faţă de pietoni, de creare a unei largi opinii de masă pentru combaterea oricăror acte de încălcare a legislaţiei rutiere. „Serii de diferite teme, simpozioane, coneferinţe, prezentări de filme de specialitate (sportive, tehnice, turistică şi îndeosebi de circulaţie) vor reuni mii şi mii de automobilişti pasionaţi, dornici nu numai să-şi însuşească tainele automobilului dar mai ales perfecta conducere a acestuia. — Cunoscută fiind dorinţa tinerilor de a stăpini caii putere ai automobilului, de a se iniţia — in acest secol al tehnicii — în sporturile cu caracter tehnic, ce atenţie acordă A.C.R., bunăoară, kartinguluî? — Este de datoria noastră ca împreună cu Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor şi Uniunea Tineretului Comunist să facem din karting — această activitate tehnică aplicativă cu un accentuat caracter instructiv şi educativ — o largă mişcare ir. (indul tineretului si copiilor. Practîdind azi karting-ul, automobiliştii de rutine îşi formează de mici reflexele, dobîndesc dorita măiestrie a conducerii automobilului, pătrund şi stăpinesc minunaa tehnicii. — In aceste zile primăvara şi-a manifestat din nou capriciile, prin scăderea bruscă a temperaturii, burniţă — în unele locuri polei — fapt ce a îngreunat condiţiile de circulalatie, inregistrindu-se un număr sporit de accidente. Mai cu seamă accidente provocate de unii posesori de autoturisme cu o activitate de un an doi, care nu stăpinesc tehnica conducerii autoturismului si in asemenea dificile condiţii meteo-rutiere. Preconizat, In acest sens, măsuri pentru creşterea capacităţii conducătorilor auto 7 auto* turism ~ Avem in vedere, pe Ungă organizarea de cursuri de depanare şi cunoaşterea motorului, să antrenăm un număr mare de instructori, de conducători auto cu vechi stata de serviciu pentru organizarea unor cursuri de însuşire a tehnicii — mai bine spus a măiestriei —a conducerii maşinii în condiţii meteorologice dificile — ploaie, ceaţă, snnzgă, polei, zăpadă — însuşirea artei „negocierii* virajelor, derapajului controlat şi efectuarii altor manevre cu grad sporit de periculozitate. — Nu putini sunt acei conducători care intr-un număr de ani nu figurează cu abateri de la circulaţia rutieră. Pot fi oare stimulaţi de către A.C.R. ? — Asemenea pasionaţi ai volanului constituie un bun exemplu şi, in cadrul acţiunilor cu caracter educativ, A.C.R. a iniţiat un concurs, de lungă durată, care are drept scop stricta respectare a regulilor de Circulaţie. Automobiliştii, membri aiAutomobil Clubului Român, care de-a lungul unei perioade de 5 ani •+• de la X septembrie 1089 n-au avut abateri de la regulile de circulaţie — Înscrise în permisul de conducere — li se vor acorda diplome de ..Automobilist fără evenimente“ Deci, în toamnă, la 1 octombrie 1974, vom acorda primele diplome şi premii. — Automobilismul — fenomen complex cu vaste implicaţii sociale — ne apropie şi de minunate jocuri recreative. Ce va întreprinde A.C.R. in acest an ! — Organizarea în timp cit mai atractiv a timpului uiber al autointebiliştilor prin lărgirea gamei de servicii turistice, rezervarea de locuri in hoteluri din staţiuni balneoclimaterice, la munte şi mare, sporirea spaţiilor de estipare, excursii în grup la sfîrşit de săptămîna ş.a. In acelaşi timp, se va dezvolta asistenţa rutieră — de la 31 staţii la 45 în 1973 — şi aparatura pentru testarea Stării de funcţionare