Monitorul de Sibiu, februarie 2002 (Anul 5, nr. 980-1003)

2002-02-04 / nr. 982

FLASH Seism puternic în Turcia 21 de morți și peste 150 de ramui Seismul cu magnitudinea de 6 grade pe scara Richter, care s-a produs, ieri, în vestul Turciei, s-a soldat cu cel puțin 21 de morți și 150 de răniți, a anunțat agenția Anatolia, citată de AFR Epicentrul seismului, care s-a produs la ora locală 09.11 (07:11 GMT) și a fost urmat de o puternică replică, a fost localizat în orașul Bolvadin (provincia Afyon), potrivit institutului seismologic de la Istanbul, citat de Anatolia. Mai multe clădiri s-au prăbușit în orașele Bolvadin și Cay, fiind înregistrate și numeroase pagube materiale, precizează sursa citată. Seismul a mai fost resimțit și în centrul și nord-vestul țării. Premierul turc Bulent Ecevit a declarat că se va deplasa „imediat” în zona sinistrată și a vorbit de un bilanț de „20 de morți”. Provincia Afyon este situată într-o zonă seismică activă. în luna octombrie 1995, un puternic cutremur de pămînt a distrus orașul Dinar, fiind înregistrați 75 de morți. Monitorul nternational In centrul dezbaterilor de la München se află noul rol al NATO și extinderea sa, precum și instituirea unei politici europene de apărare, dar și apropierea spectaculoasă dintre Rusia și țările occidentale după atentatele din septembrie. în centrul discuțiilor se află și tensiunea dintre India și Pakistan, iar Statele Unite intenționează să discute și despre Irak, bănuit de Washington că susține terorismul internațional, acuzație respinsă de autoritățile de la Bagdad. Adjunctul secretarului american al Apărării, Paul Wolfowitz, a declarat că NATO trebuie să își dezvolte capacitățile antiteroriste. Wolfowitz și-a exprimat sprijinul față de țări musulmane precum Indonezia, Turcia, Pakistan, Iordania și Maroc, după ce președintele american, George W. Bush, acuzase, marți, în discursul despre starea Uniunii, Iranul, Irakul și Coreea de Nord că formează o ,axă a răului”. „NATO trebuie să își amelioreze structurile și capacitățile în materie de luptă împotriva terorismului”, a declarat Wolfowitz, adăugind că. „lupta împotriva terorismului, care este legată foarte clar de armele de distrugere în masă, face parte din sarcinile de bază ale NATO El a adăugat că forțele americane au găsit în „grotele afgane planurile unor instalații americane și ale unor centre de distribuire a apei, hărți ale orașelor și descrieri ale monumentelor care se află nu doar în America, ci în lumea întreagă, precum și instrucțiuni detaliate pentru fabricarea armelor chimice”. Paul Wolfowitz a calificat Turcia drept „un model pentru aspirațiile lumii musulmane pentru progresul democratic și prosperitate . Cei care doresc să critice Turcia pentru problemele sale încurcă ceea ce este problematic cu ceea ce este fundamental, se concentrează prea mult asupra situației existente acum în Turcia și ignoră calea pe care a luat-o aceasta”, a apreciat Wolfowitz. „Fundamental este caracterul democratic al Turciei ”, a adăugat el, calificînd și Indonezia drept „ un exemplu important de națiune care încearcă să instaureze un guvern democratic bazat pe cultură și toleranță". „ Cînd există țări care luptă pentru progres, cum este cazul Iordaniei și Marocului, ele au nevoie de sprijinul nostru ”, a apreciat Wolfowitz, citind în acest sens alte două țări musulmane. Paul Wolfowitz a apreciat că NATO este o alianță militară care trebuie „să își păstreze independența": „în timp ce NATO se extinde și construiește noi relații cu Rusia, noi nu trebuie să uităm că Alianța Nord-Atlantică este o alianță militară", a mai spus el. „NATO, în calitate de alianță, are rolul crucial de a integra Rusia în securitatea europeană", a apreciat adjunctul secretarului american al Apărării. „Acum avem o oportunitate istorică de a stabili relații noi cu Rusia. Recent, Statele Unite și Rusia au început un nou dialog care sperăm că va ajuta la stabilirea unor noi relații strategice”, a spus Wolfowitz. Principalul obiectiv este de a se stabili o relație „normală între state care nu se mai consideră drept inamici mortali ”, relație bazată pe „ interese comune de securitate ”. „Prin orientarea spre o relație normală și sănătoasă, noi am reușit să îndepărtăm temerile din trecut", a spus Paul Wolfowitz. München, laboratorul securității mondiale 5 ■ NATO, Statele Unite, Rusia, Uniunea Europeană și Asia Centrală își redefinesc contribuțiile la securitatea mondială, după atentatele din 11 septembrie, cu ocazia Conferinței anuale internaționale pentru securitate, care se desfășoară la München MONITORUL DE SIBIU - luni, 