Jurnalul Sălajului, iunie 2003 (Anul 1, nr. 72-92)

2003-06-11 / nr. 79

4 sport meridian 11 iunie 2003 Preliminariile CE 2004. Norvegia - România ■ Meciul de miercuri, dintre selecționatele de fotbal ale Norvegiei și României, programat la Oslo, pe stadionul “Ulevaal”, decisiv pentru calificarea “tricolorilor” la turneul final al Campionatului European din 2004, va începe la ora 21:45 (ora României), și va fi transmis în direct de postul de televiziune România 1. Partida va fi arbitrată de o brigadă din Slovacia, cu Lubos Michel la centru, Lubomir Suchý și Vladimir Musak asistenți, și Richard Havril la rezervă. Observator de joc va fi elvețianul Jacques Antonen, iar pentru arbitri englezul Peter Jones. Spre deosebire de meciul cu Bosnia, antrenorul Anghel Iordănescu ar putea trimite pe teren următoarea formulă de echipă: Lobonț - leneși, Chivu, Miu (Șoavă) - Contra, Rădoi, Codrea, Pancu, Raț - Mutu, Ganea, Nils Johan Semb, ar putea, la rândul lui, să înceapă cu: F. Olsen - Basma, H. Berg, R. Johnsen, Lundebram - T. Andersen (Leonhardsen), Bakke, Solskjaer, Riise - Iversen - Carew. Clasamentul grupei a 2- a preliminare - CE 2004: 1. Danemarca 531 1 10- 610 puncte 2. Norvegia 5 3117-310 3. ROMÂNIA 5 30 214-69 4. Bosnia 52 0 34-76 5. Luxemburg 40 04 0-130. Următoarele meciuri: miercuri 11 iunie: Luxemburg - Danemarca, Norvegia - ROMÂNIA ’Hli Hl HdS SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂLAJ NOUTATI LA BCR » Banca Comercială Română Sucursala Județeană Sălaj prin unitățile sale din Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei și Sărmășag pune la dispoziția clienților săi, persoane fizice serviciul MultiCash e-BCR, oferind posibilitatea efectuării de la sediul acestora, pe cale electronică (prin modem sau internet) a unor operațiuni b bancare în lei și valută. Acest serviciu poate fi utilizat de către clienții băncii pentru efectuarea următoarelor operațiuni: ■ Efectuarea de plăți prin virament intra și interbancar; ■ Efectuarea de viramente în valută intrabancare între conturile aceluași titular; ■ Alimentarea prin virament din conturile curente în lei și valută a conturilor de card de debit emise de BCR; ■ Obținerea extraselor pentru conturile în lei și valută; ■ Efectuarea de plăți în lei prin virament privind plata taxelor și impozitelor locale; ■ Constituirea de depozite le termene în lei și valută și cumpărarea de cerificate de depozit cu discount; ■ Plata ratelor de credit etc. Utilizarea acestui serviciu este gratuită până la finele anului 2003. Clientul care va solicita accesul trebuie să aibă o adresă de e-mail, un cont curent în fpl și să se prezinte la sediul băncii pentru a semna „Convenția privind efectuarea de operațiuni prin MultiCash e-BCR" și cererea de acces. Pentru informații suplimentare contactați cu încredere unitățile BCR din Zalău, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei și Sărmășag și fiți convinși că aveți în BANCA COMERCIALA ROMANA un partener de încredere. Deputații nu au votat ordonanța privind taxa radio-tv Deputații nu au adoptat marți ordonanța privind taxa radio-tv din cauza absenteismului. Președintele Camerei Deputaților, Valer Dorneanu, a suspendat ședința de vot final la proiectele de lege înscrise pe ordinea de zi, în sală fiind prezenți doar 148 de deputați din totalul de 344. Valer Dorneanu s-a arătat sceptic în ceea ce privește eficiența unui apel nominal și a renunțat la această procedură pentru an aduna pe parlamentari în sală; în schimb, el ia convocat pe liderii de grup parlamentar într-o mini-ședință pentru a discuta situația creată și pentru a le cere să își mobilizeze colegii pentru ședința de vot final de săptămâna viitoare. ________Jurnalul Sălajului Porți închise pentru Contra, după ce Milan l-a transferat pe Cafu După ce echipa italiană de fotbal AC Milan l-a achiziționat pe brazilianul Marcos Evangelista de Moraes “Casu”, de la AS Roma, a căzut posibilitatea ca românul Cosmin Contra să revină la gruparea rossonera, la una de la transferul