Monitorul de Sibiu, julie 2007 (Anul 10, nr. 2582-2603)

2007-07-24 / nr. 2598

2 LOCAL Pe scurt Cioban bătut Un cioban de 62 de ani a primi o corecție serioasă, după ce a încălcat mai multe proprietăți private. Incidentul s-a petrecut duminică seara, în jurul orei 21.30, în zona localității Șeica Mare. Bătrînul a intrat cu turmele pe cîteva terenuri aflate în proprietatea unor săteni. Aceștia s-au adunat și au tăbărît asupra bătrînului, pentru a-și face singuri dreptate. Omul a ajuns în spital, însă rănile provocate de atacatori nu au fost foarte grave și nu a necesitat internarea. Polițiștii din Șeica Mare au demarat imediat o anchetă și iau și identificat pe doi dintre agresori. Cercetările continuă în vederea identificării și a celorlalte persoane implicate în scandal. (M. L.) Miriști în flăcări . Pompierii militari sibieni au avut de furcă, la sfîrșitul săptămînii trecute, cu o serie de incendii provocate de sibieni ignoranți. O țigară aprinsă, aruncată la întîmplare de către un șofer, a fost pe punctul de a cuprinde culturile agricole din zona DN 14, Mediaș-Sighișoara. Din fericire, incendiul, care a cuprins aproximativ 200 de metri pătrați de miriște, a fost stins la timp de către pompierii din Mediaș. Un alt incendiu, izbucnit la Cura Rîului, într-o zonă cu vegetație uscată, i-a pus pe jar pe pompierii din cadrul Serviciului Voluntar din localitate, dar și pe primar. în cele din urmă, incendiul, care a pornit de la un foc de igienizare, a fost lichidat, după ce a pîrjolit circa 1,5 hectare de vegetație uscată. (M. L.) monitorul de sibiu marți, 24 iulie CĂUTĂRI I Un infractor a reușit să evadeze, ieri dimineață, chiar de sub nasul polițiștilor Evadat de sub escorta Polițiștii și jandarmii sibieni au intrat in alertă, ieri, după ce un infractor a reușit să evadeze de sub o escortă a IPJ Timiș. Oamenii legii au organizat imediat filtre la toate ieșirile din municipiu și au luat orașul la paricat, în căutarea fugarului. Pînă la ora închiderii fost de găsit. ediției, acesta n-a Margara USUPU eta@monitorulsb.ro Toți oamenii legii din Sibiu au intrat în alertă, ieri, la orele amiezii, din cauza unei „scăpări“ a polițiștilor timișoreni. Aceștia au fost păcăliți de un hoț din locuințe, sibian, pe care de abia îl capturaseră și de la care încercau să afle unde a ascuns bunurile furate. Evadare ca-n filme Ora 11. Escorta Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș îl conduc pe Anton Bobanga, condamnat pentru săvîrșirea mai multor infracțiuni de furt, la domiciliul său din Sibiu, pentru a recupera mai multe bunuri provenite din săvîrșirea unor infracțiuni de furt pe raza municipiului Timișoara. Ora 11.30, infractorul, împreună cu un polițist din escortă, s-au urcat pe un gard din curtea locuinței pentru a ajunge la o țeavă în care acesta susținea că a ascuns bunurile. Odată ajuns pe gard, în cîteva fracțiuni de secundă, bărbatul a sărit în stradă. Aici s-a amestecat repede în mulțime, fiind de negăsit. Polițiștii au pornit pe urmele lui, dar fără succes, în scurt timp a fost dată alarma. Căutări Imediat ce și-au dat seama că nu au șanse să-l găsească, odată ajuns în stradă, polițiștii timișoreni și-au anunțat colegii. A intrat imediat în alertă întreg efectivul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, cadrele Inspectoratului de Jandarmi Sibiu, dar și inspectoratele județelor limitrofe. Oamenii legii au organizat filtre mixte la toate intrările și ieșirile din municipiul Sibiu. Echipele au început imediat verificarea tuturor locațiilor unde se cunoștea că bărbatul obișnuia să se ascundă după comiterea infracțiunilor. Au fost luate și alte măsuri de urgență care se impun. „Anton Bobanga a fost dat în urmărire generală de către Inspectoratul de Poliție al Județului Timiș. Șeful Poliției Române, chestor principal de poliție Dan Valentin Fătuloiu, a