Monitorul de Sibiu, ianuarie 2004 (Anul 7, nr. 1553-1576)

2004-01-15 / nr. 1562

joi, 15 ianuarie 2004 Arsuri grave Un tînăr din Cisnădie a ajuns în stare gravă la spital, în urma unei explozii. Ieri dimineață, în jurul orei 11, S S se afla la reprezentanța Renault, din Șelimbăr, unde lucra ca practicant. Tînărul, în vîrstă de 18 ani, a luat niște deșeuri pentru a le da foc, cu ajutorul unei sticle de diluant. Din nefericire, sticla s-a aprins. în doar cîteva clipe, tomberonul a explodat în fața tînărului. A fost transportat de urgență la spital. „Pacientul a fost internat în secția de Reanimare cu arsuri de gradul II, III și IV pe o suprafață a corpului de 81 la sută. I-au fost afectate și căile respiratorii. Tînărul ei era conștient cînd a fost adus în Serviciul de Urgență. Medicii sînt rezervați în privința prognosticului", precizează dr. Carmen Natea, purtător de cuvînt al Spitalului Clinic Județean Sibiu. (D. B.) Dosar soluționat ! Polițiștii au reușit să identifice autorul unui furt, produs în localitatea Nou Săsesc, în urma unei acțiuni desfășurate de lucrătorii Biroului de Ordine Publică, a fost soluționat unul dintre dosarele cu autori necunoscuți. Axente Hampu, din satul Valchid, s-a gîndit că nu iar strica să achiziționeze gratis cîteva obiecte de uz gospodăresc. A pătruns în locuința lui Jorg Muller, din localitatea Nou Săsesc. Bărbatul, în vîrstă de 26 de ani, a profitat de lipsa proprietarului și a sustras mai multe scule de tîmplărie. Valorea prejudiciului se ridică la suma de 25 de milioane de lei. Polițiștii au recuperat doar 70 la sută din valoarea pagubelor. Hoțul este cercetat în stare de libertate, pentru săvîrșirea infracțiunii de furt în dauna avutului privat. (0. B.) Fără bibliotecă La un an de la explozia care a distrus biblioteca din comuna Șeica Mare, din cauza lipsei de fonduri, totul s-a demolat. Volumele de cărți care au putut fi recuperate au fost donate bibliotecii școlare, fiind înființat și un Centru de documentare în cadrul Școlii Generale Șeica Mare. Bugetul pe anul 2004 al comunei Șeica Mare este în jur de 15 miliarde lei, însă nu este prevăzută nici o sumă pentru construirea unei noi biblioteci. Locuitorii comunei, pasionați de lectură, sunt astfel nevoiți să împrumute volumele necesare pentru a se relaxa sau documenta din alte localități, și doar în regim de sală de lectură, în 10 ianuarie 2003, din cauza unei explozii de gaz, biblioteca și clasa în care elevii practicau orele de sport au sărit în aer, iar pe șosea, printre țigle, cărămizi și moloz zăceau sute de volume. (A. P.) Se întrerupe curentul Pentru efectuarea unor reparații în rețeaua de energie electrică, astăzi, 15 ianuarie, între orele 8 și 15, se va întrerupe furnizarea curentului electric în localitatea Agnita, pe strada Avram Iancu (parțial). De asemenea, tot astăzi, între orele 8 și 15, se va întrerupe energia electrică în localitatea Viile Sibiului, din centru spre Șura Mare, iar între orele 10 și 15, în Cisnădie, pe strada Stejarului, bl. 10,11,12, 13 și 20. Mîine, 16 ianuarie, între orele 8 și 15, se va întrerupe furnizarea curentului electric în localitatea Agnita, pe strada Avram Iancu (parțial). (D. C.) Monitorul • Celebrul incendiator de pe strada Bîtea a dat din nou lovitura • Pompierii sibieni au fost solicitați din nou, după ce proprietarul a făcut focul în soba înfundată cu haine Casa cu numărul 11, de pe strada B9ea, a luat din nou foc. Pentru a doua oră în acest an, și pentru a patra oară, într-un interval de un an de zile, a fost nevoie de intervenția pompierilor sibieni. Ultimul incendiu a fost provocat, vineri, în jurul amiezii. Pompierii susțin că nu pot lua nici o măsură împotriva piromanului; între timp, acesta își terorizează vecinii prin comportamentul său deplasat și prin mizeria care tronează în casa și în curtea sa. I Margareta LUPU Din nou alertă Marți seara, în jurul orelor 19, pompierii sibieni au intervenit pentru a stinge un nou incendiu de pe strada Bîlea, la numărul 11. Este a doua intervenție, la această adresă, în acest an. Ultima a avut loc în urmă cu mai puțin de o săptămînă. în decursul ultimului an, au fost nevoiți să mai intervină de patru ori, pentru ca furia flăcărilor să nu distrugă în întregime imobilul proprietarului inconștient. Așa cum era de așteptat, nici de această dată, proprietarul care se face vinovat, ca și în celelalte cazuri de altfel, de declanșarea incendiului, nu a fost de găsit. După ce a făcut foc în teracotă și a pus haine la uscat pe sursa de căldură, a plecat în pribegie. Cîrpele și hainele aruncate prin casă au