Milcovul, aprilie-mai 1974 (Anul 7, nr. 1461-1489)

1974-04-28 / nr. 1484

Vizita tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU _______(Urmare din pag. 1) In acest cadru, secretarul general al partidului s-a întilnit cu cercetători, proiectanți, cadre didactice, specialiști, care au participat la lucrările plenarei C.N.S.T., purtîndu-se un viu și fructuos dialog de lucru în probleme deosebit de importante privind măsurile ce trebuie luate în vederea participării mai hotărîte și mai eficiente a științei și tehnologiei la soluționarea obiectivelor complexe cu care este confruntată înfăptuirea programului de dezvoltare economică și socială a țării. Sutele de creații reunite în expoziție concretizează o parte din rezultatele primei etape a acțiunii de transpunere în viață a indicațiilor pe care secretarul general al partidului le-a dat, cu un an în urmă, în vederea dezvoltării microproducției în unitățile de cercetare și proiectare, pentru autodotarea acestora și înzestrarea laboratoarelor uzinale și a altor unități din economie cu aparatură și instalații de mare tehnicitate, cu echipamente de măsură și control de înalt nivel tehnic. Expoziția, care cuprinde realizări reprezentative ale unui număr de 35 de unități de cercetare și proiectare, catedre de învățămînt superior, secții și ateliere din întreprinderile capacitatea industriale, ilustrează de creație științifică și tehnologică a colectivelor de muncă din aceste unități. In același timp, ea evidențiază potențialul important de care dispun ramurile industriei noastre pentru a-și înnoi continuu baza tehnologică în scopul creșterii nivelului calitativ și randamentului producției, eficienței întregii activități. Apreciind rezultatele bune obținute pînă în prezent, secretarul general al partidului a remarcat în mod critic faptul că nu întreaga gamă expusă de aparatură și instalații pentru activitatea de cercetare științifică și dezvoltarea tehnologică prezintă un caracter de noutate, că lipsesc încă o serie de produse de acest gen care continuă să fie importate, deși există capacitatea de creație, baza materială necesară pentru producerea lor în țară. Sunt vizitate la început sălile rezervate unităților de cercetare din domeniile energeticii, electronicii, electrotehnicii, automaticii, sectoare de importanță deosebită pentru progresul întregii noastre economii. Miniștrii de resort, conducătorii unităților de cercetare și proiectare, specialiștii prezintă tovarășului Nicolae Ceaușescu cele mai recente realizări care reflectă preocuparea pentru îndeplinirea sarcinilor date de secretarul general al partidului cu privire la tipizarea și unificarea aparaturii de automatizare. Semnificative sunt în acest sens echipamentele pentru comandă program numerică a mașinilor unelte, inclusiv instalațiile de testare și verificare a acestora în întreprinderi, precum și dispozitivele speciale destinate încercărilor în sistemul energetic , național și în centrale electrice, permit reducerea consumului care de energie. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii Ministerului Industriei Construcțiilor de Mașini-Unelte și Electrotehnicii, specialiștilor din acest domeniu să-și intensifice preocupările în direcția asimilării unui mare număr de echipamente de automatizare, de aparate de măsură și control, atrăgînd atenția că acestea reprezintă uneori pînă la 30—35 la sută din valoarea mașinilor-unelte și a altor utilaje de inaltă tehnicitate, astfel incit, în cel mai scurt timp, să fie redus substanțial importul de asemenea aparataj. Urmează un alt important sector de cercetare și dezvoltare tehnologică — cel al chimiei. Așa cum o atestă exponatele valoroase înmănunchiate în expoziție, cercetătorii din acest domeniu și-au adus o contribuție hotărîtoare la dezvoltarea și crearea de noi ramuri ale chimiei românești, ceea ce a permis valorificarea superioară bogățiilor naturale, lărgirea gaamei de materii prime, elaborarea unor procedee tehnologice moderne de mare eficiență, îmbogățirea nomenclatorului de produse. Multe dintre aceste rezultate științifice de prestigiu aparțin colectivului Institutului de Cercetări Chimice—ICECHIM —, unitate pivot a primului institut central de cercetare din țară, formă organizatorică care și-a dovedit pe deplin eficacitatea, experiența sa constituind model în înființarea unor alte unități