dispus Corpului de Control începerea unei anchete cu privire la condițiile în care evadatul a dispărut de sub escorta IPJ Timiș“, a declarat schinsp. Luciana Babeș, purtătoare de cuvînt în cadrul IPJ Sibiu. La ora închiderii ediției, căutările evadatului erau încă în plină desfășurare. Infractor căutat Anton Bobanga are 35 de ani și este domiciliat în municipiul Sibiu. Are 1,80 metri înălțime, statură atletică, fața ovală, ochi albaștri, păr tuns scurt și ondulat pe frunte. La data evadării era îmbrăcat în pantalon de trening de culoare albastru deschis, tricou deschis la culoare și adidași. Oamenii legii fac apel către sibieni să apeleze numărul 112, dacă dețin orice fel de informații referitoare la locul unde sar putea afla infractorul sau dacă l-au văzut. Dacă nu aveți posibilitatea de a apela acest număr, anunțați imediat cea mai apropiată unitate de poliție sau direct Serviciul de Investigații Criminale, la numărul 0269-208.361. Pentru a-l prinde pe Bobanga, polițiștii au organizat filtre la ieșirea din Sibiu ROMÂNIA - Ministerul Economiei și Finanțelor AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ MP Direcția Generală a Finanțelor Publice a județului Sibiu DECLARAȚIILE COD „390” ȘI COD „394" în vederea îndeplinirii obligației de depunere a declarațiilor 390 (Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri conform OMFP nr. 537/03.04.2007) și 394 (Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național conform cu OPANAF nr. 702/14.05.2007), Agenția Națională de Administrare Fiscală a pus la dispoziția contribuabililor două aplicații informatice de asistență, disponibile pe Portalul ANAF: http://anaf.infinante.ro, modul “Asistența contribuabililor”, sub modul „Programe utile”, sau la sediul administrațiilor finanțelor publice teritoriale. Aplicațiile informatice de asistență menționate au suferit următoarele îmbunătățiri și modificări față de versiunile anterioare: 1. Versiunea 1.02 a programului pentru Declarația informativă 394 privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național permite introducerea, în coloana TVA, a valorii 0. Această modificare a fost adusă pentru a permite agențiilor de turism sau altor entități care aplică regimurile speciale prevăzute la art.1521 și art.1522 din Codul Fiscal, să cuprindă în declarație facturile emise/primite cu mențiunea “TVA inclus”, astfel: - în coloana “baza impozabilă totală” se înscrie valoarea totală înscrisă pe factură; - în coloana “Taxa pe valoarea adăugată totală" se înscrie 0 (zero). 2. Versiunea 1.03 a programului de asistență pentru Declarația recapitulativă 390 privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri, în scopul evitării erorilor de completare a Declarației 390 privind codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale partenerilor de tranzacții, contribuabilii sunt obligați ca, înaintea depunerii declarației: - să verifice, utilizînd programul de asistență, fișierele create cu aplicații proprii. Această verificare va asigura corectitudinea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale partenerilor de tranzacții în sensul respectării lungimii maxime de 12 caractere; - să listeze declarația utilizând programul de asistență. în cazul în care codurile de înregistrare în scopuri de TVA sunt mai lungi de 12 caractere, programul de asistență nu va permite listarea. La primirea declarației, organul fiscal va verifica dacă declarația a fost listată respectând prevederile de mai sus, prin verificarea codului de bare atașat de programul de asistență la listare. în cazul în care declarația nu a fost listată cu respectarea prevederilor de mai sus, aceasta nu va fi primită de organul fiscal iar contribuabilul va fi îndrumat să completeze o nouă declarație. Aplicațiile informatice pot fi descărcate și de pe site-ul Direcției Generale a Finanțelor