Monitorul de Sibiu, ianuarie 2005 (Anul 8, nr. 1855-1875)

2005-01-15 / nr. 1864

er *3 sîmbătă - duminică, 15-16 ianuarie 2005 Pe o coloană Derapaj Vremea capricioasă a început să facă deja necazuri conducătorilor auto: în ciuda avertismentelor Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu, șoferii continuă să conducă imprudent. Un băcăuan care conducea dinspre Sibiu spre Sebeș n-a adaptat viteza la condițiile de drum și, din cauza carosabilului umed, a derapat și a pătruns pe contrasens. Autoturismul condus de M. C., de 30 de ani, a intrat în coliziune frontală cu un autotractor marca Mercedes Benz condus de K. Z., de 38 de ani, din Slovenia. în urma accidentului, M. C. a ajuns la Spitalul Clinic Județean Sibiu, unde medicii au stabilit că a suferit o fractură de bazin. (M. C.) Cercul suspecților Dacă în ziua crimei polițiștii nu descoperiseră încă nimic legat de uciderea cu sînge rece a Marianei Suciu, din Mediaș, ieri, faptele erau, deja, mai clare, „în cazul Marianei Suciu, cercetările ne-au dus pe o pistă bună, iar în urma verificărilor, numărul suspecților s-a redus la un cerc restrîns de persoane; în cîteva zile, crima va fi elucidată și criminalii sau criminalul vor fi prinși“, precizează comisarul șef Ioan Urian, șeful Poliției Municipiului Mediaș. Echipa operativă este formată din polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu și al Poliției Municipiului Mediaș. (M. C.) Bătaie între amici Vizitele sibienilor la prieteni se lasă, în ultimul timp, cu tot mai multe certuri și agresiuni. Cel puțin asta reiese din statistica Inspectoratului Județean de Poliție. Ultima altercație s-a petrecut joi, în comuna Sadu. R. I., în vîrstă de 64 de ani, a mers, seara, pe la F. G. După ce au consumat o cantitate considerabilă de băuturi alcoolice, scandalul a izbucnit. Amețit de aburii alcoolului, F. G. l-a lovit pe B. I. cu pumnul în față. Victima a ajuns la Spitalul Clinic Cisnădie, cu fața umflată și ochii vineți. Medicii spun că bărbatul ar putea avea piramida nazală fracturată. (M. C.) _________lit Jll i» ( M______ I Margareta LUPU Sibienii vor fi protejați mai bine decît pînă acum de nenorociri. Începînd cu acest an, Sibiul va avea o nouă instituție menită să le garanteze siguranța. De fapt, este vorba despre două instituții militare care se unesc. De la 1 ianuarie, nu mai există nici Grupul de Pompieri Militari „Căpitan Dumitru Croitoru“ și nici Inspectoratul de Protecție Civilă a Județului Sibiu, ci Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Căpitan Dumitru Croitoru“, structură nouă care înglobează cele două instituții și care se vrea mai eficientă. Decizie națională . Unirea celor două structuri militare care au drept scop comun intervenția în situații de urgență nu este o decizie locală. Conform Legii 481/2004 și Ordonanței de Urgență 21/2004, inspectoratele de protecție civilă nu vor mai exista ca instituții de sine stătătoare, ele urmînd a forma, împreună cu pompierii militari, inspectorate pentru situații de urgență. Aceste acte legislative au intrat în vigoare de la 1 ianuarie, în componența Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Căpitan Dumitru Croitoru“ intră și Formațiunea pentru Situații Medicale de Urgență și Descarcerare (FSMUD). Pregătiri La ora actuală, reprezentanții celor două instituții lucrează de zor pentru a stabili organigrama exactă a noii instituții și a împărți atribuțiile care vor reveni angajaților ei. Deocamdată, este cert doar faptul că noul inspectorat va avea trei componente, una operațională, una preventivă și una de intervenție, din care va face parte și FMUD. Șeful noii instituții va fi fostul comandant al grupului de pompieri militari din Sibiu, acum inspectorul șef Florian Chioar. Eficiență mai mare ! Dacă reprezentanții fostului Grupul de Pompieri Militari „Căpitan Dumitru Croitoru“ ezită să facă deocamdată declarații, locotenent-colonelul Alexandru Bucur, șef al fostului Inspectorat de Protecție Civilă și-a exprimat entuziasmul față de această schimbare majoră care va fi, în primul rînd în avantajul sibienilor. „Această schimbare reprezintă ceva benefic pentru instituțiile noastre pentru că, dacă pînă acum acționam separat, în același scop, acum forțele noastre se vor uni pentru o mai mare eficiență în intervențiile în situații de urgență. Noua instituție va fi una militară, urmînd ca, treptat, să trecem la sistemul de profesionalizare a angajaților“, spune lt. col. Alexandru Bucur, șeful fostului Inspectorat de Protecție Civilă. Siguranță maximă • Pompierii Militari și Protecția Civilă din Sibiu au fost comasate . Șeful noii instituții va fi actualul comandant al pompierilor militari Noua structură va fi mai rapidă și mai eficientă îngrijorați de ninsoare Căderile de zăpadă au pus pe jar autoritățile sibiene Administrația sibiană a intrat în alertă, ca urmare a ninsorii, care a căzut după o lungă perioadă de timp frumos. Comandamentul de iarnă a intervenit, joi noaptea, pentru a înlătura zăpada depusă pe străzile orașului. Utilajele au acționat pe principalele artere ale Sibiului, în două rînduri, la miezul nopții și la ora 4. La primele ore ale dimineții, pe toate drumurile din municipiu se circula normal. Deoarece, anul acesta, iarna nu a fost bogată în precipitații, municipalitatea a cheltuit mult mai puțin cu deszăpezirea, față de aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, pentru lunile noiembrie și decembrie 2004, s-a facturat aproape 1 miliard de lei pentru deszăpezire, în timp ce în 2003, pentru aceeași perioadă, se facturau în jur de 4,5 miliarde lei. Ninsoarea a oprit și acțiunea de deratizare a orașului, începută de Primărie miercuri. Întîlnire la Prefectură în urma primirii unei avertizări meteo, privind înrăutățirea vremii în aceste zile, Comandamentul Județean de iarnă s-a reunit, ieri, la Prefectură. La ședință au participat prefectul Ion Ariton (președintele Comandamentului), Martin Bottesch, președintele Consiliului Județean, viceprimarul Ioan Banciu și colonelul Florin Chioar, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență al Județului Sibiu „Dumitru Croitoru“. Prefectul Ion Ariton le-a cerut participanților la ședință asigurarea condițiilor normale pentru desfășurarea activităților economice sociale în județ, în ciuda condițiilor meteo dificile. CLICK INTERNET CAFE B-dul Victoriei Bl 29 (lângă căminele studențești) Vă oferă la prețuri avantajoase: servicii de: - navigare internet - imprimare - scanare - inscripționare CD OFERTĂ SPECIALĂ: Scanare 36 poze sau Scanare film foto 36 poziții + inscripționarea pozelor pe CD La numai 50.000 lei Cd-urile și inscripționarea sunt gratuite.