Magazin Sălăjean, decembrie 2016 (Anul 21, nr. 231-247)

2016-12-08 / nr. 234

2 Joi 8 Decembrie 2016 Editorial Andreea Vilcovschi Glasul prejudecății in condițiile scăderii gradului de acoperire vaccinală în România, Ministerul Sănătății a pregătit un proiect prin care părinții vor fi obligați să își imunizeze odraslele. Cum era de așteptat, vocile anti-vaccinare nu au întârziat să se facă auzite, acestea acuzând autoritățile că vor să facă jocul marilor companii de medicamente, că încalcă niște drepturi constituționale ori că pun în pericol sănătatea copiilor, întrucât vaccinul ar fi factorul declanșator al unor afecțiuni grave. Mai mult decât atât, au criticat ingerința statului în prerogativele esențiale ale părinților în privința creșterii și copiilor lor. Nu am înțeles niciodată, de ce mulți părinți au impresia că dețin adevărul absolut despre „meseria" aceasta pentru simplul fapt că au dat viață. De parcă în felul ăsta au dobândit putere absolută de decizie asupra sorții celui mic. De foarte multe ori mi-a fost dat să aud imbecila replică „îmi cresc copilul cum cred de cuviință". Ba nu, nu o faci cum crezi de cuviință, pentru că a fi părinte nu te transformă într-un expert într-ale parentingului, nici într-un specialist în medicină ori întrun nutriționist de primă clasă! Nicidecum! Trebuie să o faci cu responsabilitate, iar nu mânat de prejudecăți. Vremurile în care pruncii erau hrăniți cu lapte de vacă-bivoliță încă din primele zile de viață, când li se dădea ceai de mac ca să doarmă liniștiți sau când diversificarea începea cu mult înaintea vârstei de șase luni, au apus. Mulți se amăgesc cu ideea că așa au crescut și ei si uite ce frumoși și zdraveni au ajuns! Totuși, de ce să repetăm greșelile părinților și bunicilor noștri? De ce să ne încăpățânăm să ignorăm niște informații prețioase, la care astăzi avem atât de facil acces? De ce să călcăm în picioare studiile unor cercetători care ne pot ajuta să avem copii sănătoși? De ce să refuzăm cu înverșunare să ne documentăm din surse de specialitate, cu informații pertinente și corecte, și să preferăm să credem orbește în tot felul de teorii conspirative, numai bune de creat panică în rândul populației? Și asta când la mijloc este binele copilului tău! Cercetările științifice ne-au permis să prevenim prin vaccinare niște boli periculoase. Cât de obtuz trebuie să fii ca să închizi ochii?? România a fost lovită în acest an de epidemia de rujeolă, în urma căreia aproape 700 de persoane au contactat boala, iar trei bebeluși au pierit. Potrivit schemei naționale de imunizare, vaccinul antirubeolic este administrat abia la vârsta de un an, întrucât până atunci organismul nu sintetizează anticorpi. Cu alte cuvinte, orice bebeluș este vulnerabil. Din păcate, vorbim despre un detaliu atât de important și trecut cu vederea de către susținătorii dobândirii imunității doar prin trecerea prin boală. De ce să sufere copilul meu pentru că x sau y au decis să nu își vaccineze pruncii? Cu ce drept x sau y pun în pericol sănătatea copilului meu? Muiin^iu Sălăjean www.infondat 1997agazinsalajean.ro e-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 6X1364; 0360 566067; 0360 566076 Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sălăjean IPJ Sălaj face colecție de polițiști inculpați Numărul polițiștilor sălăjeni care au probleme cu legea este în creștere îngrijorătoare. Numai în ultimele două luni, trei angajați ai Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj despre care procurorii susțin că au ignorat legea, au fost trimiși în judecată. Faptele sunt cu atât mai grave, cu cât ele sunt săvârșite de cei puși să vegheze asupra respectării legii. Andreea Vilcovschi Lista polițiștilor cu dosare penale se îngroașă. După