Jurnalul Sălajului, iunie 2003 (Anul 1, nr. 72-92)

2003-06-11 / nr. 79

11 iunie 2003 învățământ 5 Jurnalul Sălajului „Cred că mediile generale foarte mari ale absolvenților și pregătirea pentru bacalaureat ne vor ajuta să spunem că am avut încă o promoție de absolvenți foarte bună și cu aproape toți absolvenții admiși la facultate” ■ dialog cu prof. Florian Tuduce, directorul Colegiului Național „Silvania” Zalău sunt Reporter D-le director, care noutățile planului de școlarizare la Colegiul Național „Silvania”? Florian Tuduce: Noutățile sunt două. La secția maghiară, clasă de matematică - informatică, care își propune să fie intensivă, își propune pentru că această supraspecializare va fi rezultatul discuțiilor cu elevii și părinții în prima săptămână după admitere. A doua noutate este clasa de matematică - informatică de tip standard, de la secția română. Ne propunem să fie matematică - informatică bilingv franceză. Conform metodologiei de examen, admiterea la aceste clase se va face înainte de admiterea computerizată la Colegiul Național „Silvania”, programa și data de susținere pentru examen urmând să fie anunțate după examenul de capacitate.Toate cele 9 clase de a IX-a vor avea ore în plus față de un program normal. " Ministerul Educației și Cercetării a propus 32 de ore pentru un program normal. Elevii noștri vor avea 35-36 ore pe săptămână, chiar 38 pentru cei de la secția maghiară. Am renunțat la o clasă față de ce avem acum, pentru că spațiul de școlarizare atâta ne permite. Rep.:Cum apreciați că veți încheia acest an școlar? F.T.: Joi, la ora 11,00, avem festivitatea de închidere a cursurilor pentru clasele a Xll-a, iar vineri, de la ora 8,30, pentru clasele a IX-a, a X-a și a XI-a. Astăzi (marți - n.r.) avem consiliul profesoral în care vom face primele estimări în legătura cu promovabilitatea, situația disciplinară și vom selecta șefii de promoție. Din informație pe care le am până acum, sunt 3-4 elevi care nu își vor putea încheia situația școlară pe motive de sănătate. în consiliile profesorale ale claselor s-au scăzut câteva note la purtare. Avem un caz mai special, al unui elev din clasa a XlI-a, Pop Mihai, care cere o dezbatere mai deosebită în consiliul profesoral de azi. Cred că mediile generale foarte mari ale absolvenților și pregătirea pentru bacalaureat ne vor ajuta să spunem că am avut încă o promoție de absolvenți foarte bună și cu aproape toți absolvenții admiși la facultate. Mai fac o apreciere, legată de starea de spirit a profesorilor, stare de spirit foarte bună pentru examenul de bacalaureat, examen care are 3-4 discipline cu verificare de tip grilă, verificare care crează emoții pentru elevi și o oarecare incertitudine în rândul părinților. Este prima promoție cu programe școlare noi, cu manuale alternative și cu evaluare parțială prin teste grilă. Rep. Colegiul a avut din nou rezultate deosebite la olimpiade... F.T.. Așa este. Este chiar unul dintre cei mai „bogați" ani în olimpia. Am avut 49 de participanți la olimpiadele naționale, din care 14 au fost premiați sau cu cu mențiuni. Vreau să vă mai spun că sesiunea de comunicări și referate a elevilor, atât pentru elevii cât și pentru profesorii noștri nu a fost formală și în consecință am obținut la toate obiectele de învățământ premii I, II, III și Ii mențiuni. Alte rezultate care pot menționate: echipa de baschet băieți, coordonată de prof. Romutan Ezechil, este campioană a județului și a participat la turneul zonal de la Satu Mare. Și echipa de fotbal este campioană a județului, câștigând turneul zonal organizat la școala noastră și obținând locul VI la turneul final desfășurat la Ploiești. Totodată, avem un an cu multe proiecte la care participăm: proiecte de tip educațional pentru perfecționarea profesorilor, pentru management al consiliului de administrație; 3 proiecte în care sunt angrenați elevi de-ai noștri, fiind integrați și în 3 proiecte de parteneriat internațional de tip Socrates - Comenius, cultivându-ne relațiile de colaborare cu cele două școli din Ungaria. O altă realizare nu lipsită de interes, cred, este faptul că MEC și ISJ au organizat în anul acesta școlar în „Centrul Colegiu” cursuri de excelență pentru elevi la matematică, fizică, chimie, biologie și informatică. Majoritatea profesorilor conducători au fost selectați din școala noastră. Majoritatea olimpicilor provin din centrele de excelență (mai există un centru la Liceul Teoretic din Șimleu Silvaniei). Rep.: Firesc, ce vă propuneți pentru anul școlar viitor, idei noi, gânduri?... F.T.: Din banii primiți de la Primăria și Consiliul Local Zalău sperăm să facem reparații la holul de la intrare în școală. Alte amenajări, igienizări și chiar reparații, eventual cu ajutorul părinților. Am rămas datori cu complexul Campus școlar din grădina școlii, îmi doresc să fim consecvenți cu noi, să ne autodepășim și să nu ne găsim termeni de comparație cu alte școli, nu pentru că nu ar fi foarte bune, ci pentru că noi trebuie să ne schimbăm, să ne perfecționăm și să devenim competitivi în condițiile în care va evolua învățământul românesc. Pe de altă parte, suntem conștienți de faptul că MEC își va schimba atitudinea față de evaluarea instituțională. Ne dorim ca școala noastră să rămână Colegiu, colegiu care, deocamdată, nu este departajat prin salarii mai mari profesorilor. Dar avem această mândrie prin titlul de Colegiu. în final, doresc o vacanță plăcută elevilor, odihnă bună colegilor în concediu, succes colegilor care sunt în examene pentru definitivat sau gradul didactic II. Elevilor care vin în clasa a IX-a le doresc succes la examenul de capacitate, orientare bună la admiterea computerizată, iar celor care vor fi elevii noștri să se adapteze cât mai repede cerințelor Colegiului și a celor date de situația de licean. (J.S.) Planul de școlarzare - clasa a IX-a Anul școlar 2003 - 2004 Curs de zi - filiera teoretică O CLASĂ CU SPECIALIZAREA MATEMATICĂ - INFORMATICĂ BILINGVIB. FRANCEZĂ Nr. Clasa Specializarea Superspecializarea Nr crt (limba de predare) Superspecializarea locuri 1 . Matematică - Informatică Bilingv - engleză (română) JU 2. B —A-“ Informatică-intensiv 30 3. C Materii de excelentă 30 , p. Matematică - Informatică . . .. v„ 4. D (română) Informatica intensiv 30 c . Matematică - Informatică Informatică Intensiv on 5. E (română) 30 6 F ^tem^l^W BHfogo - franceză 30 7. G ^Momâr^ Științe de excelență 30 5. H Științele naturii _ 30 (maghiara) Filologie (română) 9. I Intensiv engleză 30 Total elevi 270