Magazin, iulie-decembrie 1998 (Anul 41, nr. 27-52)

1998-09-17 / nr. 38

Nr. 38 (2133) din 17 septembrie 1998 Alain Delon, Jane Birkin, Anne Parillaud, Keanu Reeves... sînt doar cîteva nume de actori sinonime cu noțiunea de „vedetă”. Fie că au o carieră artistică mai îndelungată sau nu, ei s-au impus în memoria publicului ca staruri celebre, strălucitoare, un fel de dar de la Dumnezeu pentru muritorii de rînd. Cu toate acestea, exceptînd talentul care poate fi considerat un dar divin, destinul acestor actori poartă amprenta, cel puțin pentru debutul în cariera lor artistică, a altor vedete care, la momentul potrivit, s-au oferit să joace pentru ei rolul de Pygmalion, în timp ce anonimii din acea vreme au acceptat rolul de elevi ascultători. Astfel s-au născut staruri ca foarte repede își dă seama că atunci cînd Jane nu e prin preajmă, nimic nu mai are farmec pentru el. Destul de repede, între ei se țese o poveste de dragoste tumultoasă, deși oarecum bizară, și, totodată, Serge intră în rolul de mentor. O transformă pe Jane din actriță în cîntăreața, compune muzică pentru ea, o învață să intoneze cuvintele cu un timbru de o senzualitate aparte și îi oferă „cuvinte tandre și melodioase” chiar și după 1980 cînd viețile lor se despart. Cu o personalitate pregnant marcată de contradicții devoratoare, Gainsbourg găsește totuși o bucurie infinită în formarea de vedete cu statut de unicat. France Gall îi datorează, la rândul ei, lansarea spre celebritate. ALAIN DELON. Frumosul măcelarf întors din Indochina Făcuse ucenicie ca măcelar, apoi se înrolase ca voluntar în Indochina, se întorsese acasă și nimic nu anunța traiectoria lui spre lumea cinematografiei. Numai că s-a întîmplat ca, în 1957, Alain Delon să-l cunoască pe actorul Jean-Claude Brialy care îi propune să-l însoțească la festivalul de la Cannes. Acolo, Alain e îndemnat să susțină o probă de actorie și, cu ajutorul unui producător de la Hollywood, face prima lui încercare de acest gen, folosindu-se de un scenariu improvizat. Reușeșete să-l impresioneze pe realizatorul Yves Allegret care-i oferă un rol în filmul „Quand la femme’en mêle”. Din acel moment, Delon se lansează pe o orbită de excepție. Prietenia lui cu Brialy, care strălucea în anii ’50, durează de peste 40 de ani, a întîmplat ca Alain Son să vadă la TV füul lui Michel Lang, „L’Hotel de la plage”. A fost frapat de o scurtă apariție a unui chip plin de candoare. De fapt, a fost de-a dreptul sedus. N-a așteptat prea mult, a făcut tot posibilul să afle cine e fata din film și să o întîlnească. Se numea Anne Parillaud. Fără nici o ezitare, i-a oferit rolul principal din filmul său de atunci „Pour la peau d’un flic”, care, lansat în 1981, a repurtat un real succes. Nu se înșelase în privința talentului tinerei actrițe. în anul următor, îi întîlnea chipul în „Battant”. Consacrarea avea să vină însă zece ani mai tîrziu de la debut cînd, în 1991, cu „Nikita” - filmul lui Luc Besson - obține un Cesar pentru cea mai bună actriță. KEANU REEVES. Băiatul de la pizzerie La 19 ani, total lipsit de bani, Keanu Reeves pregătea și vindea pizza în Los Angeles. într-o bună zi, i-a servit o apetisantă „margherita” unui actor în plină ascensiune, Rob Lowe. Amîndoi tineri și puși pe glume, s-au împrietenit, devenind de nedespărțit. Poate tocmai de aceea, Rob Lowe s-a gîndit să-l aducă pe Keanu pe platourile de filmare și să-l facă actor. I-a picat în mînă scenariul pentru „Youngblood”. Era nevoie de un personaj secundar și, lovitură de teatru, la proba de selecție pe care a susținuut-o. Keanu a fost preferat, deși nu avusese de-a face niciodată cu actoria. Cu prestația din acest film, s-a făcut remarcat și astfel a ajuns să i se ofere rolul lui Danceny din „Legături periculoase”, alături de Glenn Close. Incredibil de repede a devenit un răsfățat al publicului și al producătorilor. S-a delectat apoi din plin cu succesul din „Speed” și „Avocatul diavolului” unde îl are ca partener pe celebrul Al Pacino. JANE BIRKIN. Metamorfoza din actor în cîntăreață în 1968, mica englezoaică debarca la Paris