Monitorul de Sibiu, ianuarie 2002 (Anul 5, nr. 956-979)

2002-01-28 / nr. 976

Culisele afacerii cu fonduri PHARET Bibloftica-A.*. înainte de a anunța Poliția, Salvarea sau Pompierii, sunați la MONITORUL de SIBIU 23.70.40 Secretariat sl Abonamente: 21 .’81.71 Publicație a Grupului de Presa „Monitorul“ www.brasov.monitorul.ro/sibiu Scandalul legat de acordarea a sute de mii de euro, din fonduri PHARE, celor șase VIP-uri locale, ține încă trează atenția opiniei publice. Impresia că a existat corupție la nivel înalt sau trafic de influență nu i-a determinat pe acești oameni să rupă tăcerea, pentru a-și spune punctul de vedere. Ziarul Monitorul de Sibiu va publica, mîine, un interviu cu reprezentantul firmei de consultanță, care a realizat cele șase proiecte. Aflați mîine despre posibila miză a acestui scandal, dar și detalii referitoare la stadiul licitației în cauză și ceea ce s-a întîmplat la ședința Consiliului Regional de la Păltiniș. (I. I.) De ziua lui Florin Piersic a năsit o pereche sibiană ’ ■ el și-a serbat cei 66 de ani printr-un botez și o cununie ■ fericiții mici au fost Gigi și Mirela Nistor, primul, cunoscut interpret de muzică populară ■ cununia sigioasă a avut loc la Catedrala Mitropolitană din Sibiu ■ De ziua sa de naștere, Florin Piersic s-a aflat ieri la Sibiu, unde a jucat unul dintre cele mai importante roluri ale vieții sale, cel de naș. Idol al cîtorva zeci de generații de actori și spectatori, Piersic a fost naș la nunta cîntărețului de muzică populară, Gigi Nistor. El și-a sărbătorit cei 66 de ani atît cu o nuntă, cît și cu un botez. „ Sunt foarte fericit. Ce mi-aș putea dori mai mult? Azi, de ziua mea, am cununat și am botezat. Acesta este cel mai frumos cadou de ziua mea ", ne-a mărturisit nașul, cu lacrimi în colțul ochilor. La nunta lui Gigi și a Mirelei Nistor, din cei peste 130 de nuntași, majoritatea neamuri ale mirelui, din localitatea Rod, cel mai căutat a fost Florin Piersic. La Catedrala Mitropolitană din Sibiu, alaiul de nuntași, care a întîrziat 40 de minute, pentru ca nașul să-l boteze pe fiul celor cununați, a sosit în frunte cu un Volvo alb, din care a coborît mireasa însoțită de Florin Piersic. Dintre invitații de seamă ai nunții de ieri, printre cei mai cunoscuți au fost Constantin Morar, președintele Consiliului Județean Sibiu, și soția sa. (Isabela PAULESCU) continuare în pagina 3 Căi mai rapide de înființare a unor societăți comerciale ■ Biroul unic Mde la prevederi la aplicare ■ nu mai trebuie act notarial ■ profitați cît se poate!!! ■ amănunte în pagina 5 Ca să ajungă în Marea Britanie Românii dirijează trenurile de marfă din Franța . Cinci români, care manevrau semnalele de tren pentru a opri noaptea, în plin cîmp, la Hazebrook, în nordul Franței, trenurile de mărfi care treceau în Anglia prin tunelul de sub canalul Mînecii, au fost arestați sîmbătă de jandarmeria franceză. Modul de operare era simplu. Românii foloseau un instrument pentru acționarea semnalelor de oprire a trenului, permițînd astfel imigranților clandestini să se urce la bordul acestor trenuri lungi de 700 de metri și care nu circulă decît noaptea, în fiecare săptămînă, ei provocau una sau două opriri, în total fiind responsabili pentru mai mult de 30 de astfel de incidente în porțiunea de cale ferată dintre Hazebrouk și începutul tunelului feroviar (40 de kilometri). La cererea SNCF, jandarmeria a declanșat o vastă operațiune de supraveghere a rețelei de căi ferate, în trei nopți consecutive, în cursul acestei săptămîni. Vineri seară, în apropiere deazebrouck, cinci dintre români au fost rapid capturați, iar patru dintre ei au fost plasați în arest preventiv la jandarmeria din Hazebrouck. Alți 30 de imigranți români, care nu s-au putut urca în tren, au fost conduși la centrul de găzduire al Crucii Roșii de la Sangatte. Trenul de marfă a fost controlat, ulterior, de jandarmi, care au mai identificat alți șase români, pe care i-au transportat tot la Sangatte. Bătut și cum banii luați ■ un sibian acuză că a fost tîlhărit de soțul unei femei care l-a atras la ea în casă ■ procurorii refuză arestarea celor doi pe motiv că totul a fost o simplă răfuială conjugală ■ Un sibian a ajuns imobilizat în pat după ce a primit o bătaie, soră cu moartea, de la un individ din localitatea Cristian. Acesta, împreună cu soția sa, l-au atras pe bărbat în locuința lor și l-au deposedat, prin violență, de bani și bunurile pe care le avea asupra lui. Cei doi sunt recidiviști, dar Poliția este nevoită să-i cerceteze în stare de libertate, deoarece procurorii nu au emis mandat de arestare preventivă, reducînd evenimentul la o simplă ceartă conjugală. Polițiștii din cadrul IPJ au așadar, pe masa de lucru, un dosar a doi soți care sunt bănuiți de tîlhărie. Modul de operare a celor doi este unul destul de simplu. Soția atrage în locuință bărbați, sub pretextul că ar avea produse de marochinărie de vînzare, la prețuri mici, le propune să întrețină relații sexuale, după care apare soțul care îi bate bine și le ia tot ce au la ei. Același lucru i s-a întîmplat și lui Gheorghe Bunea (foto), din Sibiu, lucrător la firma Transelectronic, care, în data de 22 ianuarie, a întîlnit-o pe Lenuța Crișan, de 26 de ani, într-o parcare. (I. C.) continuare în pagina 2 sx KlimÁs,rX, Garanție 3 ani dealer autorizat DAEWOO