similare. Rețin atenția : noile instalații micropilot, autoclave de polimerizare, aparatură de automatizare de reglare a temperaturii, dozării lichidelor, de analiză automată și semiautomată pentru determinarea caracteristicilor fizico-chimice a unor produse — cu aplicații atît în activitatea de cercetare cit și în producție. Directorul general al Institutului central de cercetări chimice relevă că cercetătorii și-au îndreptat eforturile spre rezolvarea unor teme majore de larg interes științific și tehnologic. Subliniind că realizările unităților institutului central sunt puse la dispoziția multor institute și întreprinderi interesate, tovarășa Elena Ceaușescu arată că este necesar ca fiecare institut să-și concentreze atenția în direcția soluționării atât a nevoilor (Urmare din pag. 1) Sper însă că miniștrii prezenți aici, conducătorii institutelor centrale și Consiliul Național pentru Știință și Tehnologie vor înțelege că trebuie să ne așezăm și să desfășurăm o muncă mai temeinică, mai bine organizată. Am creat un număr destul de mare de institute, am creat deja institutele centrale. Am foarte mult și ar fi normal dăruit acum ca după tot ceea ce am făcut pe linia organizării, sa pretindem să obținem rezultate mai bune în cercetare. Eu sper că toți oamenii de știință, toți cercetătorii — atît cei din institutele departamentale, cit și cei din învățămînt — vor lucra într-o strînsă unitate, așa cum este și forma organizatorică actuală, pentru a soluționa mai rapid problemele pe care le are fiecare de rezolvat. Sunt încă șî în această privință lucruri de îmbunătățit. Nu în suficientă măsură forța de cercetare de care dispunem în învățămîntul superior, îndeosebi, participă la soluționarea marilor probleme de cercetare. C.N.S.T.-ul, împreună cu ministerele, cu institutele centrale, trebuie să asigure integrarea activă a tuturor oamenilor din învățămînt în activitatea de cercetare legată de problemele puse în planul de dezvoltare a economiei noastre naționale. Sînt un șir de probleme care privesc o mai bună legare a învățământului cu cercetarea, cit și a cercetării cu învățămîntul, cu producția, pregătirea studenților pentru a răspunde mai bine proprii de aparate cit și pentru întreaga și instalații ramură respectivă. Luînd cunoștință cu satisfacție de rezultatele obținute, secretarul general al partidului a recomandat scurtarea ciclului de elaborare a noilor tehnologii, în vederea transpunerii operative a acestora în industrie. Apoi, sunt vizitate standurile Institutelor de cercetare și proiectare din industria ușoară unde sunt prezentate o întreagă suită de aparate, instalații și dispozitive pentru prelucrări și încercări de materiale, precum și produse textile, de pielărie, cauciuc și mase plastice. Tovarășul Nicolae Ceaușescu se interesează de stadiul în care se află construcția fabricii de piele sintetică — obiectiv ce se realizează pe baza unei tehnologii românești. Se indică specialiștilor să soluționeze cit mai repede problema producerii, in țară a materiilor prime necesare fabricației pielii sintetice. Reocuparea pentru îmbunătățirea protecției muncii în industria extractivă este ilustrată — în expoziție — de aparatajul special destinat prevenirii pericolului de explozii în subteran, verificării circuitelor de siguranță, semnalizării automate a unor avarii. Dialogul tovarășului Nicolae Ceaușescu continuă cu specialiști din domeniul opticii și mecanicii fine, care îi prezintă tipuri moderne de microscoape, prevăzute cu circuite integrate, pentru laboratoare de cercetare, învățămînt și industrie realizate de întreprinderea de profil din Capitală, unitate aflată în plină dezvoltare. Secretarul general al partidului recomandă găsirea unor soluții care să permită ridicarea performanțelor acestor instrumente de investigație, diversificarea lor și se interesează, în același timp de stadiul în care se găsește realizarea noilor capacități de producție. In acest context, s-a cerut scurtarea termenului de execuție, astfel incit noile obiective să intre parțial în producție chiar în acest an. Vizita în expoziție se încheie la sectorul aplicațiilor din fizica atomică și nucleară, care, in ultima perioadă, și-a adus o contribuție mai substanțială la soluționarea unor probleme complexe din domeniul cercetării, învățămîntului și producției, precum și la creșterea exportului de