Magazin Sălăjean, ianuarie 2008 (Anul 13, nr. 2-19)

2008-01-28 / nr. 16

Í K Cotidian de informație, opinie și publicitate Nr. 16 (2.687) Luni, 28 ianuarie 2008__________________________________________12 pagini - 0,90 lei Executivul Consiliului Județean I și-a asigurat posturi "de rezervă" în aparatul propriu Potrivit zicalei "omul gospodar Își face iarna car și vara sanie", reprezentanții executivului Consiliului Județean Sălaj și-au rezervat din timp, pentru eventualele zile negre, câteva posturi în structura instituției pe care, azi, o reprezintă. Cum statutul de ales local nu Iți asigură siguranța zilei de mâine decât pe termen limitat, președintele și cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean, Tiberiu Marc, Mircea Ghiurco și Csaka Tiberiu au deja viitorul asigurat, în condițiile în care rezultatele viitoarelor alegeri locale îi va scoate din actualele birouri de conducere. __________ pagina 3 Atenție la gripă! Autoritatea de Sănătate Publică (ASP) Sălaj reamintește populației importanța vaccinării antigripale și a respectării măsurilor de protecție în scopul prevenirii îmbolnăvirilor prin gripă, în condițiile în care în ultimele două săptămâni s-au confirmat 16 cazuri de gripă în țară. Potrivit unui comunicat de presă remis ieri de ASP Sălaj, până în prezent, prin campania de vaccinare gratuită a Ministerului Sănătății Publice, 40.400 de sălăjeni au fost vaccinați antigripal, întrucât gripa a cauzat deja epidemii în 14 state europene (inclusiv Ungaria și Bulgaria), medicii recomandă, în continuare, efectuarea vaccinării antigripale, mai ales la categoriile de populație considerate cu risc crescut de îmbolnăvire. De asemenea, pentru a preveni îmbolnăvirile, este bine să se evite aglomerările umane și, pe cât posibil, contactul cu persoanele bolnave. Acestea din urmă trebuie să fie izolate în camere luminoase, aerisite și încălzite la 24 - 26 grade Celsius, iar copiii trebuie ținuți la domiciliu, fără frecventarea cursurilor, pentru a nu transmite virușii în comunitate. Mihaela MOLDOVAN neexplodat la Hereclean Un proiectil neexplodat, provenind din al doilea război mondial a fost găsit jos de către proprietarul unei firme de colectare a fierului vechi la Hereclean. Acesta a sesizat polițiștii din localitate care, la rândul lor, au anunțat Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Sălaj. Specialiștii din cadrul ISU au ridicat, transportat și depozitat în siguranță proiectului, ce va fi detonat ulterior. ISU "Porolissum" Sălaj recomandă celor care găsesc ocazional elemente de muniție neexplodată să anunțe Poliția sau Pompierii sau să sune la 112, fără a atinge sau schimba poziția muniției. S. O. Sălajul are singura Bibliotecă Județeană fără sediu Perdantul cel mare al acestui talmeș-balmeș autohton este și în acest caz omul de rând, cititorul, care, pierdut între atâtea locații noi, nu mai știe unde să găsească volumele, când și cum. ___________________pagina 12 Cu "demisia în alb"pe masă, Cătălin Micula rămâne președintele PNL Sălaj ____________________________________________________ pagir