Informatia Bucureştiului, octombrie 1989 (Anul 37, nr. 11171-11196)

1989-10-14 / nr. 11182

r in pregătirea marelui forum comunist 1 CONFERINŢELE DE DĂRI DE SEAMĂ Şl ALEGERI - înaltă şcoală de educaţie patriotică, revoluţionară Autoexigenţă şi combativitatea comunistă-la baza măsurilor hotărite pentru eliminarea neajunsurilor In spiritul documentelor programatice ale celui de al XIV-lea Congres, al Indicaţiilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conferinţa de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei de partid de la întreprinderea de Ţevi „Republica“ a făcut o profundă analiză a muncii depuse de comunişti, de comitetul de partid pentru Înfăptuirea sarcinilor de plan, a obiectivelor dezvoltării economice intensive, constituindu-se, prin caracterul său de lucru, prin spiritul critic şi autocritic ce au caracterizat dezbaterile într-o autentică şcoală de educaţie revoluţionară, patriotică, întreaga desfăşurare a conferinţei a evidenţiat cu putere voinţa unanimă a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii privind reînvestirea, la cel de-al XIV-lea Congres, a celui mai iubit şi stimat fiu al naţiunii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in funcţia supremă de secretar general al partidului, chezăşie sigură a dezvoltării necontenite a ţării pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, spre cele mai inalte culmi de progres, civilizaţie şi bunăstare. — Este datoria noastră de suflet şi conştiinţă — sublinia cu emoţie maistrul Nicolae Necula — de a exprima şi cu acest prilej cele mai profunde sentimente de aleasă dragoste, de fierbinte recunoştinţă faţă de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Numeroasele vizite de lucru efectuate de secretarul general al partidului în întreprinderea noastră au constituit tot atîtea momente de referinţă în dezvoltarea unităţii, care s-a transformat într-o puternică citadelă a economiei naţionale, capabilă, în prezent, să fabrice produse complexe de înalt nivel tehnic, competitive. Pentru acest lucru, pentru măreţele înfăptuiri realizate pretutindeni în Capitală şi în ţară, în epoca de istorice înfăptuiri deschisă de cel de-al IX-lea Congres, doresc să exprim. Intr-un glas cu întregul nostru partid şi popor, adeziunea noastră la Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al P.C.R. privind propunerea de reinvestie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la marele forum comunist din noiembrie, în funcţia supremă de secretar general al partidului, garanţia continuării drumului rodnic şi demn al patriei pe calea socialismului biruitor, a comunismului. — Numai în ultimii ani — arăta, la rîndu-i la minoristul Constantin Dobre — ca urmare a grijii și sprijinului nemijlocit al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceaușescu, valoarea fondurilor fixe ale întreprinderii a crescut substanţial. Prin punerea în funcţiune a unor noi capacităţi de producţie de înaltă tehnicitate am putut trece la asimilarea întregii game de material tubular necesar realizării obiectivelor de investiţii şi programelor prioritare ale economiei naţionale. Iată de ce relevind aici, în cadrul conferinţei noastre, adeziunea deplină la propunerea privind reînvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu In funcţia supremă de secretar general, trebuie să exprimăm, totodată, ferma noastră hotărâre de a îndeplini exemplar indicaţiile şi orientările formulate de iubitul nostru conducător cu ocazia vizitelor de lucru în întreprindere — cea mai elocventă mărturie a profundei recunoştinţe pe care i-o purtăm. Avînd drept numitor comun înalta răspundere comunistă fată de modul in care s-au realizat sarcinile din toate domeniile de activitate, atit darea de seamă, cit şi dezbaterile au punctat un spirit analitic, critic şi autocritic, principalele aspecte ale muncii desfăşurate, scoţînd în evidenţă stările de lucruri