la Atletico Madrid, informează EFE, preluată de Rompres. Contra, care a semnat în toamna trecută un contract pe 5 ani cu clubul madrilen, a declarat că are oferte nu numai de la AC Milan, ci și de la alte cluburi, dar dacă Atletico va construi o echipă cu pretenții pentru primele locuri ale clasamentului, nu pentru mijlocul acestuia, nu mă interesează să plec”. Chivu - cel mai dorit jucător român al momentului Colin Powell. Statele Unite ale Americii nu intenționează să atace Cuba Internaționalul român Cristian Chivu (Ajax Amsterdam) este, fără îndoială, cel mai dorit jucător român al momentului, având numeroase oferte de transfer, de la cluburi de fotbal de primă mână de pe continent. Ronald Koeman, în prezent antrenor la Ajax, este favorit, în viziunea majorității candidaților la președinția echipei FC Barcelona, pentru preluare băncii tehnice a catalanilor. Koeman a declarat că posibilitatea ca românul Cristian Chivu să ajungă în curtea Barcelonei, în virtutea acordului cu candidatul Jaume Llaurado, nu îl surprinde. “Chivu mi-a spus despre acest lucru. Este un jucător foarte interesant, un bun fundaș central, tânăr (22 de ani), cu un viitor strălucit, care joacă mai bine decât o făceam eu la vârsta sa”, a declarat Koeman postului de televiziune catalan TV3, citat de EFE. în altă ordine de idei, site-ul “Cardomercato" informează șansele ca românul să rămână în Olanda sunt foarte mici, posibile destinații fiind Spania (Barcelona și Real Madrid) și Italia (Inter și AC Milan), notând că echipele italiene și-a putea împărți achiziționarea olandezului Stăm și a lui Chivu, care nu o dată și-a făcut publică dorința de a evolua în Italia. Datasport scrie că Inter este tot mai departe de Chivu, care se pare că ar fi renunțat la intenția de a-l transfera, în schimb Manchester United și Everton au devenit tot mai insistente. Secretarul de stat american, Colin Powell, a dat asigurări luni seara, la Santiago de Chile, că Statele Unite ale Americii /SUA nu intenționează să atace Cuba, dar doresc să-și intensifice eforturile în scopul unei schimbări democratice în insulă, transmite AFP. “Nu avem planuri pentru o acțiune preventivă în legătură cu Cuba”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă în capitala chiliana șeful diplomației americane, răspunzând astfel întrebării dacă are cunoștință de faptul că Fidel Castro ar putea avea aceeași soartă ca Saddam Hussein. PSD intenționează reactivarea unei ideologii de stânga, cu accent pe problemele sociale Partidul Social Democrat (PSD) și Guvernul intenționează să reactiveze o ideologie de stânga, cu un accent special pe aspectele sociale, în condiție în care reforma economică a impus o politică mai degrabă liberală, de centru dreapta. Premierul Adrian Năstase a explicat luni seara, în cadrul unei emisiuni televizate, că PSD, deși este un partid de orientare social democrată, a trebuit să ducă timp de doi ani o politică de sorginte lberală, dat fiind faptul că prioritățile României de integrare în structurile europene și euroatlantice au impus accelerarea reformelor economice, astfel încât economia să devină una de piață. După ce am parcurs câteva etape foarte importante, încercăm la nivel ideologic să reactivăm o ideologie de stânga, care înseamnă un accent mai mare pe problemele sociale, în condițiile în care reforma economică are deja un anumit parcurs foarte bine stabilt până în 2007”, a spus primul ministru. Șeful Executivului a reiterat faptul că PSD ar fi putut urmări consecvent politica social democrată dacă guvernarea anterioară ar fi fost consecventă în continuarea reformei economice. “Reforma în România trebuia făcută înainte de a veni noi la guvernare de către cei care își asumaseră un program de centru dreapta", a arătat premierul Adrian Năstase. Această reformă, a continuat domnia sa, nu s-a făcut, motiv pentru care PSD a trebuit să se întoarcă și să reia acest proces aproape de la zero, lucru care a însemnat, în primul rând, recuperarea pierderilor din economie.