Publice a județului Sibiu, www.finantesibiu.ro. Biroul de Presă al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu Adresa : Sibiu -Calea Dumbrăvii, nr.28-32, cod : 550324 Tel. 0269/218.176, Fax. 0269/218.315 Website-ul: www.finantesibiu.ro COMUNICAT IPJ SIBIU „în curtea locuinței lui din Sibiu, condamnatul Bobanga Anton le-a declarat polițiștilor că bunurile sînt ascunse în interiorul unei țevi aflate la o distanță de aproximatv trei metri înălțime față de sol și sprijinită de un zid. împreună cu un lucrător din escortă, Bobanga Anton sa urcat pe gard pentru a recupera bunurile ascunse, moment în care, profitînd de neatenția polițiștilor, a sărit în stradă, dispărînd printre blocuri" Reduceri de sezon IMana NENCIU liliana@monitorulsb.ro Cu mai bine de o săptămînă înainte ca magazinele să primească „undă verde" la reduceri, unele au anunțat deja prețuri atractive pe vitrine. La Primăria Sibiu, doar patru firme au făcut cerere pentru a aplica reduceri, majoritatea preferind promoțiile. Promoții și oferte speciale Dacă, pînă acum, sibienii erau obișnuiți cu reduceri la sfîrșitul fiecărui sezon, mai nou se pot bucura de ele tot anul. Comercianții sibieni au înțeles că potențialii clienții sunt atrași, ca un magnet, în magazinele lor, dacă au afișat în vitrină „reduceri", iar pentru a nu mai merge la Primărie să-și ia aprobare, reducerile au fost înlocuite cu promoții sau oferte speciale. Reducerile oficiale vor începe de la 1 august și se vor încheia la sfîrșitul lunii octombrie, însă doar patru firme au făcut cerere la Primărie pentru a putea practica reduceri. Model occidental Modelul reducerilor, preluat din occident, vine ca o aliniere la stilul european. La noi, aceste reguli au devenit lege din anul 2003. Conform Ordonanței 99/2000, comercianții au voie să facă reduceri de prețuri doar de două ori pe an, în perioade calculate să corespundă cu schimbarea colecțiilor de toamnă-iarna și de primăvară-vară. Mai mult, comercianții trebuie să obțină mai întîi aprobare de la primărie, cu 15 zile înainte de a pune în vînzare mărfurile cu preț redus. „Patru firme aufăcut cerere la Primărie pentru a aplica reduceri. Majoritatea preferă promoțiile, deoarece sunt legale și nu au nevoie de aprobare de la Primărie", spune Daniela Costa, purtător de cuvînt la Primăria Sibiu. „Afacerea zilei" Deși cele mai multe magazine care fac reduceri sînt cele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, „tactica" reducerilor a intrat ușor, ușor și în domeniul materialelor de construcții. „Prețuri cu pînă la 30 la sută mai mici" sau „afacerea zilei" sînt lozincile folosite de firmele mici și mijlocii care comercializează astfel de produse, „într-adevăr se simte aspectul acesta la vînzări. Orice promoție este benefica și pentru noi, dar și pentru client. Noi nu vrem doar să atragem pe moment clienții, ci să-i determinăm să ne fie fideli și pe viitor" spune patronul unui magazin de construcții din Sibiu. aghigmta ROMÂNIA - Ministerul Economiei si Finanțelor AGENȚIA NAȚIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA Direcția Generală a Finanțelor Publice a județului Sibiu ÎN ATENȚIA CONTRIBUABILILOR Având in vedere Ordonanța de Urgenta nr. 99 din 29.06.2000 privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca, Legea securității si sanatatii in munca nr. 319 din 14.07.2007 si masurile intreprinse de Guvern in aceasta perioada cu temperaturi foarte ridicate, Direcția Generala a Finanțelor Publice a județului Sibiu impreuna cu administrațiile finanțelor publice din subordine va asigura un program de lucru cu publicul in perioada 24 - 25 iulie 2007 si intre orele 17,00-20.00. Biroul de Presă al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu Adresa : Sibiu -Calea Dumbrăvii, nr.28-32, cod : 550324 Tel. 0269/218.176, Fax. 0269/218.315 Website-ul: www.finantesibiu.ro