Magazin, iulie-decembrie 2002 (Anul 45, nr. 27-52)

2002-11-07 / nr. 45

bine ]i de știut în hipotiroidie, acea glandă delicată, de forma unui fluture, tiroida, nu secretă suficienți hormoni. Simptomele hipotiroidiei sunt contrare celor ale hipertiroidiei, despre care am scris săptămânile trecute. Există o singură diferență. în hipotiroidie, acestea se instalează parcă mai lent, sunt legate de anii vârstei а I treia, apar mai ales după 60 de ani, majoritatea bolnavilor sunt femei și se remarcă același raport ca la hipertiroidie, respectiv 20 de femei la un bărbat. Ca principale simptome, pot fi enumerate: oboseala și somnolența, creșterea în greutate și încetinirea mișcărilor, simptome ce sunt imputate în mod greșit vârstei. In plus, hipotiroidienii suportă dese stări de constipație. Epiderma bolnavilor devine palidă, rece la atingere, uscată, iar podoaba capilară li se rărește. Vasele sangvine ale hipotiroidienilor sunt contractate, auzul le scade parcă în fiecare zi, vocea li se modifică, adesea îngroșându-se. Specialiștii au stabilit că mai ales cauzele hipotiroidiei sunt de origine autoimună. Organismul fabrică anticorpi, aceștia împiedicând buna funcționare a tiroidei și, automat, ritmul producerii hormonilor scade. Dar hipotiroidia mai poate fi cauzată și de tratamentul antihipertiroidian, care a fost prost dozat. Când regiunea gâtului este supusă radioterapiei, se poate ca însăși tiroida să fie atinsă și, poate, parțial distrusă. Nu-i mai puțin adevărat, că unele hipotiroidii sunt congenitale iar fătul ori nou-născutul pot fi atacați cu consecințe nefaste asupra sistemului nervos, deci cu i un retard mental. Administrându-se bolnavului hormoni tiroidieni de sinteză - triiothyronina și thyroxina - trebuie des controlat dozajul acestora în sânge. Funcționarea excesivă saunsuficientă a tiroidei va fi totdeauna confirmată de dozajul sangvin, al celor doi hormoni, secretați de această glandă. Pentru precizie, dozările se fac numai cu metode de înaltă tehnică asupra sângelui recoltat de la i bolnav. I Dr. VALERIU MANTA J I Nr. 45 (2348) din 7 noiembrie 2002 i'Oi iima c Dosarele frumuseții ăsați în apă rece cojile masajul de fiecare parte de 20-25 poi un umăr la altul, pe toată zona decolteului, când cu o mână, când cu cealaltă. Aplicați 6 seri la rând câte o fiolă de lăptișor de matcă, atât pe decolteu, cât și pe toată zona gâtului. Dormiți fără pernă. Seara și dimineața, faceți ușoare mișcări de gimnastică, rotiri de cap, aplecări, încordarea mușchilor gâtului. Cosmetician NEUPFEIFFER Petttiw сйттшмШ, dmmta Api Estetic acordă cititoarelor noastre o reducere cu 10% a costului tratamentului cosmetic și de îngrijire corporală, pe baza talonului de mai jos: Nume___ Prenume Doresc un tratament cosmetic la API-ESTETIC, București, Str. C.A. ROSETTI nr. 31 Telefon: 2113827; 092824212. oi de la o portocală (24 ore). Seara, după baie, loționați regiunea decolteului și a gâtului cu un tampon de vată înmuiat în loziunea de portocale. Aplicați apoi un strat subțire de cremă de întreținere, alunecați ușor, cu toată palma, netezind bine pielea de la sân, până în regiunea maxilarului inferior. O mână urmează cealaltă mână. Se execută de o parte și de alta a tiroidei, realizând ori. Alunecați apoi cu palmele de la Atenție la gât Lila decolteu 4 f éetrtte După despărțirea de Rosalie, împreună cu care are doi copii (Anouchka, 11 ani și Alain-Fabien, 8 ani), Alain Delon a trăit clipe de fericire oferite de statutul său de bunic. La premiera filmului „101 dalmațieni 2”, actorul a fost însoțit de nepoata sa, fiica lui Anthony. La 6 ani, Loup era flancată de mătușa Anouchka și de unchiul Alain-Fabien... “Pottediedknii Potrivit indiscreților, marea iubire dintre Vincent Cassel și Monica Bellucci ar cunoaște o perioadă glacială. Cei doi, căsătoriți în urmă cu trei ani, se întâlnesc, în ultimul timp, mai mult pe ecran decât în viața cotidiană: în timpul unui dineu, la Londra, gurile rele vorbeau despre o despărțire. între Monica și Vincent, iubirea este întotdeauna ireversibilă... între 3 și 6 ani, fetițele sunt adesea foarte vorbărețe. De ce? Psihologul Christine Brunet avansează, drept răspuns, patru ipoteze. Numeroase studii arată că fetițele vorbesc Gena cancerului la sân într-adevăr, cercetătorii americani au descoperit o genă a cărei absență sau proastă funcționare ar putea explica existența cancerului la sân de origine neereditară. La peste 60 la sută dintre cazurile de cancer la sân care nu au origine ereditară s-a descoperit lipsa genei DBC2 (Deleted in Breast Cancer). Cercetătorii americani au demonstrat că producerea proteinei DBC2 are capacitatea de a distruge celulele bolnave sau de a le opri dezvoltarea. studiu recent, efectuat de un grup de cercetători americani, readuce în discuție orele de somn necesare refacerii organismului. S-a