negative, propunînd măsuri de eliminare a acestora. — Avem unele realizări notabile — menţiona în cuvântul său maistrul Alexandru Ispas —, printre care realizarea şi depăşirea planului de export şi de investiţii, asimilarea, într-un timp scurt, a unor produse cu grad înalt de complexitate, destinate ramurilor de vîrf ale economiei naţionale. Rezultatele nu au fost şi nu sunt însă pe măsura posibilităţilor, a importantului potenţial tehnic de care dispunem, a sprijinului de care ara beneficiat. Faptul că nu am realizat planul la producţia marfă şi la cea fizică sau că înregistrăm restanţe faţă de beneficiarii noştri relevă că în întreprindere există numeroase carenţe în privinţa organizării producţiei şi a muncii, în introducerea progresului tehnic la toate locurile de muncă şi că măsurile de îmbunătăţire a calităţii, de instaurare a unui exigent climat de ordine şi disciplină tehnologică s-au dovedit insuficiente. De aceste stări de fapt se face vinovat şi comitetul de partid al întreprinderii care trebuie să treacă la un stil de muncă nou, mult mai exigent, care trebuie să renunţe la acceptarea justificărilor unor cadre de conducere, ale unor specialişti, să cheme ferm la răspundere pe oricine dovedeşte neimplicare în rezolvarea problemelor prioritare ale Întreprinderii. — Am întimpinat, este drept, şi unele greutăţi in asigurarea bazei tehnico-materiale — arată şi ing. Ion Dobre —, dar cum putem să ne justificăm astfel neîmplinirile cind cu toţii ştim că insecţii, aşa cum se întimplă şi in cea pe care o conduc — „Cazane“ — se întîlneşte încă multă risipă, că normele de consum sunt depăşite, ceea ce echivalează pe an cu peste 1 000 tone metal irosit. Iată una dintre căile de îmbunătăţire a aprovizionării, iată ceea ce trebuie să constituie un obiectiv central al muncii de partid din toate organizaţiile noastre. — Aşa cum a arătat şi darea de seamă — releva maistrul Mihalcea Taşcă — restanţele înregistrate la producţia fizică îşi au, în principal, cauza în utilizarea necorespunzătoare a capacităţilor de producţie, in special a celor destinate prelucrării superioare a metalului, la care s-a înregistrat un număr mare de opriri accidentale datorate exploatării şi întreţinerii necorespunzătoare a utilajelor. Ce-am făcut noi faţă de această situaţie cunoscută ? Am analizat-o deseori, i-am criticat pe cei vinovaţi, dar măsurile stabilite nu s-au Înfăptuit. Este momentul eradicării acestor neajunsuri şi, de aceea, propun ca noul comitet pe Întreprindere să determine fiecare organizaţie de partid să pună in discuţie neîntârziat acest aspect, cerând comuniştilor cu răspunderi în acest domeniu ca în cadrul discuţiilor individuale să raporteze limpede despre felul in care şi-au făcut datoria, rii de eficient au acţionat pentru folosirea la întreaga capacitate a utilajelor. Imbinînd strîns poziţia critică şi autocritică cu propuneri concrete de înlăturare a neajunsurilor, dezbaterile din cadrul conferinţei şi-au găsit concretizarea într-un program de măsuri amplu, care asigură prin aplicarea sa neîntîrziată, toate premisele pentru a marca saltul calitativ aşteptat, dorit, în activitatea organizaţiilor de partid, a întregului colectiv. Cert, comuniştii de la întreprinderea de Ţevi „Republica“ au pus, prin spiritul combativ, revoluţionar dovedit în exigenta autoanaliză efectuată, baze trainice acestui deziderat, demonstrind voinţa, hotărîrea lor de a se angaja cu toate forţele şi energiile în vederea întîmpinării celui de-al XIV-lea Congres al partidului cu realizări de prestigiu. Val. VOICULESCU -------------------OPINII • PROPUNERI 0 ANGAJAMENTE___ • Prin mobilizarea eforturilor comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, colectivul întreprinderii se angajează, in cinstea celui de-al XIV-lea Congres al partidului, să realizeze, pină la 20 noiembrie, planul la export pe întregul an, aceasta creînd posibilitatea obţinerii, pină la