Magazin Sălăjean, ianuarie 2009 (Anul 14, nr. 1-19)

2009-01-15 / nr. 8

Chiar dacă numărul mașinilor este de zece ori mai mare decât cel al parcărilor, Parcarea ilegală în Zalău va fi sancționată la sânge . Dacă până în prezent tariful practicat de societatea Doralex Euro - firma care ridică și transportă mașinile parcate ilegal în municipiul Zalău, era de 70 de lei, nu peste multe zile, șoferii care parchează neregulamentar vor avea parte de o surpriză neplăcută, astfel încât vor trebui să scoată din buzunare mult mai mulți bani, și anume 200 de lei. _____________________________________________________________________________________ pagina 2 Lebede pe Someș Un cititor al ziarului nostru a reușit să fotografieze una din cele două lebede care se află, de ceva vreme, pe o „insulă" de sub podul, peste râul Someș, spre satul Rona. . Vasile Chiș, director tehnic al Direcției Silvice Zalău, ne-a declarat că din ceea ce cunoaște de la specialiști, ornitologi, prezența lebedelor pe Someș este „ciudată", pentru că „nu ar trebui să fie în zona aceasta". Un fenomen similar s-a întâmplat anii trecuți tot pe Someș, sub „podul mare" din Satu Mare, în opinia lui Vasile Chiș, tot „ciudat" este faptul că, în ultimii patru ani, stoluri de gâște sălbatice, în drumul către nord, se opresc pe lacul Vârșolț. ■ D.SĂUCA pta Unirii (în spatele Prefecturii) în caz de incendiu, pe aici nu se trece! Nici măcar pompierii Mașinile de intervenții ale pompierilor nu au acces în mai multe locuri și străzi din municipiul Zalău. Și nu pentru că le-ar fi interzis prin lege, ci, pur și simplu, nu au loc. pagina 3 ■iți Iar se răresc ți medicamentele în farmacii Creșterea la cote record a monedei europene, la peste 42 de lei, va afecta grav piața farmaceutică. Unele medicamente vitale ar putea să dispară din farmacii, iar altele s-ar putea scumpi semnificativ. pagina 5 Construcția primului finalizată în iunie Primul mall din Sălaj, cu o suprafață de peste 5.000 de metri pătrați, va fi finalizat în iunie 2009, investiția din centrul municipiului Zalău aparținând SC Euro Activ SRL și fiind în valoare de 3 milioane de euro. pagina 12 Are numai 8 ani și vrea o copilărie fără boală! Ionuț Chiorean a fost diagnosticat la doar 2 ani cu o tumoare pe creier și cu o boală rară din cauza cărora are peste 73 de kilograme. Ia medicamente în fiecare zi și trebuie să respecte o dietă drastică. Ionuț locuiește cu frățiorul mai mic și cu bunicii, într-o locuință socială, primită de la Primăria Zalău. Masa zilnică o primesc de la Cantina de ajutor social, întrucât toți banii li se duc pe tratamente. Ionuț are nevoie de bani pentru a putea fi operat în Franța, intervenția chirurgicală urmând să îl scape de tumoarea de pe creier. Bunicii au deschis un cont unde pot fi ajutați să îi ofere o viață mai bună nepotului lor: cont euro 2511A01089420290697 COD IBAN B018RNCB0697089420290001 contrei 2511A01089420290214 ROL1 COD IBAN B034RNCB0214089420290001 Deja vu Calfe vizavi de scoaia "Simion Barnuțiu" Muzică adevărată pentru oameni adevărați!