Magazin Sălăjean, mai 2022 (Anul 27, nr. 79-100)

2022-05-05 / nr. 82

2 Joi 5 Mai 2022 Editorial Adrian Lungu Esti elev de 10? Păcat Sălajul are mulți oameni buni, oameni care excelează în meserie, prin comportamentul în societate. Numai că mulți dintre acești sălăjeni s-au săturat să iasă în public, să se implice, să își ofere serviciile, iar asta pentru că nu sunt băgați în seamă sau nu se dorește să fie băgați în seamă. Un asemenea om integru poate ajunge un ghimpe în coasta celui promovat politic. Vă propun un exercițiu. Câți dintre olimpicii Sălajului din ultimii 20 de ani muncesc în instituțiile publice din județ? Câți dintre liderii promovați politic își doresc lângă ei oameni independenți, oameni care nu depind de nimeni și de nimic, oameni care văd de la o poștă interesele meschine, ilegalitățile și prostituția cu iz politic? Ce șanse au asemenea oameni buni? După umila mea părere, asemenea oameni nu ajung să performeze în instituții publice, majoritatea pleacă în privat, în companii mari, acolo unde se mai dorește performanță. M-am întâlnit cu un fost olimpic la matematică. Făcusem cu el un interviu acum mai bine de 10 ani. M-am bucurat să îl revăd, l-am întrebat ce face, am stat, am vorbit. Era dezamăgit. Plecase în Cluj, acolo s-a angajat la o multinațională. A avut 10 la matematică, a performat și la facultate, dar nu s-a putut înscrie la un amărât de concurs într-o instituție publică. A fost olimpic, a absolvit cu nota maximă, dar nu avea decât trei ani dexperiență, iar pentru amărâtul ăla de post la care visa se cereau cinci ani de vechime în specialitatea studiilor. Fostul olimpic nu a avut nici măcar șansa de a se înscrie la concurs, nu l-a băgat nimeni în seamă, secretara isterică, cea care miroasea a cafea și țigări, i-a râs în nas. I-a spus să revină peste doi ani, să mai stea, să mai acumuleze experiență. Ce vină avea secretara? Așa e legea, prietene! Nu a fost nevoie de cinci ani de experiență la ditamai compania privată, acolo l-au angajat pe loc, iar sălăjeanul nostru proiectează acum planșe de bord pentru mașini de lux. Acolo e bun, dar statul român nu l-a vrut. Magazin Sălăjeanu fondat 1997 www.magazinsalajea11.ro e-mail: redactie@magazinsalajeian.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 ^ A" ' Editor: s.c. SIMAR Consiliere juridică: S.R.L. Director: jr Cornel Merișan ZALĂU Daniel Mureșan Secretariat Cristina Bot ISSN D . . . 1453-1283 Redactori: Tehnoredactare: Augusta Teșinschi Silviu Mocan Tiparul Daniel Săuca executat la n . Distribuție: Tipografia Razvan Pop Kovács Levente “Garamond" Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridica pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sălăjean La Zalău se organizează Bursa Generală a Locurilor de Muncă Augusta Teșinschi Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj organizează vineri - 20 mai. Bursa Generală a Locurilor de Muncă. Evenimentul, cu începere de la 9, va avea loc la Casa Municipală de Cultură din Zalău. Potrivit organizatorilor, angajatorii care dispun de locuri de muncă vacante și sunt interesați să participe la această acțiune pot depune situația privind locurile de muncă vacante ce vor fi oferite în cadrul bursei până la data de 18 mai 2022, ora 12, la sediul instituției din Zalău, strada Tudor Vladimirescu nr. 8, bloc P40 parter sau o pot transmite pe adresa de email anofm.sj.anofm.gov.ro. Bursa Generală a Locurilor de Muncă se va desfășura simultan la nivel național și se adresează tuturor persoanelor aflate în căutarea unui job sau celor care doresc să se reorienteze profesional spre ocupații cu posibilități de menținere a raportului de muncă pe termen mediu și lung. Obiectivul principal al acestui eveniment îl constituie creșterea gradului de ocupare, prin corelarea cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacțiunii directe dintre angajator și solicitantul locului de muncă, iar participarea la acest eveniment este gratuită. Se deschide renumitul Târg de la Negreni - Fechetău După doi ani de pauză, ediția de vară a tradiționalului târg de la Negreni - unul din cele mai vechi târguri din Transilvania se va desfășura în perioada 9-12 iunie. Târgul de la Negreni este unul cu o tradiție de câteva secole și se desfășoară anual în două ediții: cea de vară, în luna iunie, cunoscută sub denumirea de "Târgul Coaselor" și cea de toamnă organizată în al doilea sfârșit de săptămână a lunii octombrie. Târgul se desfășoară pe malul Crișului Repede, în localitatea Negreni, un sat așezat pe drumul european E60, la 10 km de Piatra Craiului, spre Cluj și anual, cu excepția perioadei pandemice, s-a bucurat de o bună popularitate, având oaspeți din: Ungaria, Europa de Vest, chiar și din America. ■ A. T. în Șimleu Silvaniei. A găsit peste 7.000 de lei pe stradă și s-a crezut norocos Un șimleu an în vârstă de 48 de ani s-a ales ca dosar penal și este cercetat de polițiști după ce și-a însușit o sumă de bani găsită pe strada Simion Bărnuțiu din Șimleu. Bărbatul care a găsit banii, respectiv 7.600 de lei, a fost identificat în cursul acestei săptămâni mai exact marți - 3 mai de polițiștii din Șimleu Silvaniei. Din câte se pare, cei peste 7.000 de lei găsiți de acesta au fost pierduți, în cursul lunii trecute, de un alt simleuan care îi purta (ținea) în buzunar. Prejudiciul a fost recuperat și restituit celui care i-a pierdut. "Cercetările sunt continuate de polițiștii din Șimleu Silvaniei pentru infracțiunea de însușire a bunului găsit sau ajuns din eroare la făptuitor", au precizat reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj. Oamenii legii precizează că fapta de a nu preda în termen de zece zile un bun găsit autorităților sau celui care l-a pierdut sau de a dispune de acel bun ca de al său se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau amendă. De asemenea, cu aceeași pedeapsă se sancționează și însușirea pe nedrept a unui bun mobil ce aparține altuia, ajuns din eroare sau în mod fortuit în posesia făptuitorului sau nepredarea acestuia în termen de 10 zile din momentul în care a cunoscut că bunul nu-i aparține. ■ A. T.