a motoarelor, se vor crea puncte de asistenţă tehnică pe lingă staţiile PECO situata pe şoselele cu intensă circulaţie rutieră. Totodată, vom continua încheierea de angajamente cu autoriobilcluburile din diverse ţări in vederea desfăşurării in condiţii optime a excursiilor peste hotare. Probabil că această problemă figurează pe agenda reuniunii Comisiei de turism auto din cadrul Alanţei Internaţionale de Turism ce se desfăşoară In prezent la Braşov. In calitate de preşedinte al acestei Comisii ce ne puteţi spune despre agenda lucrărilor ? — La reuniunea care a început ieri şi-şi încheie azi lucrările, participă reprezentanţi a 14 cluburi automobilistice din Europa. Pe primul plan al ordinii de zi, dezbaterea şi adoptarea unor măsuri şi mijloace cît mai eficiente în vederea dezvoltării cooperării între respectivele cluburi, definitivării programului turistic auto pentru toamna acestui an şi pe anul 1975. — O ultimă întrebare privind dezvoltarea sportului automobilistic. Cînd va lua fiinţă Federaţia română de automobilism şi karting 7 — Potrivit masurilor adoptate la Conferinţa pe ţară, Federaţia va lua fiinţă săptămîna viitoare cu năzuinţa de a imprima un profund Caracter die masă sportului automobilistic. — Nu putem decit să-i urăm . Start bun ! Bucur Stanişteanu Peg. 'a Se * 7)/** sá/í/etr/ómna/iMm Pledoarie pentru:* pledoarie zile la rînd, aici. in faţa magistraţilor, s-au perindat martorii, au vorbit experţii, au fost examinate şi dezbătute toate acuzaţiile. Probele au demonstrat incontestabil vinovăţia celor trimişi in judecată. Procesul se apropie de sfirşit... INSTANŢA : Are cuvlintul apărătorul inculpatului Constantin Văleanu. AVOCATUL : Tovarăşe preşedinte şi onorată instanţă, din actele existente la dosar nu se poate ajunge la concluzia că, In ceea ce-l priveşte pe inculpatul Constantin vădleanu, el s-ar face vinovat de săvirşirea infracţiunii de complicitate la delapidare... Onorată instanţă, in consecinţă, vă solicit, In numele adevărului, achitarea clientului meu, nevinovat. INSTANŢA : Inculpat Văleanu at, potrivit legii, ultimul cuvint. INCUL*?aTuL ! Recunosc faptele pentru care slint acuzat In acest proces. Vă rog să mă credeţi că le regret sincer. Pledoaria pe care o asaltasem, dar mai ales recunoaşterea inculpatului mi-au readus in minte cuvintele unui avocat pe care le-am auzit, mai d® mult, tot intr-o sală de tribunal : „înţeleg Întotdeauna — declara el — să-mi formulez pledoaria, să-mi apăr clientei, numai în deplin acord cu adevărul, cu conştiinţa mea de cetăţean şi profesionist“. N.R. : Pentru proba autenticităţii (şi, desigur, nu numai pentru atit !) ţinem la dispoziţia Colegiului de avocaţi al municipiului Bucureşti Încheierea şedinței de judecată din 15 martie a.c. dosarul nr. 996/74 al Judecătoriei sectorului 6, V. V. STAŢIUNEA TURISTICĂ NEPTUN A pus în vînzare, prin agenţia sa, de la casa de bilete a Sălii Palatului R.S.R. — str. 13 Decembrie nr. 27, locuri la odihnă, în condiţii avantajoase. Cazarea se face în hoteluri de categoria X, cu încălzire centrală, cu plecări zilnic, începînd cu data de 20.04.1974. Durata sejurului rămîne la aprecierea solicitanţilor, informaţii suplimentare, la telefon 15.73.72, zilnic, între orele 10—13 și 17—20, duminica intre orele 10—13. TEATRUL ŢĂNDĂRICĂ prezintă DUMINICA 21 APRILIE, ORA 11 SPECTACOLELE PENTRU COPII Sala din calea Victoriei BU ALI Sala din str. Academiei PUNGUŢA CU DOI BANI Reţineri de bilete la casa teatrului, telefon 15.23.77 II 1s is ! I 1 is 1 Stig I ÎNTREPRINDEREA pentru construirea ŞI VÂNZAREA LOCUINŢELOR -BUCUREŞTI ANUNŢĂ 1. La sediul I.C.V.L. str. Gutenberg nr. 1 are loc constituirea asociaţiilor de locatari, luni 22.04. 