Monitorul de Sibiu, ianuarie 2006 (Anul 9, nr. 2154-2176)

2006-01-14 / nr. 2162

<2 sîmbătă - duminică, 14-15 ianuarie 2006 Pe o coloană Cireși tăiați 11 Lucrătorii Postului de Poliție din Blăjel au găsit abandonat un camion încărcat cu bușteni de lemn de cireș, jos, în jurul orei 19. Camionul se afla între localitățile Valea Lungă și Păucea. S-a stabilit că pomii au fost tăiați ilegal dintr-o pădure situată pe raza localității Păucea, în camionul marca Mercedes se aflau șapte bușteni de lemn de cireș. Lîngă autovehicul se mai afla și un tractor suspect. în urma cercetărilor, s-a ajuns la concluzia că din pădure au fost tăiați patru pomi, iar autocamionul aparține lui Viorel C., din Mediaș. Prejudiciul se ridică la suma de 2.600 de lei noi. (C. S.) Prins în flagrant Un hoț a fost prins în timp ce opera la o societate comercială situată pe Bulevardul Mihai Viteazul. Lucrătorii poliției au fost anunțați de furt la soi spre vineri, puțin după miezul nopții. Echipa operativă care s-a deplasat la fața locului l-a surprins „la lucru“, pe Bălălău Z., în vîrstă de 31 de ani, domiciliat în Caracal, județul Olt. El a furat țigări în valoare de aproximativ 100 de lei noi. Prejudiciul a fost recuperat în totalitate. Hoțul a fost arestat și urmează a fi prezentat Parchetului de pe lîngă Judecătoria Sibiu, cu propunerea de arestare preventivă. (C. S.) Se întrerupe curentul Pentru efectuarea unor reparații programate în rețeaua de energie electrică, duminică, 15 ianuarie, între orele 8 și 18, se va întrerupe furnizarea curentului electric în Sibiu, pe străzile: Nicolae Bălcescu (între sediul Romtelecom și Farmacia 24), P. Ilarian, T. Popovici (parțial). Duminică și luni, între orele 8 și 17, se va sista energia electrică în Sibiu, pe străzile: Maternității, Manejului, Bărbierilor, Funarilor, Șelarilor, Sofocle, G. Magheru (parțial), Constituției (parțial). Luni și marți, între orele 8 și 17, se va întrerupe curentul în Sibiu, pe străzile: A. Iancu, G. Magheru (parțial) și Piața Mare, Piața Mică și Piața Huet. (C. E.) ,-------*----- . -»|----------- ------- ,/| |----—— Jii Jiup Jzi Ju JjjjJU ai _____I Monitorui I Grigore VIDILESCU Primăria a stabilit lucrările de reabilitare, întreținere și modernizare care vor fi făcute, pe parcursul anului 2006, la Grădina Zoologică. Bugetul aprobat pentru serviciul public de specialitate din cadrul municipalității se ridică la 1.400.000 de lei noi, dintre care 580.000 de lei noi sunt alocați pentru lucrările de investiții, de reparații și modernizare. „Grădina Zoologică din Sibiu este cea mai veche din țară și necesită o modernizare radicală. De aceea, am inițiat acest proiect, care va îmbunătăți foarte mult aspectul Grădinii, confortul animalelor și mai ales al vizitatorilor“, explică primarul Klaus Johannis. Reparații și amenajări Cea mai importantă lucrare care va fi demarată în acest an este amenajarea barajului situat în incinta Grădinii Zoologice. Bugetul alocat pentru această lucrare este de 400.000 de lei noi. Pentru lucrările la acest baraj se va organiza o licitație în primul trimestru al lui 2006, pentru ca la vară să înceapă lucrările. Tot în vara acestui an vor începe și lucrările la o fosă vidanjabilă cu o capacitate de 3.200 de litri. De asemenea, se va amenaja și o rețea de canalizare, în lungime de 60 de metri. Licitația pentru această lucrare va fi organizată în iunie sau iulie. Costurile au fost estimate la 20.368 de lei noi. Spații lărgite pentru animale De asemenea, în acest an vor fi create noi amplasamente pentru urși, lupi și jaguari. Pentru urși, va fi construit un spațiu de 900 de metri pătrați; în prezent, această specie dispune de numai 24 de metri pătrați, în timp ce normele europene prevăd un minim de 800 de metri pătrați. Pentru lupi, va fi creat un spațiu nou, în suprafață de 1.000 de metri pătrați; în prezent, aceste animale au la dispoziție, la Grădina Zoologică din Sibiu, de doar 26 de metri pătrați. Jaguarii vor avea, de asemenea, un nou amplasament în suprafață de 800 de metri pătrați, spațiul de care aceștia dispun în prezent fiind de doar 20 de metri pătrați. Spațiile de care dispun, în prezent, speciile vizate vor fi dezafectate imediat după terminarea noilor amplasamente. Licitațiile pentru executarea noilor amplasamente pentru animale vor avea loc în al doilea trimestru al anului. Zoo-modernizare • Municipalitatea demarează un program de reabilitare, modernizare