Milcovul, ianuarie-martie 1973 (Anul 6, nr. 1076-1150)

1973-03-28 / nr. 1147

MILCOVUL nr. 1147 în municipiul Focșani s-au încheiat adunările generale la toate asociațiile de locatari, care ne prilejuiesc consemnarea unor constatări cu referire în primul rînd la rolul acestor asociații spre o mai bună gospodărire cartierelor de blocuri, cit și spre a asigurarea unui climat adecvat de conviețuire civilizată. Concluzia generală care se desprinde este că membrii asociațiilor, locatarii s-au dovedit tot mai preocupați pentru ca blocurile în care locuiesc să fie din ce în ce mai bine gospodărite, asigurindu-le prin aceasta un aspect corespunzător. Acest lucru s-a desprins din numărul mare al participanților la discuții (225 de vorbitori) cât și din problematica abordată. Astfel, unii participanți la discuții, ca : Iordan Răcoreanu blocul F, Zoe Gheorghiu, blocul I, ambii de la asociația nr. 1, gară, Constantin Spoială de la asociația nr. 4, Gheorghe Adam de la asociația nr. 5 și alții, a reieșit că, pentru îmbunătățirea condițiilor de viață în blocuri, o îndatorire de seamă revine locatarilor înșiși. Aspectele ridicate de aceștia au privit întreținerea interioară a apartamentelor, a părților de folosință comună, crearea unui cadru ambiant prin transformarea fiecărui teren viran în spațiu verde, plantarea de cît mai mulți arbori și flori, păstrarea liniștei în apartamente, menținerea curățeniei pe casa scărilor etc. La toate acestea se adaugă și rolul tot atît de important pe care îl are Întreprinderea de gospodărire comunală și locativă care administrează fondul locativ proprietate de stat și care trebuie să acționeze permanent la înlăturarea defecțiunilor la apartamente, căci cad în sarcina proprietarului, conform Legii nr. 10/1968 privind administrarea fondului locativ. Participanții la cuvînt au ridicat probleme importante pe linia îmbunătățirii condițiilor de trai în blocuri deoarece, prin partici, parea nemijlocită la aceste adunări a membrilor comitetului executiv, personal a tovarășului Ion Anastasiu, primarul municipiului, și-au putut da seama de preocuparea organului local al administrației de stat pentru ca fiecărui locatar să-i fie asigurate condiții din ce în ce mai bune in blocul respectiv. Cele 31 propuneri făcute în cadrul adunărilor generale, s-au referit ,în majoritate, la unele neajunsuri produse de desele defecțiuni ce s-au ivit la instalațiile sanitare în apartamente, la porțiunile de acoperiș, la unele degradări ale tencuielilor exterioare, ceea ce a facilitat apariția umezelii în interiorul apartamentelor. Alte zeci de propuneri au vizat o mai ritmică aprovizionare a unităților comerciale cu produse alimentare, îmbunătățirea modalităților de desfacere a produselor lactate la orele matinale, înființarea de noi chioșcuri alimentare în zonele blocurilor din cartierul gară (centralele 1 și 2), înființarea de puncte sanitare ale circumscripțiilor respective în cartierele Bahne și Focșani- Sud, instalarea de posturi telefonice, reglementarea unor măsuri de circulație și parcare a mijloacelor auto, desfășurarea mai bună a transportului in comun ș.a. Pentru ca propunerile făcute de locatari să fie rezolvate operativ, la adunările generale au participat și conducerile unităților de care depinde înfăptuirea unor atare măsuri : I.G.C.L., O.C.L.A., C.L.F., I.R.E.Bc., I.J.C.M.. Urmare a acestei măsuri adoptate de comitetul executiv al Consiliului popular municipal, a fost posibilă rezolvarea operativă a multora din propunerile locatarilor ca de exemplu: distribuirea corespunzătoare a apei menajere și reci la centrala gară, repararea acoperișurilor la blocurile din cartierul Focșani- Sud, înființarea unei circumscripții sanitare în cartierul Bahne, evacuarea apei din subsolul blocurilor H-1, H-2, H-3, din cartierul gară și blocul B-4 din Focșani-Sud. Paralel cu evacuarea apei s-a trecut și la repararea conductelor termice. De asemenea, au fost confecționate glafuri din tablă