Jurnalul Sălajului, noiembrie 2003 (Anul 1, nr. 182-201)

2003-11-26 / nr. 199

Zălăuanii - devoratori de Vacanța Mare, horror și cât mai mult sex Alege Jurnalul Sălajului așa cum îl vrei pagina 6 Vasile Dâncu la Consiliul Județean PSD Sălaj pagina 8 Mereu la dispoziția ta! STAREA VREMII Cer acoperit Min. 8 ° C Max. 12 ° C USD EURO gr. aur CURS VALUTAR 34.045 40.076 428.215 POLICLINICA SPITAL SALVOSAN CIOBANCA în timp scurt, consultații și investigații complete, mediana mural, fișe de angajare, șofertaxamen psihologic și control periodic NON STOP; permanență medic de familie; laborator analize medicate; radiologie; ecografie color; endoscopie digestiva; farmado (tel. 617800 - SALVOFARM) Zalău, l>va Nord, bl. TCI2 nr.50. Tel. 0260-661038 V _____i. O zi bună începe ci și ziarul preferat. Pe care ți-l aduce DAMCO! Dis de dimineață, în fiecare dimineață. Abonează-de la ziarul preferat prin DAMCO Zalău! Tel. 0260-612867 E-mail: datnco@zoppmobile.ro Excelenți în serviciile de difuzare a presei Un polițist a accidentat un pieton și a fugit de la locul faptei Lucrătorii Inspectoratului de Poliție al Județului Sălaj au reușit, ieri, să-l identifice pe un coleg de al lor care, în urmă cu o săptămână, a lovit cu mașina un pieton, după care a fugit de la locul accidentului. Din cercetările polițiștilor reiese că autorul accidentului este subcomisarul Viorel Crișan de la Biroul de Investigare a Fraudelor Bancare din cadrul Poliției municipiului Zalău. întrun comunicat al Biroului de presă al IPJ Sălaj se arată că accidentul s-a produs în seara zilei de 19 noiembrie, pe DN1F, pe raza localității Sălăjeni, când P.V. a fost rănit ușor în timp ce traversa strada fără să se asigure. în același comunicat se arată că cel accidentat se afla sub influența băuturilor alcoolice și că sa dezechilibrat chiar înainte de a fi lovit de mașina polițistului. Viorel Crișan este la dispoziția șefului IPJ Sălaj până la soluționarea definitivă a cauzei, iar dosarul cu urmărirea penală începută împotriva sa va fi trimis Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj, deoarece, conform legii, supravegherea urmăririi penale și judecarea în fond a infracțiunilor săvârșite de ofițeri se face de către parchetele de pe lângă curțile de apel. în comunicatul IPJ Sălaj se mai arată că în momentul comiterii evenimentului rutier, polițistul se afla în afara orelor de serviciu și conducea autoturismul proprietate personală marca VW Golf III. □ este încadrat în poliție din 1990 și este posesor al permisului de conducere categoria „B“ din 1989. Marius AVRAM Nea Nelu și luatul de guler Președintele Ion Iliescu a reiterat luni seară că impunerea cotei unice de impozitare în țara noastră este incorectă, inechitabilă și ineficientă. „Nu există cotă unică de impozitare în Uniunea Europeană. Cota unică de impozitare este incorectă, inechitabilă și niu este eficientă. De ce UE nu o folosește? Nici măcar nu avem salariile din UE și vrem să introducem cota unică. Este echitabil ca cel care ia 100 de euro pe lună și cel care ia 100.000 de euro pe lună să aibă aceeași cotă de impozit?