Monitorul de Sibiu, februarie 2002 (Anul 5, nr. 980-1003)

2002-02-04 / nr. 982

MONITORUL DE SIBIU - luni, 4 februarie 2002 FLASH înaintea meciului cu Tenerife Vicepreședintele Barcelonei a decedat în urma unui infarct Vicepreședintele lui FC Barcelona, Francesc Ventura, a decedat în cursul serii de sîmbătă, în urma unui infarct, a anunțat Diariosport. Tragedia s-a petrecut în jurul orei 19:00, cu puțin timp înainte ca echipa catalană să obțină o categorică victorie, 6-0 în deplasare cu Tenerife, succes vital pentru antrenorul Carles Rexach, care, în cazul unei înfrângeri, ar fi fost demis. Ventura a lucrat alături de FC Barcelona de 21 de ani, venind la echipă în momentul în care aceasta a fost preluată de președintele Josep Lluis Nunez, în 1981. De atunci, a contribuit din plin la succesele catalanilor de-a lungul anilor, acoperind cu succes aspectele sociale ale celebrei formații catalane. Ventura a devenit foarte popular în rîndul fanilor, deoarece a creat numeroase fan-cluburi în întreaga lume. (C.T.) Profitînd de accidentare Veron a fost la Roma Mijlocașul lui Manchester United, Juan Sebastian Verón, a fost prezent sîmbătă la Roma, unde a asistat la antrenamentul fostei sale formații, Lazio, deși, în același timp, „diavolii“ lui Alex Ferguson jucau în campionat contra lui Sunderland. Veron, care oricum nu ar fi putut fi folosit, din cauza unei accidentări, a declarat: „Mi-ar face mare plăcere să mă întorc aici. Lazio are un loc important în inima mea “. Veron și-a petrecut timpul alături de directorul sportiv al romanilor, Massimo Cragnotti, cu care a discutat timp de două ore la complexul sportiv unde se antrenau foștii săi colegi. De asemenea, Veron a mai discutat cu staff-ul medical al clubului, iar, după terminarea pregătirii, cu conaționalul său Hernan Crespo. El a negat faptul că vizita sa ar avea vreo legătură cu o eventuală întoarcere la Lazio, însă discuțiile dintre argentinian și fostul său club sunt din ce în ce mai dese. Verón nu a reușit să se impună la Manchester în acest sezon, deși a jucat titular în majoritatea meciurilor. El s-a accidentat în urmă cu două săptămîni, în meciul pierdut de echipa lui Alex Ferguson, 0-1 cu Liverpool. (C. T.) Încercînd să scape de accidentări Ronaldo a fost la dentist Atacantul brazilian Ronaldo încearcă orice metodă pentru a scăpa de chinul numeroaselor sale accidentări. Ultima dintre ele a constat în scoaterea mai multor dinți, după ce consultantul francez Philippe Boixel, împreună cu medicul lui Inter, Franco Combi, au ajuns la concluzia că o infecție dentară ar putea fi cauza problemelor atacantului. ,,Ronaldo și-a revenit bine după intervenție. Accidentările sale dese nu sunt normale și el nu are alte probleme care să i le poată cauza, de aceea s-a efectuat această operație, în urma căreia i-au fost sustrași mai mulți dinți suspecți. Ronaldo va pleca săptămîna viitoare la Rio pentru recuperare ", a declarat Boixel. Ronaldo s-a accidentat din nou, chiar înainte de Crăciun, și ceea ce părea o problemă ușoară s-a dovedit ceva mult mai grav, brazilianul nemaijucînd de atunci. El va reintra în echipa lui Inter cel mai probabil la începutul lui martie. (C. T.) Monitorul port 13 ..Generalul“ s-a decis Doboș și Ilie Stan, secunzii lui Iordănescu Selecționerul echipei naționale de fotbal, Anghel Iordănescu, și-a desemnat secunzii care îl vor ajuta în preliminariile Campionatului European din 