Evangelischen Gymnasiums, Medgyes, 1937

2 Cronica şcoalei 1937/1938. In anul şcolar 1937/38 cursurile au fost o singură dată întrerupte prin faptul că edificiul şcoalei, pe timpul de la 6 până la 18 Octomvrie 1937, a fost rechiziţionat pentru Comandamentul manevrelor regale. Chiar şi Majestatea Sa Regele Carol I a petrecut cu această ocaziune câteva ore în edificiul şcoalei noastre. Alte întreruperi n’au fost. Anul şcolar a început şi s’a încheiat în conformitate cu ordinele în vigoare. Starea sanitară era foarte bună. Şcoala s’a inspectat de două ori în decursul anului şi anume la 20 Septemvrie 1937 de dl. Inspector General Silviu Ţeposu, prin care s’a făcut inspecţia administrativă, şi la 8—9 Martie 1938 de dl. Inspector General-Şef Octavian Giurgiu care, după o inspecţie pedagogică amănunţită şi după vizitarea colecţiunilor şi a mobilierului edificiului, şi-a exprimat mulţumirea în procesul verbal dresat. Corpul didactic a avut o singură schimbare. Dl. prof. Dr. Egon Heider, fiind ales la 14 Noemvrie 1937 ca primpredicator din Mediaş, a ieşit la începutul vacanţei de Crăciun din postul său de profesor de matematici, postul care a fost ocupat de dânsul peste un an de zile. Şcoala a pierdut astfel un profesor foarte destoinic, iubit şi predat de elevi. In locul lui, Presbiterul ev. C. A. din Mediaş a ales pe dl. profesor Alfred Meyer din Arcis, Basarabia, care a început activitatea sa la 1 ianuarie 1938. In executarea ordinelor statului şi ale Consistoriului regnicolar, în sensul cărora profesorii tuturor şcolilor sunt rugaţi a se ocupa, şi în afară de cursurile regulate, cu şcolarii lor şi a-i îndruma pentru folosirea productivă a timpului liber, am aranjat în decursul anului curent o serie întreagă de petreceri şcolare. Şezători săptămânale au avut îndeosebi clasele a IlI-a şi a IV-a. Aceste şedinţe au fost conduse de dnii Dr. Egon Heidel, Alfred Meyer şi Gerhard Soos, diriginţii claselor de mai sus Obiectul şedinţelor a fost desvoltarea camaraderiei prin cântece populare, citiri şi recitări de poezii şi ale pieselor teatrale, declamaţiuni şi prin conferinţe. Rezultatul frumos al şedinţelor s-a arătat în şezători ţinute împreună cu părinţii şi prietenii elevilor. Un scop asemănător au avut şi numeroasele excursiuni şi călătorii şcolare, pe cari le-am făcut cu nişte clase în timpul de la 18 iunie, iar cu restul claselor după sfârşitul anului şcolar. Excursiunile şi călătoriile au dus pe elevii mai mici în împrejurimea Mediaşului şi în munţii Sibiului şi Făgăraşului, iar pe cei mari în Banat şi la Marea Neagră. Mai departe, elevii în anul acesta au participat la mai multe concursuri sportive. Serbarea noastră de concursuri gimnastice a avut loc în ziua de 31 Maiu 1938. La concursurile sportive din 8 Iunie la Mediaş, elevii noştri au câştigat nouă din unsprezece premii. La Timişoara, grupul nostru de „Handball“ a învins pe elevii din „Banaţia“ 15:6 Şi pe urmă în Bistriţa, unde la Paşti s-a ţinut a cincea Olimpiadă a şcolarilor săseşti din cursul superior, am câştigat următoarele premii: Premiul pentru gimnastică la unelte, câte un premiu I la desemnul artistic, la fotografie şi la lucrul manual şi câte un premiu II la declamaţiune şi la lucrul manual. Ziua patronului s’a sărbătorit ca de obiceiu la 11 Maiu 1938, la ora 20 şi jumătate, şcolarii tuturor şcolilor săseşti din localitate au plecat la monumentul lui „Stefan Ludwig Roth“. Monumentul a fost împodobit şi s’au ţinut cuvântări, recitări şi cântece în amintirea eroului nostru. Celelalte serbări au fost ţinute în mod solemn, în conformitate cu ordinele primite. Dr. Otto Folberth director.