Monitorul Oficial, iulie 1915 (nr. 73-98)

1915-07-31 / nr. 98

No. 98 SUMAR: PARTE OFICIALA — Ministerul de finanțe : Prescurtare de decret relativ la funcțiune. Ministerul de interne : Decret și raport — Prescurtări de decrete relative la funcțiuni. Ministerul agriculturii și domeniilor : Decrete relative la act de transacțiune și funcțiuni. Ministerul lucrărilor publice : Decrete. Ministerul cultelor și instrucțiunii : Decret. Deciziuni ministeriale. PARTE NEOFICIALĂ — Comunicări — Cotele apei Dunării — Buletin meteorologic — Consiliul superior al agriculturii. Anunțuri ministeriale, judiciare și particulare. PARTE OFICIALĂ București, 30 Iulie • MINISTERS DE FINANȚE — Prin decretul regal cu No. 1.871/915, după propunerea făcuți prin raport de către d. ministru secretar de Stat la departamentul de finanțe sub No. 75.231/915, d. Ștefan St. Ionescu, absolvent de liceu, actual impiegat auxiliar clasa I, în direcțiunea pensiilor, din administrația centrală a finanțelor, este numit, pe ziua de 1 August 1915 în funcțiunea de impiegat clasa II în locul d-lui N. Marinescu, demisionat. ------------- »■«»♦»» » ------------- UN EXEMPLAR : 50 BANI Vineri, 31 Iulie 13 August 1915 PREȚUL ABONAMENTULUI: MONITORUL OFICIAL Citațiile de hotărnicie, 80 bani linia. 5 pentru publicațiile relative la pierderi de recepție, chitanțe, etc., chiar când publicația e trimisă de vre o autoritate a Sfatului. PREȚUL ANUNȚURILOR PARTICULARE : Pentru publicațiile cerute să apară a doua zi, se va socoti taxa dublă, iar pentru cele cerute să apară a treia zi, se va percepe odată și jumătate taxa obișnuită MINISTERUL DE INTERNE , FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu ți voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne, In baza art. 39, 46 și 54 din legea asupra organizării poliției generale a Statului, Am decretat și decretăm : Art. I. D. Vasiliu I. Dumitru, este revocat din fncțiunea de subcomisar clasa II, în poliția orașului Botoșani. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este insarcinat cu executarea acestui decret. Dat în Sinaia, la 27 iulie 1915. FERDINAND Ministrul de interne, V. G. Morțun. No. 1.877. Raportat d-lui ministru de interne către M. F. Regele. Sire, In urma intervenirii d-lui ministru de răsboi, prin care ni s'a adus la cunoștință că poliția Botoșani ar fi liberat certificat fals constatator ca evreul Leizer Kraft, domiciliază in mod permanent în acel oraș și că nu are altă ocupație decât aceea de rabin la o casă de rugăciuni din localitate, cu care numitul Leizer Kraft a obținut dispensa condițională ca rabin, de la consiliul de recrutare al clasei 1916, am dispus a se cercetă cazul în localitate. Din anchetă s-a constatat că numitul Leizer Kraft, nu domiciliază in orașul Botoșani, ci în comuna Darabani, unde se ocupă cu cămătăria, și că certificatul cu care s’a servit înaintea consiliului de recrutare i-a fost liberat pe baza referatului d-lui subcomisar clasa II Vasiliu I. Dumitru, care a fost însărcinat să cerceteze dacă solicitatorul certificatului locuia In Botoșani și practică numai profesia de rabin. Prin acest fapt d. subcomisar Vasiliu I. Dumitru, a comis o gravă abatere de la datorie, care intră in prevederile art. 46, alin. VI din legea asupra organizării poliției generale, pentru care l-am trimis in judecata consiliului administrativ permanent. Acel consiliu prin hotărîrea sa No. 642, din ședința dela 8 Iulie 1915, aplicând subcomisarului in chestiune pedeapsa revocării, subsemnatul pe baza dispozițiunilor art. 54 din legea mai sus citată, are onoarea rugă pe Maiestatea Voastră să binevoiască a semnă alăturatul proiect de decret pentru revocarea din funcțiune a d-lui subcomisar clasa II Vasiliu I. Dumitru, din poliția orașului Botoșani. Sunt cu cel mai profund respect, Sire, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus servitor* * Ministrul de interne, V. G. Morțun. No. 38.903. 1915, Iulie Î3. Prin decretul regal cu No. 1.874 din 27 iulie 1915, după propunerea făcută prin raport de către d. ministru secretar de Stat la departamentul de interne, s-a conferit crucea Meritul Sanitar, clasa I d-nelor , Olga Enășescu, Lucia D. Ursianu și Camelie Arapu d-lor , Mihalache Popovici Răznoșanu și dr. I. Capșa. Prin decretul regal cu No. 1.875 din 27 iulie 1915, după propunerea făcută prin raport de către acelaș d. ministru, s-a conferit crucea Meritul Sanitar clasa I d-nelor : Viorica Dumitrescu și Alexandra Dumitrescu, membre ale Crucei Roșii din București ; d-lor; dr. Mihail Anghelovici, medic primar al spitalului eforiei ; A. Honig, directorul sanatorului »Sf. Elisabeta« D. Protopopescu, Al. Pilat și loan St. Gornea, medici veterinari de circumscripții in Capitală. REGATUL ROMÂNIEI In țară: 45 lei anual; 25 lei pe fi luri; 15 lei pe trei luni. Pentru autorități județene și comune urbane: 40 lei anual. Pentru comune rurale: 36 lei anual. Abonamentele incep la 1 Aprilie, 1 Iulie, 1 Octomvrie și 1 Ianuarie fără a trece dintr’un an financiar în altul. In străinătate : lei 60 anual. Lei 5 pentru o publicație judecătorească care nu va trece de 30 linii. n 10 idem care va cuprinde Intre 30 și 50 linii . In caz când va trece de 50 linii se va percepe lei 10 pentru fiecare 50 linii sau fracțiune. Orice act introdus se va plăti aparte după aceleași norme. Actele dotale, de asociație, procurile, revocările de procuri, etc., fie In extract sau extenso, se vor taxă 50 bani linia. Când vor cuprinde mai puțin de 20 rânduri se va luă o taxă minimă de 10 lei. Statutele societăților cooperative și publicațiile petrolifere, 30 bani linia. » » anonime, publicațiile băncilor, societăților de credit, de asigurări, etc., bilanțele lor, cum și publicațiile relative la expropieri pentru căi ferate, 50 bani linia. Lei 5 până la maximum 10 linii, iar când sunt mai multe linii, •10 bani de fiecare linie. Pentru abonamente la anunțuri se fac condiții speciale. Costul unui exemplar Monitorul Oficial este 50 bani. Costul unui exemplar Desbaterile Parlamentare este 20 bani. Publicațiile relative la schimbare de nume, la libera practică a oricărei profesii, pierderile de certificate de clase sau de absolvire de studii, de diplome, etc. lei 5 pentru fiecare inserțiune. Linia se socotește de 30 litere din corpul Monitorului. Lei 60 pentru publicarea jurnalelor consiliului de miniștri privitoare la acordarea avantagiilor legii pentru încurajarea industriei naționale La fabricanți și industriași. y. 20 idem, idem privitoare pe meseriași. a 10 pentru publicarea amenajamentelor, regulamentelor de exploatări și a stadiilor sumare relative la exploatarea pădurilor particulare. PREȚUL PUBLICAȚIILOR: