Magazin, ianuarie-iunie 1989 (Anul 32, nr. 1-25)

1989-01-28 / nr. 4

Штат т Proletari din toate țările, uniți-va I SIMBATA 28 IANUARIE 1989 REVISTĂ SĂPTĂMÂNALĂ EDITATĂ DE FRONTUL DEMOCRAȚIEI ȘI UNITĂȚII SOCIALISTE într-o indestructibilă unitate în jurul partidului, al secretarului său general, cu dragoste și aleasă recunoștință, cu hotărîrea fermă de a-l urma neabătut pe calea construirii socialismului și comunismului ^ ^ OFf^BÜ | Pagină-simbai în calendarul națiunii noastre, ziua de 26 ianuarie a reprezentat pentru țaza întreagă, unită în cuget și simțire, momentul plenar de caldă și vibrantă omagiere a ctitorului României socialiste, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la aniversarea zilei de naștere, a îndelungatei și eroicei sale activități revoluționare. Ca un fluviu s-au îndreptat, în acest ianuarie aniversar, spre marele fiu al patriei și partidului mărturiile de aleasă stimă și prețuire, de fierbinte dragoste și recunoștință pentru tot ceea ce a clădit, cu fapta și cu gîndul cutezanței, genialul strateg al societății socialiste multilateral dezvoltate, făuritorul de istorie, cel ale cărui viață și muncă reprezintă o cunună a virtuților poporului român. Oțelari și cercetători, mineri și chimiști, mecanizatori și constructori, cadre didactice și lucrători ai ogoarelor, electroniști și energeticieni, studenți, militari, elevi, oameni de toate virajele și profesiile au dat glas mîndriei de a munci și de a crea în cea mai rodnică perioadă din milenara istorie a țării. Epoca Nicolae Ceaușescu, omagiindu-l pe cel ce dezășuiește mersul nostru neabătut înainte, spre luminoasele piscuri ale comunismului, întru gloria și măreția patriei străbune. Națiunea română este recunoscătoare , iar mesajele trimise din toate colțurile țării, șuvoiul impetuos al faptelor de munca pilduitoare din aceste zile stau drept o emoționantă mărturie a celui care, cu luminoasă cutezanță revoluționară, cu pasiune și nestrămutată credință in forța brațelor și minții poporului unit și muncitor, incapacitatea lui de a-și edifica viitorul la care este îndreptățit să aspire, și-a consacrat întreaga viață, din cea mai fragedă tinerețe, luptei pentru binele și fericirea clasei muncitoare, a tuturor cetățenilor țării. С [UNK] deplină satisfacție, cu profundă mîndrie patriotică au primit comuniștii. Întregul nostru popor cuvintele de vibrantă emoție, de înaltă prețuire cuprinse în Scrisoarea omagială adresată tovarășului Nicolae Ceaușescu de către Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Consiliul de Stat și Guvernul Republicii Socialiste România în cadrul solemn al aniversării zilei de naștere, a îndelungatei și eroicei sale activități revoluționare. Expresie a gândurilor și sentimentelor întregii națiuni. Scrisoarea omagială, celelalte mesaje de felicitare adresate de delegații ale organismelor democrației muncitorești-revoluționare, ale organizațiilor de masă și obștești, relevă rolul hotărîtor al mult iubitului și stimatului nostru conducător de partid și de țară în elaborarea strategiei generale de dezvoltare economicosocială a patriei, contribuția determinantă adusă la crearea cadrului larg democratic menit să asigure participarea nemijlocită a oamenilor muncii la conducerea treburilor țării, aportul de mare substanță ideatică la dezvoltarea gindirii și practicii socialismului științific contemporan, la fundamentarea și orientarea întregii politici externe a partidului și statului, la creșterea prestigiului României în lume. Cuvintarea rostită la solemnul eveniment aniversar de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, marele om politic și patriot înflăcărat care și-a închinat viața și energia măreței cauze a libertății, independenței și prosperității patriei, constituie o sinteză științifică exemplară a sarcinilor deosebit de importante ce stau in fața partidului, a întregului popor in actuala etapă. Ideile și orientările de o profunzime analitică excepțională cuprinse în cuvințarea secretarului general al partidului, președintele României socialiste, evidențiază cu pregnanță spiritul său revoluționar, înalta sa responsabilitate față de viitorul comunist al patriei. Trasind cu siguranță și clarviziune politică direcțiile de acțiune ale efortului constructiv al tuturor colectivelor de muncă, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat — și în acest cadru — necesitatea de a ne uni eforturile pentru edificarea unei economii moderne, promovarea neabătută a progresului științific și tehnic, pentru înfăptuirea noii revoluții agrare, mai buna organizare a producției și a muncii, înfăptuirea