4 februarie 2002 CLICK Café 11 Servicii diverse Cele mai mici prețuri Premii promoționale! UNIVERSUL LUCREAZĂ PENTRU TINE HOR SCOP •Luni-4 Feb Starea de confuzie si simțul practic scăzut din aceasta zi v-ar putea afecta activitatea profesionala, creându-va probleme la locul de munca, încercați sa evitati bârfele si discuțiile în contradictoriu cu colegii de serviciu. în partea a doua a zilei, reveniti la o stare de spirit normala si petreceti momente romantice împreuna cu persoana iubita. în prima parte a zilei, s-ar putea ca o stare de indispoziție sa va afecteze puterea de concentrare. Ar fi bine sa nu va asumați nici un risc la locul de munca si în afaceri, deoarece sansele de reușita sunt reduse. Daca sunteti invitat într-o excursie, va sfătuim sa nu pierdeți ocazia, pentru ca un moment de relaxare nu va strica. Aveți planuri ambițioase în legătură cu o afacere, însă întâmpinați fel si fel de obstacole, datorita carora sunteti tentat sa renunțați. Va recomandam sa aveti rabdare si analizați obiectiv proiectul. Veti constata ca este realizabil. Va sfătuim sa țineți cont sfaturile unei femei mai în vârsta. în prima parte a zilei, s-ar putea sa fiți nemulțumit de tot ce se petrece în jur, din cauza unei stări de hipersensibilitate. Ar fi bine sa depășiți cât mai repede aceasta stare, care risca sa va afecteze relațiile cu membrii familiei si cu prietenii. în cursul serii, o ruda din depărtare va da o veste buna care va ridica moralul. Ziua de astazi nu este favorabila întâlnirilor cu prietenii si nici afacerilor, pentru ca aveți o stare de hipersensibilitate si nu sunteti dispus sa comunicați cu cei din jur. De asemenea, astazi nu se recomanda sa faceți investitii importante, întrucât este posibil sa luați decizii greșite. în schimb, pe plan sentimental parcurgeți un moment prielnic. Va sfătuim sa acordați mai multa atentie persoanei iubite._______________________ încercati sa nu va asumați responsabilități carora nu le puteti face fata. Se pare ca astazi nu sunteti în apele dumneavoastră si cu greu veti reuși sa finalizați lucrările în care v-ati angajat. Puteti fi, totuși, optimist, întrucât veti primi ajutor de unde nici nu v-ati fi așteptat. Spre seara, plecați într-o vizita la prieteni, unde va simțiți foarte bine. De dimineața, este posibil sa fiți confuz si sa nu înțelegeți corect ceea ce vi se comunica, din cauza unei stări de hipersensibilitate. Pentru ca intuiția nu prea va ajuta, ar fi bine sa țineți cont de sfaturile celor din jur. Va recomandam sa nu neglijați odihna, dar daca aveți ocazia sa plecați într-o călătorie în interes personal, nu stati pe gânduri, pentru ca poate fi un prilej bun pentru relaxare si "reîncarnarea bateriilor".__________ Nu este o zi favorabila investițiilor financiare si nici planurilor de afaceri. Relațiile sentimentale, insa, va oferă mari satisfacții si sunteti dispus sa faceți declarații de dragoste. Va recomandam sa nu încercați sa obțineți câștiguri financiare necuvenite, pentru ca s-ar putea sa pierdeți bani si chiar sa intrati în conflict cu reprezentanții autorităților. Astazi ar fi bine sa nu începeți noi activitati, întrucât va lipsește simțul practic. Evitați luarea unor decizii importante în domeniul profesional sau în afaceri! Este recomandabil sa, mergeți pe mâna partenerului, v. ale cărui idei probabil ca sunt mai inspirate, în prima parte a zilei, va aflați Intr-o stare de confuzie care va afecteaza comunicarea cu cei din jur. Ar fi bine sa va ordonați ideile si sa aveți rabdare. Daca intenționați sa achiziționați un obiect de valoare pentru cămin, va sfătuim sa va consultați cu partenerul de viata, în loc sa-i faceți o surpriza. Deși aveti impresia ca astazi puteti rezolva numeroase probleme, s-ar putea sa nu aveti spor si sa nu va reuseasca aproape nimic. Inițiativele dumneavoastră sunt confuze si nereuliste si riscați sa nu fie corect înțelese de cei din jur. Nu forțați lucrurile, pentru ca puteti provoca discutii aprinse, atât cu colegii de serviciu, cât si cu membrii familiei! Primiți o suma importanta de bani de la o persoana mai în vârsta din familie, ceea ce va determina sa va faceți planuri de viitor. Ar fi bine sa nu luați o hotărâre acum, întrucât va lipsește simțul practic. Va sfătuim sa va consultați cu partenerul de viata. Astazi va completati foarte bine si puteti rezolva împreuna problemele familiale. Berbec 21 mai. 20 apr. Taur: 21 apr. 20 mai Gemeni: 21 mai. 21 iunie Rac: 22 iunie 22 iulie Leu: 23 iulie 22 aug. Fecioară: 23 aug. 22 sept. Balanță: 23 sept. 22 oct. Scorpion: 23 oct. 21 nov. nov. 21 dec. Capricorn: 22 dec. 19 ian.