urmînd a fi montate la blocurile din cartierul Bahne. In legătură cu rezolvarea propunerilor merită evidențiat și aportul noilor comitete ale asociațiilor de locatari, al președinților și împuterniciților în general, care imediat după ce au fost, aleși, și, respectiv, desemnați, s-au întrunit în ședințe de lucru unde au analizat posibilitățile de care dispun pentru rezolvarea propunerilor ce cad in sarcina asociațiilor. Tovarășii Grigore Birlă, președinte la asociația nr. 1 și Gheorghe Adam de la asociația nr. 5, a doua zi după ținerea adunării generale, au trecut la mobilizarea comitetelor de asociații pe blocuri și a locatarilor cu al căror sprijin au rezolvat sarcini importante de ordin gospodăresc și de întreținere : completarea geamurilor sparte la ușile de la intrare în blocuri, asigurarea iluminatului electric pe casa scărilor, curățirea căminelor de la rețeaua termică și astuparea gurilor de canal, executarea curățeniei pe casa scărilor. La asociația nr. 5, s-a stabilit locul pentru aleile de acces al autocamioanelor de pe șantier. Măsuri operative au luat celelalte asociații pentru rezolivarea multor probleme ce nu suportau amînare. Tot ca urmare a propunerilor, la fiecare asociație s-a inițiat cîte un registru in care fiecare locatar are prilejul să vină cu observații și sugestii, să aducă la cunoștința asociației, unele defecțiuni ivite în apartamente pentru a fi remediate de personalul de întreținere calificat. Pentru ca o dată cu îmbunătățirea timpului să se poată trece imediat la executarea lucrărilor de întreținere a spațiilor verzi existente, la amenajarea altor spații, la plantarea de arbori și însămînțarea de gazon, fiecare comitet de asociație a procedat la repartizarea pe locatari a acestor lucrări. In felul acesta, fiecare locatar își va putea aduce din plin contribuția la mai buna gospodărire și înfrumusețare a cartierului în care locuiește. S-au stabilit sarcini pentru amenajarea unor terenuri de joacă pentru copii, în special în cartierul Bahna și Focșani-Sud, care nu au asemenea dotări, cit și pentru extinderea celor existente în cartierul gară. Pentru realizarea sarcinilor de interes gospodăresc, tuturor locatarilor le revine îndatorirea civică de a participa și a veghea permanent la înfrumusețarea blocurilor, a apartamentelor în care locuiesc, a spațiilor verzi existente. Fiecare locatar trebuie să-și aducă întreaga contribuție la înfrumusețarea casei scărilor, balcoanelor, cît și interioarelor apartamentelor, înlăturarea neajunsurilor pricinuite de însăși atitudinea unor locatari, noile comitete ale asociațiilor vor trebui să folosească mai mult aportul locatarilor la demascarea cazurilor negative și să favorizeze mai mult crearea unei opinii de masă împotriva acelora care, puțini la număr, nesocotesc regulile de bună conviețuire civilizată. Prin măsurile organizatorice ce vor fi luate de fiecare asociație, cu sprijinul permanent al comitetului executiv, se va putea reuși ca, blocurile din municipiul Focșani să aibă o înfățișare tot mai atractivă și, în final, fiecare locatar să poată beneficia de condiții tot mai bune de locuit. Constantin APOSTOL, șeful Serviciului administrației locale de stat Nucleu mobilizator, climat de înflorire a inițiativelor gospodărești, asociațiile de locatari închiderea învățămîntului de partid (Urmare din pag. I) să-l dea în această perioadă în lămurirea diferitelor aspecte ale generalizării aplicării acordului global in agricultură și a altor probleme, cabinetele de științe sociale. In programul de activități ale acestora să figureze expuneri, consultații, răspunsuri la întrebări, ajutorarea cursanților cu materiale de studiu, hotărîrile partidului, legile statului, hotărîri ale Comitetului județean de partid și propriile hotărîri, ziare, reviste. La aceste acțiuni să fie antrenați specialiști din comună în domeniul agriculturii, cadrele didactice. In vederea unui sprijin concret și eficient, lămuririi diverselor