sfirşitul lui 1989, a unei producţii suplimentare, destinată partenerilor externi, de circa 10 milioane lei. Totodată, in cinstea marelui eveniment din viaţa partidului şi a ţării, va fi realizat, pină la aceeaşi dată, planul anual la investiţii şi va fi pusă în funcţiune, in devans, presa de extrudare de 1 600 t forţă. • Până la apropiata adunare generală a oamenilor muncii din întreprindere, organizaţia de partid a Uzinei de ţevi din oţeluri aliate, împreună cu conducerea unităţii, va întocmi un program de măsuri privind recuperarea restanţelor de către acest colectiv. • Comitetul de partid din întreprindere trebuie să analizeze operativ modul de înfăptuire a programului de modernizare a utilajelor din secţia I laminoare, să acţioneze hotârit pentru urgentarea punerii in funcţiune a maşinii de rectificat care, precum şi a finalizării cuptorului cu vatră pâşitoare. • Este necesar ca, sub îndrumarea şi conducerea comitetului de partid din întreprindere, organele şi organizaţiile de partid din secţii să-şi intensifice preocupările în domeniul muncii politico-educative, de dezvoltare a conştiinţei profesionale şi civice a tuturor oamenilor muncii. Se impun, totodată, măsuri politico-organizatorice ferme privind îmbunătăţirea conţinutului şi formelor învăţământului profesional, care să conducă la sporirea competenței tuturor membrilor colectivului, cu precădere a tinerilor Eforturi susţinute pentru finalizarea rapidă a lucrărilor de toamnă • Toate roadele câmpului şi grădinilor, strînse şi depozitate cu maximă urgenţă 0 Semănatul griului trebuie încheiat, fără întîrziere, pe ultimele hectare 0 Cocenii de porumb, toate resursele secundare — valorificate integral 0 Pe măsură ce terenurile sunt eliberate trebuie trecut cu forţe mecanice suplimentare la efectuarea ogoarelor de toamnă 0 îngrăşăminte organice pe suprafeţe cit mai mari In această toamnă ţăranii cooperatori, mecanizatorii, specialiştii si ceilalţi locuitori ai satelor ilfovene au reuşit să asigure un ritm alert tuturor lucrărilor de sezon, campania agricolă aflîndu-se, în momentul de faţă, intr-un stadiu avansat. In ceea ce priveşte recoltatul culturilor tîrzii, acesta a fost finalizat pe întreaga suprafaţă cultivată cu soia, obţinîndu-se, aşa cum s-a raportat în telegrama adresată tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, o producţie medie de 6.420 kg la hectar. In prezent, a mai rămas de strîns recolta de pe ultimele suprafeţe cu porumb şi sfeclă de zahăr, de asemenea, in grădinile sectorului există, încă, roade ce se cer valorificate fără pierderi. Avînd in vedere instabilitatea vremii esta necesar să se mobilizeze forţe suplimentare la strinsul si depozitarea tuturor roadelor, inclusiv ale produselor secundare. O altă acţiune de extremă urgentă, terminarea semănatului griului care a fost efectuat, potrivit datelor centralizate la Direcţia generală pentru agricultură a municipiului Bucureşti, pe 88 la sută din suprafaţa planificată. Pe măsură ce terenul permite, lucrarea trebuie reluată cu toate forţele disponibile astfel ca ea să fie grabnic încheiată. Orice întârziere poate duce, acum, la mari pierderi de producţie. Precipitaţiile recente au mărit simţitor rezerva de apă a solului ceea ce permite efectuarea unor lucrări de calitate, favorizând, în acelaşi timp, încolţirea şi răsărirea semințelor de orz şi grâu aflate sub brazdă. Paralel cu finalizarea recoltatului şi semănatului, mijloacele mecanice trebuie dirijate, pe un front tot mai larg, la efectuarea ogoarelor de toamnă, măsură tehnologică de bază pentru obținerea unor recolte superioare în 1990. Producțiile ridicate Înregistrate în 1989 și in Sectorul agricol Ilfov la floarea-soarelui, soia, cartofi, furaje și alte culturi de primăvară se datorează, în măsură hotăritoare, faptului că în toamna trecută au fost efectuate la timp, pe Întreaga suprafață planificată, alături adinei în condiţiile