Kamikaze, ianuarie-iunie 2014 (Anul 5, nr. 1-25)

2014-01-15 / nr. 2

V NR. 215-21 IANUARIE 2014 KAMIKAZE POȘTA REDACȚIEI MIHAI CĂDEA președintele executiv al fan-clubului „Mihai Gâdea" din Baldovinești Domnul Mihai ne-a contactat telefonic. - Alo, Antena 3? - Nu, aici revista Kamikaze. - Foarte bine. V-am sunat pentru petiție. - Da. Așa. - Petiția. Petiția pentru America. Vreau s-o semnez și eu. - Așa, și? - Ce vreau să întreb: semnez cu roșu, cu albastru, cu pixu', cu cerneală, cu creion? Că nu vreau să se interpreteze. Am un sfat sub forma unei idei pentru domnul Gâdea. Ca să iasă cu succes petiția noastră, spuneți-i s-o linieze frumos la stânga foii, să puie data acoloșa, sus în dreapta, și apoi, la scris, să tragă cu creionul niște linii drepte cu rigla pe care după ce scrie le șterge cu guma. Asta ajută ca să scrie drept, că ia mereu mă alunec cu scrisul în dreapta jos și-mi rămâne un triunghi alb din cud jos în stânga, cât țin ia cotul când mă sprijin în stilou. Dar acum nu-i frumos așa. - Dar să-i transmitem. - Revenind la semnăturile pentru petiție, semnăm cu â din a sau, pe vechi, cu î din i? la întrebați pe domnul Gâdea. - Cum vreți. - Semnăm cu „sunt" și „sunteți" sau cu „sunt", „sînteți"? - Păi, băi, nene, nu semnezi cu numele? Ce-ți trebuie să scrii „sunt" și „sunteți"? - Păi, dacă suntem mai mulți care semnăm? Să știm exact, suntem mai mulți sau sîntem mai mulți? Vezi? Ce credeai, că-i fac-pac gata treaba? - Offf... - Ia o să trimit mâine-poimâine listele cu semnături de la noi. Atâta doar că, dacă tot am mers prin sat să strâng semnături, am făcut și lista cu cititul apometrelor la oameni. Să nu facem două drumuri, am zis, înscriindu-ne astfel în zodia pragmatismului eficient orientat către acțiuni bine făcute cu resurse limitate în limita posibilităților. - Bun. Și? - Nimic deosebit. Doar domnul Obama să nu se mire că acolo o să apară lângă nume și metri cubi consumați de fiecare, gen „Augustin Flondor - sus statul de drept, 2 metri cubi apă rece, 2,5 metri cubi apă caldă", să știe domnul Obama de unde vine calculele astea... Ä...? - Mai mult, să nu creadă dânsul că ele sunt altceva. - Altceva ce, măi? - Unde a rămas oamenii cu apometrele neplătite n-am mai consemnat exact restanțele pe lista pentru Obama, să nu ne facem de râs. Să nu zică dumnealor, americanii, că noi nu avem incredibilitate. Gata, vedeți că acum închid brusc. KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Ascensiunea si decăderea lui Victor Ponta. Astăzi, partea a doua Mi se pare doar mie că monologul televizat al lui Victor Ponta asistat de Gâdea, cu ocazia ieșirii din ascunzătoare, are ceva din tragismul zbaterilor lui Ceaușescu de după vizita lui Gorbaciov la București? Desigur, cu diferența că nea Nicu a stat să primească personal sărutul morții, în timp ce Ponta l-a delegat pe Corlățean. Asistăm la același tip de dialog al surzilor. Gorby îi explica celuilalt dictator român că trebuie să introducă reforme economice și sociale, cu același ton diplomatic ferm cu care Victoria Nuland încerca să îi transmită lui Victor Ponta că trebuie să respecte și să protejeze independența Justiției. Cum urla Cârmaciul de la tribună, după plecarea Greuceanului sovietic, că ne vom mai întoarce la capitalism „după cum ne sfătuiesc anumiți domni, când va face plopul pere și răchita micșunele“, exact cu același dispreț Victor Ponta striga după emisarul american, din studioul Antenei 3, că va aboli sistemul [judiciar -n.a.] al lui Băsescu care l-a băgat la pușcărie pe mentorul său, Adrian Năstase, cu largul concurs al „cozilor de topor“ Morar, Macovei și Papici. Și mai există o asemănare izbitoare între cei doi: ambii au