probleme ce se ridică, birourile comitetelor comunale de partid vor repartiza membrii acestora pe cursuri care vor participa la dezbateri și la alte activități prilejuite de închiderea învățămintului de partid. In această perioadă are loc și închiderea învățămîntului politic U.T.C. Este de datoria organizațiilor de partid de a acorda acestei acțiuni o atenție la fel de mare ca și Învățămîntului de partid, îndrumînd organizațiile U.T.C. de a folosi convorbirile recapitulative pentru aprofundarea problemelor majore ale politicii interne și externe a partidului și statului nostru, a sarcinilor ce revin tineretului în această etapă. După Închiderea Invățămîntului de partid la sate, comitetele comunale de partid urmează a întocmi planuri concrete de continuare a muncii de educație a membrilor de partid și a celorlalți oameni ai muncii, de informare a lor cu problemele politicii partidului. La cabinetele de științe sociale trebuie să se organizeze, cu ajutorul forțelor locale sau cu sprijinul lectorilor Comitetului județean de partid, expuneri periodice pe diferite teme și alte activități care să răspundă cît mai bine nevoilor de cunoaștere a diverselor categorii de oameni ai muncii. SJiiJnfl[JSJmjJR*IfJb Jl C A irma TftVtT TTV AJL uAJnkJtw w JLiUa KMH nu liii^v.uiiWnV.V.i ■■■■.....Vi Mill mi iii I) 1 li I Publicind răspunsul primit din partea Direcției sanitare județene la articolul „A trădat jurămîntul hipocratic“, răspuns ce conținea atît elementele de cercetare privind decesul lui I. C. din comuna Cîmpuri cît și sancțiunile aplicate medicilor Petru Cristea și Nedu Filofteia, îi invitam pe cititorii noștri să-și exprime deschis părerea atît despre cazul în sine cît și asupra măsurilor luate de direcția de resort. Publicăm în numărul de astăzi două dintre scrisorile sosite la redacție referitoare la cazul I. C. „Se poate șterge trădarea jurâmîntului hipocratic cu mustrare și 10 la sută din salariu ?“ In procesul diversificat și complex al muncii, al relațiilor sociale de tip nou statornicite de mai bine de un sfert de secol în România noastră socialistă, oamenii și personalitatea lor au crescut o dată cu țara, în devenirea societății umane, a omului ca element constitutiv al societății, se înfăptuiește, neîndoielnic, procesul de desăvîrșire a omenescului, îngemănat cu procesul de desăvîrșire a structurii sociale, care oferă cadrele unei tot mai autentice umanizări. Desăvîrșirea omenescului din om înseamnă desăvîrșirea tocmai a acelor trăsături care țin de esența omului, ea însăși mereu perfectibilă. Cu cît societatea e mai democratic alcătuită, cu atît e mai mare răspunderea individuală, iar pe măsură ce se lărgesc temeliile răspunderilor, crește contribuția individuală la dezvoltarea întregii societăți. Pășim spre ziua de mîine ca o societate care făurește mereu personalități ce poartă pe umeri răspunderea de a făuri o omenire socială, o societate a omenescului. Cum se împacă oare cele de mai sus cu cazul doctorilor C. P. și N. F. care, trădînd jurămîntul hipocratic și încâlcind legile scrise și nescrise ale omeniei, n-au încercat să ajute un om pentru a trăi, un om care a murit și care poate nu murea ? (articol publicat în „Milcovul" nr. 1138 din 17 martie 1973). Și dacă pentru o hîrtie neîntocmită la timp, prost făcută, o întîrziere de la program etc. aplicăm sancțiuni disciplinare conform Legii nr. 1/1970, atunci cînd un om moare în condițiile arătate de articolul publicat, răscumpărării trădarea jurămîntului hipocratic și încălcarea legilor scrise și nescrise ale omeniei cu „avertisment și 10 la sută din salariu“ ? Cred că nu e bine așa. Mă gîndesc că Direcția sanitară a județului Vrancea ori are obiecțiuni asupra articolului publicat (și dacă are, e bine să le facă și prin intermediul ziarului, să le cunoască toată lumea), ori să recunoască că măsurile luate sînt „de ochii lumii" ! Cu astfel de măsuri respectarea jurămîntului hipocratic (oricît de draconic ar fi) nu va mai fi o