respectării stricte a normelor tehnologice. Aşa trebuie acţionat şi în toamna aceasta, urmărindu-se încheierea in epoca optimă şi in bune condiţii a ogoarelor. O atenţie sporită se cere acordată folosirii, o dată cu lucrarea de bază a solului, a unor cantităţi sporite de îngrăşăminte organice. Acestea constituie principala sursă de creştere a productivităţii solurilor ilfovene (deficitare în materie organică — humus), asigurînd sporuri ridicate de producţie la toate culturile agricole. îngrăşămintele organice au efect îndelungat, îmbunătăţesc structura solurilor, îndeosebi a celor compacte, măresc gradul de fertilitate a acestora şi capacitatea lor de înmagazinare a apei, influenţează activitatea microorganismelor favorabile dezvoltării plantelor de cultură. In acelaşi timp, fapt deosebit de important, îngrăşămintele de natură organică micşorează mult pericolul de poluare a pămîntului cu diverse substanţe chimice. Iată de ce acum, toamna, trebuie să facem o veritabilă campanie din acţiunea de valorificare a tuturor surselor de îngrăşăminte organice N. F. „Ziua energeticianului“ Sărbătorim miine „Ziua energeticianului“, zi dedicată celor care desfăşurîndu-şi activitatea in unităţile de producere, transport şi distribuire a energiei electrice, pe şantierele de construcţii-montaj ale noilor termocentrale şi hidrocentrale, în institute de cercetări şi proiectări cu profil specific asigură întregii ţări una dintre resursele vitale pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a patriei. Prilej de trecere in revistă a rezultatelor obţinute si, în acelaşi timp, de analiză responsabilă, în spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R., „Ziua energeticianului“ este sărbătorită sub semnul maximei răspunderi pentru organizarea corespunzătoare a producţiei si a muncii in toate centralele electrice, pentru întărirea ordinii si disciplinei, pentru folosirea deplină a mijloacelor din dotare, astfel incît sistemul energetic national să funcţioneze continuu la parametrii optimi. Ştirile sosite la redacţie confirmă profunda angajare a energeticienilor, hotărîrea lor de a nu precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea sarcinilor încredinţate la cel mai înalt nivel de competenţă şi răspunderea programelor privind dezvoltarea bazei energetice şi creşterea producţiei de energie electrică. • întreprinderea Electrocentrale — Bucureşti a finalizat cu un avans — de la 6 pină la 58 de zile — cele patru reparaţii capitale prevăzute pentru acest an la agregate de bază din centralele electrice şi de termoficare ale Capitalei. Avansul a fost posibil datorită bunei organizări a muncii si pregătirii corespunzătoare a zonelor de intervenţie, aplicării de tehnologii moderne de montaj si control. Prin scurtarea termenelor de reparaţii capitale a fost disponibilizată sistemului energetic national o putere medie de circa 60 de MW. In paralel, colectivul întreprinderii a efectuat reparaţii curente şi revizii tehnice în proporţie de circa 90 la sută din programul anual. Cit priveşte instalaţiile de termoficare — pompe şi reţele din incintele centralelor — în momentul de faţă ele sunt revizuite integral şi pregătite pentru perioada de iarnă. • Colectivul întreprinderii Energoreparatii raportează realizarea, de la începutul anului şi pină In prezent, a unei producţii marfă industriale suplimentare In valoare de 72 milioane lei. In această perioadă au fost realizate si livrate centralelor electrice importante cantităţi de furnituri si piese de schimb pentru reparaţii si întreţinere.In acelaşi timp, cheltuielile totale la 1 000 lei producţie marfă au fost reduse cu 7 lei faţă de sarcina de plan, iar cele materiale cu 14 lei. Reţinem, totodată, că prin extinderea tehnologiilor noi și modernizate în activitatea productivă, prin creșterea spiritului de răspundere la fiecare loc de muncă s-au economisit 692 MWh și peste 8 000 mc de gaz metan.