Informatia Bucureştiului, octombrie 1988 (Anul 36, nr. 10862-10887)

1988-10-14 / nr. 10873

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI-VA ! INFORMAŢIA ZIAR Al COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ANUL XXXVI - Nr. 10 873 4 PAGINI - 50 BANI Vineri 14 octombrie 1988 TOVARĂŞUL NICOLAI CEAUŞESCU, ÎMPULIT CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, a plecat într o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar General al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a plecat, joi seara, într-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, la invitaţia tovarăşului Zhao Ziyang, secretar General al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi a tovarăşului Yang Shangbun, preşedintele Republicii Populare Chineze. Conducătorul partidului si statului este Insotit In această vizită de tovarășii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R.. Prim viceprim-ministru al Guvernului, Ioan Totu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, de alte persoane oficiale. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de membri şi membri supleanţi al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai Guvernului, conducători de instituţii centrale, orgartizaţii de masă şi obşteşti. Au fost de faţă însărcinaţi cu afaceri ad-interim ai R. P. Chineze — Yane Jiachun, R.P.D. Coreene — Zu Ian CU la Bucureşti şi membri ai celor două ambasade. Pe aeroport se aflau mii de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene, care au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu o caldă manifestare de stimă şi preţuire. Prin aplauze şi urale puternice, cei prezenţi au dat expresie sentimentelor de profundă dragoste faţă de secretarul General al partidului. Tineri şi pionieri români, chinezi şi coreeni au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu frumoase buchete de flori. La ora 20, aeronava prezidențială a decolat, indreptindu-se spre Beijing. In Sectorul agricol Ilfov. După semănatul griului se impune urgentarea tuturor celorlalte lucrări ale campaniei de toamnă Aşadar, semănatul griului a fost încheiat! Oamenii muncii de pe ogoarele ilfovene, hotărîţi să transpună exemplar în fapte orientările şi indicaţiile formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au înscris astfel o primă şi importantă izbîndă în bătălia pentru recolta ’89. Printr-o bună organizare a muncii şi folosirea intensă a mijloacelor mecanice, s-a reuşit, in pofida dificultăţilor pricinuite de capriciile vremii, să se atingă viteze de lucru inalte, atît la pregătirea terenului cit şi la semănat, în condiţiile respectării normelor de calitate. In prezent, toate forţele sunt concentrate la culesul, transportul şi depozitarea roadelor care au mai rămas. Din datele sintetizate la Direcţia generală pentru agricultură a municipiului Bucureşti, rezultă că, la porumb, recoltatul se efectuează pe ultimele hectare. La soia, lucrarea a fost încheiată. Se impune ca strinsul recoltei să fie accelerat şi la sfecla de zahăr, bineînţeles, în conformitate cu graficele întocmite cu întreprinderile de prelucrare. (Continuare in pag. a IIl-a) (Continuare in pag. a II-a) PREZENTE BUCURESTENE IA T I E. 88 Sub semnul progresului tehnic La cea de-a XIV-a ediţie a Tirgului International Bucureşti, tradiţională manifestare economico-comercială, de mare interes şi audienţă pe toate meridianele planetei. Capitala se prezintă cu o ofertă de înalt nivel tehnic, extrem de variată, reprezentativă pentru potenţialul său creativ deosebit, afirmat cu putere în epoca istorică. Inaugurată de cel de-al IX-lea Congres al P.C.R., în anii Epocii Nicolae Ceauşescu. Gama exponatelor prezentate la T.I.B pune în lumină o coordonată esenţială a dezvoltării economiei noastre naţionale în această etapă : pătrunderea hotărită a noului in toate ramurile de activitate, asimilarea şi implementarea în producţie a celor mai recente cuceriri ale revoluţiei ştiin CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA DECRET privind asigurarea producţiei de energie, folosirea raţională a energiei electrice, termice şi a gazelor naturale şi regimul de lucru al unităţilor economice şi sociale pe perioada de iarnă 1988-1989 Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: Art. 1. — Ministerul Energiei Electrice și consiliile populare județene și al municipiului București sunt obligate să ia măsuri ferme pentru funcţionarea centralelor electrice pe cărbune, hidrocarburi și a hidrocentralelor la întreaga capacitate şi livrarea energiei la nivelurile stabilite prin plan, in vederea desfăşurării normale a activităţii în unităţile economice, în toate ramurile şi sectoarele din economie. Ministerul Energiei Electrice este obligat să asigure în toate centralele electrice organizarea corespunzătoare a producţiei şi a muncii, întărirea ordinii şi disciplinei, folosirea deplină a mijloacelor din dotare, astfel incit sistemul energetic naţional să funcţioneze în bune condiţii. Ministerul Minelor poartă întreaga răspundere pentru livrarea de către unităţile miniere centralelor electrice a întregii cantităţi de cărbune prevăzută în plan şi de calitate corespunzătoare. Consiliul