constatat, astfel, că odihna de numai șase ore pe noapte poate induce somnolența în timpul zilei și, în același timp, reduce performanțele fizice și intelectuale, sau contribuie la apariția unei mari varietăți de afecțiuni (probleme sangvine, dureri de inimă, ateroscleroză). „Micșorarea cu două ore a timpului alocat somnului, comparativ cu nivelul optim de opt ore de odihnă pe noapte, are mai multe efecte negative decât s-ar putea crede” subliniază prof. Alexandros N. Vontzas, de la Perm State College of Medicine din Hershey, SUA. Profesorul american consideră că până acum s-au făcut prea puține studii care să evalueze consecințele restricției moderate de somn. Somnul insuficient scade vigilența și abilitățile de a îndeplini sarcini care solicită coordonarea mișcărilor și efectuarea de calcule. Nu trebuie ignorat nici faptul că un număr redus de ore de somn poate favoriza un risc crescut de boli cardiovasculare și de osteoporoză, de utilizare Pentru Gérard Depardieu era de neconceput să piardă un spectacol in care juca Carole Bouquet. Chiar dacă in aceasta vara ea a decis să locuiască separat, iar când s-a tins a ținut să se confeseze: „O femeie ce își schimbă look-ul, este o femeie ce iși schimbă viața". Gestul de tandrețe surprins pare аn semnul reimpăcării... mai mult decât băieții. Lor le face plăcere să utilizeze cuvintele, să se joace chiar cu acestea. ♦ Intre 3 și 6 ani, copiii, încet-încet, devin conștienți de sexul lor. Ei se identifica cu părintele de același sex. Fetița își va imita mama, îi va încălca pantofii, se va machia și va vorbi cu ea. ♦ Mica vorbăreață remarcă faptul că tatăl o asculta atent pe mamă, când vorbește. Și cum obiectivul tuturor fetițelor, la această vârstă, este de „a-și seduce” tatăl, va vorbi mult, cu zâmbetul pe buze. ♦ Vocația de vorbăreață se trezește adesea o dată cu nașterea unui frate sau a unei surori. Pentru că micuțul este în centrul atenției, fetița își va dobândi și ea un loc privilegiat, vorbind mult, cu toți cei din anturaj. âuija-i'ijjn SOMNUL INSIMCIENT afectează sănătatea ♦ Și în această săptămână, câteva rețete sugerate de cititoarea noastră fidelă, doamna Chereji Clara, din Vișeul de Sus. SUPĂ-CREMĂ DE ȚELINĂ 3-4 bucăți de țelină, 2 cepe, 2- 3 cartofi, 50-60 g unt, 100 g cașcaval, 1 lingură de făină, 1 praf de lapte, sare, 21 supă. Se curăță țelina și ceapa și se așază cu apa la foc. După ce au fiert 30 minute, se adaugă cartofii curățați, spălați și tăiați în patru. Când tot zarzavatul este bine fiert, se trece prin sită și se adaugă zeama în care a fiert. Se toarnă făina desfăcută cu laptele călduț. Se potrivește de sare și se lasă pe foc să mai dea câteva clocote. La sfârșit, se adaugă untul și se presară pe deasupra cașcaval ras. Se servește cu crutoane din pâine prăjită. SUPĂ FRANȚUZEASCĂ 250-300 g slănină afumată, 'A varză, 'A kg fasole verde, 'A kg mazăre, 1 dovlecel, 1 fir praz, 2 morcovi, 1 păstârnac, 1 rădăcină de pătrunjel, 1A țelină, 3-4 roșii, 2-2 [UNK] sapă, sare, piper, verdeață. Se curăță zarzavatul, se spală și se așază pe foc într-un vas cu apă. Se lasă să fiarbă 1 [UNK] ore. Dacă totul este bine fiert, se strecoară supa și se așază din nou pe foc. Când clocotește, se adaugă slănina tăiată în cubulețe și se lasă să fiarbă la foc potrivit 15-20 minute. Când slănina este fiartă, se pun în supă untul, sarea și piperul. înainte de a servi supa, se așază în castron cutoane din pâine prăjită, peste care se toarnă supa fierbinte. Această supă se poate servi la masă cu smântână și cu verdeață tocată mărunt. GĂLEȘTE DE CAȘCAVAL 3-3 [UNK] linguri cu cașcaval ras pe partea mică a rozătoarei, 2 ouă, 1 lingură de unt, 1 У [UNK] linguri de făină și un vârf de cuțit de sare. Se freacă untul bine într-o farfurie adâncă, se adaugă gălbenușurile, cașcavalul ras și făina. După ce s-au amestecat bine, se pun albușul bătut spumă și puțină sare. Se formează cu mâna găluște rotunde, nu prea mari, se tăvălesc prin făină și se introduc în supa clocotită. Când sunt fierte, se scot cu lingura de spumă și se așază în castron, deasupra se toarnă prin strecurătoare supa clocotită. SUFLEU DE MERE 1 kg mere, 30 g unt, 400 g zahăr, 10 albușuri, 1 ceșcuță vin, 1 [UNK] baton vanilie, 1 ceașcă apă. Merele se curăță, se spală, se taie în bucăți și se pun într-o cratiță să se înmoaie cu untul, 2 linguri zahăr, vinul și vanilia. După ce merele s-au înmuiat și vinul a scăzut complet, se trage deoparte vasul, se lasă să se răcească, apoi se trece prin sită. Separat se face un sirop gros din 350 g zahăr și apă, care se amestecă cu merele și se fierbe până ce capătă consistență. Se lasă să se răcească, apoi se amestecă cu albușurile bătute spumă și se toarnă într-un vas jena sau într-o cratiță bine unsă. Se pune sufleul la cuptor, la foc potrivit, 20-25 minute. Se servește în vasul în care a fost copt.