Magazin Sălăjean, august 2018 (Anul 23, nr. 134-151)

2018-08-29 / nr. 149

Z1 Miercuri 29 August 2018 Trei țâri participă cu trupe de reconstituire istorică la “Báthory Fest [UNK] Alexndru Moldovan Perioada medievală a actualului oraș Șimleu Silvaniei, locul unde s-a născut Ștefan Báthory, principe al Transilvaniei și rege al Poloniei, va fi readusă la viață, în perioada 14-16 septembrie, în cadrul celei de-a treia ediții festivalului de reconstituire istorică Báthory Fest, eveniment la care și-au anunțat prezența trupe de reconstituire din Polonia, România și Ungaria. "Ideea organizării acestui eveniment este aceea de a promova valorile și patrimoniul existent în Șimleu Silvaniei. Este o idee de a readuce istoria și de a o transfera generațiilor tinere, generații viitoare și, de fapt, este un prilej de a înțelege mai bine trecutul nostru istoric, la Șimleu Silvaniei. In cadrul acestui eveniment, ca și în anii trecuți, au confirmat participarea trupe de reconstituire istorică din Polonia, România și Ungaria. Avem în acest an o trupă de dansatori din Polonia, Hora Antiqua, care vin cu partenerii noștri de la Fundația Husarilor. De asemenea, există acest sprijin pe care l-am primit încă din primul an în organizarea evenimentului de la Ministerul Apărării din Polonia, care ne sponsorizează cu transportul echipelor de reconstituire. Mai avem echipe din Ungaria și din România care vor participa la acest eveniment", a declarat marți, într-o conferință de presă, directorul Centrului Național de Informare Turistică Șimleu Silvaniei, Daniel Stejeran. Prezent la conferința de presă, primarul din Șimleu Silvaniei, Septimiu Țurcaș, a precizat că orașul are o conexiune cu Polonia, dată de nașterea lui Ștefan Báthory la Șimleu Silvaniei, dar și cu Israelul, dată de sinagoga transformată în Muzeu Memorial al Holocaustului. Acesta este motivul pentru care, în cadrul festivalului din acest an va fi dezvelită o placă aniversară, care să marcheze 100 de ani de la Marea Unire, 100 de ani de la independență a Poloniei, 70 de ani de la declararea independenței Israelului și 485 de ani de când în Cetatea Șimleului se năștea Ștefan Báthory. Daniel Stejeran a precizat că programul festivalului include, pentru ziua de vineri, o paradă a trupelor de reconstituire în cartierele orașului, pentru a anunța evenimentele de sâmbătă și program special la sinagogă, realizat de tineri evrei din localitatea Petah Tikva, din Israel. Sâmbătă va avea loc dezvelirea plăcii aniversare, parada medievală și deschiderea oficială a festivalului, "asediul cetății", prezentare de armuri, jocuri, iar seara, un concert "Tânăr și liber", susținut de tineri din Șimleu Silvaniei și un concert de muzică medievală inspirat din folclorul românesc susținut de trupa Corbu. "Elementul de anul acesta este acela că vom avea o poveste spusă de un narator, care va prezenta în română, engleză și maghiară, pentru ca și trupele să înțeleagă despre ce este vorba. Este un narator specializat pentru astfel de evenimente de reconstituire și va povesti ceea ce se va întâmpla în cadrul luptei dintre cele două tabere rivale", a subliniat Daniel Stejeran. Duminică este programată slujba religioasă și depunerea de coroane la bustul lui Ștefan Báthory, principe al Transilvaniei, rege al Poloniei și mare duce al Lituaniei. Ștefan Báthory, născut în 27 septembrie 1533, la Șimleu, a fost principe al Transilvaniei între 1571- 1575 și rege al Poloniei din 1575 până la moartea sa în 1586, fiind unul din cei mai renumiți membri ai familiei Báthory. Magazin Sălăjean ANUNȚ, Direcția de Asistență Socială