Magazin Sălăjean, ianuarie 2007 (Anul 12, nr. 1-20)

2007-01-15 / nr. 8

POLITIC - SOCIAL de Daniel SĂUCA O guvernare pierduta Ca de obicei, când liberalii au de făcut lucruri importante (de pildă, un congres extraordinar), cu impact media, atenția opiniei publice este deturnată spre "altceva", care are insă, evident, legătură cu PNL. Așa s-a întâmplat de nenumărate ori pe parcursul anului trecut, putându-ne aștepta ca in 2007 atacurile împotriva PNL să fie mult mai dese, având în vedere și faptul că, sigur, anul în curs va fi unul electoral (vor avea loc cel puțin alegeri pentru Parlamentul European). "Țintașii" sunt foști sau actuali pediști, cu patalama sau nu, "liberali - democrați" și alte categorii de oameni ai muncii politice care au legătură, directă sau indirectă, cu Palatul Cotroceni. Debarcarea lui Tăriceanu din funcția de prim-ministru rămâne, destul de probabil, un obiectiv strategic pentru "grupurile de interese’ din jurul președintelui Băsescu și, firește, pentru președinte. Dacă și președintele PD Sălaj, Viorel Stanca, a declarat vineri, la "Rotisorul politic", că " schimbarea lui Tăriceanu este o necesitate", e clar că se "coace" ceva. Se aude că ar fi posibilă înscăunarea unui podist în fruntea Guvernului, o altă posibilitate fiind și "rocada mică" - speculată deja și în mass-media națională -, și anume "înlocuirea" în Alianța D.A. a PNL cu PSD. Recentul scandal, început joi seara, înainte cu o zi de Congresul extraordinar al PNL, scandal provocat de Elena Udrea, ca să nu uităm secretar executiv al PD, cu "biletul pierdut", ca să nu zicem "scrisoare pierdută", dă socoteală de tot ceea ce am scris mai sus. Confirmare am găsit și în titlurile de sâmbătă din presa centrală. "România Liberă" a scris că "biletul" ar fi pretextul mult căutat de șeful statului pentru a declanșa procedura de suspendare a lui Tăriceanu, după scenariul folosit în cazul Atanasiu. "Nu a sesizat organele de anchetă când a primit biletul, pentru că a dat curs doar solicitărilor legale", a răspuns Traian Băsescu la întrebarea "Gândului". "Curentul" compară biletul cu "Scrisoarea pierdută" a lui Caragiale a făcut-o și Mircea Geoană, rămânând de văzut dacă declarația lui "Congresul PNL este inutil"- dă, într-adevăr, socoteală și de afirmația că PSD nu va "sprijini nici o formă de guvernare în care Alianța PNL-PD va fi reprezentată", în condițiile în care "moțunea de cenzură rămâne oportună și rămâne o decizie validă" a PSD), iar "Cronica Română" îl citează pe Cezar Preda, vicepreședinte PD, care spune că "fiecare dintre liderii PD trebuie să ia această declarație a Elenei Udrea, cu "biletul" - n.m.) ca fiind adevărată" (!!! - n. m.). Udrea afirmă, într-un interviu din "Evenimentul Zilei", că dovada va ieși la iveală, pentru că președinția este grijulie și păstrează lucruri. CTP, în editorialul de sâmbătă din "Gândul", scrie că "dacă hârtia nu se găsește, atunci premierul Tăriceanu poate s-o dea în judecată pe Elena Udrea pentru calomnie și defăimare și s-o lase la pielea goală. Situația pare frontală, devastatoare, iremediabilă, cineva trebuie să piară. Ei, aș! Asta pentru cine uită că trăim în țara torpului inclus, aici, între "orie albă"și "orie neagră", există totdeauna o nișă gri-șobolan suprapopulată...". O guvernare pierdută? Destul de probabil că da. Sau, poate, va trebui să ne obișnuim, și în 2007, cu lupte politice "devastatoare", de ochii lumii... ^aițiați nălăjeait Luni, 15 ianuarie 2007 Gheorghe Flutur: "Electoratul Alianței a fost trădat de conducerea PNL" "Vreau să anunț oficial faptul că Mihai Neag este