Magazin Sălăjean, ianuarie 2019 (Anul 24, nr. 1-17)

2019-01-15 / nr. 8

Magazin Sălăjean Pericol de moarte pe șoselele sălăjene! Aproape 300 de “șoferi”, depistați fără permis de conducere Florin Negoiță In anul 2018, polițiștii cu atribuții pe linie rutieră au depistat, pe drumurile județului și în municipiul Zalău, 291 de persoane în timp ce conduceau vehiculele fără a deține permis de conducere. în toate cazurile, polițiștii au întocmit dosare penale. Poliția sălăjeană reamintește conducătorilor auto că o astfel de faptă constituie infracțiune și se pedepsește, conform Codului Penal, cu închisoarea de la unu la cinci ani. De asemenea, conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană al cărei permis de conducere este necorespunzător categoriei sau subcategoriei din care face parte vehiculul respectiv ori al cărei permis i-a fost retras sau anulat oricăreia exercitarea dreptului de a conduce i-a fost suspendată sau care nu are dreptul de a conduce autovehicule în România, se pedepsește cu închisoare de la șase luni la trei ani sau cu amendă. Prin nerespectarea prevederilor legale și a regulilor de circulație, persoanele care conduc vehiculele pe drumurile publice fără a deține permis de conducere pun în pericol atât siguranța lor cât și a celorlalți participanți la trafic. Modernizări în Zalău: trotuare și piste de biciclete în mai multe zone din oraș Trotuare și pistă de biciclete pe bulevardul Mihai Viteazul și în cartierul Simion Bărnuțiu, realizare și extindere canalizare pluvială, mobilier urban, dar și alte modernizări. Toate urmează să fie realizate în municipiul Zalău grație Programului Operațional Regional, Axa 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile. în acest sens, pe ordinea de zi a ședinței extraordinare de luni - 14 ianuarie, de Consiliu Local (CL), a fost supus spre aprobare un proiect de hotărâre: "Modernizare coridoare de mobilitate urbană durabilă - Zalău 2023". Potrivit proiectului, aprobat de consileri, bugetul investiției este de 59.711.886, 47 de lei, din care contribuția municipalității - 1.792.377, 14 de lei. Proiectul include trotuare și pistă de bicicletă pe bulevardul Mihai Viteazul, amenajare trotuare și pistă de biciclete pe o lungime de aproximativ 5,6 km din bulevard, reabilitare și extindere canalizare pluvială, realizare canal tehnic subteran pentru curenți slabi, amenajare stații autobuz, amplasare mobilier urban și amenajare spații verzi aferente. De asemenea, pe străzile Simion Bărnuțiu și Voievod Gelu vor fi amenajate: trotuarele, pistă de biciclete, va fi reabilitat carosabilul, amenajare bandă dedicată pentru autobuze pe un tronson de 1,4 km, iar sistemul de canalizare pluvial va fi reabilitat și extins. Perioada estimată pentru realizarea lucrărilor va fi martie 2019 - februarie 2023, lucrările urmând a fi demarate în trimestrul II din acest an. Augusta Teșinschi Marți În Ianuarie 2019 Asistații social ai Zalăului, obligați să munceasă în folosul comunității Augusta Teșinschi Asistații social, dar și persoanele apte de muncă, care beneficiază de o masă la Cantina de ajutor social din cadrul Primăriei Zalău, sunt obligați să presteze muncă în folosul comunității. în acest sens, consilierii locali au aprobat luni 14 ianuarie, în cadrul ședinței extraordinare de Consiliul Local (CL) un proiect de hotărâre privind planul de acțiuni și lucrările de interes local pentru repartizarea orelor de muncă. Astfel, pe tot parcursul anului 2019, în funcție de anotimp, asistații social vor trebui: să igienizeze zonele verzi, cimitirele și zonele de joacă pentru copii din municipiul Zalău, să măture aleile, să golească coșurile de gunoi aflate pe domeniul public în locuri special amenajate, să realizeze lucrări de întreținere a străzilor, să realizeze lucrări de îngrijire și curățenie pe stadionul municipal etc. De asemenea, potrivit planului de acțiuni, în perioada decembrie - februarie, aceștia au obligația să curățe zăpada de pe alei, străzi și locuri de joacă pentru copii, să transporte zăpada de pe căile publice de acces și să le mențină în siguranță pentru cetățeni pe timp de polei și îngheț (să spargă gheața alei), dar și să realizeze alte activități, în folosul comunității. în prezent în municipiul Zalău sunt 155 de astfel de persoane: 95 de asistați social și 60 de beneficiari la Cantina de ajutor social. Accident cu trei victime încarcerate, la limita județului cu Maramureș Un accident de circulație, soldat cu trei victime - persoane încarcerate, a avut loc în cursul după-amiezii de luni 14 ianuarie, în jurul orei 15.50 pe drumul județean DJ 108 D lângă complexul piscicol aflat la granița județului Sălaj cu Maramureș. Din câte se pare, șoferul unui autoturism, în care se aflau trei persoane, (doi bărbați și o femeie) a pierdut controlul volanului și s-a răsturnat cu acesta în afara părții carosabile. La fața locului au ajuns pompierii din cadrul Gărzii Cehu Silvaniei și Garda Fărcașa cu o autospecială, dar și o ambulață SMURD. Persoanele au fost descarcerate, iar echipajul SMURD de la Fărcașa a acordat îngrijiri medicale. ■ A.T.