Zalău cu sediul în Zalău, Piața Iuliu Maniu nr. 4-6 aduce la cunoștința asociațiilor și 9 99 9 fundațiilor române cu personalitate juridică din municipiul Zalău, care administrează unități de asistență 9 9 socială, faptul că începând cu luna Septembrie 2018 pot depune documentația de solicitare a subvenției pentru anul 2019 de la bugetul local, în temeiul Legii nr.34/1998. Convențiile pentru acordarea de servicii de asistență socială în temeiul Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială și H.G.nr.1153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998, vor fi încheiate în urma aprobării bugetului pentru anul 2019. Documentația de solicitare a subvenției va conține următoarele: a) cererea de solicitare a subvenției, conform modelului prevăzut în Anexa nr.1 la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.34/1998, în 3 exemplare; b) ultimul bilanț contabil înregistrat la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului Sălaj; c) balanța contabilă de verificare din luna anterioară termenului de depunere a documentației; d) certificat de atestare fiscală. Documentele prevăzute la lit. a) și d) vor fi prezentate în original. Documentația se va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Zalău, până la data de 28.09.2018. Vă invităm cu drag să participați la sărbătorirea a celei de a XX-a ediție a ediția a lll-a, care va avea loc in perioada 31 August - 2 Septembrie 2018. Comitetul de copii din Primăria Comunei Crasna Consiliul Local al Comunei Crasna Cultele religioase din Crasna Asociația Cserey Farkas Asociația Petőfi Sándor Centru de Informare Turistică Crasna Organizația UDMR Crasna și județului Sălaj Composesoratul Crasna Organizația femeilor UDMR Crasna întreprinzătorii mici și mijlocii din Crasna Liceul Tehnologic Cserey-Goga Consiliul Tinerilor din Crasna Crasna Serv. SRL IVu, 51 AlUJUSt 16:00 Competiție de badminton și tenis de masă Sala de sport 18:00 Primirea oaspeților din localitățile înfrățite Primăria - Sala de mese 19:00 Concert de muzică religioasă Căminul Cultural Petőfi Sándor 20:00 Concert Pintér Béla - Căminul Cultural Petőfi Sándor Sáncáld, 1 Septemene 08:00 Competiție de fotbal -Sala de sport 08:30 Concurs culinar - Piactor 08:30 Prepararea tradițională a silvaniei 09:00 TO Trail Running Start: Parcul de la Mobila Király 10:00 Deschidere oficială Premierea celor care au împlinit 50 de ani de căsnicie Primăria Sala de mese 11:30 Premierea competiției de alergare Parcul de la Mobila Király 12:00 Depunerea coroanelor la statuia lui Petőfi Sándor 12:30 Deschiderea expozițiilor Căminul Cultural Petőfi Sándor 13:00 Pauză de masă 15:00-18:00 Program cultural-artistic Căminul Cultural Petőfi Sándor 15:00-17:00 Spartac Crasna ’70-'80- Gloria Marin ‘70-’80 17:00 Premierea câștigătorilor concursului culinar - Scena din incinta pieței 18:00 -19:00 Program de prezentare Pompierii din Crasna - Incinta pieței 18:00 Gustarea mâncărurilor din prune Incinta pieței 20:00 Bass Beton Band koncert 21:00 Concert OLÁH (BOLYA 22:00 Foc de artificii 22:20 Extragerea TOMBOLEI 23:00 Concert Bass Beton Band Duminică, 2 Septembrie 10:00 Competiție de handbal - Sala de sport 10:00 Concurs de atelaje - Terenul de sport în pauză extragere TOMBOLĂ 10:00 Slujbă religioasă 17:00 Concert HELLMETON 18:00 Concert de muzică populară Miklós Szilvia și Szilágyi Sándor - Incinta pieței 21:00 Extragere TOMBOLĂ 21:30 Retro Party Qj Dr. Simai Jetyamarei prenumesc Prepararea silvației * Expoziții • Cortul copiilor Cortul de sănătate • PUNCT INFO • Zbor cu aeroplanul Colțul meșteșugarilor • Concurs culinar