Lupta Sibiului, iunie 1951 (Anul 8, nr. 1849-1874)

1951-06-11 / nr. 1858

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. UNITI -VAÎ 1U LUI ^ ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PMR SIBIU AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Anul VIII — Nr. 1858 |____Marți, 12 Iunie 1951 | 4 pagini — 4 Lei La 11 Iunie 1951 s-au împlinit trei ani dela naţionalizarea principalelor mijloace de producţie industriale, bancare, de asigurări, miniere şi transporturi. Momentul istoric dela 11 Iunie, reprezintă un aspect din lupta revoluţionară a oamenilor muncii din scumpa noastră patrie, condusă de Partidul ei, din lupta pentru înlăturarea clasei exploatatoare burghezo-moşiereşti. „Trecerea, celei mai importante părţi a mijloacelor de producţie în mâna Statului este o necesitate, deoarece aceste arme economice se smulg din mâinile acelora de la care am smuls armele politice” — a spus tov. Gh. Gheorghiu-Dej, în cuvântarea sa de la 11 iunie 1948 ţinută la Marea Adunare Naţională. De aci înainte clasa muncitoare a scăpat pentru totdeauna de exploatarea burghezo-capitaliştilor şi a pornit pe drumul construirii socialismului în tânăra noastră Republică populară, pe drumul făuririi unei vieţi fericite. Conştienţi de sarcinile ce le-au revenit în urma naţionalizării, oamenii muncii şi-au pus in valoare întreaga energie şi capacitate creatoare pentru înflorirea economică a ţării, dând viaţă nouă maşinilor şi utilajelor, îmbunătăţind calitatea, mărind producţia şi productivitatea muncii. Prin naţionalizare, conducerea putredă, şovină, plină de ură faţă de măreţele realizări ale regimului nostru de democraţie populară, a fost înlăturată şi înlocuită cu cei mai destoinci fii ai clasei muncitoare. Cadrele tehnic© cinstite au fost atrase de oamenii muncii, pentru construirea celor mai complicate maşini, care în trecut nu se fabricau în ţara noastră. Harnicii muncitori ai ţării, conduşi şi îndrumaţi de Partidul lor, au dat dovadă că ştiu să conducă cu iscusinţă cele mai mari întreprinderi, dobândind succese nemai întâlnite în ţara noastră. Marea noastră vecină şi prietenă, Ţara Socialismului biruitor, in frunte cu înţeleptul ei conducător şi stegar al păcii, tovarăşul I. V. Stalin, ne-a pus la dispoziţie cele mai moderne utilaje, maşini-unelte, alimentând din abundenţă toate ramurile noastre de producţie cu materii prime şi ajutându-ne să construim uzine şi întreprinderi noi. Astăzi în ţara noastră se fabrică cele mai complicate maşini, necesar© sectorului socialist al agriculturii, tractoare, motoare şi diverse utilaje. Deasemenea se fabrică strunguri, raboteze, tot felul de maşini textile, instalaţii şi echipamente necesare hidrocentralelor şi termocentralelor, care în trecut erau aduse din străinătate. In toate colţurile ţării iau fiinţă noi fabrici şi uzine, hidrocentrale şi termocentrale electrice menite să scoată din întunericul trecutului ţărănimea muncitoare, care era atât de dispreţuită de regimurile trecute. Uzinude vechi iau proporţii uriaşe, utilajul vechi fiind înlocuit cu utilaj nou, hale noi au fost construite pentru a se asigura o muncă în cele mai perfecte condiţiuni. Este de ajuns să amintim câteva fabrici şi uzine din regiunea noastră pentru a ne da perfect seama de progresul făcut în industria socialistă. Muncitorii uzinei „Independenţa” privesc cu mândrie cei trei ani de realizări. Acumulările socialiste, realizate prin munca lor s’au întors în folosul lor direct. In acest timp au fost construite hale noui, ateliere noui, încăpătoare, luminoase, înzestrate cu cele mai moderne maşini unelte. In uzina „Independenţa” se construesc azi maşini complicate ca de exemplu tripla cardă sortiment, motoare Diesel şi alte numeroase maşini, atât de necesare industriei textile şi sectorului socialist al agriculturii. La fabrica „Metalurgica” se fabrică numeroase maşini textile şi piese de schimb necesare reparaţiilor. La fabrica „Record” Mediaş secţiile au fost mărite şi au fost construite altele noui, şi înzestrate cu toate maşinile necesare Pe lângă aceste măreţe realizări şi îmbunătăţiri ale condiţiunilor de muncă şi producţie, muncitorilor li s’au îmbunătăţit şi condiţiile de traiu. Prin grija Partidului s-a trecut, la creşterea de nouă cadre