subcomisarul Daniel Pemeș, judecat pentru evaziune fiscală și condamnat, de prima instanță, la închisoare cu suspendare, și Călin Conț, șeful de post din Surduc, ce are pe rol un proces pentru efectuarea de operațiuni financiare ca acte de comerț incompatibile cu funcția deținută, procurorii sălăjeni au trimis în judecată încă trei angajați ai Inspectoratului. Polițist rutier, la volanul unei mașini cu număr fals Este vorba despre agentul de poliție rutieră Andrei Horațiu Duca, trimis în judecată în 19 octombrie, pentru săvârșirea infracțiunilor de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat și conducere pe drumurile publice a unui autovehicul cu număr fals de înmatriculare. Potrivit reprezentanților Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, în perioada 23-29 septembrie 2016, angajatul Biroului Rutier Zalău, în mod repetat și în realizarea aceleiași rezoluții infracționale, a condus pe drumurile publice un autoturism marca BMW neînmatriculat, pe care a montat în prealabil plăcuțele cu numărul de înmatriculare C1-09-KGA. Numărul respectiv era atribuit în mod legal, la momentul comiterii faptelor, unui autoturism marca Opel Frontera, susțin anchetatorii. Polițistul iresponsabil și-a forțat norocul și a condus autoturismul chiar și pe bulevardul Mihai Viteazul, principala arteră a Zalăului, și "a comis șapte acte materiale, corespunzătoare fiecărei zile din intervalul menționat". Dosarul se află pe rolul Judecătoriei Zalău. A refuzat proba de sânge Pentru Dănilă Jula, șeful de post din Camăr, ziua de 4 noiembrie a acestui an a fost una cu ghinion. Oprit în trafic de către colegii lui, polițistului i s-a solicitat să sufle în etilotest, aparatul indicând o valoare a alcoolemiei de 0,67 mg/l în aerul expirat. A refuzat, însă, să meargă la spital unde să-i fie prelevate mostre biologice necesare în vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezenței unor substanțe. S-a ales, astfel, cu dosar penal, care a fost trimis spre judecată instanței din Șimleu Silvaniei. Pentru fapta sa, omul legii poate primi între unu și cinci ani de închisoare. Alcoolul a băgat-o într-un cap de pod Cu dosar penal a fost „răsplătită" și polițista Florina Maria Opriș, după ce la doar șase luni de la promovarea concursului pentru posturile de agenți în mediul rural s-a urcat la volan după ce a consumat mai multe pahare. După cum precizează procurorii, în 31 octombrie 2016, polițista în vârstă de 26 de ani a condus pe DN1H autoturismul marca Audi A6 cu numărul de înmatriculare SJ-58-MAI, între localitățile Halmășd și Șimleu Silvaniei, având o sânge o îmbibație alcoolică peste limita legală. Așa se face că ajunsă în Șimleu, tânăra a pierdut controlul direcției de deplasare și a părăsit partea carosabilă, intrând în coliziune cu un cap de pod. Cu ocazia recoltării mostrelor biologice, s-a constatat că la ora 20.35, femeia avea o alcoolemie în sânge de 1,95 g/l. Polițista a fost trimisă în judecată pentru comiterea infracțiunii de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe. Cauza a fost trimisă spre soluționare magistraților șimleuani. Dacă va fi găsită vinovată, angajata IPJ Sălaj riscă până la cinci ani de închisoare. Miercuri, termen pentru formularul 092 Olivian Vădan Administrația Județeană a Finanțelor Publice Sălaj face cunoscut faptul că, până joi, 8 decembrie, inclusiv, trebuie depusă la unitățile fiscale Declarația de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România, formula_ 092. Au această obligație persoanele juridice și persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere care au efectuat achiziții intracomunitare de bunuri în luna noiembrie 2016 și sunt obligate să-și modifice perioada fiscală devenind plătitori de TVA lunar.