Monitorul de Sibiu, februarie 2002 (Anul 5, nr. 980-1003)

2002-02-04 / nr. 982

12 Monitorul port Cupa Fox Kids Aripi Pitești zboară la Barcelona ■ în marea finală, FC Aripi Pitești a dispus de CSȘ Bacău cu 3-0 ■ zece fete de la două echipe vor pleca și ele în Spania ■ Duckadam crede că au cîștigat cei mai buni ■ --------------------------------------------------------- La capătul a trei zile de meciuri aprig disputate, FC Aripi Pitești a cîștigat prima ediție a Cupei Fox Kids România și și-a asigurat prezența în finala Cupei Mondiale, competiție ce va avea loc la vară, în Spania. Cele opt echipe care au participat s-au înclinat, rînd pe rînd, în fața micuților de la Aripi Pitești, singurii fotbaliști care au arătat că știu și unele scheme tactice, să dribleze și să șuteze la poartă. „Jucătorii mei au avut sarcini exacte în teren față de ceilalți adversari. Și fericit pentru tăria de care au dat dovadă și sper ca fiecare dintre ei să ajungă un bun fotbalist. Important nu este neapărat rezultatul de aici, de la Sibiu sau cel de la Barcelona, ci să ajungă jucători de valoare ", a declarat, la sfîrșitul finalei, Laurențiu Iordache, antrenorul celor de la Aripi Pitești. » Prezența celor de la Inter Sibiu pe parcursul turneului a fost marcată din păcate de eșecuri, elevii antrenorului Mircea Negru nereușind decît clasarea pe locul al șaselea. Prima lor partidă, cea în compania CSȘ Bacău, s-a încheiat cu scorul de 2-0 în favoarea moldovenilor, pentru ca Aripi Pitești să treacă de sibieni cu scorul de 4-2. Singura victorie sibiană a fost obținută în dauna celor de la AS Star '90 Medgidia, formație de care gruparea de pe Cibin a trecut cu 3-1. Dacă FC Inter ar fi fost repartizată în grupa secundă, alături de Rapid și ICSIM București, atunci, cu siguranță, altul ar fi fost rezultatul final, celelalte competitoare fiind cu mult sub valoarea formației pregătite de Mircea Negru. Din competiția fetelor au fost selecționate zece jucătoare care vor pleca și ele la Barcelona. Cea mai bună portăriță a fost Cristina Trandafir, iar cea mai tehnică jucătoare a devenit Daniela Nicolae." Ultima zi de concurs a debutat cu finala mică din competiția băieților, finală în care s-au întîlnit Elpis Constanța și ICSIM București. Conform regulamentului de concurs, finala mică s-a decis în urma loviturilor de la șapte metri, cîștigătoare, cu scorul de 3-2, și ocupanta celei de a treia poziții pe podium fiind Elpis Constanța. Finala mare a început cu mascotele postului de televiziune Fox Kids pe teren și cu circa 2000 de spectatori în tribune. Deși la pauză scorul era alb, piteștenii au forțat în permanență deschiderea scorului, lucru petrecut de abia în minutul 23. Celelalte două goluri înscrise de argeșeni nu au făcut decît să consfințească o diferență de clasă dintre combatante. „ Competiția a fost foarte bine organizată și toți cei care s-au implicat merită felicitările noastre. Despre finală ce pot să spun decît că a cîștigat cel mai bun, echipa piteșteană fiind remarcata mea. Cred că vor face o figură frumoasă la Barcelona", ne-a declarat Helmut Duckadam, suporterul numărul unu al competiției. (Ovidiu N. BUFNILĂ) După aproape șase luni de frămîntări și probleme interne, situația de la CSM Kirschbaum se pare că va intra în normal. Dacă la începutul lui ianuarie s-a rezolvat situația cazării celor opt jucători care nu sunt din Sibiu, în cursul zilelor următoare, se pare că se va remedia și problema angajării jucătorilor care nu au încă un loc de muncă. In acest moment, din cei 25 de componenți ai lotului, doar 10 dintre ei au un loc de muncă stabil, restul fiind în șomaj. „Facem demersuri pentru a-i angaja pe rugbiștii care nu au încă un loc de muncă. Am înființat AS 2002 tocmai pentru a ajuta sportivii cu probleme. Nu știu dacă vom putea să îi angajăm pe toți 15, dar cu siguranță ne vom strădui. Totul depinde de banii care vor veni de la firme. Oricum, pe lîngă rugbiștii, vom mai încerca să angajăm și cîteva componente ale echipei de handbal, precum și pe Daniela Cîrlan și pe Alex Caponi", ne-a declarat Paul Frăsie, directorul DTSJ Sibiu. Din cîte se pare, angajarea sportivilor nu se va face mai repede de mijlocul acestei luni datorită faptului că, pînă în acest moment, AS 2002, asociație ce funcționează pe lîngă DTSJ Sibiu, nu are încă un buget bine stabilit. In altă ordine de idei, formația se pregătește de zor pe aleile din Parcul Sub Arini. Datorită faptului că primul meci oficial va avea loc de abia în luna martie, Florin Troancă, antrenorul principal al grupării de pe Cibin, a decis să continue pregătirea la un nivel destul de scăzut, doar cu antrenamente specifice de recuperare la efort. „Datorită faptului că băieții au avut o vacanță lungă, am decis ca perioada de reacomodare la efort să fie de mai lungă durată. Nu vreau să risc o accidentare a vreunui jucător", ne-a declarat Florin Troancă. Rugbiștii vor continua cu antrenamente ușoare încă o săptămînă, după care vor trece și la exerciții cu mingea. Astfel, pînă înainte de plecarea în cantonament, care se preconizează pe sfîrșitul lunii, sibienii vor aplica, în paralel, exercițiile de acumulări fizice cu cele de tehnică și tactică. (Cristi FLOREA) RUGBI Speranțe pentru jucătorii de la CSM Kirschbaum ■ cei 15 componenți ai echipei fără loc de muncă ar putea fi angajați la AS 2002 ■ Paul Frăsie are gînduri îndrăznețe ■ echipa se pregătește în Parcul Sub Arini ■ MONITORUL DE SIBIU - luni, 4 februarie 2002 Atletism Elena Hila continuă seria evoluțiilor 9 ■ la cea de-a doua etapă a grandprix-ului BRD, sibianca s-a clasat pe poziția secundă ,ea a fost devansată, cu doar 4 centimetri, de Lucica Ciobanu ■ Petre Manu este totuși mulțumit ■ Prezentă în cantonament, la București, valoroasa aruncătoare de greutate Elena Hila a participat, la sfîrșitul săptămînii trecute, la un nou concurs de verificare. Disputat în sala de atletism din cadrul Complexului „Lia Manoliu“, concursul a fost, de fapt, a doua etapă a grand-prix-ului BRD și a reunit la start cei mai buni atleți ce evoluează în probele de sală. La fel ca și în urmă cu o săptămînă, sportiva pregătită de Petre Manu a avut o prestație bună, dar care, din păcate, de această data, nu i-a adus decît poziția a doua pe podium. Cu toate că la încălzire a avut o aruncare de 17,80 metri, în timpul concursului, Elena nu a aruncat decît 17,50 metri, cu patru centimetri mai puțin decît Lucica Ciobanu, sportiva clasată pe primul loc. „Sînt mulțumit. A făcut un concurs mai bun ca cel de săptămînă trecută, cu toate că nu ne-am pregătit special pentru el. A vrut să dea tare și a neglijat cîteva finețuri tehnice. Oricum, eu sînt mulțumit și nu cred că avem de ce să ne facem griji. Cu siguranță o să o învingă pe Ciobanu la următoarele concursuri. Sper ca în următoarea săptămînă să ajungem să aruncăm constant peste 17.75 metri", ne-a declarat Petre Manu. Următoarele două săptămîni vor fi foarte dificile pentru Elena. Sportiva legitimată la Clubul Sportiv Municipal Sibiu trebuie să ajungă într-o formă cît mai bună, astfel încît la finala Campionatului Național, întrecere ce va avea loc peste două săptămîni, să arunce peste 18 metri, în cazul în care își va îndeplini obiectivul, Elena va primi biletul de participare la Campionatul European de sală, întrecere ce va avea loc la Viena, în luna martie. (Cristi,FLOREA) Volei feminin. Divizia A CSȘ Astral și-a făcut „norma“ ■ sîmbătă, la Bacău, „U” Amici - CSȘ Astral 3-0 (8, 9,13) Sala Sporturilor din Bacău a găzduit, la finalul săptămîni trecute, meciul dintre formația locală, Universitatea Amici, și CSȘ Astral, partidă ce a contat pentru etapa a cincea a Diviziei A la volei feminin. Cu toate că a evoluat în compania campioanei, formația pregătită de Ioan Berghea și-a făcut „norma“ obținînd, pe tot parcursul întîlnirii, 30 de puncte. Practic, acumularea de 30 de puncte într-un meci a devenit noul obiectiv al echipei, în condițiile în care, pînă în acest moment, în cele 16 etape scurse, de la începutul sezonului, gruparea patronată de Astral nu și-a trecut în cont decît un singur set. Deși echipa sa a pierdut din nou cu un scor sec, totuși, Ioan Berghea s-a declarat mulțumit la final: „în condițiile actuale, pentru noi este mare lucru să obținem 30 de puncte într-un meci. Practic, față de nivelul nostru de pregătire și lotul pe care îl avem la dispoziție, ne-am autodepășit. Ce alte pretenții puteam să emitem în fața unei formații de top, care joacă an de an în Cupele Europene?", ne-a declarat antrenorul principal al formației sibiene. • Jocul nu a avut nici un istoric. Fără să se forțeze prea tare, evoluînd în majoritatea timpului cu echipa a doua, gazdele s-au impus într-o manieră categorică, încheind conturile în mai puțin de 50 de minute. CSȘ Astral a evoluat în formula: Pojoga, Stroescu, Neaga, Topală, Călugăr și Boar. Pe parcursul celor trei seturi, pentru gruparea sibiană, a mai jucat și Răduleț. (Cristi FLOREA)