tehnice, la ridicarea nivelului profesional, deschizându-se larg porţile şcolilor, institutelor şi universităţilor. Pentru îngrijirea sănătăţii muncitorilor sunt larg deschise aşezămintele spitaliceşti şi staţiunile balneo-climaterice S’au construit noui dispensare, sanatorii şi spitale. Pentru folosirea timpului liber şi pentru ridicarea nivelului politic şi ideologic s’au creiat aşezăminte culturale, s’au scris cărţi, reviste şi ziare care pătrund în toate colţurile ţării. S’au deschis şi înfiinţat noui biblioteci înzestrate cu mii de cărţi, pe ecranele cinematografice şi pe scenele teatrelor se prezintă cele mai valoroase filmeşi piese de teatru. Cabinetele tehnice şi cercurile ASIT de pe lângă întreprinderi, aplică ştiinţele tehnice, stimulează inventatorii, inovatorii si raţionalizatorii. Toate aceste realizări sunt posibile numai intr’un stat în care mijloacele de producţie aparţin Statului, ca bun comun al poporului şi care sunt utilizate în interesul comun al poporului. Sarcina oamenilor muncii din ţara noastră, stăpâni pe destinele lor, este de a învăţa din bogata experienţă a URSS. Să urmăm şi să aplicăm întocmai sarcinile trasate de Partidul nostru drag, să luptăm cu hotărâre pentru făurirea socialismului în scumpa noastră patrie, Republica Populară Română. Milioanele de semnături ale poporului nostru pe Apelul pentru un Pact al Păcii, alături de sutele de milioane de semnături ale partizanilor păcii din lumea întreagă, pot să zădărnicească planurile criminale ale imperialiştilor americani şi englezi I Trei ani de măreţe realizăriSă ne organizăm munca temeinic, pentru a asigura o bună întreţinere a culturilor, pentru recoltări la timp şi îndeplinirea planului de colectări Chemare la întrecere socialista adresată tuturor gospodăriilor agricole de Stat din regiunea Sibiu, de către gospodăriile agro-viticole de Stat din Apaldul de Sus şi Axente Sever Pentru a dovedi superioritatea muncii în gospodăriile de Stat care aplică experienţa sovhozurilor din Uniunea Sovietică, este necesar, mai ales acum în campania de întreţinere a culturilor, recoltat şi treerat, să ne organizăm munca şi mai temeinic, legând-o de lupta oamenilor muncii din ţara noastră, condusă de Partid, pentru construirea socialismului şi pentru apărarea păcii. In acest scop, noi, muncitorii Gospodăriilor Agro-viticole de Stat Apaldul de Sus şi Axente Sever, conştienţi că prin bună organizare a muncii din această perioadă, asigurăm mai multe produse muncitorilor de la oraşe, ajutăndu-i astfel la îndeplinirea şi depăşirea Planului Cincinal, chemăm la întrecere socialistă toate gospodăriile agricole de Stat din regiunea Sibiu, pentru îndeplinirea următoarelor puncte: 1. Toate lucrările de întreţinere a culturilor prevăzute in plan inclusi prssilalia să fie efectiv terminată până la 1 Iulie a- c 2. Stropirea viilor la datele comunicate de staţiunile de avertizare. 3. Terminarea recepţiilor tuturor mașinilor care intră în campania de vară și predarea lor cu contracte tip Nina Nazarova către tovarăşii care 12. Urmărirea economiilor de bani, vor lucra efectiv cu ele, până la 15 materiale, Z. O., Z. P. A., carbulante a. c. ranji, înlăturarea timpilor morți ! 4. Fixarea responsabililor pe secţii teritoriale, trupuri, tarlale şi maşini, oameni şi animale, până la data de 15 iunie a. c. 5. Aprovizionarea cu carburanţi, lubrefianţi şi materiale ca stoc pentru 15 zile de lucru în raport cu numărul maşinilor ce intră în campanie, până la data de 15 iunie. 6. Introducerea întrebuinţării normelor individuale intr'un procentaj de 95%, până la data de 20 iunie a. c. 7. Repararea, amenajarea şi desinfectarea tuturor magaziilor, până la data de 18 iunie a. c. 8. Recoltarea fânului la timpul potrivit, condiţionarea şi depozitarea lui, până la data de 25 iunie a. c. 9. Recoltările tuturor păioaselor şi leguminoaselor (mazărea) în termenii stabiliţi, fără pierderi (16 zile). 10. Executarea desmiriştitului să înceapă a doua zi după recoltări. 11. Treetatul să se înceapă după 5 zile de la terminarea recoltării fiecărei culturi în parte şi să se termine pe gospodărie în termen de 25 zile. mişcarea maşinilor şi atelajelor pe baza unui plan concret de muncă. a) Reducerea cheltuielilor pentru transporturi inutile, deplasări, etc. 30%; b) Economii la carburanţi cu 5%; c) Economii la ZO şi ZPA cu 3%. 