Magazin Sălăjean, iulie 2015 (Anul 20, nr. 121-143)

2015-07-13 / nr. 129

. Luni, 13 iulie 2015 Paula Todoran va alerga în premieră la Campionatul Mondial Atleta zălăuană va lua startul în proba de maraton, Campionatul Mondial fiind programat în perioada 22 - 31 august, la Beijing (China) o nouă premieră pentru Paula Todoran, cel mai bun produs la ora actuală din atletismul zălăuan. Sportiva pregătită de Mirel Seișanu va luat startul la finalul lunii august, în premieră, la Campionatul Mondial de Atletism, competiție programată în perioada 22 - 30 august, la Beijing (China). Atleta de la CSM Zalău șia îndeplinit baremul de calificare la competiția din China în toamna anului trecut, la Maratonul Internațional al Bucureștiului, concurs câștigat de sportiva zălăuană cu timpul de două ore, 41 de minute și 26 de secunde. "Federația Internațională de Atletism a stabilit în luna aprilie baremurile de participare la Campionatul Mondial și la Jocurile Olimpice, iar pentru proba de maraton, baremul la Mondiale putea fi realizat în perioada ianuarie 2014 - mai 2015. Eu am realizat baremul de calificare la Campionatul Mondial la Maratonul Internațional al Bucureștiului, desfășurat în luna octombrie a anului trecut. Fiind un traseu omologat de Federația Internațională, mi s-a luat în considerare timpul înregistrat la final, iar Federația Română de Atletism a aprobat participarea mea la competiția din China", a declarat Paula Todoran, care spune că acesta a fost unul dintre obiectivele pe care și le-a propus în acest an. "M-am bucurat foarte mult la primirea veștii, pentru că unul dintre obiectivele mele pentru acest an a fost și calificarea la Campionatul Mondial. Muncesc și mă antrenez foarte mult, pentru că îmi doresc să fiu în sportul de înaltă performanță și să reprezint țara cu cinste ori de câte ori am această ocazie". Pentru Paula Todoran, participarea la Campionatul Mondial va fi a doua premieră din acest an, după ce atleta zălăuană a luat startul în luna iunie pentru prima dată la Cupa Europei, în proba de 10.000 de metri. mm MRESMMMBBOMMMI Magazin Sǎlajean ' Zălăuanul Gabriel Vașvari s-a calificat cu FC Botoșani în turul doi al Europa League Unul dintre visele zălăuanului Gabriel Vașvari după ce a ajuns în Liga I a fost acela de a evolua în cupele europene cu FC Botoșani, formație cu care fotbalistul a promovat în primul eșalon în urmă cu doi ani. Formația moldavă a încheiat pe locul opt ediția trecută de campionat, dar a câștigat dreptul de a evolua în cupele europene. Aceasta, deoarece echipele din fața botoșenenilor, CFR Cluj, Petrolul Ploiești și Dinamo, nu au primit licența UEFA din cauza insolvenței, iar CSU Craiova nu a putut evolua în cupele europene, nefiind afiliată la FRF. FC Botoșani a evoluat în primul tur preliminar al Europa League, întâlnind FC Țhinvali, reprezentanta Georgiei. Formația pregătită de Leo Grozavu, fostul tehnician al Armăturii Zalău, a terminat la egalitate, scor 1-1 partida din manșa tur, desfășurată la Botoșani, iar în returul de la Tbilisi a reușit să se impună cu scorul de 3 -1. Gazdele au evoluat în inferioritate numerică din minutul 37, iar în minutul 49 a rămas în zece oameni și FC Botoșani. "De când am promovat cu FC Botoșani în Liga I, visul meu a fost să joc în cupele europene. Cred că orice jucător își dorește să joace într-o cupă europeană și mă bucur că am și eu această oportunitate. Mi s-a îndeplinit un vis, iar acum, după calificarea în turul al doilea, sunt și mai bucuros. A fost o "dublă" destul de grea, mai ales că noi am fost debutanți în această competiție, și ne bucurăm că am reușit să ne calificăm în turul doi, unde vom întâlni Legia Varșovia. Legia este o echipă foarte puternică, cu suporteri cum puține echipe au în Europa. Nu este imposibil să trecem de această echipă, dar va fi foarte greu", ne-a declarat mijlocașul zălăuan, care a fost integralist în ambele partide; în clasamentul celor mai buni marcatori de la FC Botoșani, zălăuanul Gabriel Vașvari s-a situat pe locul doi la finalul sezonului trecut, cu șapte goluri, după Attila Hadnagy, care a înscris de nouă ori, în vârstă de 28 de ani, Vașvari a evoluat înainte să se transfere la FC Botoșani la Armătura Zalău, FC Zalău și Universitatea Cluj. Antrenor din afara județului la FC Zalău "Contractul cu antrenorul Călin Pop a existat la finalul lunii iunie, iar pentru sezonul următor purtăm tratative cu mai mulți antrenori din afara județului. Intenționăm să facem o echipă cu jucători tineri și vrem să aducem un antrenor căruia îi place să lucreze cu astfel de fotbaliști", a afirmat președintele clubului FC Zalău, Ioan Morar Chiar dacă s-a retras din acționariatul clubului FC Zalău, Primăria și Consiliul Local vor susține în continuare activitatea clubului de fotbal, pe baza unui proiect de finanțare care va fi depus în aceste zile la primărie de către reprezentanții echipei. Reunirea lotului este programată miercuri, 15 iulie, la Stadionul Municipal, iar prima ședință de pregătire va fi condusă probabil de secundul Cristian Oros. Lui Călin Pop, antrenorul principal al FC Zalău din sezonul trecut, i-a expirat contractul în data de 30 iunie, iar președintele Ioan Morar a afirmat că intenționează să aducă la echipă un antrenor din afara județului. "Contractul clubului cu antrenorul Călin Pop a expirat la finalul lunii trecute. Nu au fost niciun fel de discuții contradictorii între noi, pur și simplu s-a încheiat colaborarea, iar pentru sezonul viitor căutăm un antrenor din afara județului. Suntem în tratative cu mai mulți tehnicieni în acest moment, dar nu pot dezvălui niciun nume până nu vom decide cu care dintre ei colaborăm. Intenționăm să facem o echipă cu jucători tineri și vrem să aducem un antrenor căruia îi place să lucreze cu jucătorii tineri. Până miercuri, când vrem să începem pregătirile pentru sezonul viitor, vom ști și numele antrenorului", ne-a declarat președintele Ioan Morar. în acest moment, sub contract cu FC Zalău mai sunt doar cinci jucători dintre cei care au activat în ediția trecută de campionat: Viorel Ionașcu, Daniel Supuran, Raul Stanciu și nigerienii Benjamin Kuku și Ibrahim Jamilu. Ultimii doi par deciși să nu mai continue la formația de sub Meseș, însă președintele Morar spune că transferarea jucătorilor nu este o problemă. "Jucători sunt foarte mulți pe piață, depinde de ce sumă dispune fiecare club pentru transferuri. Trebuie să vedem pe ce buget ne bazăm în sezonul viitor și în funcție de acest lucru vom stabili ce jucători vom aduce. Oricum, așa cum am mai spus, vrem să alcătuim o echipă tânără, fiindcă de promovare nu poate fi vorba, din moment ce nici măcar nu dispunem de o bază sportivă care să ne permită să jucăm în Liga a II-a", a mai afirmat oficialul zălăuan. FC Zalău a încheiat sezonul trecut al Ligii a III-a pe locul trei în Seria a V- a, cea mai bună clasare de după promovare. Startul noului sezon este programat în data de 28 august. Rubrică realizată de Marius Morar