problemă prea grea pentru nimeni. I. GOAGA, contabil șef U.M.T.F. Focșani Dragă redacție Citeam în ziarul „Scînteia" din 10 martie 1973, în pagina a II-a, un articol ce vorbea despre umanitate, într-un sat de pe meleagurile Moldovei, din județul Neamț, în familia unui cetățean urma să vadă lumina zilei o ființă. O dată cu înrăutățirea vremii, cu intensificarea ninsorii și a viscolului, se înrăutățea și situația în care se afla femeia respectivă. Satul fiind complet izolat de mijloacele de comunicație, a dat mult de lucru tuturor celor care au depus tot efortul pentru salvarea celor două suflete. A fost solicitat ajutorul medicilor din orașul Roman și din Negrești care n-au stat nici o clipă pe gînduri și au format cîte o echipă ce urma să se deplasese în localitatea unde nimeni nu gîndea decit la salvarea prin toate mijloacele a celor două ființe. Dar situația se complicase din cauza viscolului care bîntuia de zeci de ore fără întrerupere și care împiedica deplasarea oricărui mijloc de transport la locul cu pricina. Ceferiștii din gara Roman au pus de urgență la dispoziția echipei de medici o locomotivă puternică cu un vagon. Infruntînd cale de mai bine de 40 km urgia viscolului, s-a reușit să se ajungă la stația Băcești, cel mai important punct de comunicație cu satul Oniceni. Același lucru făcuseră și medicii din orașul Negrești care au sosit și ei cu un tren in aceeași gară. Dar abia începea lupta adevărată pentru personalul medical care era pregătit să înfrunte nămeții și furtuna cale de mai bine de 10 km pentru a ajunge la fața locului. Dar în satul respectiv lupta a continuat fără întrerupere. Secretarul comitetului comunal de partid, împreună cu toți cetățenii, sprijiniți de cîțiva militari destoinici au dat dovadă de cel mai înalt simț al omeniei. Au instalat femeia într-o sanie, supravegheată de organele medicale din comună și însoțită de un numeros grup de cetățeni înarmați cu lopeți. In astfel de condiții, după mai multe ore, sania a ajuns la gara Băcești unde se aflau cele două echipe de medici. Sunt bărbat și mă consider ca un om tare la asemenea probleme. Dar acest caz m-a impresionat în așa fel, că după citirea și recitirea nu știu a cîta oară a acestui articol, mi-a dat o lacrimă de bucurie și de prețuire a celor ce au luptat în mod eroic pentru a reda vieții două ființe ce ne sunt dragi tuturor. Citeam în pagina a II-a a ziarului „Milcovul" din 17 martie 1973 un articol din rubrica „La semnalul critic al ziarului“ care m-a indignat la maximum privind moartea prematură și nejustificată a cetățeanului Ioan Costandache, din neglijența unui medic pe care țara, societatea l-a învățat și i-a acordat încrederea supremă de a salva și a da viață oamenilor. Rog să mi se permită a-l întreba pe doctorul Cristea Petre dacă în momentul cînd a comis acest act lipsit de omenie și de răspundere față de pregătirea și obligațiile lui s-a gîndit că prin ceea ce face contribuie direct la dispariția unui om din rîndul nostru — dacă s-a gîndit la faptul că prin neglijența lui a contribuit la producerea unei tragedii fără sfirșit în rîndul familiei lui și a cărui soție și copii îl așteptau să vină acasă sănătos ; — dacă s-a gîndit că prin neglijența lui a contribuit la ruperea din rîndul societății a unui om care mai era încă cel puțin 20 de ani apt pentru a contribui la realizarea atîtor înfăptuiri în patria noastră și de a se bucura la bătrînețe de ceea ce poate dr. Cristea Petre se va bucura. tn această scrisoare am căutat să pun față în față două cazuri : primul care merită din toate punctele de vedere să fie apreciat de toată lumea pe măsura faptelor de omenie de care au dat dovadă acei oameni, și al doilea, care merită analizat de întreaga opinie publică pe măsura faptelor săvîrșite de dr. Cristea Petre, fapte ce nu pot fi trecute cu vederea de nimeni. Constantin TATARU, Bloc 16, ap. 6, Adjud P. S. Ii invităm, in continuare, pe cititorii ziarului nostru să-si pună cu hotărire