Monitorul de Sibiu, ianuarie 2000 (Anul 3, nr. 346-369)

2000-01-15 / nr. 356

ORAȘUL PE O coloană Fără taxe Examene de leac gratuite Incepînd cu vara acestui an, absolvenții de clasa a XlI-a vor avea posibilitatea să susțină gratuit două sesiuni de bacalaureat, spre deosebire de anii trecuți cînd doar prima sesiune de examene a fost suportată din buzunarul statului. „Examenul de bacalaureat se va desfășura în principiu după același regulament, asemănător cu cel din anii trecuți. Legea 151 spune că orice absolvent are dreptul să susțină bacul de două ori gratuit și de câte ori vrea cu taxă. Astfel, absolvenții de anul acesta vor susține fără taxă cele două sesiuni, iar cei din seriile anterioare o pot face pînă o să reușească să obțină diploma“, a declarat în cadrul unei întîlniri cu directorii de școli, Klaus Iohannis, inspector școlar general. Anul acesta prima sesiune de bacalaureat se va organiza imediat după încheierea anului școlar, iar cea de a două în luna august. Pentru a se putea diminua cheltuielile și pentru a eficientiza procesul de evaluare, centrele în care se vor susține examenele de bacalaureat vor trebui să aibă cel puțin 150 de elevi. (V. M.) Vot negativ Centrul de închiriat rulote a „căzut“ Membrii Delegației Permanente a Consiliului Județean au respins eliberarea certificatului de urbanism pentru construirea unui centru de închiriat rulote auto pe un teren adiacent drumului național DN1, în apropierea localității Șelimbăr. Deși terenul în cauză este proprietatea privată a Simonei Bucur, beneficiarul acestei afaceri, iar Primăria Șelimbăr a dat aviz favorabil construcției, conducerea CJS nu a aprobat înființarea acestui centru. Conform spuselor lui Ion Motea, director general al DGUATSP din cadrul CJS, amplasarea unui astfel de centru de închiriat rulote pe partea dreaptă a arterei ocolitoare în cauză, „ar crea noi puncte de conflict în desfășurarea fluentă a traficului pe drumul național". Un alt motiv pentru interzicerea construcției este faptul că în această zonă va fi amenajat un parc național destinat memoriei luptelor de la Șelimbăr purtate de Mihai Viteazul. Avînd în vedere faptul că există mulți sibieni care ar fi dispuși să închirieze rulote auto, este posibil ca Simona Bucur să-și înființeze acest centru de închiriere în altă parte. (1.1.) Meteo La Sibiu vremea continuă să fie geroasă și în acest weekend. Astăzi temperaturile vor fi ceva mai ridicate la amiază, mercurul termometrelor urcînd pînă la 2 grade Celsius. Cerul va fi mai mult senin, iar noaptea temperatura va coborî pînă la -16 grade Celsius. Duminică nu se întrevede nici o schimbare în starea vremii. Ancuța crede că achitarea lui Sturz are scop Consilierul local Teodor Ancuța (foto) afirmă că posibila achitare a viceprimarului Sturz în procesul de calomnie pe care i l-a intentat are uni scop politic. Teodor Ancuța spune că rămîne de văzut în ce măsură Partidul Național Liberal este dispus să-i refacă imaginea șifonată a lui Ioan Sturz, după pronunțarea celor două hotărâri de condamnare penală, „între mine și domnul Sturz nu a existat o dispută politică, ci una de principii morale și umane. Ceea ce urmează, pare-se, are scop politic", spune Teodor Ancuța. Aceste evenimente se petrec în momentul în care Ioan Sturz își pregătește candidatura la postul de primar al Sibiului. In umă cu două zile, Mircea Criste, procurorul general al României, a declarat recurs în anulare în procesul celor doi. Viceprimarul Sturz l-a acuzat pe Teodor Ancuța, într-o ședință de Consiliu Local, că, prin influența sa și prin modul în care s-a implicat în afacerile din Sibiu, comunitatea a fost păgubită cu mai multe sute de mii de dolari, numirdu-l ,mafiot“. Teodor Ancuța precizează că declararea recursului în anulare nu înseamnă anularea condamnării penale și nici ștergerea cazierului, chiar dacă, spune el, Ioan Stuz cunoaște, ca jurist, toate fațetele legii și o alege pe aceea care-i convine mai mult. „Este destul de greu să mai refaci o oglindă din cioburi sfarîmate“, spune Teodor Ancuța. Odată ajunsă la Curtea Supremă de Justiție, cauza celor doi consilieri sibieni va fi din nou analizată în lumina noului rechizitoriu întocmit de procurorul general al României, decizia Curții supreme fiind așteptată aproximativ la jumătatea acestui an. (Adrian VOICU) politic Bucur a scris o carte despre conflictul cu Caramitru * ■ el spune că porecla ministrului Culturii este „Pino“, care vine de la Pinocchio, „adică cel care minte“ ■ Corneliu Bucur, senator PD, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, că recent a scris o carte despre activitatea sa parlamentară de trei ani. Deși se află deocamdată doar în stare de manuscris, ea este definitivată și pînă la apariția ei pe piață așteaptă în sertarele biroului Muzeului Astra. Cartea se intitulează „Războiul meu pentru reformă. Jurnal de front“ și are ca scop oferirea de informații contemporaneității și posterității despre stadiul reformei culturale din România anilor ‘90. Pornind de la exemplele concrete din istoria conflictului său cu ministrul Caramitru, Bucur și-a grupat cartea în șase capitole: Reforma, Corupția, Abuzul, Diversiunea, Ancheta și Sentința. „Eu m-am simițit dator să dau socoteală de activitatea mea în cele cîteva sute de pagini ale acestei cărți. Nu mă consider om politic, nu-mi atribui viciile politicienilor și mă detașez de ei într-un reprezentant al societății civile“, a declarat senatorul sibian. Nici cu această ocazie el nu a scăpat prilejul de a face dezvăluiri despre ministrul Caramitru...La un moment dat, în desfășurarea anchetei la Ministerul Culturii, Caramitru a vorbit cu fostul premier Radu Vasile, iar acesta l-a oprit pe Ovidiu Grecea, șeful Corpului de Control al primului ministru, să întreprindă un control la Ministerul Culturii“, a declarat Bucur, care a mai adăugat că „porecla ministrului Caramitru e «Pino», care vine de la Pinocchio, adică cel care minte“. (Iulian IRIMINĂ) MONITORUL DE SIBIU - sîmbătă, 15 ianuarie 2000 „Maria“ își VSW 1 • 1 • •insula clienții ■ firma brașoveană care comercializează produse prin poștă a fost reclamată la OJPC ■ produsele comandate nu au calitatea celor prezentate în catalog ■ Zeci de sibieni se adresează săptămînal Oficiului pentru Protecția Consumatorului (OJPC) pentru a reclama firma brașoveană „Maria“, care comercializează produse prin poștă. Oamenii s-au plîns că, deși catalogul cu prezentarea produselor este viu colorat și atrăgător în ceea ce privește multitudinea produselor, în realitate totul este o farsă. Calitatea produselor pe care le primesc cei care comandă din Catalog este foarte proastă, demnă de „turcismele“ vîndute la tarabele din piețe. O femeie care a comandat o pereche de cizme din piele, care în catalog arătau superb, a avut surpriza să constate, cînd a deschis pachetul, că ambele cizme erau pentru piciorul drept. Acestea nu erau din piele, ci dintr-un înlocuitor de proastă calitate. Cu toate că păgubașa a încercat să ia legătura cu cineva din cadrul firmei, nu a reușit. Alți sibieni au reclamat la OJPC faptul că au comandat cîte trei seturi de cuțite, dar nu primeau decît unul sau două, deși plăteau pentru trei. „Consumatorii nu trebuie să mai comande asemenea produse prin poștă, mai ales că nu au posibilitatea ca la primirea pachetului să verifice conținutul înainte să achite taxa. Am primit numeroase reclamații, mai ales în ceea ce privește calitatea produselor, care lasă mult de dorit. în plus, cei care comandă așa ceva nu mai pot fi despăgubiți“, a declarat Dana Pecheanu (foto), șefa OJPC Sibiu, în cadrul unei conferințe de presă. Aceasta a precizat că inspectorii OJPC atît din Sibiu, cît și din Brașov, au încercat să rezolve această problemă, dar nu au reușit. „Dădeau cîte un tun o lună sau două, după care dispăreau. Nu răspundeau nici la telefon și nu erau de găsit nici la firmă. Singura soluție este ca oamenii să înceteze să mai comande de la «Maria», dacă nu vor să fie păgubiți“, este de părere Dana Pecheanu. (Adina BĂDESCU) Agenția de turism: “Transilvania Holiday Travels” Vă propune o excursie în GRECIA Str. N. Bălcescu nr.37/5, tel./fax 069-233.503 Evoluția cursului de schimb(BNR) USD 18355 MARCA DOLAR 9350 18200 9650 18450 BANCA BUCUREȘTI SA Tel.212595 Membru ALPHA CREDIT BANK GROUP GRECIA T •• 1!" ■ EXTRAGEREA Quf fiS 200T Viitorul începe azi! ' Ni,,» ci f 4 „ , <n Cumpără RCA (asigurarea obligatorie) la Q'vvf și poți câștiga Marele premiu: un autoturism ROVER 600 2 Premii II a câte un autoturism DAEWOO CIELO 4 Premii III a câte un autoturism DACIA Sucursala fiS Sibiu: Str. Frații Grahi 20, ap. 3 tel./fax: 437.334 " •«gțȘ "V. DEM 149623 17 let