inteligență românească, materializată și în tehnică nucleară. Printre exponate se numără familia de dozimetre și radiometre cu întrebuințări multiple în industrie, noi aparate și dispozitive laser folosite în construcții, instalații speciale care utilizează tehnică nucleară pentru cercetare și industriile chimice și electronice, diferite monocristale obținute în colaborare cu chimiștii. Secretarul general al partidului constată cu mulțumire că unele din aparatele prezentate sunt fabricate în serie, în convorbirile avute pe parcursul întregii vizite cu miniștri, cu conducători ai institutelor, cu proiectanți și alți specialiști, tovarășul Nicolae Ceaușescu a relevat necesitatea sporirii eficienței activității de cercetare, scurtării ciclului de cercetareproiectare-producție, în vederea asimilării rapide în industrie a celor mai valoroase rezultate sucerințelor puse de economia noastră. Desigur, nu dezbatem aici problemele învățământului, dar chiar pentru cercetare nu putem asigura cadre corespunzătoare din învățămîntul superior, dacă nu vom lua măsuri ca, în cei 4—5 ani de învățămînt, studenții să-și însușească nu numai cunoștințele teoretice cele mai moderne dar și cunoștințele practice corespunzătoare. Avem încă greutăți în realizarea unor instalații de înaltă tehnicitate. In diferite domenii — mai bine-zis în mai toate domeniile — există o teamă de a ataca problemele complicate tocmai datorită unei anumite rămîneri în urmă în pregătirea oamenilor în învățămintul superior. C.N.S.T.-ul, ca organism chemat să asigure atît coordonarea și orientarea cercetării în toate domeniile, cit și introducerea rapidă a rezultatelor cercetării în producție, a tehnologiilor moderne, precum și perfecționarea lor, trebuie, de asemenea, să-și ia mai în serios și cu mai multă fermitate rolul și atribuțiile ce-i revin în această privință și să acționeze în concordanță cu sarcinile care fost trasate. Cred că și aici î au ar trebui să înțelegem că a trecut perioada de organizare și reorganizare, că nu mai putem spune că suntem la început , trebuie să ne așezăm serios și să punem ordine în acest sector de activitate. Eu m-aș referi doar la unele probleme prioritare — care însă sunt „prioritare" de vreo cinci ani și nu s-au soluționat. Sunt probleme pe care le cunoașteți cu toții și toate sînt legate de materiile prime și de energie. Oricum, cințifice și, îndeosebi, a prototipurilor și tehnologiilor omologate, în înfăptuirea programelor de cercetări, C.N.S.T. și instituțiile centrale trebuie să colaboreze mai strîns cu institutele de învățămînt superior, cu cadrele didactice și studenții. In strîns raport cu nevoile actuale ale producției — subliniază secretarul general al partidului — cercetarea este chemată să rezolve problemele concrete ale activității economice de fiecare zi a întreprinderilor, să soluționeze cerințele procesului tehnologic, limitîndu-se astfel cererile de noi importuri. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a trasat ca sarcină Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, ministerelor care au în subordine unități de cercetare și proiectare, institutelor centrale și academiilor de științe, precum și instituțiilor de învățămînt superior, ca, pe baza unor planuri de măsuri concrete și a unei conlucrări strînse și active între ele, să traducă în viață hotărîrile Congresului al X-lea și Conferinței Naționale ale partidului privind participarea nemijlocită a științei și tehnologiei la introducerea progresului tehnic, la înnoirea tehnologiilor, la creșterea eficienței întregii activități economice și sociale. După vizitarea expoziției, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost invitat să ia parte la ședința de închidere a lucrărilor Plenarei Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie. La intrarea în sală, întreaga asistență ovaționează îndelung pe secretarul general al partidului. In numele celor prezenți, tovarășul Ioan Ursu a exprimat secretarului general al partidului cele mai calde mulțumiri pentru onoarea pe care a făcut-o tuturor oamenilor de știință, cercetătorilor, proiectanților și celorlalți specialiști prin participarea la lucrările plenarei C.N.S.T. într-o atmosferă entuziastă, în aplauzele vii ale celor de față, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu profund interes și deosebită