părerea despre acest caz pe care l-am supus dezbaterii opiniei publice. * '■mviirrT^ A apărut: „Era socialistă“ nr. 6/1973 Intr-o excelentă tinută grafică a apărut nr. 6 din 1973 a revistei „Era socialistă", publicație teoretică și social-politică a Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Cu un sumar bine proportional, capabil să cuprindă o variată arie de probleme și idei, numărul de față reușește de altfel cum ne-a obișnuit, a fi, pe lîngă o tribună vie a schimbului de opinii, a dezbaterilor, un instrument de lucru. Rețin în mod deosebit atenția : editorialul „înalta răspundere pentru dezvoltarea social-politică tării", intervenția tovarășului zona Stanciu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare și apelor, privind cheltuielile neeconomicoase, opinia prof. dr. ing. Oliviu Rusu, președintele Consiliului National al Inginerilor și Tehnicienilor, „Modernizarea sistemului de informare științifică“ de Ion Stoica, director adjunct al Bibliotecii centrale universitare București, „Opinia publică — expresie a conștiinței socialiste" de Petru Pânzaru, conferențiar universitar la Academia „Ștefan Gheorghiu" etc. De o tratare aparte se bucură, în acest număr, dezbaterile unor fenomene culturale și științifice precum: sociologia literaturii, eficiența economică a învățămîntului, implicațiile sociale ale științelor medicale, noi teritorii ale esteticii, marketingul și planul național unic etc. Rubricile de comentare a unor apariții editoriale, aniversări, revista revistelor, cuvîntul cititorilor completează în chip fericit structura acestui număr. Răbdarea și cutezanța artistică a vrînceanului încrustate în lemnul unei case de pe Valea Putnei. Participarea responsabilă a întregului colectiv (Urmare din paginilor externi atît In anul precedent cît și pe parcursul acestui an, arată interesul acestui colectiv neutru ridicarea continuă a parametrilor calitativi ai producției. Desigur, o astfel de „carte de vizită" onorează pe oricine și cu atît mai mult cînd este vorba de confruntarea cu o largă gamă de produse similare aparținînd unor diferite firme exportatoare din lume. Solicitările tot mai mari sînt, fără îndoială, rezultatul perfecționării continue a tehnologiilor, asigurării unui control riguros pe circuitul producției, onorării ferme a contractelor încheiate. Creșterea producției de export a impus o serie de măsuri noi în direcția prelungirii termenului de garanție, scurtarea perioadei de livrare, aspectului comercial, cum ar fi accelerarea procesului de depunere a tartraților, depistarea de noi soiuri de vinuri, prelungirea duratei de pasteurizare și refrigerare. Aplicarea lor operativă, participarea largă a colectivului la înfăptuirea sarcinilor încredințate fac ca prestigiul unității să crească , continuu, lucru confirmat de numărul mare de țări importatoare de pe toate meridianele globului. » miercuri 28 martie 1973 Amplă activitate de aplicare a Decretului Consiliului de Stat (Urmare din pagina I) re și control a producției. Noile centrale au atribuții sporite și complexe privind activitatea de producție, concepție, proiectare, cercetare, aprovizionare și desfacere a produselor. Centrala de prelucrare a lemnului, de exemplu, grefată pe platforma industrială Pipera, cuprinde 39 de combinate și întreprinderi, grupînd 184 fabrici de mobilă, plăci aglomerate și fibrolemnoase, placaj, furnire și alte produse finite din lemn. De remarcat faptul că la patru centrale conducerea lor a fost încredințată unor adjuncți ai ministrului și secretari generali. Noua structură organizatorică a acestor ramuri a permis ca numeroase cadre care lucrau în birouri, în diferite servicii și secții din minister și unități, mulți fiind specialiști cu studii superioare, să fie orientate spre întreprinderile productive ale ministerului. In acest fel, un important număr de ingineri au fost eliberați din munci administrative și încadrați în producție, fapt care va asigura asistența tehnică