13. Predarea totală a produselor marfă către Stat, să se termine in 10 zile, după treeratul fiecărei culturi in parte. 14. Aprovizionarea cantinelor, asigurarea cazării, plata muncitorilor în timp și urmărirea aplicării juste a sistemului premiat. In numele colectivelor de muncă ale gospodăriilor agricole de Stat Apaidul de Sus, şi Axente Sever, Directorul Gospodăriei Agricole de Stat Apaidul de Sus: I. Albu; Secretarul organizaţiei de bază: Ctin Cacoveanu; Preşedintele Comitetului de întreprindere: Ion Drăghici; Tehnicianul şef: N. Ianusievici; Directorul Gospodăriei Agricole de Stat Axente Sever: Aurel Toduc; Secretarul organizaţiei de bază Gh Toda; Preşedintele Comitetului de întreprindere: Ion Popa; Tehnicianul şef: I. Istrate. Să folosim din plin şi pe o scară cât mai largă toate maşinile şi uneltele agricole în campania de recoltări Chemare la întrecere socialistă a Staţiunii de Maşini către toate staţiunile de maşini şi tractoare In lupta pentru transformarea socialistă a agriculturii, Staţiunile de Maşini şi Tractoare, ca unităţi socialiste înaintate ale clasei muncitoare în mijlocul ţărănimii muncitoare, au datoria de a folosi din plin şi pe o scară cât mai largă toate maşinile şi uneltele agricole, venind astfel în ajutorul Gospodăriilor agricole colective şi al ţăranilor muncitori, pentru a putea aplica în practică ştiinţa agrotehnică înaintată. În acest scop, noi, muncitorii, şi tehnicienii Staţiunii de Maşini şi Tractoare din Făgăraş, îndrumaţi şi ajutaţi de Partid, conştienţi fiind că realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan contribue la întărirea economică a patriei noastre, factor activ în lagărul păcii, condus de invincibila Uniune Sovietică,— chemăm la întrecere socialistă toate Staţiunile de Maşini şi Tractoare din regiunea Sibiu, pentru realizarea următoarelor sarcini de plan: 1 încheerea contractelor pentru lucrări de freer la gospodăriile agricole colective, cu termen până la 14 iunie 1951. Batozele repartizate la gospodăriile agricole colective vor termina lucrările de freer în termen de 20 de zile, ele urmând să lucreze pe ariile electrificate zi și noapte fără întrerupere, iar pe ariile neelectrificate 16 ore. 2. Stabilirea volumului lucrărilor, a normelor de producţie şi a indicilor de producţie pe tractor şi batoză, prelucrându-se cu tractoriştii şi batozarii până în ziua de 14 iunie a. c. Predarea batozelor şi tractoarelor, personalului tractorist şi batozar cu proces verbal, până la data de 23 iunie a .3. Introducerea itinerariilor şi graficelor săptămânale de producţie pe brigăzi şi tractorişti, până la 15 iunie a. c. 4. Instruirea cadrelor de mecanici batozari şi repartizarea lor pe batoză, în aşa fel ca să asigure buna funcţionare a maşinilor pe toată durata campaniei de treerat. Instruirea cadrelor de mecanici batezari se va face cu respectarea instrucţiunilor de pregătire teoretică şi practică, a direcţiei generale a Staţiunii de Maşini şi Tractoare, până la data de 30 iunie a. c. 5. Organizarea ariilor de treer, cuplajelor, agregatelor pentru seceriş, treeriş şi desmiriştit şi încadrarea personalului cel mai bine pregătit şi Tractoare dirt Făgăraş, din regiunea Sibiu până la 15 iunie, pentru a se putea lucra din plin ziua şi noaptea. 6. Aprovizionarea cu carburanţi şi lubrefianții necesari, astfel încât in depozite să fie în orice moment rezerve pentru 15 zile de lucru — până la 15 iunie a. c. 7. Luarea de măsuri necesare pentru înlăturarea incendiilor, asigugurându-i-se fiecărei maşini parascântei şi materialul necesar până la data de 14 iunie a. c. 8- Organizarea atelierului mobil care să deservească toate mașinile și batozele pe toată durata campaniei, asigurându-se prin aceasta terminarea campaniei de treerat în termen de 20 zile de la începere. 9. Organizarea de biblioteci volante pe brigăzi şi distribuirea ziarelor la locurile de muncă. 10. Realizarea de economii la carburanţi în proporţie de 5% pe campania de vară. Directorul Stațiunii de Maşini şi Tractoare, Făgăraş, Petru Alexiu; Secretarul organizației de bază: Samoilă Opreanu; Preşedintele Comitetului de întreprindere: I. Năstase. Tehnicianul șef: Ioan Brezeanu-