Monitorul Oficial, ianuarie 1914 (nr. 225-242)

1914-01-15 / nr. 230

10474 MONITORUL OFICIAL 15 Ianuarie 1914 Art. II și cel din urmă.—Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi este însărcinat cu executarea decretului de față. Dat în București, la 2 Ianuarie 1914, CAROL Ministrul de răsboi, General de divizie G. Hârjeu. No. 2. Raportul d-lui ministru de răsboi către M. S. Regele. Sire, Art. 66 aliniatul B din regulamentul asupra descrierii uniformelor decretat sub No. 500 din 4 Fevruarie 1912, prevede că ordonanțele ofițerești poartă uniforma corpului din care fac parte, cu deosebire că epoletul de la bluză, tunică și manta este înlocuit printr-un contra-epolet de postav roșu. Specificarea că aportul uniformei să fie al corpului din care fac parte aduce mari greutăți in fixarea numărului efectelor cuvenite ordonanțelor pe corpuri și servicii, precum și in confecția și distribuția lor, din cauza aplicării numerelor și inițialelor pe diferite arme și servicii, in deosebi cu ordonanțele de la comandamente și servicii unde sunt ofițeri de diferite arme. Pentru a se simplifică acest complex de uniforme, sunt de părere ca actuala uniformă pentru ordonanțele ofițerești să fie ca aceia a infanteriei, cu singura deosebire însă, ca epoletul de la bluză, tunică și manta, să fie înlocuit printr-un contra-epolet de postav roșu lat de 60 mm și lung de 70 mm, cusut în curmeziș pe mijlocul umărului, fără a se mai arătă pe el numărul sau liteurile corpului din care fac parte. Dacă Maiestatea Voastră încuviințează această modificare, O rog cu cel mai profund respect să binevoiască a semnă alăturatul proiect de decret. Sunt cu cel mai profund respect Live, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus servitor, Ministrul de răsboi, General de divizie G. Hârjeu. No. 18.907. 1913, Decemvrie 23. ______—».*•- --------MINISTERUL DE INTERNS Prin decretul regal cu No. 111 din 10 ianuarie 1914, după propunerea făcută prin raport de d. ministru secretar de Stat la departamentul de interne d. George Nicolescu este numit In funcțiunea de administrator clasa II la plasa Podgoria, județul Prahova, in locul d-lui Radu Stănescu, înlocuit. MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DOMENIILOR CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate . Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor sub No.9.978/911. Având în vedere avizul No. 1.926, dat de consiliul tehnic al pădurilor în ședința dela 5 Septemvrie 1913. Având in vedere art. 2 din codul silvic, Am decretat și decretăm : Art. Ï. Se aprobă de Noi regulamentul de exploatare al pădurei Valea-Lungă, pendinte de comuna Valea-Lungă, județul Prahova, proprietatea moștenitorilor de I. G. Gr. Cantacuzino, ale cărui principale dispozițiuni sunt următoarele : a) Pădurea în suprafață de 3.615 ha, 6.000 mp, fără poeni, cuprinsă între limitele arătate în planul de situație și indicate în textul regulamentului, va forma 8 serii de exploatare; b) Regimul adoptat este Crângul, cu modalitatea de tratament Crângul simplu, oprindu-se 20 seminceri la hectar. c) Proprietarii sunt obligați să împădurească în mod artificial porțiunile de pădure ce nu se vor regenera complet pe cale naturalii. Ca garanție că vor aduce la îndeplinire această obligațiune, proprietarii vor depune, înainte de începerea exploatării o sumă de 1 o lei la hectar. dj Revoluțiunea este de 30 ani, exploatarea urmând a se face conform prevederilor din regulament. Art. I. Toate celelalte dispozițiuni cuprinse in acel regulament și nemodificate prin articolul adițional sunt executorii. Art. III și ultimul.—Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a prezentului decret. Dat in București,la 23 Decemvrie 1913. CAROL Ministrul agriculturii și domeniilor, C. C. Ariou. No. 7.417. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor sub No. 59.976/913. Având în vedere avizul No. 2.061, dat de consiliul tehnic al pădurilor în ședința dela 11 Octomvrie 1913. Având in vedere art. 2 din codul silvic, Am decretat și decretăm : Art. I. Se aprobă de Noi regulamentul pădurei Șasa, pendinte de comuna Dănești, județul Gorj, proprietatea d-lui Marin Rădulescu, ale cărui principale dispozițiuni sunt următoarele : : a) Pădurea în suprafață de 162 ha, 5.000 mp, cuprinsă între limitele arătate în plănui de situație și indicate in textul regulamentului, va formă o singură serie de exploatare; 6) Regimul adoptat este Crângul, cu modalitatea de tratament Crângul simplu; e] Proprietarul este obligat să împădurească in mod artificial porțiunile de pădure ce nu se vor regenera complet pe cale naturală. Ca garanție că va aduce la îndeplinire această obligațiune, proprietarul va depune, înainte de începerea exploatării, o sumă de 20 lei de hectar . d) Revoluția este de 15 ani, exploatarea se va face în 1 o ani sau și într-un timp mai scurt, după care va urma o perioadă de așteptare egală cu anii trebuincioși până la completarea revoluțiunii normale de 15 ani. Art. II. Toate celelalte dispozițiuni cuprinse in acel regulament și nemodificate prin articolul adițional sunt executorii. Art. III și ultimul.—Ministrul Nostru secretar de Stat in departamentul agriculturii și domeniilor este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a prezentului decret. Dat în București, la 23 Decemvrie 1913, CAROL Ministrul agriculturii și domeniilor, G. C. Árion. no 7.148. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor sub No. 59.981/913. Având în vedere avizul No. 2.192 dat de consiliul tehnic al pădurilor în ședința dela 22 Noimvrie 1913. Având in vedere art. 2 din codul silvic, Am decretat și decretăm : Art. I. Se aprobă de Noi regulamentul de exploatare al pădurii Tuferișu, pendinte de comuna Stănești, județul Gorj, proprietatea d-nei Baronese Maria de Szent Keresty, ale cărui principale dispozițiuni sunt următoarele: a) Pădurea In suprafață de 71 ha, fără poeni, cuprinsă intre limitele arătate in planul de situație și indicate in textul regulamentului, va forma o singură serie de exploatare; b) Regimul adoptat este Crângul, cu modalitatea de tratament Crângul simplu; c) Proprietara este obligată să împădurească in mod artificial porțiunile de pădure ce nu se vor regenera complet pe cale naturală. Ca garanție că va aduce la îndeplinire această obligațiune, proprietara va depune, înainte de începerea exploatării, o sumă de 30 lei la hectar; d) Revoluția este de 25 ani, exploatarea se va face in 3 ani, după care va urma o perioadă de așteptare de 22 ani; e) Revizuirea regulamentului se va face la finele revoluțiunii normale de 25 ani. Art. II. Toate celelalte dispozițiuni cuprinse în acel regulament și nemodificate prin articolul adițional sunt executorii.