Kamikaze, iulie-decembrie 2015 (Anul 6, nr. 26-52)

2015-11-25 / nr. 47

POȘTA REDACȚIEI SIMINEL MAXENȚIU [președinte al fan clubului Herodot din Străulești] - Bună ziua. Se aude? - Da. Spuneți: - Sunt președintele onorific și executiv al fan clubului Herodot de la mine din comună. - De ce ați făcut un fan club Herodot? - Pentru că nu era. - Da. Corect. Dar de ce Herodot? - Mie mi-a plăcut de mic fotbalul. Am vrut să fac fan club Hagi. - Și de ce n-ați făcut? - Nu am găsit un poster, un tricou, ceva, cu Hagi, ca să am să pun acolo ca la fan club, să intre omul să se închine. - A, și ați avut poster roman cu Herodot. - Da. Dintr-o carte de istorie de la noi de la biblioteca școlii. - Și ați făcut cu Herodot. - Cu cineva trebuia să fac. Nu se putea. Satul vecin a avut fan club Michael Jackson din '94, de când a venit Michael și a dat mâna cu Iliescu. Ce, noi suntem mai proști? - Și mai există fan clubul Michael? - Nu. După ce a murit s-au dat la un fel de program rabla. Au dat un fan club vechi cu Michael, au pus o diferență și și-au luat fan club Julio Iglesias. Frumos tare! - Și dumneavoastră cu Herodot cum vă simțiți? Ați citit ceva din Herodot? - Decât poza aia de care vă ziceam și care nu prea are litere. - Cum nu prea are litere? Mai exact, câte litere are posterul pe el? - Mai exact, nici măcar una. Dar este de o eleganță incomensurabilă. - Deci aveți un fel de fan club de cultură format mai mult din analfabeți. - Cam așa. Dar cultura e pentru mine așa frumoasă, încât o iubesc și fără să știu a scrie. - Nici măcar câteva litere nu știu? - Nu. Am învățat câteva, dar am renunțat și la ele. Cultura e dincolo de litere și de scris. - Cam exagerat, totuși. - Da, dar măcar sunt tehnocrat. Singurul tehnocrat adevărat din localitate. - Bine, vă mulțumim. Vă mai căutăm noi. Ne-am lămurit. - La anul o să fac și festivalul de film porno Herodot 2015. Vă mulțumesc. La revedere. KAMIKAZE PROST RESTANT EDITORIAL KAMIKAZE Toată lumea se întreabă ce-ar putea să facă în doar un an acest guvern. Un prim lucru ar fi să nu fure Toamna se numără piloții, ar spune înțelepciunea populară servită de dascăli elevilor, fără ca aceștia să o fi cerut. Poate că în alte părți bobocii se numără când ies din găoace, dar pe aici, cu atâtea autorități și inspectorate care veghează la siguranța noastră, viața e un sport de mare risc și nici moartea nu are registrele la zi; în schimb, avem ocazia să ne amuzăm de umorul involuntar și cinic de care dau dovadă cei ce botează asemenea autorități. Inspectoratul care găsește avioane prăbușite abia după ce pădurarii ajung să dea primul ajutor răniților, care n-are pompă să-și umfle barca de salvare și care găsește după aproape patru luni, la indicațiile unor turiști, un planor căzut lângă Brașov se numește „pentru situații de urgență“. Agenția care prinde câinii de pe stradă, inclusiv pe cei cu stăpânii de față, și care îi omoară în bună tradiție hingherească se numește „pentru protecția animalelor“. Mulți oameni au sunat la ASPA când nu au știut cum să ajute un câine lovit de o mașină. Mai bine sunau la ISU, ăia măcar nu ar fi găsit animalul decât după ce se însănătoșea de la sine. Asemenea dovezi ale competenței și responsabilității apar în fiecare zi a ultimilor 26 de ani. Din 1989 încoace (cu derogare în cazul lui Iliescu, care lucrează pentru binele nostru din 1949), cam aceleași figuri trudesc prin Parlament, Guvern și alte locuri unde RADET-ul nu întrerupe niciodată livrarea de căldură și apă caldă. Am numărat 12 guverne postdecembriste, cu o medie de 40 membri plini. Dacă-i pui la socoteală pe secretarii de stat și cei cu funcții echivalente, sar bine de o sută la legătură. Vreo mie, cu toții. Nu toți ticăloși, nu toți incompetenți. Ca o observație generală, cu cât membrii unui guvern au fost mai animați de intenții bune, cu atât le-a fost mai greu să răzbească prin păienjenișul de interese țesut de partide și diverse personaje care trăgeau sforile economice. Și mai deprimant a fost să vezi cum, cu cât intențiile erau mai bune, cu atât aveau mai puțină priză la public. Mai ales la publicul fără internet și/sau bacalaureat, dar majoritar până toamna trecută. Guvernul de acum ar putea fi un punct de cotitură. Cu un grad de credibilitate mult peste cele dinainte, dacă vrea să facă treabă, va avea de luptat mai puțin cu anterizații (care par totuși că și-au mai pierdut din damful civic - 50 de lei de participant la miting- de când martirul Felix înfundă pușcăria) și mai mult cu domnii, doamnele și domnișoarele parlamentare. Și aici e un moment prielnic, căci cele două mari familii, PSD și PNL, sunt certate, cel puțin aparent, văzând cum prada le cam scapă printre degete. Toată lumea se întreabă ce-ar putea să facă în doar un an acest guvern. Un prim lucru ar fi să nu fure. Este incredibil câți bani s-ar economisi astfel. Apoi, ar putea pune degetul pe câteva răni ale sistemului juridic, rezolvându-le pe cele mai grave în regim de urgență. Ar putea impune și respectarea referendumului pentru parlament unicameral, cu număr redus de parlamentari. Populația e suficient de scârbită de cei de acum încât să facă un lanț uman în jurul Parlamentului, împiedicându-i fizic pe propriii aleși să intre acolo. Rog autoritățile să nu considere asta ca o instigare la violență din partea mea deoarece, personal, aș prefera o soluție mare la Vlad Țepeș, cea sugerată de Eminescu, dar mă tem că sunt mai multe extinctoare acolo decât în Colectiv. La o adică, n-ar fi rău nici să nu facă nimic. După ticăloșiile de natură penală făcute în serie de cel mai cinstit guvern postdecembrist, asta ar însemna un real progres. [N.D.] Redacția Kamikaze www.kmkz.ro [B You facebook.com/revista.kmkz twitter.com/revkmkz youtube.com/revistakamikaze DomnulAtsushi Marius Bortea Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș RăzvanCucui NicoIaeR.Dărămuș Gabriel Drogeanu Alexandru Duțu - Bărbosu Daniel Goace Alexandru Hâncu Andrei Manțog RaduMoisescu AlinaMoscalu DragoșMușat Cătălin Prisacariu Daniel Smeada (brand manager] Adrian-NicoIaeSpîrchez Mircea Toma Marian Turosu Alexandru Vărzaru Concept grafic OctavianCociș DTP: Florin Paraschiv Silvana Diaconescu Corectură: Adrian Crețu Ilustrație: Aurel Midea Marketing: Theodora Stoica theodora.stoica@kamikazeonline.ro Distribuțierabonamente: Alexandru Fileu distributie@kamikazeonline.ro alexandru.filcu@kamikazeonline.ro Adresa: strada Profesor Ion Bogdan Nr. 47r sectori, București redactia@kamikazeonline.ro BRAT Publicațieauditată peperioada iulie2009 —martie 2010