atenție. Plenara Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, exprimînd hotărirea tuturor cercetătorilor, proiectanților tehnologi și a celorlalți, specialiști din activitatea de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, a adresat conducătorului partidului și statului angajamentul ferm că indicațiile deosebit de importante, criticile și îndrumările primite vor călăuzi întreaga lor muncă viitoare. Tovarășului Nicolae Ceaușescu i-a fost transmis acest angajament unanim : Consiliul Național pentru Știință și Tehnologie, reunit în ședință plenară în zilele de 26 și 27 aprilie 1974, cu nețărmurit respect și devotament își îndreaptă spre Dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, gîndurile și sentimentele cele mai alese și își exprimă admirația și recunoștința pentru uriașa și fructuoasa activitate ce o desfășurau pentru înfăptuirea programelor de înflorire și dezvoltare multilaterală a României socialiste. Plenara Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, desproblemă prioritară, care nu se soluționează în câțiva ani, încetează de a mai fi prioritară. Deci, eu rog C.N.S.T. și pe toți tovarășii din domeniul științei de a trece la o asemenea formă de activitate care să permită concentrarea forțelor pentru soluționarea rapidă a problemelor ce le avem. V-am spus că n-am venit pregătit să iau cuvîntul întrucît avem în gînd să facem altădată o dezbatere mai largă — și o vom face. Avem 60 mii de oameni care lucrează în cercetare și trebuie să vă spun cinstit că nu avem rezultate pe măsura acestei forțe. Nu putem să nu constatăm că, față de efortul pe care îl face statul nostru, față de forța de cercetare de care dispunem în cercetare, rezultatele obținute nu ne pot mulțumi Eu spun aceasta cu totul preliminar, dar vă rog să vă gîndiți ca pînă la o conferință națională a cercetării — care vrem s-o facem in acest an, cel mai tirziu în septembrie — să analizăm căile de a aduce o îmbunătățire radicală în activitatea de cercetare, pentru a crește aportul ei în soluționarea problemelor privind dezvoltarea țării noastre. Fiecare trebuie să înțeleagă, că cercetarea presupune pasiune, dăruire completă, presupune, intr-adevăr, glndire creatoare, imaginație, efort. Nu se poate face cercetare cu hîrtii; nu se poate face cercetare In birou ; nu se poate face cercetare în cinci sau șase ore de lucru ! Cine vrea să lucreze în cercetare trebuie să înțeleagă că această activitate începe de la ora 8,00 dimineața și se termină a doua zii la 8,00 cînd merge din nou lafășurîndu-și lucrările în spiritul dinamic, eficient, de înaltă principialitate și responsabilitate partinică, al indicațiilor pe care Dumneavoastră, mult stimate tovarășe Secretar General, ni le-aț dat cu prilejul recentei Consfătuiri cu activul de partid și de stat din ministere și instituții centrale, a analizat activitatea de creație științifică și dezvoltare tehnologică din anul 1973, a dezbătut modul în care se asigură realizarea sarcinilor de plan pe anul 1974 și principalele orientări ale dezvoltării științei și tehnologiei din țara noastră în anii 1975 și 1976—1980. Sarcina de bază pe care ne-ați încredințat-o, de a ne asuma cu răspundere și fermitate rolul de organ de partid și de stat chemat să realizeze, pe planul întregii economii naționale, corelarea tuturor activităților de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a ramurilor, în vederea creșterii eficienței economice și înnoirii acestora, ne angajează pe deplin și ne călăuzește, de acum înainte, cu claritate și forță de lege, întreaga noastră muncă politică și profesională. Ingăduiți-ne să vă raportăm, mult General, stimate tovarășe Secretar că in cursul anului 1973 — an hotărîtor al cincinalului — Consiliul Național pentru Știință și Tehnologie, a inițiat, organizat și urmărit înfăptuirea unor acțiuni care decurg nemijlocit din sarcinile stabilite de documentele Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului nostru, din indicațiile dumneavoastră personal, privind asigurarea în viitor țării noastre cu energie și combustibil, valorificarea optimă a resurselor naturale, lărgirea bazei de materii prime și materiale necesare producției, modernizarea și înnoirea tehnologiilor și produselor în principalele sectoare ale economiei naționale, dezvoltarea cu prioritate a unor domenii moderne ale științei și tehnicii, valorificarea superioară a