“, a spus președintele Iliescu, în în cadrul emisiunii televizate realizate de Marius Tucă. Cât privește fenomenul de dare și luare de mită, Ion Diescu a fost de părere că se impune ridicarea „curajului civic“, adică cei care iau sau dau mită să fie denunțați de cetățeni, să fie „luați de guler pe loc“. Schimbări în sistemul de autorizare în cazul produselor accizabile Sistemul de autorizare privind producerea și desfacerea produselor accizabile se va modifica începând cu 1 ianuarie 2004. Astfel, potrivit Ordonanței Guvernului 86/2003 privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală, începând cu această dată producția de produse accizabile poate avea loc numai întrun antrepozit fiscal de producție; începând cu 1 ianuarie 2004 este interzisă orice producție de produse accizabile în afara acestui antrepozit fiscal. Produsele accizabile la care OG 86/2003 face referire sunt produsele alcoolice, tutunul și uleiurile minerale. «în Sălaj, antrepozitul fiscal se va aplica în cazul a două societăți comerciale, respectiv SC Spumante Silvania SA Șimleu Silvaniei și SC Vinalcool SA Zalău. (J.S.) în 12 decembrie se redeschide târgul de animale din Crasna Directorul Direcției Sanitar-Veterinare Sălaj, Dr. Ionel Ciunt, a anunțat că târgul de animale din comuna Crasna va fi redeschis ln data de 12 decembrie. Odată cu redeschiderea târgului va fi permis și comerțul cu porci, sub supravegherea medicilor veterinari din zonă. Ionel Ciunt a mai spus că și târgul din Șimleu Silvaniei va fi redeschis, dar numai la sfârșitul luni decembrie. Toate cele 26 de animale din Șimleu Silvaniei infestate cu pesta porcină au fost sacrificate și îngropate, iar locația în care a fost semnalat focarul a fost dezinfectată. (AX.) nedumerirea zilei Va avea cara efecte prezența la Zalău a ministrului Dâncu în contextul controalelor de la IPJ Sălaj? editorial Economia de piață funcțională - etapa liber impusă De la o vreme, nu se mai rup cerurile și nu se mai sting norii într-o scrumieră nebună. Lumea, România, Sălajul, Zalaul sunt tot la fel cum le cunoaștem, bine mersi. Economia de piață funcțională, ca să cităm din clasicii europeni, poate să se ascundă unde o vrea, că românii nu o mai caută. Sau o găsesc în alte țări de euro sau dolari pline, așa la vreo 1,6 milioane bucăți de români. Dacă cifrele oficiale sunt corecte. Poate că nu ar fi atâția, dar 1,599 milioane bucăți tot sunt Dacă socotim și duzina de neamuri ale mele plecate în străinătate, iese 1,6. Și altă duzină așteaptă să plece. Și se stau ca haleru și scriu la ziar. „Se pot face bani și în România”, aud o boare sonoră. Evident Că de aia s-a născut și topul milionarilor în dolari, despre care, în general, sa bătut câmpii pe la tereuri. „Cum ați făcut primul milion de dolari?”, ha, ha, întreba jalnicul Tucă. „Tu scrii mai bine ca Tucă, și tot la Zalău ai rămas”, aud din nou o boare sonoră. „Hai, mă, dac-ar fi după mine, Tucă nor lua nici la jurnalistică”. „Dar nu asta contează, emisiunea merge și are încă trecere de atâția ani”. El, da. Economia de piață funcțională, ca să cităm din aceiași clasici europeni. Trebuie cineva să vină să mă promoveze, să facă marketing ca lumea. Am început să o iau pe arătură. De la o vreme, nu se mai rup cerurile și nu se mai sting norii într-o scrumieră nebună. Lumea, România, Sălajul, Zalaul sunt tot la fel cum le cunoaștem, bine mersi. Ce-i de făcut? Ca să cităm (ca „stil”, nu-i deloc bine că folosesc și persoana I, și a IIa, și a III- a) din aceiași clasici europeni, pardon, din Lenin (cu toate că nu îmi este foarte clar dacă această expresie chiar aparține tovarășului). Har, de fapt, lumea e compusă din citate. Cu toate că, cel puțin în limba română, încă nu a fost epuizată toată combinatorica lingvistică. Ce-i de făcut, totuși?... Luptăm, luptăm și țara o apărăm... Am început să o iau pe arătură. De la o vreme, nu se mai rup cerurile și nu se mai sting norii într-o scrumieră nebună. Lumea, România,Sălajul, Zalaul sunt tot la fel cum le cunoaștem, bine mersi. Daniel SĂUCA