consecventă a programelor de modernizare, concomitent cu perfecționarea continuă a activității politico-educative de dezvoltare a conștiinței revoluționare, de formare a omului nou, constructor conștient și devotat al comunismului în străbuna vatră românească de la Dunăre, Carpați și Marea cea mare. Document de inestimabilă valoare teoretică și practică, chintesență a spiritului științific vizionar, propriu ilustrului nostru conducător, cuvintarea tovarășului Nicolae Ceaușescu reprezintă o limpede și exemplară călăuză în acțiune, un prețios îndrumar al activității de zi cu zi. Momentului de ianuarie aniversar. Înaltă sărbătoare a conștiinței și faptei comuniste, i-a premers vizita de lucru a secretarului general al partidului in întreprinderi reprezentative din Capitală, expresie elocventă a democratismului orinduirii noastre socialiste, a dialogului permanent cu producătorii, proprietarii și beneficiarii de bunuri materiale și spirituale, in scopul îmbunătățirii continue a activității curente și de perspectivă la scara întregii țării, in lumina documentelor adoptate la Congresul al XIII-lea și Conferința Națională ale partidului. „A realiza obiectivele noii revoluții tehnico-științifice, creșterea nivelului general de cunoștințe și de pregătire profesională, tehnică și științifică a clasei muncitoare — arăta tovarășul Nicolae Ceaușescu la întîlnirea cu membrii consiliilor oamenilor muncii și alți reprezentanți ai muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor din întreprinderile bucureștene vizitate — reprezintă una din necesitățile vitale pentru ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație“. Desfășurată în atmosfera de puternică angajare, patriotică pentru transpunerea în practică a Tezelor din aprilie, a orientărilor și sarcinilor cuprinse în magistrala Expunere prezentată la importantul forum de partid, al organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești, din noiembrie 1988, vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu a oferit, totodată, puternicului detașament muncitoresc al Capitalei prilejul fericit de a-și uni gîndurile și sentimentele de aleasă dragoste și înaltă prețuire cu cele ale întregii națiuni, adresînd conducătorului partidului și statului nostru, din adîncul inimilor, urări de mulți ani, în deplină sănătate și nesecată putere de muncă, pentru a conduce cu aceeași clarviziune politică și cutezanță revoluționară mersul înainte al patriei pe calea edificării socialismului și comunismului. Manifestările entuziaste ale colectivelor de muncă bucureștene s-au constituit, astfel, intr-un profund omagiu adus, împreună cu toți cetățenii țării, la aniversarea zilei de naștere, a îndelungatei și eroicei activități revoluționare a marelui arhitect al României moderne, conjugîndu-se cu hotărirea fermă de a realiza integral sarcinile de producție pe anul în curs și pe întregul cincinal, de a moderniza continuu tehnologiile de fabricație, de a gospodări mai bine resursele materiale și umane, de a îmbunătăți calitatea fiecărui produs în scopul creșterii mai accentuate a eficienței economice la fiecare loc de muncă, în bogata suită de manifestări care au evidențiat personalitatea de excepție, in galeria marilor bărbați din istoria noastră multimilenară, a celui mai iubit și stimat fiu al națiunii române se înscrie și Simpozionul științific național cu tema „Concepția tovarășului Nicolae Ceaușescu privind lupta poporului român pentru unitate național-statală, pentru afirmarea liberă, independentă, demnă și suverană a României socialiste in rîndul statelor lumii“. Prestigioasa reuniune academică, desfășurată sub egida Consiliului Național al Științei și Invățămintului, a reliefat, cu deosebit respect ,o profundă recunoștință, contribuția creatoare a tovarășului Nicolae Ceaușescu la fundamentarea științei istorice românești contemporane, modul strălucit în care a definit și caracterizat conținutul și specificul fiecărei etape de dezvoltare economico-socială a țării, idei care au devenit un prețios îndrumar teoretic pentru cercetarea științifică în domeniu, în înțelegerea și interpretarea istoriei noastre naționale, a luptei eroice neîntrerupte a poporului romăn pentru afirmarea ființei proprii, pentru libertate națională și socială, pentru independență și unitate. Lucrările simpozionului au subliniat, de asemenea, contribuția remarcabilă a tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, eminent om politic și savant de largă recunoaștere internațională, la elaborarea și Înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și (Continuare în pagina a 2-a)