Luminița, 1965 (Anul 16, nr. 1-12)

1965-01-01 / No. 1

■AffICNA PIONIERILOR O dată cu cravata roșie, fiecare pionier poartă, pe partea stingă a bluzei, insigna de pionier. Așa cum strălucește pe piept, parcă spune tuturor: Această fetiță, acest băiețaș sînt pionieri. Insigna voastră poartă scrise cuvintele: «Sînt gata întotdeauna!», răspunsul la chemarea pionierească: «La luptă pentru cauza Partidului Muncitoresc Romîn, fii gata !» A fi întotdeauna gata de luptă pentru cauza partidului înseamnă să urmezi totdeauna cuvîntul partidului. Dînd viață acestui cuvînt, poporul nostru și-a făvorit o patrie luminoasă, patrie socialistă. Orașele noastre împodobite cu mari construcții, satele colectivizate, cu cîmpiile bogate, toate grăiesc despre hărnicia poporului nostru, care urmează cu încredere cuvîntul partidului. Peste ani și voi, dragi pionieri, veți fi chemați să construiți orașe, uzine, să lucrați pe ogoare. Deocamdată însă a răspunde la chemare cu cuvintele «Sînt gata întotdeauna» înseamnă pentru voi să învățați cu sîrg, să fiți disciplinați, buni tovarăși. Prin toată purtarea voastră să vă pregătiți pentru a deveni folositori patriei. Pe insigna voastră se mai află încrustată o roată dințată care se termină cu mănunchiuri de spice și care înconjură secera și ciocanul. Aceste însemne vă vorbesc despre alianța și frăția dintre clasa muncitoare și țărănimea noastră colectivistă, sub conducerea partidului. Deasupra roții se văd trei flăcări care, întocmai ca și cele trei colțuri ale cravatei, vă amintesc legătura dintre cele trei generații: comuniști, utemiști și pionieri. Flăcările de pe insignă ne mai spun că în inimile voastre, dragi copii, arde mereu focul îndrăznelii tinerești, al dragostei de patrie. Pentru cel care poartă cravata roșie și insigna pionierilor, învățătura, buna comportare sînt o chestiune de onoare. El știe să apere totdeauna cinstea și numele de pionier. E țara noastră E țara noastră casa Atîtor frumuseți. Cer moale ca mătasa Și albe dimineți Vin în culori să-ncarce Pădurile de brazi, Lumina ce se toarce Pe Argeș și Bicaz. E țara noastră locul Atîtor bogății, Furnalele cu focul Suindu-se-n tării, Cîmpiile unite Foșnindu-și rodu-n vînt Și visele-mplinite Pe-acest străbun pămînt Rusalin mureșanu