Milcovul, aprilie-iunie 1973 (Anul 6, nr. 1151-1228)

1973-05-29 / nr. 1200

‘^hcs^ ■PROLETARI pi^STO^TET'ARTCETtJrifj-VĂ^ ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN VRANCEA AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL VI — NR. 1 200 MARȚI 29 MAI 1973 4 pagini 30 bani SCHIMB DE EXPERIENȚĂ ÎN SCOPUL GENERALIZĂRII METODEI DE PACHETIZARE A CHERESTELEI Pachetizarea cherestelei de rășinoase și foioase a format subiectul schimbului de experiență republican organizat ieri, în cadrul întreprinderii de aprovizionare și desfacere Focșani. La această acțiune inițiată de Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții au participat specialiști din cadrul Centralei de exploatare a lemnului București, a Direcției tehnice a Exportlemn M.E.F.M.C., București, directori comerciali, directori tehnici și șefii fabricilor de cherestea de la întreprinderi forestiere de exploatare și transport din țară. In informarea prezentată, inginerul Ion Popescu, directorul I.A.D. Focșani a arătat că metoda pachetizării cherestelei interesează atît pe producător cit și pe consumator, transportator sau comerciant, iar avantajele pe care le oferă metoda de manipulare și transport in pachet a cherestelei de rășinoase și foioase, — avantaje concretizate in faptul că permite mecanizarea operațiunilor grele de încărcare-descărcare, determină folosirea la întreaga capacitate a instalațiilor de încărcare-descărcare din depozite și porturi — contribuie la reducerea timpilor alocați acestor operații. Avantajele metodei puse în discuția celor 140 de participanți la schimbul de experiență de ieri se reflectă și in diminuarea cheltuielilor economice, determinate de faptul că prin pachetizare se reduce numărul operațiilor de manipulare, precum și numărul locurilor de muncă, respectiv costul manoperei. Dat fiind numeroasele avantaje cât și interesul crescând al beneficiarilor externi pentru cherestea pachetizată, participanții la acest schimb de experiență, însușindu-și din experiența acumulată de I.A.D. Focșani in cursul anilor au concluzionat că sistemul de ambalat, încărcat și transportat supus discuției trebuie grabnic generalizat în toate unitățile economice similare. In întîmpinarea zilei de 23 august se afirmă tot mai puternic hotărîrea de a înfăptui CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN In pădure, la școala muncii avantate, muncitori și ingineri sint in același timp profesori și elevi Aici în inima pădurii, s-au statornicit oamenii a căror viață nu poate fi altfel concepută decit înfrățită cu pădurea. Mîinile lor vînjoase mînuiesc cu agerime utilajele și instalațiile, replică modernă la toporul de odinioară, singura unealtă a tăietorilor de lemn. în alcătuirea acestor oameni tăcuti s-a cristalizat deopotrivă, dîrzenie și cutezanță, lucruri fără de care măreția codrilor nu ar putea fi dominantă. In șantierul de exploatare Băhreanu, unde se execută tăierea definitivă, se zăresc groase ale funicularului cablurile pe a cărui încordare coboară buștenii din munte, de la o înălțime de peste jumătate de kilometru. Funicularistul Ștefan Stanciu, om vrednic, despre care auzi numai vorbe de laudă, manevrează cu grijă maneta instalației, fixează unghiul de cădere al bușteanului pe rampa de încărcare. Prin telefon se anunță : buștean de mare dimensiune. Firul de coborîre era pus în pericol. Se slăbește firul ridicător și se accelerează pentru a trage firul coborîtor. Se schimbă unghiul de cădere și bușteanul vine în rampă fără a produce vre-o defecțiune. O secvență din activitatea acestui om care activează ca funicularist de numai cîteva luni, dar care lucrează în pădure după cum ne spunea ,de cînd se știe". Și, aidoma acestuia sînt toți ceilalți din acest șantier de exploatare, șantier condus de maistrul Ion Ilie, om ambițios, stăruitor, fără astîmpăr bun organizator. De altfel acest lucru este dovedit de însăși realizările „la zi". Aproximativ 75 la sută din volu-Nicolae LADARU (Continuare în pag. a IlI-a) Timpul probabil Astăzi, vreme rece, cu cerul noros. Local se vor semnala ploi însoțite de descărcări electrice. Vîntul va sufla cu intensificări pînă la zare din noroi. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 10 și 14 grade Celsius, iar maximele între 14 și 19 grade Celsius. Pentru următoarele 3 zile, vreme instabilă la începutul intervalului, cu cerul temporar acoperit. Se vor semnala ploi slabe, de scurtă durată. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 9 și 12 grade Celsius, iar maximele între 15 și 20 grade Celsius. COMUNICAT COMUN cu privire la vizita oficială în Republica San Marino a președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, NICOLAE CEAUȘESCU in pag. a lY-o Lucrări hotărîtoare In acest an, pe baza analizelor efectuate de către cercetătorii de la Stațiunea experimentală viticolă Odobești ca și din constatările pe teren făcute de specialiștii din unitățile cu profil viticol se apreciază că producția de struguri promite un rod bogat. Menținerea și valorificarea în totalitate a recoltei pentru realizarea și depășirea sarcinilor de plan trebuie să constituie o preocupare de prim ordin a specialiștilor și conducerilor de unități, a tuturor factorilor de răspundere. Desfășurarea ședinței de lucru cu viticultorii din cooperativele agricole de producție la Tîmboiești, unitatea cunoscută prin producțiile mari și constante pe care le obțin an de an, nu a fost întimplătoare. In plantațiile viticole vizitate, cei prezenți și-au putut da mai bine seama de felul cum membrii cooperatori din Tîmboiești se preocupă de executarea lucrărilor, posibilitățile care le au pentru folosirea pe scară largă a tractoarelor și mașinilor datorită înființării plantațiilor la distanță corespunzătoare. Așa cum au procedat cooperatorii din Tîmboiești s-a acționat și în plantațiile unităților din Bordești, Dumbrăveni, Slobozia Bradului și altele, unde s-a reușit să se încadreze in termen cu lucrările de pînă acum. Este un fapt pozitiv care atestă o preocupare atentă pe linia utilizării unor măsuri adecvate pentru organizarea și desfășurarea procesului de producție. Dar, realizarea integrală a sarcinilor asumate impune ca peste tot, să se muncească la fel. Este o garanție sigură a creșterii rentabilității sectorului viticol, a sporirii veniturilor membrilor cooperatori. La Păunești, Urechești, Cotești, Cîrligele, deși ne apropiem de sfîrșitul lunii mai, legatul și cercuitul, aratul și sapa mare nu erau încheiate. (Continuare în pag. a III-a. Nici o clipă nu se pierde la primul stropit, în viile I.A.S. Panciu Președintele Consiliului de Stat,NME CEAUȘESCU, 1 9 va face o vizită oficială in Republica Federală Germania La invitația președintelui federal al Republicii Federale Germania, dr. Gustav W. Heinemann, și a doamnei Heinemann, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, va face, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, o vizită oficială în Republica Federală Germania intre 26 și 29 iunie 1973. TEORIA ȘI PRACTICA AU CLIMAT PRIELNIC ÎN PODGORIILE VRANCEL Pentru producții mari de struguri și de calitate superioară: Mobilizarea deplină a forțelor Munca să se desfășoare din zori pînă-n seară Extinderea mecanizării! In condițiile acestei primăveri, în plantațiile de viță de vie vegetația a pornit deosebit de energic, a apărut un număr impresionant de mare de lăstari de roci care pot asigura producții deosebit de ridicate, în numeroase cooperative agricole, unde munca a fost bine organizată, unde organizațiile de partid au desfășurat o susținută activitate pentru antrenarea la lucru a cooperatorilor, munca în vis a început devreme și se desfășoară intr-un ritm energic. In asemenea unități, principalele lucrări (tăiatul, cercuitul sau ridicatul, aratul, sapa mare) hotărîtoare pentru nivelul producției de struguri, au fost executate pe întreaga suprafață în timp optim, in cele mai bune condiții. In alte cooperative agricole, multe la număr, asemenea lucrări nu au fost încheiate nici la această dată. In asemenea unități participarea la muncă e slabă, timpul de lucru se folosește parțial. Cooperatorii nu sunt cointeresați în executarea neîntârziată a lucrărilor, nici măcar forța mecanică existentă nu e folosită rațional, ceea ce denotă o lipsă serioasă a spiritului organizatoric. Ca urmare, la data de 24 mai, cînd normal, trebuia să înceapă din plin stropitul, din cele 18 900 ha de vie pe rod ale cooperativelor agricole mai erau de ridicat 1 350 ha, de arat 2 680 ha și de săpat 4 650 ha. Pornind de la această constatare, Biroul Comitetului județean de partid a hotărît organizarea unei ședințe de lucru cu factorii de răspundere din viticultură în cadrul căreia au fost analizate cauzele rămânerilor în urmă și s-au stabilit căile, direcțiile de acțiune pentru urgentarea lucrărilor, pentru apărarea rodului bogat al viilor. 4.4 In prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu a avut loc solemnitatea decorării ministrului afacerilor externe al României Cuvântul tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Aș dori ca în numele conducerii de partid și de stat să felicit pe tovarășul Macovescu cu prilejul împlinirii vîrstei de 60 de ani și al înmînării acestui Înalt ordin al Republicii Socialiste România. Desigur, aceasta, este o vîrstă încă tînără, dar în acești ani tovarășul Macovescu a desfășurat o intensă activitate — și in ilegalitate, cînd a adus o contribuție însemnată la lupta revoluționară din România — și apoi în anii1 de construcție socialistă, mai cu seamă în domeniul politicii internaționale. Deci, prin acordarea acestei înalte distincții se dă și o înaltă apreciere activității pe care tovarășul Macovescu a depus-o în acești ani. Dar, așa cum este obiceiul să se spună întotdeauna, acordarea acestei înalte aprecieri înseamnă și punerea unor noi obligații, de viitor, în munca pe care o are tovarășul Macovescu ca ministru