2004, aceștia fiind foștii jucători ai Stelei, Ilie Stan și Anton Doboș. Ilie Stan, fost golgheter al campionatului național, a activat în Israel, după ce a plecat de la Steaua, iar ultimul său loc de muncă a fost tot alături de Iordănescu, la Al-Ain, ca preparator fizic. Doboș a activat în Grecia, după perioada Steaua, fiind apoi secund al lui Dumitru Dumitriu, la Rocar, iar apoi antrenor principal la Fulgerul Bragadim, actuala formație AEK București. După cum ne-a declarat, ieri, Doboș, „m-am înțeles cu domnul Iordănescu pentru a fi secundul său la națională, dar mai mult de atît nu am ce să vă spun. Trebuie să mă întîlnesc și cu domnul Mircea Sandu, în cursul acestei săptămîni, iar apoi voi vedea dacă voi fi secund la "echipa națională". Cît privește colaborarea cu Ilie Stan, Doboș nu știa nimic de posibilul său coleg. Lăcătuș va pleca în Spania Cu toate că imediat după ce Iordănescu a preluat echipa națională în presă s-a vehiculat și numele lui Marius Lăcătuș pentru postul de secund, în cele din urmă, „Generalul“ și-a ales o altă echipă de colaboratori. Lăcătuș nu a vrut să comenteze prea mult alegerea lui Iordănescu, precizînd doar că: „Nu pot să comentez prea mult, pentru că domnul Iordănescu este liber să-și aleagă secunzii. Pe mine nu m-a mai sunat, astfel că, în curînd, voi pleca în Spania ". Cu toate că avut ceva oferte la începutul acestui an, de a antrena împreună cu Mihai Stoichiță în străinătate, în cele din urmă acestea au picat, astfel că Lăcătuș va pleca în Spania, însă nu numai în vacanță, ci și pentru a se înscrie la o școală de antrenori. După cum se știe, Lăcătuș are o casă la Oviedo încă din perioada în care a evoluat în Primera Division. „Dacă nu intervine ceva între timp, peste o săptămînă-două, voi pleca la Oviedo. Mă gîndesc serios să particip și la cursurile unei Școli de Antrenori de acolo", a încheiat fosta glorie a Stelei. (Cătălin DUMITRU, Adi MARICA) La Miercurea Ciuc steliștii sînt priviți ca niște tinani Un asistent de pe Salvare i-a furat crosa lui Timaru! Cele mai valoroase formații de hochei ale țării noastre, Steaua și SC Miercurea Ciuc, s-au întîlnit, sîmbătă și duminică, în ultima „dublă“ a sezonului regulat. Dacă pe gheața patinoarului „Lajos Vakar“ cele două combatante au oferit, ca de obicei, cel mai bun spectacol în jocul cu pucul și crosa din România, în tribune, suporterii de origine maghiară s-au dat din nou în petic. Astfel că scandări de genul „Țiganii! Țiganii“, la adresa steliștilor, și „Ungaria! Ungaria“ fac parte dintr-un repertoriu arhicunoscut. ,Manifestarea“ de dragoste a ciucanilor a fost imortalizată de o echipă a televiziunii ESPN, care o va include într-un reportaj despre „hocheiul exotic“. Mai grav a fost incidentul din repriza a treia, dintre reprezentanții de pe băncile tehnice ale celor două echipe, aplanat de forțele de ordine. Unul dintre asistenții medicali ai echipajului de pe mașina Salvării l-a scuipat pe jucătorul stelist Ioan Timaru, după care i-a smuls crosa din mînă. Drept urmare, jucătorii și tehnicienii celor două echipe s-au îmbrâncit timp de cîteva minute, însă crosa lui Timaru tot nu a mai fost recuperată. Partida de sîmbătă a fost cîștigată de ciucani cu 5-2 (1-1, 1-0, 3-1), iar cea de ieri s-a încheiat la egalitate 3-3 (2-1, 0-1, 1-1). Steaua a preferat să joace economic deoarece avea, înaintea playoff-ului, un golaveraj consistent, de 12 goluri, care-i asigura locul 1 în