de Miniştri va prezenta spre aprobare propuneri privind resursele şi consumurile de energie electrică şi termică necesare săptămînal economiei naționale. Art. 2. — Consiliul de Miniştri va lua măsuri pentru ca în toate întreprinderile industriale, cu sau fără foc continuu, să se asigure organizarea corespunzătoare a schimburilor, a fluxurilor tehnologice, în vederea reducerii consumului de energie electrică și încadrării stricte in normele de consum aprobate, care sunt maxime. Totodată, prin programarea corespunzătoare a schimburilor, se va asigura încadrarea în puterile medii orare aprobate pe schimburi și la orele de vîrf și echilibrarea consumului pe întreaga durată a zilei. Art. 3. — Ministerele, celelalte organe centrale, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, municipale şi orăşeneşti vor lua toate măsurile ca unităţile subordonate să aplice regimuri severe de economisire şi raţionalizare a energiei termice, să asigure încadrarea în normele de consum şi în repartiţiile aprobate. De asemenea, se vor lua măsuri pentru creşterea gradului de recuperare a resurselor energetice refolosibile prin asigurarea funcţionării la capacitatea nominală a tuturor instalaţiilor recuperatoare şi realizarea punerii în funcţiune a noi capacităţi. Art. 4. — Ministerul Petrolului va lua măsuri pentru asigurarea corespunzătoare a surselor şi capacităţilor de transport a gazelor naturale. Repartizarea gazelor pe unităţi se va face conform planului, pe cicluri de producţie, în concordanţă cu programul de lucru al întreprinderilor. Art. 5. — Consiliile de conducere ale ministerelor, consiliile oamenilor muncii din întreprinderi şi instituţii, consiliile populare judeţene şi ai municipiului Bucureşti, municipale, orăşeneşti şi comunale răspund de încadrarea strictă în normele de consum aprobate,-îndeplinirea în bune condiţii a sarcinilor de plan şi asigurarea desfăşurării normale a lucrului în toate domeniile de activitate. Cotele de energie electrică, termică şi gaze naturale vor fi defalcate pe unităţi și se vor lua măsuri de strictă încadrare în repartiţiile zilnice și de respectare a programului de lucru stabilit pentru fiecare unitate, de încadrare în puterile medii orare, pe schimburi, în cele aprobate pentru vîrful de sarcină. Art. 6. — Ministerele, celelalte organe centrale, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor urmări zilnic consumul de energie electrică, termică şi de gaze naturale al marilor consumatori şi vor adopta, măsuri pentru încadrarea permanentă în repartiţii a tuturor, unităţilor subordonate. Art. 7. - Ministerul Comerţului Interior, Ministerul Educaţiei și Invăţămîntului, Ministerul Sănătăţii, Consiliul Culturii și Educaţiei Socialiste, uniunile centrale ale cooperativelor şi consiliile populare judeţene și al municipiului București vor lua măsuri ca unităţile din subordine să întocmească programe de lucru potrivit prezentului decret, astfel încît să fie redus la minimum consumul de energie electrică şi să se folosească ci mai mult lumina naturală. Unităţile comerciale şi de prestări servicii vor funcţiona de la orele 8 — 8,30 pînă la 17 — 17,30, cu excepţia magazinelor pentru desfacerea produselor alimentare. Programul de funcţionare a unităţilor de alimentaţie publică nu va depăşi ora 21,00. Unităţile cultural-artistice îşi vor organiza in aşa fel programul incit să reducă consumul de energie între orele 17 — 23. Organele centrale şi locale ale administraţiei de stat, instituţiile de stat, unităţile administrativ-gospodăreşti, institutele de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică şi de proiectare îşi vor stabili programul de lucru în perioada în care se va putea folosi lumina naturală. Unităţile de învăţămlnt primar, gimnazial, liceal, profesional şi de maiştri, precum şi cele de învăţămlnt superior îşi vor organiza activitatea astfel încît să folosească la maximum lumina naturală. In unităţile de învăţămlnt care funcţionează zilnic cu mai mult de 2,5 schimburi, activitatea va începe la ora 8,00 şi se va încheia la ora 18,30. Art. 8. — Incepînd cu data de 1 noiembrie 1988, durata programului de seară al televiziunii se măreşte zilnic cu o oră. Art. 9. — Toţi cetăţenii sînt obligaţi să gospodărească cu maximum de grijă energia electrică, termică şi gazele naturale şi să elimine orice formă de risipă a acestora, să se încadreze în nivelurile de consum normate şi să ia măsuri stricte pentru a realiza economii din cantităţile stabilite. Consiliile populare municipale, orăşeneşti şi comunale vor întocmi programe pe fiecare localitate pentru livrarea căldurii şi apei calde menajere, conform anexei la prezentul decret. Art. 10. — Consiliul de Miniştri va lua măsuri pentru aplicarea fermă a dispoziţiilor prezentului decret in vederea asigurării energiei electrice, termice şi gazelor naturale şi respectării riguroase de către ministere, centrale, întreprinderi şi ceilalţi consumatori a normelor de consum stabilite şi eliminării oricăror forme de risipă, asigurînd cele mai bune condiţii pentru desfăşurarea activităţii economico-sociale. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Anexa la Decret se publică în pagina a III-a