întregului potențial industrial, agricol și al altor ramuri, protecția mediului înconjurător și îmbunătățirea condițiilor de viață și de muncă din țara noastră. Plenara a dezbătut principalele probleme legate de asigurarea bazei materiale a unităților de cercetare și proiectare tehnologică, în vederea lărgirii microproducției și producției industriale de aparatură destinată cercetării și dezvoltării bazelor tehnologice pentru realizarea de prototipuri, fabricarea de utilaje și verificarea tehnologiilor elaborate. Aparatele și instalațiile destinate dotării laboratoarelor și unităților industriale, realizate de Institutele de cercetare și proiectare și prezentarea în cadrul expoziției organizate la sediul Institutului de Cercetări Chimice — ICECHIM, a permis participanților la plenară să analizeze în mod critic rezultatele obținute pînă acum în acest domeniu. Cu prilejul vizitării expoziției, s-au făcut propuneri constructive, menite să traducă în viață, ci mai curînd posibil indicațiile de mare importanță date de dumneavoastră pentru intensificarea microproducției de aparate instalații necesare continuei împibunătățiri a bazei materiale a unităților de cercetare și proiectare și sporirea aportului acestulucru, pentru că și noaptea trebuie să se gîndească la problemele din cercetare. Așa trebuie să procedeze dacă nu vrea să devină un funcționar care se mărginește să aibă o hîrtie și să semneze. Deci, trebuie să avem o o dezbatere largă și asupra ceea ce se cere pentru a fi ceracetător. In statutul cercetării am înscris unele probleme formale, de ordine, de disciplină. Dar cerințele ce i se pun unui cercetător nu se pot înscrie intr-un statut. Se impune deci o dezbatere deschisă, o atitudine critică, fermă, de a nu admite în cercetare decit pe aceia care intr-adevăr vor să facă cercetare. Cercetătorul trebuie: să aibă pasiune, să fie un creator, să facă totul pentru a contribui la soluționarea problemelor, la avîntul general al științei, al forțelor noastre de producție în toate sectoarele de activitate. Iată cîteva lucruri, cu totul generale, pe care am vrut să le spun aici. Ii mulțumesc președintelui Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, tovarășul Ursu, că a insistat să iau cuvîntul pentru că mi-a dat prilejul să schițez cîteva gînduri în vederea gătirii Conferinței Naționale prea Cercetării pe care o concep ca o conferință de dezbatere temeinică menită să constituie un moment nou în dezvoltarea viitoare a științei în România. Cu aceste gînduri, vă urez succes în activitatea dumneavoastră, a tuturor cercetătorilor. Sunt convins că vom avea rezultate mai bune! Mult succes, multă sănătate și fericire ! (Aplauze puternice, îndelungate). ra la dezvoltarea rapidă a industriei românești de aparatură, în vederea materializării eficiente și rapide a creației științifice și tehnologice. In îndeplinirea acestor sarcini de mare răspundere, Consiliul Național pentru Știință și Tehnologie s-a înfățișat la această plenară, întărit, atît în structura, concepția și stilul său de lucru, cit și în sistemul legăturilor sale cu laboratoarele și atelierele în care se desfășoară munca de zi cu zi a specialiștilor în domeniul științei și tehnologiei, prin crearea puternicei rețele a institutelor centrale de cercetare. Reunite în plenara consiliului, conducerile institutelor centrale de cercetare se angajează să valorifice pe deplin bogata experiență practică, acumulată și să devină, în cel mai scurt timp, adevărate foruri de orientare și coordonare a activității științifice și tehnologice, să asigure înnoirea și perfecționarea necontenită a producției tehnologiilor în ramurile economimiei naționale, să-și aducă o contribuție tot mai mare la crearea venitului național și sporirea tezaurului științei, la realizarea cincinalului înainte de termen. Indicațiile de mare valoare teoretică și practică pe care ni le-ați dat în cuvîntul dumneavoastră de astăzi, în momentul de bilanț al plenarei, criticile privind concepția activității noastre și stilul nostru de muncă, îndemnurile de a ne concentra efortul principal spre înfăptuirea unor astfel de programe de cercetare și dezvoltare tehnologică, care să asigure atît corelarea activităților din toate ramurile economiei naționale, pe planul științei și tehnologiei, cit și înnoirea tehnologiilor și introducerea rapidă a progresului tehnic