campionatul regulat, în vreme ce harghitenii au acceptat locul 2, pentru a-i întîlni, în semifinale, pe rivalii din Gheorghieni. (B. P.) Dennis Șerban și Stelea s-au făcut de rîs în amicalul cu FC National Rapid a continuat seria rezultatelor slabe în meciurile amicale, sîmbătă, pe stadionul Laromet, reușind in extremis să încheie la egalitate, 1-1, cu FC Național. Noile achiziții ale giuleștenilor, Dennis Șerban și Bogdan Stelea, au fost ținta ironiilor spectatorilor prezenți în tribune și doar patronul clubului giuleștean, George Copos, a reușit să atenueze „tratamentul“ aplicat celor doi. Așa cum evolua la Steaua, eternul îndrăgostit de minge Dennis Șerban a tot încercat giumbușlucuri cu obiectul muncii, dar rareori i-a păcălit pe fotbaliștii lui Cosmin Olăroiu, care s-au priceput de minune să-l deposedeze și să-i ghicească pasele. La rîndul său, Stelea a avut intervenții defectuoase, „apreciate“ ca atare de public, culminînd cu primirea unui gol de începător, de la Mitrovici (68), chiar dacă bancarii erau în inferioritate numerică încă din minutul 8 (eliminat Gigel Coman). După ce a văzut și Matei cartonașul roșu în minutul 80, Rapid a reușit să egaleze și să scape cu fața curată grație unui penalti transformat de Constantin Schumacher. Deși ar fi trebuit să plece încă de ieri în China, pentru a parafa un transfer, Constantin Schumacher și-a amînat călătoria cu 24 de ore, astfel că ieri la amiază s-a urcat în avionul către Beijing. După cum a precizat mijlocașul giuleștean, „ transferul este ca și aranjat, dar numai verbal". „ Voi sta o săptămînă, să văd ce e acolo, apoi mă voi întoarce în țară. Dacă va fi să semnez, va merge cu mine și domnul Cazan (n.r. directorul sportiv al Rapidului). De fapt, «Ață» ar fi trebuit să meargă acum cu mine, dar nu a sosit decât o singură invitație, pe numele meu ", a mai declarat Schumacher înainte de a se îmbarca. Surprinzător, Cosmin Olăroiu a început meciul cu Rapid trimițîndu-l în avanposturi pe sîrbul Micici, și nu așa cum era de așteptat, pe mult mai titratul Mitrovici, care să facă pereche cu „ucrineanul“ Marian Savu. Tînărul jucător a evoluat cu curaj, iar conducerea clubului s-a arătat impresionată de cum „le are“ cu mingea, drept pentru care, în cursul acestei săptămîni, Michi va semna pentru FC Național. Pe 8 februarie, bancarii vor pleca în Italia, unde își vor continua programul de pregătire dinaintea debutului de sezon. (C. D.) Bundesliga Ganea înscrie meci de meci pentru Stuttgart Internaționalul român Ionel Ganea a reușit să înscrie din nou pentru echipa sa de club, VfB Stuttgart, în meciul susținut în deplasare, la Bremen, în cadrul etapei a 23-a din Bundesliga. Ganea, care a reușit să înscrie și în precedenta etapă, prima de la reluarea campionatului, a restabilit egalitatea în meciul cu Werder, după ce Bode a deschis scorul în minutul 39. Golul victoriei șvabilor a fost marcat de Tiffort, cu 6 minute înainte de final. Cu Dorinel Munteanu integralist, Wolfsburg a remizat acasă, 1-1, cu Borussia Dortmund, punctul cucerit de galben-negri pe terenul „lupilor” oferindu-le, cel puțin pentru 24 de ore, fotoliul de lider. Energie Cottbus, cu Miriuță integralist, dar fără Reghecampf, suspendat pentru cumul de cartonașe galbene, a cedat cu 0-2 în deplasarea de la Nürnberg; în urma acestor rezultate, Stuttgart se situează pe locul 8, cu 31 de puncte, Wolfsburg pe 10 (cu 26 p), iar Cottbus pe 15 (17 p).