luat foc, astfel încît au ars aproximativ 20 de kilograme de materiale textile. Vecinii Otilia Bîrlea, de 73 de ani, stă cu două case mai jos de imobilul incendiat în repetate rînduri. De la ea am aflat că incendiatorul misterios se numește Nicolae Muțiu și are aproximativ 50 de ani. Casa aparține mamei lui, care s-a mutat de ceva vreme la țară. Potrivit acesteia, Muțiu a terminat Liceul Energetic din Sibiu și a practicat multă vreme meseria de electrician. în urmă cu aproximativ 30 de ani s-a căsătorit cu o tînără din Orlat, care avea prostul obicei de a consuma mai mult alcool decît era nevoie, împreună cu aceasta are un fiu, care are acum aproximativ 26 de ani. Este cunoscut de vecini drept un „golan“, deoarece a fost dat afară de la facultate din cauza furtului unor biciclete. Starea de instabilitate psihică a lui Nicolae Muțiu s-a arătat doar de cîțiva ani de zile, și de atunci el trăiește practic din mila vecinilor care îi mai dau haine, ceva de mîncare sau chiar bani. ) Laurențiu STRĂUȚ în urma presiunilor făcute de profesorii din mai multe localități ale județului, care nu-și primiseră salariile la timp, membrii consiliilor locale au scos bani din visterii pentru a stopa iscarea unui conflict. Semnal de alarmă La începutul acestei săptămîni, profesori din peste șapte localități sibiene se plîngeau că nu și-au primit banii. Eforturile acestora de a intra în posesia drepturilor bănești au culminat, la Copșa Mică, unde cei nemulțumiți au refuzat să intre la prima oră de curs. Văzînd că situația nu se schimbă, dascălii au amenințat că vor întrrupe procesul de învățămînt. „Acest lucru, precum și relatarea faptului în presa locală, i-a determinat pe cei în drept să ia măsuri. Așa se face că în acest moment nu mai există situații atît de grave“, a declarat Teodor Fîrțonea, președintele Federației Educației Naționale Sibiu. Măsuri de siguranță Pentru a putea fi siguri că acest lucru nu se va mai repeta, sidicaliștii sibieni sînt pregătiți pentru a lua măsuri de siguranță. „Vom înainta Consiliului local un proiect de modificare a Contractului Colectiv de Muncă la nivel local“, adaugă Fîrțonea. Prin acesta, dascălii speră să ocolească în viitor astfel de probleme neplăcute. Ei vor chiar să aibă membrii de sindicat în cadrul Consiliilor, pentru a monitoriza mai bine situația salarizării. Pompierii nu pot face nimic ► Lt. Col. loan Faur, purtătorul de cuvînt al Grupului de Pompieri Militari „Dumitru Croitoru“, susține că nu pot lua nici o măsură împotriva presupusului piroman. „A lua o măsură împotriva lui este destul de greu. Pînă nu i se fac verificările medicale necesare, pînă nu se stabilește cu exactitate starea lui psihică, noi nu putem face nimic“, spune Faur. Pompierii îl pot sancționa contravențional doar în cazul în care este perfect normal. Altfel, vor trebui să răspundă în fața unui judecător. Poliția poate interveni doar în cazul în care este sesizată sau se autosesizează. Teroare pe strada Bilea • Consiliile locale au rezolvat problema restanțelor la salarii în cazul mai multor profesori din județ Agenția județeană pentru ocuparea FORȚEI DE MUNCĂ SIBIU » Str. Morilor nr. 51A, Sibiu, tel. 230089; fax. 230089; E-mail.informatica@somajsibiu.verena.ro Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Sibiu, cu sediul în Sibiu str. Morilor nr. 15A, tel.0269/210882, contractează prin procedura “LICITAȚIE DESCHISĂ” în baza OUG nr.60/2001 servicii de formare profesională pentru șomeri pentru anul 2004, prin furnizorii autorizați.Dacă sunteți interesați să așteptăm oferta la sediul AJOFM Sibiu, str. Morilor, nr.51A. Relații suplimentare puteți obține la sediul AJOFM Sibiu. Birou formare profesională D-nul Sârbu Ioan - Șef birou, tel. 237719 int. 227. Licitația se va desfășura în data de 01.03.2004 ora 14.00 la sediul AJOFM Sibiu. Documentația pentru elaborarea și prezentarea ofertei o puteți procura de la sediul nostru. Biroul formare profesională. Documentația în vederea participării la licitație se va depune până la data de 27.01.2004 ora 12.00 la AJOFM Sibiu, la secretariat, et. 3, cam. 338. Cu ocazia sărbătorilor de iarnă C TCE Piatra Neamț prin LOGISTIC TOP Sibiu va face un minunat cadou softul juridic nr. 1 în România. Legii Acte oficiale Jurisprudență Doctrine Modele TIP Dicționare Coduri Comentarii Jurisprudenț internațională Anunțuri publice la un preț incredibil! Mâine, vei putea accesa legea care a apărut azi cu cheltuieli minime. Alege LEGIS! NIMIC NU E MAI PRESUS PE LEGL.S!!! REDUCERI SENZAȚIONALI (PESTE 50%) Contact: 0722/463027,0721/274139,0269/434352, mm și mm