în industrie, de a intensifica cu hotărîre construcția de aparate și instalații de înaltă tehnicitate necesare unităților de cercetare și celor industriale, vor constitui jaloanele de bază ale activității noastre de aici înainte, pentru a realiza participarea eficientă cercetării științifice și proiectării a tehnologice pablemelor majore soluționarea proase dezvoltării economice și sociale a societății noastre socialiste. Cercetătorii din țara noastră înțeleg să se prezinte la Conferința Națională a Cercetării, în fața dumneavoastră, mult stimate tovarășe secretar general, îndrumătorul și sprijinitorul statornic al întregii noastre munci, cu realizări însemnate, obținute pe baza unor planuri de măsuri concrete și care să dovedească însușirea profundă și responsabilă a tuturor indicațiilor, criticilor și îndemnurilor primite din partea dumneavoastră. Adresîndu-ne dumneavoastră, mult stimate și iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, ne angajăm solemn ca în anul celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei, a celui de-al XI-lea Congres al partidului și al istoricului eveniment, cînd prin voința întregii națiuni, ați fost ales primul președinte al Republicii Socialiste România, să contribuim, tot mai mult, prin eforturi neprecupețite și animați de cea mai exigentă conștiință politică și profesională, la înfăptuirea mărețului program de construire a societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU 4 0 Publicitate 0 Publicitate ÎNTREPRINDEREA industria cărnii VRANCEA strada Tăbăcari nr. 21 Focșani ANGAJEAZA prin concurs 1 șef birou contabilitate-financiar 2 gestionari boxă carne (1 Focșani, 1 Odobești). Concursul se organizează pe data de 10 mai 1974. COOPERATIVA „PRESTAREA“ FOCȘANI oferă serviciile sale de servire a populației . COAFURĂ, PERMANENTE LA CALD ȘI RECE prin unitățile din Bulevardul București, nr. 20, Blocuri-Sud, strada Republicii nr. 33 și strada Mare a Unirii, nr. 149 • TRATAMENTE COSMETICE prin unitățile din buleardul București, nr. 20 și strada Mare a Unirii, nr. 1490 întreținerea în garanție și postgaranție a aparatelor de RADIO și TELEVIZOARE prin unitățile din bulevardul București, nr. 20, Blocuri Sud și strada Republicii, nr. 510 Reparații obiecte de UZ GOSPODĂRESC și folosință îndelungată prin unitatea din strada Mare a Unirii, nr. 2370 Servicii de reparat și întreținerea AUTOTURISMELOR prin AUTO SERVICE din bulevardul București 0 MOBILĂ după comandă prin unitatea din Piața Independenței ȘANTIERUL NAVAL GALAȚI strada Păcii nr. 132 ANGAJEAZA . In condițiile Legii nr. 12/1971 și H.C.M 2105 1969. -1 muncitori necalificați în vîrstă de 16-18 ani sau 21-40 de ani, absolvenți ai școlii generale de 8 (7) sau 10 clase, pentru calificare în meseriile: # LĂCĂTUȘ NAVAL # LĂCĂTUȘ AJUSTOR I STRUNGAR # INSTALATOR NAVAL $ TIMPLAR Cursurile se vor desfășura la forma cu scoaterea de la locul de muncă. Se asigură media salariului tarifar pe ultimele 3 luni, iar pentru cei din construcții pe ultimele 12 luni. Pentru tinerii care nu au avut calitatea de angajați li se acordă o indemnizație de 400 lei lunar plus 300 lei lunar pentru cazare. NOUTĂȚI! COOPERATIVA „TEHNICA BACAU strada Iernii, nr. 6, telefon 1 52 30 LI 41 200 A DESCHIS SECȚIA DE IGNIFUGARE cu materiale omologate ele M.I.Ch. și P.C.I., prețuri conform catalogului C.S.G.A.S. Execută lucrări și în alte județe. 0 EXECUTA REPARAȚII ȘI ÎNTREȚINERE ASCENSOARE cu personal calificat și autorizat și în afara județului. 0 STAȚIA AUTO SERVICE, strada Nufărului, nr. 9, telefon 306 34, execută REPARAȚII LA AUTOTURISME, partea mecanică și caroserie, piese de schimb și vopsele originale, remorcări de autoturisme rămase in pană pe șosele. O SECȚIA DE LĂCATUȘERIE strada Pătrășcanu, nr. 6, telefon 14907 execută CONSTRUCȚII METALICE și MOBILIER DE METAL, BOBINATE pentru diferite motoare și ÎNCĂRCĂRI DE ACUMULATOARE . NICHELAJUL și CROMAJUL pentru întreprinderi și populația se face în strada Dobrogei, nr. 31. Mica publicitate SCHIMB apartament confort 1 cu două camere Tecuci, similar Focșani. Adresați-vă telefon 11101 Focșani. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA i Focșani, b-dul București, nr. 13 Telefoane: L 45 79, 1 11 03,1 50 17, 1 50 98, 1 21 74, 1 49 35. ABONAMENTELE se fac la oficiile poștale și difuzorii din întreprinderi și instituții. Tiparuli Tipografia Focșani