de externe. Desigur, ținînd seama de politica internațională a țării noastre, de multiplele probleme ce se pun pe plan internațional se poate prevedea că și în viitor va fi necesară o activitate intensă pentru a se înfăptui și in acest domeniu, în ce mai bune condițiuni, politica României de dezvoltare a relațiilor internaționale, de întărire a colaborării cu țările socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, pentru realizarea politicii generale a țării noastre de colaborare în Europa, de pace în întreaga lume. Doresc să exprim convingerea mea, a conducerii de partid și de stat că tovarășul Macovescu va desfășura și în viitor o activitate bună în această direcție. Ei doresc încă o dată deplin succes în activitatea sa, viață îndelungată, multă sănătate și fericire. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, a decorat, luni după-amiază, cu ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I, pe tovarășul George Macovescu, membru al Comitetului Central al P.C.R., ministrul afacerilor externe, pentru îndelungată și rodnică activitate în mișcarea muncitorească și pentru contribuția adusă la înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român de construire a socialismului, cu prilejul împlinirii vîrstei de 60 de ani. La solemnitate au luat parte tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeț, Cornel Burtică, Ștefan Andrei, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, Nicolae Ghenea și Vasile Gliga, adjuncți ai ministrului afacerilor externe. Inmînînd inalta distincție, tovarășul Nicolae Ceaușescu a felicitat călduros pe sărbătorit. A luat apoi cuvîntul ministrul afacerilor externe, care, adresîndu-se secretarului general al Partidului Comunist Român, celorlalți tovarăși din conducerea de partid și de stat, a spus : „Vă mulțumesc din adîncul ființei, al conștiinței mele pentru că astăzi mă aflu aici, in fața dumneavoastră. Prin dumneavoastră mulțumesc partidului, Partidului Comunist Român, pentru că el m-a adus pînă aici. In anii aceia din tinerețe, cînd am cunoscut partidul, am învățat, de atunci, tot timpul, să-mi iubesc poporul din care m-am născut, să-mi mîntul din care m-am iubesc pănăscut. M-a învățat să iubesc clasa muncitoare, să-i înțeleg perfect rolul ei revoluționar și s-o urmez. M-am străduit să fac acest lucru. Uneori am reușit, alteori nu, dar niciodată nu s-a stins, nu se va stinge credința în clasa muncitoare, credința în partidul meu, credința în conducătorii lui. Partidul nostru are astăzi politică externă cum nu a avut o niciodată poporul acesta, țara aceasta a noastră. O faceți dumneavoastră. Noi cei care lucrăm în Ministerul de Externe trebuie s-o aplicăm cu aceeași grijă, cu aceeași conștiinciozitate pentru ca ea intr-adevăr să aducă poporului român, clasei muncitoare din România, partidului nostru acea strălucire pe care o merită". După solemnitate, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat, s-au întreținut cordial cu sărbătoritul. IMPORTANT PLIVITUL este operațiunea de suprimare a lăstarilor fără rod și se execută in preajma înfloritului. Lucrarea asigură butucul cu hrana necesară, creînd condiții optime pentru înflorit, fecundat și dezvoltarea normală a strugurilor. Prin efectuarea acestei lucrări se obține un spor de 500—600 kg struguri la hectar. CIUPITUL este operațiunea de suprimare a coroniței de la vîrful lăstarilor cu rod și se execută cu 2-3 zile înainte de înflorit. Lucrarea dirijarea substanțelor asigură hrănitoare de la vîrfuri în plină creștere spre părțile laterale, către inflorescențe, care cresc mai mari, înfloresc mai bine.Continuare în pag. a Illaj OCROTIȚI VERDEAȚA Fenomenul devine manifest începînd cu lunile primăverii, ale verdelui viu și a miresmelor discrete. De acum încolo, unii, dintre cei ce cutreieră parcurile și cringurile își fac aproape un obicei din a deteriora arbuștii vii, din a rupe crenguțe și flori, din a călca in picioare iarba. Aparent fără un motiv determinat. Pentru că așa se place sau poate din lipsa unei înțelegeri adecvate a unor realități decorative de care mai trebuie să beneficieze și alții. In zilele de sărbătoare, „tentațiile" de acest fel capătă amploare, îmbrăcînd forme de natură a îngrijora. Parcurile și celelalte zone verzi de agrement sunt invadate și de cei ce disprețuiesc oazele verzi ce aparțin tuturor. Duminica seara pot fi observate pe șoselele Vrancei autoturisme pavoazate cu tot felul de crenguțe desprinse din arborii pădurilor pe unde vilegiaturiștii s-au oprit pentru popas. Sau, un exemplu și mai apropiat, Parcul „N. Bălcescu" din Focșani și crîngul Petrești, în zilele de duminicădupă-amiază. Zeci de plimbăreți încearcă... să poarte cu ei verdeața și podoaba florală ce le ies in cale. De aici, fenomenul distructiv. De aici, urițirea naturii, a acelei naturi de care toți avem nevoie. Oare să se fi uitat că protejind verdeața, protejăm natura, conservăm frumusețea acesteia? Mircea LAZAR I á