și extindere a Grădinii Zoologice ;în acest an, vor fi create noi amplasamente pentru urși, lupi și Jaguari Tigrii vor fi mutați în spații mult mai largi Grădina va fi extinsă ► în acest an vor începe și lucrările de extindere a Grădinii Zoologice sibiene. Potrivit primarului Johannis, perimetrul obiectivului va fi lărgit, cu timpul, cu 10 hectare, în pădurea din imediata vecinătate a Grădinii. "Măsurile luate în ceea ce privește modernizarea și reparațiile la spațiile de care dispune Grădina Zoologică din Sibiu sunt menite să asigure condiții mai bune atît pentru animalele care trăiesc aici, cit și pentru vizitatorii Grădinii“, spune edilul-șef al Sibiului. In prezent, în Grădina Zoologică din Sibiu trăiesc 135 de animale, din 35 de specii. Taxe falimentare Societățile din industria lemnului ar putea fi falimentate de o ordonanță a Guvernului, emisă la sfîrșitul anului trecut, prin care sunt constrînse să plătească o contribuție la fondul de mediu. Firmele din industria lemnului sunt obligate să plătească la fondul de mediu 3% din cifra de afaceri. Taxa se plătește însă pentru fiecare domeniu, de la exploatarea forestieră și industrializarea primară pînă la semifabricate și produse finite. Dacă, de exemplu, între fabrici și beneficiarul extern mai există o firmă verigă, se ajunge la taxe de 12-20% din venituri. Bani folosiți de minister pentru a plăti niște funcționari care nu fac mai nimic sau pentru a edita broșuri. Taxele ar fi o sarcină foarte mare pe umerii societăților din industria lemnului, în condițiile în care firmele care aduc mobilier din afara țării plătesc doar 2% din valoarea produsului. Anul trecut, 60% dintre societățile din domeniu au falimentat din cauza deprecierii euro, în județul Brașov, acum mai există 76 de societăți care activează în industria lemnului, din cele 300 care funcționau în urmă cu doi ani. (M. L.) UL!Chinferler&#1 Str. Ocnei, nr. 11- Sibiu Vâ oferă pe langa Internet de mare viteza, ambianta plăcută, si Listaâ în SXÂOâti MR» Copieri » Editare/Procesare text si imagine NOU!!! Scanare 36 poze sau film foto 36 poziții, la numai 50.000 lei. Inscripționare gratuita pe CD cu CD-ul nostru.  Persoanele care au în îngrijire copii născuți după data de 1 ianuarie 2006 mai pot depune doar astăzi dosarele pentru acordarea indemnizației. Dacă vor să intre în plată începînd cu data de 5 februarie. Potrivit reprezentanților Direcției Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, persoanele care erau în plată la data de 31 decembrie 2005 vor beneficia în continuare de indemnizația pentru creșterea și îngrijirea copilului. De asemenea, părinții care au în îngrijire un copil născut după data de 1 ianuarie 2006 beneficiază de indemnizația pentru creșterea și îngrijirea copilului dacă au realizat venituri profesionale supuse impozitării timp de 12 luni înaintea nașterii acestuia. Cele 12 luni pot fi constituite și din perioade asimilate, așa cum sunt acestea definite în Ordonanța de Urgență 148/2005 și în Normele metodologice de aplicare a acesteia. 800 RON pe lună Începînd cu data de 1 ianuarie 2006, cuantumul indemnizației pentru creșterea și îngrijirea copilului sa modificat, fiind de 800 RON (8 milioane de lei vechi), față de 783 RON (7.830.000 de lei vechi), cît a fost anul trecut. Beneficiarii indemnizației de creștere a copilului pînă la vîrsta de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, sunt părintele natural sau părintele adoptiv, tutorele, persoana căreia i s-a încredințat copilul în vederea adopției sau persoana care are copilul în plasament, începînd cu data de 5 februarie, va fi realizată plata indemnizației pentru luna ianuarie 2006. Plata se face de către Direcția Muncii, Solidarității Sociale și Familiei prin mandat poștal sau în cont bancar personal. După intrarea în plată, lunar, la primării se vor depune declarațiile pe propria răspundere prin care se certifică faptul că persoana beneficiară nu s-a reîncadrat în muncă sau nu au intervenit alte modificări care pot conduce la suspendarea ori încetarea dreptului. (M. L.) Monitorul ÎNCASATOR ABONAMENTE filcfenftin CURIERI Qjhsoqd notap feQsociéá CV-urile se depun la sediul redacției din ________str. Tg. Finului nr. 12, tel. 210937.________ Pierdut cîine, rasa Rottweiler, feminin, în zona Calea Dumbrăvii. Clinele se află sub tratament. Ofer recompensă 500 Euro. Relații la tel. 0744.563.663, 0744.539.538.