necesară in toate întreprinderile și schimburile. In același timp, au fost luate măsuri pentru pregătirea, în cele circa 1 500 de unități din economia forestieră și a materialelor de construcții, în diverse meserii a persoanelor eliberate din munci funcționărești care nu au o pregătire corespunzătoare pentru a lucra in producție. In Ministerul Minelor, Petrolului și Geologiei, în locul a 19 centrale industriale și unități asimilate acestora, s-au organizat 6 centrale mari, puternice : de cărbune, la Petroșani ; de minereuri, la Deva ; petrol, la Bolintinu din Vale ; de gaz metan, la Mediaș ; de mecanizare și utilaj minier și petrolier, la Ploiești; de sare și nemetalifere, la București. Prin conducerea unor centrale direct de către adjuncții ministrului se vor rezolva mai operativ și eficace multiplele probleme de factură tehnică și organizatorică care apar pe parcursul realizării producției. în prezent, în fiecare centrală industrială, ca și în întreprinderile subordonate și unitățile componente se desfășoară în continuare o amplă activitate pentru stabilirea structurilor organizatorice și de conducere. Prin micșorarea numărului de verigi organizatorice și trepte ierarhice, un număr important de cadre tehnico-inginerești și de specialiști este îndreptat spre activități direct productive și de concepție. Personalul tehnico-economic, de altă specialitate, precum și cel administrativ a fost astfel redus la strictul necesar, aceste cadre fiind repartizate să lucreze în mine, schele petroliere, uzine mecanice, precum și în unități de cercetare și proiectare. La aceștia se adaugă și un număr însemnat de specialiști cu pregătire superioară din minister, repartizați, în ultimul timp, să lucreze în unități productive, de cercetare și proiectare. (Agerpres) c SPORT Q SPORT Q SPORT Q SPORT Q • SPORT TIR Trăgătorii focșăneni au întrecut reprezentativa Ploieștiului Pe poligonul Petrolul din Ploiești s-a disputat în zilele de 24 și 25 martie a.c. concursul de tir interjudețean Ploiești—Focșani, prima competiție, pentru armele cu glonț, din sezonul 1973. Reprezentativa noastră, formată din 12 sportivi, a fost alcătuită din trăgătorii celor 2 secții de performanță (Unirea și Constructorul), care avînd o comportare meritorie, a reușit la sfîrșitul întrecerii să cucerească locul I. Concursul a constituit un bun prilej de acomodare cu atmosfera de concurs, o verificare a formei actuale a elementelor din lotul olimpic (Manea Vasilica și Oprișan Georgiana) și republican (Aurora Podaru), precum și „botezul focului“ pentru trei pionieri talentați, promovați recent de la cercul de tir al Casei Pionierilor din Focșani, și care, în ciuda emoțiilor inerente primului concurs, au dovedit reale posibilități de afirmare. Este vorba de elevii Șerban Constantin, Ioan Costel (sc. nr. 1 — cl. a VII-a) și Nistor Mariana (cl. a VIII-a — sc. nr. 3). Ne așteptam la rezultate mai bune de la juniori: Iliescu Gabriel, Mihalache Adrian și Popa Dan, dintre juniori, singurul care a corespuns fiind Chiriac Cornel. La seniori, Alaci Adrian și Lazăr Costache (Constructorul) au ocupat locuri fruntașe și dovedind o formă ascendentă, au reușit a stabili noi recorduri personale. Performerele concursului au fost junioarele noastre. Rezultatul de 590 p. (iaculcat) al Georgianei Oprișan, punctaj cu care cîștigat proba, reprezintă o noramă de maestru. Rezultate bune a obținut și Vasilica Manea, care a ocupat locul I la 3 x 20 focuri. Desigur că trăgătorii focșăneni mai au multe de învățat. Ne așteaptă un sezon competițional intern și extern foarte încărcat, cu adversari de talie internațională. Sportivele noastre vor evolua în luna aprilie la Balcaniada din Iugoslavia și la Internaționalele R.D.G., apoi în luna mai în Cehoslovacia, Bulgaria și Polonia. Prof. Ioan OPRIȘAN, antrenor SCURTE ȘTIRI BRUXELLES 27 (Agerpres). — „Cupa campionilor europeni“ la volei masculin a fost cîștigată în acest an de formația Ț.S.K.A. Moscova. Voleibaliștii