liderul grupului de inițiativă al PSD Sălaj. Asta, ca să nu mai existe nici un fel de suspiciuni pe această temă...", a ținut să precizeze fostul ministru al Agriculturii, senatorul Gheorghe Flutur, în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc la Zalău, la finele săptămânii trecute. Abordând alte subiecte, ceva mai interesante, Flutur a precizat că, la nivel național, dar și județean, există o conducere interimară a PLD, aceasta fiind "cea mai bună soluție, până la înregistrarea noii formațiuni politice în registrul partidelor". Fostul ministru a mai afirmat că, în momentul de față, PLD are la nivelul fiecărui județ grupuri de inițiativă, similare - cel puțin din punct de vedere al organizării cu cel din Sălaj. "Până în prezent, din toate județele, s-au strâns peste 63.000 de semnături pentru înființarea PLD", a subliniat vicepreședintele "platformiștilor". Referindu-se la motivele care au stat la baza nașterii PSD, Gheorghe Flutur a făcut cunoscut faptul că, în perioada în care era membru PNL, a încercat din răsputeri să-i aducă înapoi în partid pe membrii liberali dizidenți, personalități aruncate afară din sfera PNL, fără nici un motiv. "în atari condiții, putem spune că, din cauza faptului că «celălalt» (n.r. - PNL) era nedemocrat, s-a născut PLD. Cu toate acestea, este regretabil că s-a ajuns aici", spune senatorul. Cât despre faptul că unii analiști politici, mai mult sau mai puțin avizați, susțin că PLD ar fi un satelit al PD, Flutur consideră că la baza acestor afirmații nu stau decât niște minciuni răutăcioase. "Faptul că se speculează ideea potrivit căreia suntem satelitul PD, este vorba doar de un lucru răutăcios, o minciună. Cu PD, recunosc, avem o relație politică foarte corectă, constructivă și atât... Alături de democrați, nu facem altceva decât să ne împlinim dorința de consolidare, prin proiecte, a politicii de centru-dreapta. După ce vom reuși să consolidăm partidul, intenționăm să pornim o amplă acțiune de reconstrucție a țării, alături de PD, pe durată nedeterminată". Mai departe, Gheorghe Flutur apreciază că, pentru binele României, în primăvara acestui an, ar trebui demarate alegeri anticipate. "Pentru binele țării, nu cred că premierul Călin Popescu Tăriceanu trebuie să mai reziste în fruntea Guvernului, decât până în luna martie a acestui an. Mai mult, se vede cu ochiul liber că relația din Alianță, dintre PNL și PD, nu este una eficientă pentru țară. în mod clar, Alianța încă mai funcționează din inerție. Se știe că electoratul liberal, dar și cel al Alianței, a fost trădat de actuala conducere a PNL. în acest context, consider că avem nevoie de alegeri anticipate", a încheiat liderul platformist. ■ Olivian VĂDAN © MS Photo www.magazinsalafean.ro • Sălajul pe net. Șoferii 'suspendați' nu trec de reexaminare Doar doi conducători auto cu permisul de conducere suspendat au trecut, la testarea din 11 ianuarie, de testul privind verificarea cunoștințelor de circulație. La reexaminare s-au prezentat 12 șoferi "suspendați", dintre care doar doi își vor reprimi permisul de conducere, aceștia realizând 13, respectiv 14 puncte din cele 15 ale testului grilă. Din 1 decembrie 2006, momentul în care noul Cod Rutier a intrat în drepturi, polițiștii sălăjeni au suspendat 148 de permise de conducere. Agenții rutieri îi sfătuiesc pe șoferii rămași fără permise, să trateze cu seriozitate aceste testări, pentru că nu vor putea reintra în posesia permisului de conducere decât după ce promovează acest examen, chiar dacă perioada de suspendare a dreptului de a conduce a expirat. ■ D. Z.