curajul nebun al iepurașului care curăța pușca, chipurile, ca să-l împuște pe urs. La fel cum titanul pitic din Scornicești declara nul Pactul Ribbentrop-Molotov, tot așa Victor Ponta vorbește belicos despre parteneriatul „strategic“ cu China, de reapropierea de Rusia sau de înfrățirea cu Turcia. De remarcat noutatea reprezentată de apariția Turciei în discursul rebelului teribil, taman în perioada neagră pe care o traversează Osmanlaii sub domnia detestabilului sultan autocrat Recep Erdogan. Bleah! Vrea să producă și mai multă greață. Am impresia că am mai văzut filmul ăsta. Atunci o producție Mosfilm, acum într-o nouă ecranizare hollywoodiană cu participare europeană. Nu știm cum se termină, vedem doar că a început. Un prim indiciu vine chiar dinspre trimisul american care ne-a vizitat țara, mișcările de stradă știut fiind că politicienii români sunt mai vulnerabili la proteste decât cei ucraineni, cu excepția lui Ion Iliescu. Sub presiunea străzii a fugit Ceaușescu, tot așa au picat Petre Roman și Emil Boc. Cu sprijinul serviciilor și al „agenturilor“, evident. Trebuie doar ca românii, care, zice-se, și-au redescoperit spiritul civic, să echivaleze în mintea lor Guvernul cu RMGC, Parlamentul supradimensionat cu imensul loc de decantare de la Roșia Montană, corupția cu cianura și gata Revoluția! Până și vremea este la fel de frumoasă ca în decembrie ’89. Este și ăsta un semn. Și vine chiar de mai sus de Obama! Surpriza poate să apară și dinspre Justiție. Acum, că tot și-au reafirmat sprijinul pentru o Justiție independentă Statele Unite și Uniunea Europeană. Cu mențiunea, deloc de neglijat, că turneul pe la ambasadele europene al conducerii CSM continuă. Urmează Ambasada Franței și cea a Marii Britanii. Pe surse, Mediafax zice ceva de încă o cafea și un fursec la Ambasada SUA. Așadar, pe 20 ale lunii, judecătorii ÎCCJ hotărăsc dacă să înceapă sau NUP urmărirea penală în singurul caz de plagiat la nivel înalt din lume neurmat de o demisie. Dacă începe urmărirea, până la trimiterea în judecată nu mai e decât un pas; în articolul 109 din Constituție, la paragraful (2) se spune așa: „Trimiterea în judecată a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din funcție“. Cel puțin în teorie, Victor Ponta ar putea să își piardă mandatul în câteva luni, cu toate că, în practică, Liviu Dragnea, trimis în judecată, este în continuare ministru, bine-mersi. Mai mult, Constituția nu prevede cine îl suspendă pe primul-ministru, președintele în nici un caz. Chestiunea demisiei rămâne la bunul simț al trimisului în judecată. Ce glumă! Justificarea rămânerii în funcție o știm de pe acum: „Băsescu mi-a făcut dosar politic de plagiat!“ RĂZVAN CUCUI Redacția Kamikaze www.kmkz.ro / You facebook.com/revista.kmkz twitter.com/revkmkz youtube.com/revistakamikaze SilviuApostol Domnul Atsushi Marius Borțea Silviu Brizu[Chicago] Alexandru Căutiș Răzvan Cucui Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Bărbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Roxana Jipa Augustin Julea Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Cătălin Prisacariu Claudiu Radu Dragoș Robatzchi [fotoreporter] Daniel Smeada [brand manager] Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Concept grafii Octavian Cociș DTP: Ioana Gali [tehnoredactor] Silvana Diaconescu Corectură: Adrian Crețu Ilustrație: Matei Braneap Vali Chincisan Marketing: Theodora Stoica theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie@kamikazeonline.ro alexandru.filcu@kamikazeonline.ro 0735.60.10.30 Adresa: strada Profesor Ion Bogdannr. 18r sector lr București redactia@kamikazeonline.ro BRAT Publicațieauditată peperioada iulie 2009 — martie2010