sovietici au terminat neînvinși turneul final al competiției, desfășurat la Anvers, totalizînd 6 puncte. I-au urmat în clasament formațiile Reszowia (Polonia) — 4 puncte, Ruda Hvezda Praga— 2 puncte și Zeter Brno — 0 puncte, NEW YORK 27 (Agerpres). — Cu prilejul unui concurs atletic care a avut loc la Santa Barbara (California), sportivul american Robert Joseph a cîștigat proba de săritură în înălțime cu rezultatul de 2,18 m. Săptămîna trecută, Robert Joseph a obtinut performanta de 2,21 m. Proba de aruncarea discului a revenit lui Steve Ginzel cu 59,51 m, iar in cursa de trei mile, pe primul loc s-a clasat Jeff Lough, cu timpul de 13' 38" 6/10. VANCOUVER 27 (Agerpres). A început turneul internațional de tenis de la Vancouver. în primul meci, americanul Erik van Dillen la învins cu 7—6, 1—6, 6—4 pe danezul Torben Ulrich. Tom Gorman (S.U.A.) s-a calificat în dauna canadianului Tony Berdsley, de care a dispus cu scorul de 6—2,6—4, iar cehoslovacul Jan Kodes l-a eliminat cu 6—2, 6—3 pe iugoslavul Bora Jovanovici. Pentru turul următor, s-a mai calificat și australianul Fred Stolle, învingător cu 6—3, 6—3 în fața iugoslavului Zeliko Franulovici. WASHINGTON 27 (Agerpres). — A luat sfîrșit turneul internațional de tenis desfășurat pe teren acoperit la Washington. In finala probei de dublu, vest-germanii Fassbender Meiler au învins cu scorul de 6—2, 4—6, 7—5 pe Ilie Năstase (România), Connors (S.U.A.), PRAGA 27 (Agerpres). La Praga, într-un meci contînd pentru preliminariile campionatului mondial feminin de handbal, s-au întîlnit echipele Cehoslovaciei și Suediei. Sportivele cehoslovace au cîștigat cu scorul de 19—8 (8—5) și s-au calificat pentru turneul final al campionatului, programat în Iugoslavia. Începînd de astăzi și pină sîmbătă, inclusiv, patinoarul acoperit „23 August" din Capitală va găzdui un mare concurs internațional de patinaj artistic pentru juniori, dotat cu „Cupa Prieteniei" La startul competiției vor fi prezenți tineri sportivi și sportive din Bulgaria, Cehoslovacia, R.D. Germană, Polonia, Ungaria, U.R.S.S. și România. HAGA 27 (Agerpres). In două orașe olandeze : Groningen și Heerenveen, au început întrecerile campionatelor europene de hochei pe gheață pentru juniori grupa B. Selecționata României a învins cu scorul de 12—4(2—1,6—2, 4—1) echipa Franței. Celelalte rezultate înregistrate : Norvegia — Olanda 2—2 (0—1, 1—0, 1—1); Iugoslavia — Italia 5—5 (0—1, 3—2, 2—2); Polonia — Bulgaria 11—1 (3—0, 5—0, 3—1); BELGRAD 27 (Agerpres). — Cel de-al patrulea turneu Internațional de șah pe echipe de la Vrnjacka Banja a programat primele meciuri. Iată rezultatele înregistrate : Bulgaria — Iugoslavia 1—0 (2). Stadler a pierdut la Gheorgheva, Ungaria — Polonia 0,5—Ont (2). Echipa României a avut zi liberă. GRAZ 27 (Agerpres). — In campionatul mondial de hochei pe gheață, selecționata Iugoslaviei, în formă deosebită, a învins cu scorul de 6—1 (2—0, 3—1, 1—0) reprezentativa Austriei. VIENA 27 (Agerpres). In cadrul campionatului mondial de hochei pe gheață (grupa B), selecționta României a întîlnit la Graz redutabila reprezentativă a R. D. Germane, principală favorită a competiției. La capătul unui joc viu disputat, hocheiștii din R. D. Germană au obținut victoria cu scorul de 4—2 (0—0, 0—1, 4—1). Echipa română a deschis scorul în minutul 27, prin Calamar. In primul minut al ultimei reprize, Slapke a egalat scorul, iar după cinci minute hocheiștii români au luat din nou conducerea prin punctul realizat de Tureanu. In continuare, jucătorii din R. D. Germană au avut mai mult inițiativa, înscriind trei goluri prin Patschinski (min. 47) și Noack (min. 53 și 60). Tehnicienii prezenți la Graz au apreciat această întîlnire drept cel mai frumos joc disputat pînă acum în cadrul turneului. Ambele echipe au evoluat remarcabil, dînd dovadă de o bună pregătire tehnico-tactică și multă dirzenie în lupta pentru obținerea victoriei. Astăzi, selecționata României va juca cu formația Elveției,