pentru a juca în „Slogan”, un film de Pierre Grimblat, în care Serge Gainsbourg era vedetă. Acesta din urmă, осип [UNK]ий L și se joacă, împreună cu prietenii lui a inventat un mod amuzant de a se distra: colindă străzile la volanul mașinii sale, afișînd cu dărnicie „un zîmbet” de vampir feroce, cu colți lungi, însetați de singe. Paradoxal, năstrușnicia aceasta adaugă farmec chipului său de adolescent rebel, de vreme ce tot mai numeroase sînt scrisorile pe care le primește de la tinere ce-i vorbesc despre visul lor deja atacate de... un vampir ca el. «m dulce și... severă Pamela Anderson și-a sărbătorit cea de-a 31-a aniversare împreună cu actorii și tehnicienii care lucrează la serialul VIP, realizat în calitate de producătoare de fosta sirenă din ,Haywatch”. De data aceasta, blonda sexy - patron al producției a lăsat la o parte severitatea și exigența ce o caracterizează în noua sa postură și și-a servit „colegii” cu tot felul de dulciuri și chiar... dulcegării. în rest, le cere să muncească pînă la 15 ore pe zi, începînd de la ora 5 dimineața, șase zile pe sâptămînă. Se pare că a învățat ceva de la fostul ei șef, David Hasselhoff. BISSIl SA М [UNK]DАКЕ S fiind în total " dezacord cu ideea de circumcizie a fiului lor, Alyosha. Soțul, egiptean de origine, ține morțiș, din motive religioase, ca fiul lui de 14 ani să fie circumscris, în timp ce Nasta pcere că băiatul a depășit vîrsta la care se fac asemenea operații. Cei doi soți, ajunși la o sfirșită . De cîtva timp, Nastassja a Kinski și soțul ei, Ibrahim Moussa, se ceartă zdravăn, ; limita nervilor, au oferit recent în plină stradă un spectacol de proporții, pe fondul unui scandal asezonat cu violențe verbale și fizice, care a nece • GROS • PLAN [„Leon” 'este titul filmului lui Luc Besson, care a cucerit America, dar și numele cîinelui acestui regizor francez, căruia i-a oferit... un rol în actualul film la care regizorul lucrează, „Jeanne d'Arc”. ■ Liza Minelli, după mai multe depresii uneori recunoscute, alteori dezmințite, și-a găsit o alinare în a mînca cel puțin trei pachete de biscuiți cu ciocolată pe zi. ■ Testul alcoolemiei la care Gerard Depardieu a fost supus de poliție imediat după accidentul de motocicletă survenit în 18 mai a.c., a evidențiat faptul că actorul nu este doar un mare gurmand, ci și un băutor de forță. Rezultatul alcoolemiei: 2,55 g/l. ■ Despre Julio Iglesias s-a spus dintotdeauna că este un seducător incurabil. Această impresie pe care a lăsat-o lumii întregi de-a lungul celor cîteva decenii ale carierei sale artistice este acum susținută de o ,probă" mai puțin obișnuită: cei din anturajul lui apropiat susțin că Julio Iglesias are „un carnet negru" în care sînt înscrise numele a... 500 de femei ce au căzut de-a lungul timpului victime ale puterii sale de seducție. Probabil, nu toate aceste iubite sau pasagere cuceriri i-au plăcut frumosului latin la fel de mult, de vreme ce, în dreptul numelui fiecăreia dintre ele, există un calificativ asemănător celor ce se acordă hotelurilor sau băuturilor, de la una pînâ la trei stele. ■ Actrița spaniolă Victoria Abril a fost decorată de Patrick Leclerq, ambasadorul Franței la Madrid, pentru „contribuția la popularitatea filmului spaniol în Franța”. Abia stăpînindu-și lacrimile de emoție, actrița-fetiș a regizorului spaniol Pedro Almodovar a ținut sa adreseze tandre cuvinte celor doi fii ai săi, prezenți la ceremonie, care „i-au permis să-și regăsească fericirea”. ■ Care sînt starurile pe care englezii ar dori să le aibă alături printre invitații la o petrecere? Pentru a afla acest lucru, publicația britanică „Tatler” a realizat o anchetă și a stabilit în ordinea preferințelor celor ce au binevoit să răspundă la această întrebare o listă cu 50 de nume aparținînd unor personalități din lumea artei, afacerilor, modei și politicii. Cel mai solicitat s-a dovedit a fi Elton John, urmat îndeaproape de cupluri ca: Mick Jagger/Jerry Hall, Hugh Grant/Liz Hurley, Tony/Cherie Blair. Interesant, prințul Charles lipsește cu desăvîrșire din acest „inventar" al convivilor ideali.