Monitorul Oficial, ianuarie 1914 (nr. 225-242)

1914-01-28 / nr. 240

10978 MONITORUL OFICIAL 28 Ianuarie 1914 MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE  CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice sub No. 1.770. Am decretat și decretări: Art. I. D. dr. C. A. Popescu se numește in postul de medic al liniei Unite județene Ploești- Văleni-de-Munte, in locul d-Li dr. Ștefan Cala, care rămâne in disponibilitate. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dat in București, la 23 Ianuarie 1914, CAROL Ministrul lucrărilor publice, Dr. C. Angelescu, No. 336 -------------».«..■-------------------------- MINISTERUL DE JUSTIȚIE CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate . Corpurile legiuitoare au adoptat și Noi sancționări ce urmează : LEGE Art. unic.—In virtutea art. 7, § II, lit. bdin Constituțiune, se acordă d-lui John Alfred Hirschhorn, domiciliat in comuna București, județul Ilfov, împământenirea cu dispensa de stagiu. Aceasta lege s’a votat de Adunarea deputaților in ședința dela 26 Martie anul 1917 și s’a adoptat cu majoritate de 60 voturi, contra 5. Președinte, C. Cantacuzino. (L. b. A. D.) Secretar: Ï. Badarea. Acesta lege s’a votat de Senat in ședința dela 19 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 33 voturi. Vice-preseűinte: N. Economu. (L. b. b.) Secretar, V. Miclescu. Promulgăm această lege și ordonam ca ea să fie investita cu sigiliul Statului și publicată prin Monitorul Oficial. Dat in București, la 20 ianuarie 1914. (L. S. St.) CAROL Ministrul de justiție, Victor Antonescu, no. 292. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate , Corpurile legiuitoare au adoptat și Noi sancționari, ce urmează : LEGEA Azt, unic. — In virtutea art. 7, § II, Jiul din CQ Hibuțiul H. *8 acordă d-lui Rudolf Novak, domiciliat în comuna București, județul Ilfov, împământenirea cu dispensă de stagiu. Această lege s’a votat de Adunarea deputaților în ședința de la 5 Aprilie anul 1913 și s’a adoptat cu majoritate de 58 voturi, contra 3. Vice-președinte, Nestor Cincu. (L. S. A. D.) Secretar, N. B. Rioșeanu. Această lege s’a votat de Senat în ședința dela 18 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 33 voturi. Președinte: I. N. Lahovari. (L.S. S.) Secretar: A. D. Rișcanu. Promulgămi aceasta lege și ordonăm ca ea să fie investită cu sigiliul Statului și publicată prin Monitorul Oficial. Dat în București, la 20 Ianuarie 1914, (S. S. St.) CAROL Ministrul de justiție, Victor Antonescu. No 293. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate . Corpurile legiuitoare au adoptat și Noi sancționări ce urmează : LEGE Art. unic. — In virtutea art. 9 din Constituțiune, se recunoaște calitatea de cetățean român d-lui Christodor A. Bica, român din Macedonia, domiciliat în Bucov, județul Prahova. Această lege s’a votat de Adunarea deputaților in ședința dela 5 Aprilie anul 1913 Și s’a adoptat cu unanimitate de 65 voturi. Vice-președinte: Nestor Gincu. (L. S. A. D.) Secretar: N. B. Rioșanu. Această lege s’a votat de Senat în ședința dela 18 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 40 voturi. Președinte: I. N. Lahovari. (L. S. S.) Secretar, A. D. Rișcanu. Promulgăm această lege și ordonăm ca ea să fie învestită cu sigiliul Statului și publicată prin Monitorul Oficial. Dat în București, la 22 ianuarie 1914. (L. S. St.) CAROL Ministrul de justiție, Victor Antonescu, No. 315. Prin decretul regal cu No. 402 din 27 ianuarie 1914, in urma propunerii făcută prin raport de d. ministru secretar de Stat la departamentul justiției, sunt numiți și permutați : D. Dimitrie Ardeleanu, actual judecător de instrucție la tribunalul Bacău, se numește judecător de ședință la acelaș tribunal, în locul d- lui Gheorghe I. Mezincescu, care trece in postul ocupat de d. Dimitrie Ardeleanu. D. Gheorghe Boteanu, actual procuror la tribunalul Constanța, se permută în aceeaș calitate, la tribunalul Muscel, in locul d-lui Gheorghe T. Saulescu, care trece în postul ocupat de d. Gheorghe Boteanu. ---------------------------------------------- SIniSTERUL INDUSTRIEI ȘI COMERȚULUI Jurnale ale consiliului de miniștri Consiliul miniștrilor, in ședința sa de astazi, 30 Decemvrie 1913, luând in deliberare referatul d-lui ministru al industriei și comerțului sub No. 30.973 din 18 Decemvrie 1913, prin care propune a se acorda înlesnirile și foloasele legii pentru încurajarea industriei naționale moreice d. Vasile Andeescu posedă in comuna Grivița, cătunul Slobozia, județul Ialomița. Având in vedere avizul comisiunii industriale, cum și dispozițiunile legii pentru încurajarea industriei naționale, promulgată prin înaltul decret regal No. 711 din 13 Fevruarie 1912 și publicată în Monitorul Oficial No. 249 din 14 Fevruarie 1912. Decide : ^ Art. I. Se acorda morei ce d. Vasile Andreescu posedă in comuna Grivița, cătunul Slobozia, județul Ialomița, înlesnirile și foloasele legii pentru încurajarea industriei naționale specificate mai jos : I) Scutire de vamă pentru mașini, părți de mașini și accesoriilor lor necesare atât in cursul funcționărei, precum și in cazuri de schimbare, completare sau adăugire a fabricei . Aceste foloase se acordă așa după cum se prevede la art. 3, alin. c din lege, adică : întrucât ele nu pot fi procurate in mod curent de fabricile din țară la timp, de calitatea, sistemul și brevetul declarat de fabricant și sub rezerva ca ele să fie prevăzute cu aparatele de prevenire a accidentelor de muncă ale lucrătorilor, cel mai târziu in timp de 6 luni de la data acestui jurnal ; II) Reducerea de transport pe C. F. R., conform dispozițiunilor referitoare din lege, prevazute la art. 3, punctul d. III) Scutire de orice alt impozit direct către Stat, județ și comună, afară de obligațiunea de a plăti din beneficiul net anual, conform dispozițiunilor art. 19 și art. 3, punctul i din lege și anume : 3 ° 0 pe an in ultimul period de 10 ani. Foloasele specificate la punctele I și II se acorda cu începere dela 4 Noemvrie 1913 și până la 1 Aprilie 1942. Foloasele specificate la punctul III se acorda cu Începere dela trimestrul următor aceluia in care s’a emis acest jurnal până la 1 Aprilie 1942. Toate foloasele enumărate mai sus se acordă conform art. 3 și 35 din lege, cu condițiune ca zisa moară să îndeplinească prevederile art. 21 din lege in ceea ce privește proporția de români pentru lucrătorii întrebuințați, personjului ad«inhir*tit și persons-