1974, orele 17, pentru blocurile: G.27, G.13, PM.22 Şulea, C3 şi C6 micro 6 Drumul Taberei. Contractanţii sunt rugați în mod insistent să participe, blocurile fiind terminate. 2. — Se continuă predarea apartamentelor la blocurile: Berceni, C.2 Sud II, 25, 26, 27, 28, 29, A.26 Din Iași — Sud II Niţu Vasile 20, 5 Luică, Titan X. 4, G.4, M.1, M.2, M.3 — Ozana, 7 A Nie, Pascu, M. 1 Spațiul Şulea : Drumul Taberei M.12, M.20, M.9 şi C.2 — micro B: Uverturii 12, 27, 28, 29 şi 30: Pantelimon — Bl. 1 şi 3: Şulea Placare G.3, G.9, G.10, G.23, G.32, G.30, G.12, G.7, G.33, G.26, G.31, G.2, G.6. 3. — Se continuă definitivarea contractelor de construire încheiate cu ICVL şi contractele de împrumut pe termen lung cu C.E.C.-ul la toate blocurile din plan 1973. La centrele ICVL de sector se încheie contracte de construire şi de împrumut cu C.E.C.-ul pentru toate locuinţele la care s-au făcut note de amplasare din plan 1974. Beneficiarii sunt invitaţi sa fee prezinte de urgenţă cu completările de avans precum şi cu adeverinţele de venit şi cererile de credit în vederea perfectării contractelor. Delegaţii unităţilor socialiste sînt rugaţi ca pînă cel mai tîrziu la 22.04. a.c. să aducă tabelele cu salariaţii aprobaţi să contracteze apartamente. ÎX ISEFRINDEREA „COMBUSTIBILUL“ a municipiului București, str. 13 Decembrie nr. 2, sect. 1 et. II, camera 36, angajează ŞOFERI autocamion cu vechime ale cel puţin 3 ani, MECANICI auto, TIMPLARI carosieri şi universali, TINICHIGII auto, MECANICI motoare termice, MAGAZINER materiale (gestionar), REVIZOR gestiune, ECONOMIST financiar, ŞEF depozit, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea 12/1971 şi Legea 22/1969, şi MUNCITORI necalificaţi pentru descărcarea vagoanelor. ÎNTREPRINDEREA de preindustrializare şi achiziţii Bucureşti (fostă DCA), splaiul Unirii 176, sector 5, angajează AGENŢI COLECTORI pentru colectarea deşeurilor de hirtie şi deşeurilor textile de la populaţie. Remunerarea se face pe bază de tarife, se angajează şi pensionari. ÎNDRUMĂTORI de contractări şi achiziţii şi PORTAR, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 12/1971 Relaţii suplimentare la sediul întreprinderii sau la telefon: 41.13.90. CENTRALA Industriei bumbacului, şos. Morarilor nr. 2, sect. 3, angajează INGINERI, TEHNICIENI şi DESENATORI cu experienţă în activitatea de proiectare construcţii de maşini, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 12/1871. Doritorii se vor adresa la serviciu personal tel. 33.00.40/142. ÎNTREPRINDEREA poligrafică „BUCUREŞTI-NOI“, str. Hrisovului nr. ISA angajează, conform Legii nr. 13 1971, CULEGĂTORI manuali, CULEGĂTORI mecanici, TIPARITOR tipar ialt, TIPARITOR tipar plan, COPIŞTI ofset, GALVANIZATORI şî MUNCITORI necalificaţi (bărbaţi). ICRAL „Pajura“, str. Frumoasă 39, sectorul 8, angajează MAIŞTRI construcţii-instalaţii. INSTALATORI autorizaţi I.D.E.R. — I.C.A.R. — I.D.G.R., INSTALATORI încălziri centrale. SCHELARI ICONI LĂCĂTUȘI, IZOLATORI termici, terase, MECANIC auto, ȘOFERI, ZIDARI, ZUGRAVI MUNCITORI necalificați. CONTABILI puncipali. is